بازدید 8563

فردوسی پور؛ دموکرات کامل عیار!

عادل فردوسی پور شب گذشته، در واکنش به نوشته های برخی از نشریات، میزان درآمدش از برنامه نود را اعلام کرد و با این کار خود درسی از شفاف سازی و پاسخگویی به همه نامداران غیرپاسخگو داد.
کد خبر: ۱۸۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰ 30 August 2011
عصر ایران - عادل فردوسی پور شب گذشته، در واکنش به نوشته های برخی از نشریات، میزان درآمدش از برنامه نود را اعلام کرد و با این کار خود درسی از شفاف سازی و پاسخگویی به همه نامداران غیرپاسخگو داد.
 
جالب اینکه واکنش مسئولانه فردوسی پور به گمانه زنی ها و ادعاهای مربوط به درآمدش از برنامه نود، خونسردانه و به دور از عصبانیت بود. سال ها پیش، زمانی که برخی از مطبوعات فاش کردند که درآمد علی پروین بایت مربیگری پرسپولیس، سالیانه 70 میلیون تومان است، پروین در واکنشی توام با عصبانیت گفت: "700 میلیون تومان بگیریم، باز هم کم است! "
 
فرق فردوسی پور و پروین در این زمینه این است که فردوسی پور نقد را، ولو نادرست، برمی تابد و به اقتضائات ستاره شدن در عرصه عمومی پای بند است و هم از این رو، با شفاف سازی وضعیت خودش مشکلی ندارد اما پروین نقد را برنمی تافت و از شفاف سازی گریزان بود.
 
نکته مهمتر اما پاسخگویی فردوسی پور در برابر افکار عمومی است. وقتی افکار عمومی در قبال مساله ای حساس می شود، عقل سلیم حکم می کند که فرد مسئول، چه مسئول یک برنامه تلویزیونی و چه مسئولان رده های بالاتر، از در پاسخگویی درآیند و – چنانکه امیرالمومنین فرموده است – با مردم سخن بگویند تا شبهه آنها رفع شود.
 
 فردوسی پور علیرغم اینکه هیچ گاه ادعای دینداری و دموکرات بودن نکرده است، شب گذشته در برنامه نود، رفتاری کاملاً منطبق با آموزه های دینی و ارزش های دموکراتیک در پیش گرفت. کاملاً مودبانه و اخلاقی جواب گمانه زنان و بهتان گویان را داد، در مقام دفاع از خودش به کسی توهین نکرد، از افکار عمومی رفع شبهه کرد و ضرورت پاسخ استدلالی به نقد ناقدان را به همگان نشان داد.   
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان