بازدید 2454

گلایه نماینده دامغان از تأخیر در اجرای برخی پروژه‌ها

کد خبر: ۱۸۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳ 06 September 2011
نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به تعلل‌های به‌وجود آمده در ساخت کارخانه فولاد کویر این گونه تعلل‌ها را زیبنده سال جهاد اقتصادی ندانست.

"ملک محمدی" در گفت‌وگو با هفته‌نامه کویر با اشاره به این‌که مراحل نهایی کارخانه فولاد کویر در حال انجام است، گفت: با وجود تغییر و جابه‌جایی‌هایی که در وزارت صنایع و معادن و به‌دنبال ادغام آن در وزارت بازرگانی به‌وجود آمد، مقرر شد که در این هفته مجوز بند ب را به کارخانه فولاد کویر دامغان بدهند و پس از 50 درصد پیشرفت فیزیکی، بند ب تبدیل به بند الف بشود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در باره راه‌اندازی این کارخانه در آینده نزدیک، در انتقاد از مسئولان اجرایی بیان کرد: البته از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار است که از سرمایه‌گذارانی که هیچ وام و تسهیلاتی نمی‌خواهند و همه کارها را به لحاظ فنی و اجرایی، خودشان انجام می‌دهند حمایت کرده و از صدور یک برگ کاغذ و مجوز ساده، کوتاهی نکنند که این گونه رفتارهای آنان قابل توجیه نیست.

وی افزود: عملیات اجرایی این کارخانه رسما با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاون وزیر صنایع و مقامات عالی استان اعلام شد و در این مدت بیش از ۱۰ بار شخص بنده و مسئولان این کارخانه با وزیر صنایع سابق و وزیر فعلی صنعت و معدن و تجارت و همچنین با معاونین وزیر به‌صورت متعدد ملاقات داشته‌ایم و ۸ ماه است که در کش‌و‌قوس تشریفات اداری و قانونی، وقت ما و مسئولان این کارخانه گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حالی‌که این کارخانه اگر قرار بود در شهرهای دیگر استان ساخت است، قطعا این مقدار موجب معطلی و نگرانی نمی‌شدند؛ این مسائل در منطقه برای مردم ایجاد حساسیت و سئوال می‌کند؛ من که نماینده مردم هستم، واقعا هیچ‌گونه تعلل را در سال جهاد اقتصادی و سالی که دولت خدمتگزار اعلام می‌کند دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند، قابل توجیه نمی‌دانم.

محمدی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حاضر شده‌اند در شهرستانی مثل دامغان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند اما برای دریافت یک مجوز ساده باید هشت ماه معطل باشند.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت کارخانه گیربکس‌سازی دامغان ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه گیربکس‌سازی‌ دامغان، از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان سمنان و شهرستان دامغان است و احداث این کارخانه در دامغان رسما با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو در پایان سال ۸۹ طی مراسمی اعلام شد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: البته گفته شد که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این کارخانه نیاز است و شرکت ایران خودرو از نظر فنی همکاری خواهد کرد.

محمدی افزود: با گروهی که تمایل داشتند سرمایه‌گذاری کنند، مذاکراتی کردیم و اینها از کارخانه گیربکس‌سازی‌ قزوین بازدید کردند و با مدیران مربوطه جلساتی را برگزار کردیم و در دامغان همان زمینی را که برای احداث کارخانه کلنگ‌زنی شده بود تهیه کرده‌ایم؛ امیدواریم این‌کار عظیم هم با سرعت و به‌زودی به انجام برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل