بازدید 9195
حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان:

دشمن در پی رقیق کردن اعتقادات اسلامی مردم است

اگر ما به آیات قرآن مراجعه كنیم، درمی‌یابیم كه از زمان پیامبر اكرم ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ همواره سه دشمن در برابر اعتقادات مردم ایستادگی كرده‌اند. برنامه‌شان هم این بوده كه پیوند مردم و نسل جوان را با توحید، نبوت، امامت و ولایت قطع كنند.../ موج بیداری وقتی در خاورمیانه قوت بگیرد، كفر و شرك و نفاق و یهودیت در لباس صهیونیسم و مسیحیت تحریف‌ شده، دیگر نمی‌توانند سفره خود را پهن كنند.
کد خبر: ۱۸۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱ 03 September 2011
رقیق كردن اعتقادات اسلامی مردم، یكی از سیاست‌های فرهنگی نظام سلطه برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی است. سرمایه‌گذاری دشمن بر این مسأله دلایل درونی و بیرونی دارد كه برای مقابله با این حربه دشمن، باید مورد توجه و آسیب‌شناسی قرار گیرند.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین انصاریان در این باره با «khamenei.ir» به گفت‌وگو پرداخته است که نکات مهم آن به شرح زیر است:

سیاست جدی دشمن در رقیق كردن اعتقادات دینی در مواجهه با نظام اسلامی

اگر ما به آیات قرآن مراجعه كنیم، درمی‌یابیم كه از زمان پیامبر اكرم ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ‌همواره سه دشمن در برابر اعتقادات مردم ایستادگی كرده‌اند. برنامه‌شان هم این بوده كه پیوند مردم و نسل جوان را با توحید، نبوت، امامت و ولایت قطع كنند. دشمن كاملاً به این حقیقت آشنا بوده كه اسلام با آن دسته از پیروانش كه به اسلام اعتقاد راسخ دارند، قدرتی است كه این سه فرهنگ را به نابودی می‌كشاند؛ یكی فرهنگ شرك و یكی فرهنگ تحریف‌ شده یهودیت و یكی هم مسیحیت تحریف‌ شده. قرآن مجید بارها به مسلمانان هشدار می‌دهد كه دشمن می‌خواهد دین شما را بگیرد و تا شما را بی‌دین نكند، راضی نمی‌شود: «وَ لَن تَرضی عَنكَ الیَهودُ وَ لا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»1 از زمان پیامبر اكرم ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ تاکنون این درگیری ادامه داشته و امروز هم ادامه دارد.

انقلاب ایران با پشتوانه اسلام پیروز و وقتی كه یك فضای آزادی برای مردم و جوانان به پشتوانه دین پیدا شد و شكوفایی‌های علمی، سیاسی و فكری در ایران اتفاق افتاد، دشمنان ما در دشمنی خود مصمم‌تر شدند. در واقع كشورهایی چون آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان در انرژی، در اسلحه‌سازی، در علم ژنتیك و علوم پایه همیشه حرف اول را می‌زدند، اما الان ما به پشتوانه دین به جایی رسیده‌ایم كه در مقابل این كشورها حرف‌های جدی برای گفتن داریم.


از سوی دیگر، ایران به سبب یك موجی بیدار شده كه همین موج بیداری، وقتی در خاورمیانه قوت بگیرد، كفر و شرك و نفاق و یهودیت در لباس صهیونیسم و مسیحیت تحریف‌شده كه غلام حلقه به گوش صهیونیسم است، دیگر نمی‌توانند سفره خود را پهن كنند. دیگر نمی‌توانند استعمار كهنه و نو داشته باشند و دیگر امكان غارت ثروت و فرهنگ مردم بیدار شده را ندارند؛ بنابراین، شیاطین نفاق و شرك با این‌كه موفقیت كامل هم در این زمینه پیدا نمی‌كنند، گمان می‌كنند كه اگر اسلام را از مسلمانان بگیرند، مسلمانان به همان دوران گذشته برمی‌گردند كه بردگان آنان بودند و البته این فكر شیاطین، فكر ریشه‌داری نیست.

راهکار جلوگیری از هجوم سنگین دشمن

راهكار جلوگیری از هجوم سنگین دشمنان این است كه ما در كشورمان به تعداد روحانیان واجد شرایط و جاذبه‌دار و باتقوا بیفزاییم؛ یعنی اگر ما بتوانیم برای محراب‌ و منبرهایمان هر چه سریع‌تر افراد اهل خدا، باتقوا و پرجاذبه را تربیت كنیم، این‌ها می‌توانند با هنرمندی و محبت، كسانی را كه اعتقادشان رقیق شده است، به اسلام بازگردانند.

اگر هر چه سریع‌تر عوامل ایجاد هیجانات شهوات و غرایز جنسی را كم كنیم، ضربه‌پذیری جوانان هم كم خواهد شد. البته یكی از عواملی كه در این سی سال، بالای چند هزار نامه درباره آن برای من نوشته‌اند و دین جوانان را رقیق می‌كند، بدحجابی است؛ بدحجابی میدان‌های وسیعی را در فساد ایجاد می‌كند.

نقش منبر و محراب‌ در مقابل وسایل ارتباطات مدرن

همین نسلی كه متدین باقی مانده است و همین جوانانی كه ماه رمضان، شب‌های احیا، اعتكاف‌ها و دهه عاشورا را سر پا نگه‌ داشته‌اند، به پشتوانه منبر روحانیان هنرمند و عالم بوده و این كار ادامه هم خواهد یافت؛ یعنی منبرها و محراب مردم را در مقابل فساد و گناه ضد ضربه می‌كند؛ این تجربه چهل‌ساله من است. جوان‌های زیادی پای منبرها توبه كرده‌اند.

این‌ گونه نیست كه حجت خدا بر نسل ما تمام نباشد. با بودن ماهواره‌ها و سایت‌ها و حتی با بودن برخی فیلم‌ها و سریال‌های داخل كشور كه چه‌بسا فیلم‌ها و سریال‌های درستی نیست و بستر گناه را فراهم می‌كند، این نسل توانسته خودش را نگه دارد؛ بنابراین، نباید به دلیل وجود این همه ابزار در دست دشمن ناامید بود، زیرا قرار نیست همه نابود شوند.

به نظرم ایران یك میلیون روحانی واجد شرایط، یعنی عالم هنرمند بامحبت و هزینه‌كننده خودش برای مردم كم دارد. در همه شهرهایی كه روحانی باسواد و متخلق به اخلاق در هر محرابی هست، مسجدها پر است. این دلیل بر این است كه روحانیانی كه در نبود انبیا و ائمه كار آنها را انجام می‌دهند، در صورتی كه واجد شرایط باشند، می‌توانند مردم را حفظ كنند. مگر فساد بنی‌امیه و بنی‌عباس كم بود؟ پس چرا همه شیعیان در فساد نیفتادند؟ زیرا ائمه با علم و هنر و محبت توانستند شیعه را حفظ كنند.

دلیل ضعف ما در انس با قرآن

این مسأله بازمی‌گردد به همان خلأیی كه گفتم؛ یعنی یك عالم هنرمند اهل محبت می‌تواند با انتقال مفاهیم قرآن كه تمامش زیبایی و علم است، نسلی را عاشق قرآن كند. در واقع اگر كسی قرآن را بفهمد، در حقیقت، زیبایی كامل را لمس كرده و مزه علم را چشیده است. مردم با قرائتِ تنها جذب نمی‌شوند. در واقع خیلی از مردم تنها با لغت دین و خدا آشنا هستند. نماز می‌خوانند، اما نمازشان «تنه عن الفحشا و المنكر» نیست.

بنابراین، باید با شناساندن دین به مردم، فساد را هم باید به آنها شناساند. باید به مردم گفت دین همان گوهری است كه سبب آبادی دنیا و آخرت است و ماهواره‌ها و سایت‌ها و روابط نامشروع درصدد غارت آن هستند و برای همین، مواظب باشید. این فهمیدن حقایق قرآن است كه مردم را ضد ضربه می‌كند و كسی باید این حقایق را به مردم یاد بدهد كه یك شخص تحصیل‌كرده بی‌چشمداشت باشد تا مردم پایبند شوند.

ویژگی‌های محراب جذاب و منبر جذاب

محراب یك اصلی متعلق به اسلام است. منبر نیز اصلی است كه متعلق به انبیای الهی است. اگر محراب مثل یك مغازه است كه بتواند متاع دین را به مردم عرضه كند، ما فعلاً از نوع خوب این مغازه را كم داریم.

برای منبر خوب هم مراجعه به مصادر اصلی شیعه بسیار كارگشا است؛ مثل نوشته‌های شیخ طوسی و كلینی و نوشته‌های شیخ حر عاملی، یك دور دیدن بحارالانوار علامه مجلسی. همچنین انس گرفتن با كتاب‌های فیض كاشانی و تفاسیر مجمع‌البیان و نمونه و المیزان. این‌ها را پیشنهاد می‌دهم و راهكار هم ارائه می‌كنم كه چگونه مطالبی را برگزینید كه به درد امروز مردم بخورد و جدای از زندگی و باطن آنان نباشد.

آسیب‌شناسی فضای دینی و اعتقادی كشور

آسیب‌ها را بیشتر از زبان مردم و در این صدوبیست شهری كه برای منبر رفته‌ام، شنیده‌ام. مطالب متنوعی هم در این عرصه شنیده‌ام، ولی باید به این نكته اشاره كنم كه علت اصلی آسیب‌های موجود در فضای دینی و اعتقادی كشور را عملكردها می‌دانم. برخی از اهل لباس ما، عملكردشان خوب نبوده و مردم را دین‌گریز كرده‌اند. بعضی از كت‌وشلواری‌ها هم كه به نام دین جلو آمدند و مصدر بعضی امور شدند و بعد مردم دیدند كه هماهنگ با دین نیستند، باعث دین‌گریزی شدند. البته مردم هم خطا كردند. در واقع به جای این‌كه از بدعمل‌كنندگان بگریزند، این گریز را طرف دین خدا بردند. این اشتباه جامعه است كه به جای گریز از افرادی كه عملكرد بدی داشتند، دین‌گریز شدند؛ بنابراین، باید مردم را از طریق رسانه‌ها بیدار كرد كه دین خدا در این وسط تقصیری ندارد.

-----------------------------------
پی‌نوشت:
1. سوره بقره، آیه 120: (یهود و نصاری هرگز ار تو راضی نمی‌شوند تا آن‌كه از آیینشان پیروی كنی)


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
اخر ما هم هي مي خواهيم آنرا غليظش كنيم
جناب انصاريان:
با سلام، ضمن تشکر از جنابعالی به دليل مطرح کردن مشکلات اساسی، به استحضار می رساند بيشترين ضربه به ايمان مردم توسط عملکرد، گفتار و کردار مسئولين نظام وارد شده است
بايد عدالت اجتماعي براي مردم به عينه ملموس شود.بايد مشكل و موضوع جنسي جوانان به درستي و با راهكاري كه مجتهدين و علماي ديني آنرا ميدانند
حل شود.بايد جوانان و كلا مردم به تدبر در قرآن تشويق شوند.باور بفرمائيد بنده اگرچه اهل نماز و خدا باور ودين بوده و هستم ليكن از رمضان امسال كه توفيق تدبر در قرآن شريف نصيبم شد يك چيزهايي متوجه شدم كه قبل از آن نميدانستم و همين موجب عشق وعلاقه بيش از پيشم شد.قرآن شريف عظمتي است كه هيچ گاه كهنه نميشود.هيچ گاه از تكرار تدبر خسته نميشويد.سر تعظيم فرود مي آوريم بدرگاه خدا و از درگاه با عظمتش خنثي شدن همه توطئه ها ي دشمنان را خصوصا صهيونيزم و بهائيسم كه پشت رو يك سكه هستند را خواستاريم
عده ای از افراطیون با غلیظ کردن اعتقادات و عده ای دیگر در مقابل آنها به رقیق کردن اعتقادات مردم میپردازند که هردو حرکت اشتباه است . اسلام دین اعتدال است و هر دوی این جریانات به اصل دین ضربه میزنند اعتقادات مردم در حوزه دین نباید دستکاری شود و با آن برخورد سیاسی شود هم از طرف مسئولین محترم حکومتی و هم از سوی مخالفین حکومت . دعوا و جنگ قدرت از طرف هردو دسته نباید مردم و اعتقادات پاک آنها را هدف قرار دهد متاسفانه سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم از طرف عناصر حکومت مخالفین را به عکس العمل مشابه وادار میکند و اینها هر دو تیغه یک قیچی هستند .
با سلام
وقتي تاريخ اسلام و مسلمين خاصه شيعيان را مطالعه ميكنم اوج مظلوميت درعين حقانيت در آن ديده مي شود، وقتي تاريخ انبياء و پيامبران و مخصوصا حضرت محمد(ص) را مي خواني حقانيت و مظلوميت ، ومتاسفانه اسف بارتر و غمگين كننده و درد آورتر مسائل بعد از رحلت پيامبر عزيز است، حقانيت و مظلوميت را در واقعيت ها متوجه مي شوي و جدا متآثر و غمگين مي شوم ،مظلوميت مولاي متقيان و امامان بزرگوار بعد از او و ياران آن عزيزان دل انسان را بشدت بدرد مي آورد، چقدر امامان آن انسانهاي بزرگوار و وارسته و ياران صديق آنها را بدليل تعصب و جهل و ناداني شكنجه و به شهادت رساندند ، اسلام و ائمه معصومين و ياران اصيل و واقعي آنها در طول تاريخ همواره مظلوم واقع شده اند، و تنها راه استيفاي حقوق مادي و معنوي آنها و اثبات حقايق و وقايع با ظهور مهدي موعود(ع)امكان پذير خواهد شد به اميد ظهور هرچه زودتر موعود مسلمانان از خداي بزرگ و مهربان استغاثه كنيم،هيچ راهي غير از اين وجود ندارد
الهم عجل لوليك الفرج
خداند این مبلغ راستین دین مبین اسلام را در پناه خود حفظ کند بیان ایشان بسیار فصیح و بلیغ است و جلساتشان هر سال پربار تر از نظر معنا و شلوغتر به لحاظ شرکت کننده می شود به خصوص حسینیه همدانیها و مسجد امیرآباد.
با کمال تاسف دشمن خیلی هم موفق بوده
مقصر اصلي مديريت حوزه ها هستند كه نمي توانند امثال مطهري ها و پناهيان و شيخ حسين انصاريان را تكثير كنند و اين اقايان هم اگر تا اين حد توفيق داشته اند ماحصل تلاش شخصي اشان بوده است و نه برنامه ريزي هاي مدون حوزه و مديران حوزه. بعبارت واضح حوزه هايي كه نتوانند در زمان غربت مقام ولايت در جريان فتنه همانند شير وسط ميدان باشند و هنوز در بند مطالعه احاديث و اجتهاد كردن ناقص براي تشخيص درستي يا نادرستي جايگاه ولايت فقيه هستند ره به جايي نخواهند برد...در خانه اگر كس است يك حرف بس است.
برای کم کردن سریع عوامل فشار و انحراف جوانان باید در رسوم و سنت های مربوط به ازدواج انقلاب ایجاد کرد باید جوانان و پدر و مادرها ذهنشان برای این رویه آماده شود که دختر و پسرشان در سن 18 سالگی ازدواج کنند ولی تا زمان پیدا کردن شغل و مهارت زندگی مستقل دختر و پسر در خانه پدر و مادرشان زندگی کنند و در مدت ذکر شده از تجربیات بزرگتر ها بهره مند شوند
اگه بدونید دشمن چه بلایی سر دین و فرهنگ این جامعه آورده سرتون سوت می کشه. اگر شما به واقع پایبندی خودتون به قرآن رو نشون می دادید و تفکرات خودتون رو اصل اسلام بیان نمی کردید امروز اینجا نبودیم. البته منظورم شخصی نیست و منظورم از شما کسانی است که اشاعع دین در جامعه را به عهده دارند.
دشمن نه . بعضی از مسیولین جمهوری اسلامی
تابناک مارمولک
آقای انصاریان آیت الله است چرا حجه السلام می نویسید. بی بی سی ایرانی خجالت بکش
اعتقادات ایرانیان هرگز سست نمیشود کما اینکه جوانان دوره شاه این انقلاب را انجام دادند .مبلغین دینی مواظب رفتار و گفتار خود باشند که جوانان از انها تقلید میکنند .
دشمن درژي رقيق كردن اعتقادات مردم است و برخي مسئولان با عملكرد هاي غلط سعي در كمك به دشمن براي رسيدن به اين هدف شوم را دارندو عملا كارگزار دشمن هستند ولي شايد خودشان هم ندانند هميشه اسلام ضربه هاي سنگين را از دوستان نادان دريافت كرده
حاج شمارا بخدا دست از سر دشمن بردارید . دشمن وظیفشو خوبمیدونه وداره کار خودشو خوب انجام میده. مگه همچی دست دشمنه که هرکاردلش خواست بکنه . پس تکلیف منو تو چیه ؟ دشمنو مقصر مکنیم .هرکاری که باعث ازدست رفتن سرمایه های ارزشی خودمون میشه بادست خودمون انجام میدیم مردموبه نظام و اسلام و خدا و پیغمبرش بده میکنیم بازم میگیم دشمن درپی رقیق کردن اعتقادات مردمه . اگه مسئولین از میدون دادن به دروغگوا چاپلسا دزدا دست بردارن والله بالله همه چی درس میشه اما ظاهرا منوتو ول معطلیم حاجی جون چون خیلیا رفیق غافله و شریک ....
مردمم كه كم ميدون نميدن به اين رقيق كردن
به اين سادگي نيست كه مردم فقط تحت تأثير تبليغات دشمن! از اعتقادات خود دست بردارند، وضع جامعه از لحاظ اقتصادي و تبعيض ها و رانت ها و سهميه ها و اختلاف درآمد ها، اين چيزي است كه مردم با تمام وجود خود حس مي كنند و حتماً پيش خود حساب مي كنند كه اين همه دم از دينداري زدن وصحبت از اعتقاد كردن فقط براي سرگرم نمودن آنان است. چرا يك پرايد كه بيش از 4 ميليون تومان هزينه ساخت آن نيست بيش از 8 ميليون تومان به مردم فروخته مي شود. چرا يك آدامس خارجي قيمتش 3 برابر قيمت آن در دبي است. چرا به غير از دو سه شهر مركزي و منتسب به مركز بقيه شهر ها چهره اي فقيرانه و عقب مانده دارند...نخير...بهتر است برنامه ريزان سرشان را از زير برف بيرون بياورند و فكر اساسي براي اداره كشور و گسترش عدالت كنند.
متاسفانه شاهد طرح بیانات از سوی این بزرگان ایم.
جنبه اجرایی ندارد.
با بحث کردن چه نتیجه ای عاید میشود.
قوانین اجرا نمیشوند و یا توافقی اجرا میشوند.
اینکه صرفا مشکلات را مطرح و اقدام نمیکنید وجهه خراب میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی