بازدید 11209
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آثار تورمی هدفمندی یارانه‌ها روز‌ به‌ روز آشکارتر می‌شود

هم‌اکنون با حاشیه‌سازی‌هایی که دولت خود به آن دامن می‌زند، مشکلات بیشتر خواهد شد و از سویی، یارانه‌ای که به مردم پرداخت می‌شود، پاسخگوی تورم موجود و افزایش قیمت‌ها نیست.
کد خبر: ۱۸۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱ 08 September 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ در این اوضاع آشفته طلا و ارز، برخی شبهاتی نسبت به رفتارهای دستگاه‌های ذیربط ـ‌ که به این آشفتگی‌ها دامن می‌زنند ـ وجود دارد.

فخرالدین حیدری با انتقاد از عملکرد چند ماهه اخیر بانک مرکزی، اظهار داشت: این‌ که بانک مرکزی به یکباره یکسان‌سازی نرخ ارز را انجام می‌دهد و یا بهای سکه را بالا می‌برد، جای نگرانی دارد، چرا که این آشفتگی، باعث نگرانی جامعه می‌شود و نظارت کم و مدیریت ناکارآمد در اقتصاد، باعث این شرایط شده و بنا بر آن، شبهه دخالت برخی مدیران در میان مردم پدید آمده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت خود به این گرانی‌ها دامن می‌زند،‌ گفت: این آشفتگی در بازار جهانی نیز وجود دارد، ولی در ایران، در یک سال گذشته، خارج از کنترل بوده و باعث شده که نقدینگی به سمت بازار ارز و سکه و طلا برود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با رد این نگرانی که این نقدینگی به سمت بازارهای دیگر از جمله مسکن سرازیر شود، تأکید کرد: با توجه به اوضاع کنونی، این احتمال زیاد نیست.

حیدری با گلایه از ناتوانی دولت در کنترل آثار تورمی هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: مردم در زندگی خود با مشکل روبه‌رو هستند و این شرایط راضی‌کننده نیست؛ روز به روز تورم بالا می‌رود و آثار هدفمند کردن یارانه‌ها نمایان می‌شود.

این نماینده مجلس، با اشاره به موفق نبودن دولت در عرصه اقتصادی، گفت: هر چه بحث اقتصاد در جامعه بهبود یابد، مشکلات دیگر کمتر خواهد بود، ولی هم‌اکنون با حاشیه‌سازی‌هایی که دولت خود به آن دامن می‌زند، مشکلات بیشتر خواهد شد و از طرفی، یارانه‌ای که به مردم پرداخت می‌شود، پاسخگوی تورم موجود و افزایش قیمت‌ها نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل