بازدید 4868

پزشکان اسرائيلي بيمارستان‌ها را رها کردند

دکتر شولي سووتيزکي، يکي از پزشکان بيمارستان ايچيلوف تل‌آويو که به اين اعتصاب پيوسته است، گفت: "ما به عنوان پزشک در اسرائيل، زندگي در شرايطي را که شايسته ما است، خواستار هستيم."
کد خبر: ۱۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴ 08 September 2011
هم‎زمان با خشم عمومي گسترده عليه سياست‌هاي تل‌آويو، در سراسر سرزمين‌هاي اشغال‌شده، صدها نفر از اعضاي کادر پزشکي اسرائيل در اعتراض به شرايط نامساعد کاري و پايين بودن سطح درآمد، از کار دست کشيده‌اند.

به گزارش پرس تی وی دکتر شولي سووتيزکي، يکي از پزشکان بيمارستان ايچيلوف تل‌آويو که به اين اعتصاب پيوسته است، گفت: "ما به عنوان پزشک در اسرائيل، زندگي در شرايطي را که شايسته ما است، خواستار هستيم."

وي گفت، بسياري از پزشکان قصد خروج از اسرائيل يا ترک کارشان را دارند زيرا "تامين مخارج زندگي در اسرائيل بسيار دشوار است."

اين اعتصاب با وجود امضاي توافق بين وزارت دارايي و انجمن پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني رژيم اسرائيل صورت گرفته است.

اعضاي کادر پزشکي اسرائيل معتقدند، درباره اين توافق از آن‌ها نظرخواهي نشده است و اين توافق خواسته‌هاي آنان را تامين نمي‌کند.

اسرائيلي‌ها در ماه‌هاي اخير بارها در اعتراض به هزينه‌هاي بالاي زندگي و بي‌عدالتي اجتماعي تظاهرات کرده‌اند.

يکي از بزرگ‎ترين اعتراضات عليه سياست‌هاي تل‌آويو شنبه (12 شهريور) برگزار شد. در اين روز صدها هزار تن از معترضان اسرائيلي در 50 شهر فلسطين اشغالي در تظاهراتي موسوم به "راهپيمايي يک ميليون نفره" شرکت کردند.

تظاهرکنندگان همچنين مخالفت خود را با گسترش شهرک‌سازي اعلام کرده و بحران مسکن را نتيجه حمايت مالي بيش از اندازه تل‌آويو براي شهرک‌سازي در سرزمين‌هاي اشغال‌شده فلسطين مي‌دانند.

بعضي از معترضان اسرائيلي مي‌گويند، تنها چند قدم با يک انقلاب اجتماعي که منجر به سقوط ائتلاف حاکم در اسرائيل شود، فاصله دارند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی