بازدید 12869
درباره فروش بلیت قرعه‌کشی یک شرکت خصوصی؛

ترغیب مشتری یا بخت‌آزمایی به بهانه عید فطر؟!

در تبلیغ آمده است: شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های معتبر پیرامون منزلتان، نسبت به خرید کارت قرعه‌کشی اقدام کنید! سپس با فرستادن کد مربوطه طی پیامکی در قرعه‌کشی شرکت و از فرصت برنده شدن جوایز رنگارنگ این شرکت بهره مند شوید؛ بدون اینکه مشتری این مجموعه ورزشی باشید یا حتی یک بار از خدمات آن استفاده کرده باشید.
کد خبر: ۱۸۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳ 29 August 2011
سرویس اقتصادی ـ شب‌های معنوی ماه مبارک رمضان و آرامش ذهنی روزه‌داران، همواره با افزایش شمار تبلیغات بازرگانی و تنوعشان در میانه برنامه‌های ویژه این ماه تهدید می‌شود؛ اما این بار و به مناسبت عید فطر، تبلیغی از صدا و سیما پخش شد که بسیاری از مردم را انگشت به دهان کرد.

به گزارش «تابناک»، مجموعه‌ای با نام «پارک آبی پارس»، به بهانه افتتاح و البته جشن عید سعید فطر، اقدام به قرعه‌کشی از میان مشتریان خود با جوایزی از قبیل سه عدد خودروی گرانبها و تعداد معتنابهی سکه طلا می‌نماید.

تا اینجای کار البته مانند دیگر تبلیغات تجاری است، ولی این شرکت خیرخواه می‌افزاید از آنجا که حضور در محل مجموعه تفریحی ورزشی مربوط برای همگان شدنی نیست و از این جهت که دیگر ملت شریف ایران، فرصت شرکت در این قرعه‌کشی بزرگ را از دست ندهند، شرکت دست به ابتکار جالبی زده است.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر پیرامون منزلتان، نسبت به خرید کارت قرعه‌کشی اقدام کنید و سپس با فرستادن کد مربوطه طی پیامکی در قرعه‌کشی شرکت کرده و از فرصت برنده شدن جوایز رنگارنگ این شرکت بهره‌مند شوید؛ بدون اینکه مشتری این مجموعه ورزشی یا حتی یک بار از خدمات آن استفاده کرده باشید!

این روز‌ها، بلیت‌های بخت‌آزمایی یا به نوعی همان کارت‌های قرعه‌کشی در برخی از کشور‌های جهان، رایج و قانونی است، ولی در همان کشورها نیز نوعی از انواع قانونی قمار به شمار می‌رود؛ البته این نوع از قمار که در اصطلاح علمی ‌به آن لاتاری گفته می‌شود، دو تفاوت عمده با قمار رایج دارد؛ نخست اینکه به جای ضرر کلان یک نفر و سود کلان طرف مقابل، در اینجا با ضرر بسیار کم تعداد بسیاری افراد روبه‌رو می‌شویم، در برابر سود بسیار زیاد فرد یا شرکت فروشنده بلیت‌ها.

اما تفاوت دوم آن که هرچند در لاتاری، هیچ کس زندگی خود را نمی‌بازد و مغبون کامل نمی‌شود، از آغاز بازی، طرف بازنده (همه خریداران بلیت جز نفری که جایزه به او تعلق می‌گیرد) و طرف برنده (فروشنده بلیت)ها مشخص و برای همین است که می‌توان آن را نوعی کلاهبرداری نیز برشمرد.

اما آنچه درباره تبلیغ لاتاری این شرکت، شگفتی همگان را برانگیخت، این بود که بنا بر قوانین جمهوری اسلامی، ‌لاتاری ممنوع و بر پایه شرع اسلام از زمان قاجاریه که برای نخستین بار در ایران دیده شده، حرام است و از همین روست که پس از انقلاب، هرگز پدیده بلیت‌های بخت‌آزمایی دوران طاغوت دیده نشد.

حتی زمانی که شرکت بهزیستی ایران با اعلام رسمی‌ تعلق سود حاصله به معلولان تحت پوشش سازمان، اقدام به انتشار برگه‌های ارمغان بهزیستی کرد، به رغم سود جویانه نبودن و جنبه خیریه امر، باز هم مورد انتقاد‌های شدید واقع شده و پس از چندی، تکرار نشد؛ پس چگونه است که امروز به راحتی یک شرکت خصوصی، صرفا به بهانه این که برخی از مردم، امکان حضور در مجموعه ورزشی و شرکت در مراسم قرعه‌کشی را ندارند و مثلا از روی خیرخواهی برای آنان، اقدام به انتشار بلیت‌های قرعه‌کشی می‌کند؟!
 
و آیا هیچ ضوابطی در مراجع قانونی و مقررات رسمی‌ کشور برای برگزاری قرعه‌کشی‌ها و پرهیز از بروز مواردی چون لاتاری، قمار و کلاهبرداری نیست، یا اینکه هست، ولی می‌توان به راحتی خلاف آن رفتار و حتی به طور رسمی ‌و سراسری، آن را تبلیغ نیز کرد؟!
 
اما در این میان، ملاحظه دومی‌ نیز وجود دارد و آن اینکه در صدا و سیما، شورایی برای نظارت بر آگهی‌های بازرگانی وجود دارد؛ بنابراین، باید پرسید با وجود چنین شورایی، چرا باز هم اقدام اینچنینی شرکتی ـ که بعد خلاف قانون و شرع آن محرز بوده و نیاز به استعلام ندارد ـ به راحتی تبلیغ سراسری می‌شود؟
 
و البته ملاحظه سوم آنکه بنا بر اعلام نظر برخی کارشناسان ورزش در پارک‌های آبی ـ‌ که این روزها، تعدادشان هم رو به تزاید است ـ اثرات بسیار خوبی در تخلیه احساسات هیجانی جوانان و کاهش رفتار‌های ناهنجار در این قشر دارد؛ حال با این اوصاف، بروز چنین کارهایی از سوی یک عضو ناسالم، می‌تواند به آسیب خوردن شرایط کاری برای این صنف مفید باشد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۴
با سلام
هنوز برگه های ارمغان بهزیستی در سطح شهرستان های قائمشهر و بابل در استان مازندران پخش می شود. مدیران و مسئولین شورای شهر، سود اصلی این لاتاری ها را به جیب می زنند چرا که طی این چند سال هیچ گزارشی از تخصیص کلیه درآمدها به بهزیستی ارائه نکرده اند. لطفا پیگیری نماید.
اینکه لاتاری نیست شما با خرید کارت میتونید هر موقع از پارک ابی استفاده کنید و چیزی از دست نمی دید .
اینکه به بهانه عید فطر نبوده تا اخر سال این سه تا رو تا اخر سال قرعه کشی میکنن . تازه ما که چیزی از دست نمیدیم بلیط ایکه 30000 تومان تو پارک فروخته میشه رو ما 25000 تومان میخریم بدش هم تو قرعه کشی هستیم هم هر موقع که دوست داریم میتونیم با رفیقامون ازش استفاده کنیم .
تابناک جون این بدبختا دارن کارت ورودی پارک آبی روکه تاآخرسال هم اعتبارداره میفروشن نه بلیط بخت آزمایی
کسی ازخریداین کارتهامغبون نمیشه چون میتونه باهاش بره از دهکده آبی پارس استفاده کنه درضمن درقرعه کشی هم شرکت کرده مثل رب دلپذیر هم رب خریدی هم ممکنه 60میلیون جایزه ببری
بابا ب شما چه مربوط؟
جمع کنید این بساط فضولی کردنتون رو!
سلام
حرکت های بسیار حساب شده مانند افزایش قمار نامحسوس با عنوان جایزه
ربا به عنوان سود بانکی و از طرفی شعارهای غیر ضرور برای پر کردن اذهان و ترویج مسائل ماورائی غیر واقعیو خرافات گرائی و هزینه کردن اموال عمومی در کارهای غیر ضروری مانند پارک آبیبجای کشت جنگلو بالاخره جنگ نرم دشمن بسیار جدی است
از خواب گران برخیزیم
بغير از تاسف قدري تعمق لازم است در اين كشور اسلامي افرادي علني بنگاه بخت ازمايي داير مي كنند وبا دادن پول انرا از طريق رسانه ملي كه مورد قبول اقشار جامعه ميباشدبه سراسر ايران اعلام و بر تبليغ قانوني خود مهر تاييد مي نهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دقیقا فک ما هم موقع پخش این آگهی افتاد!
من و بابام از تعجب به هم زل زده بودیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
علت عقب افتادگي ما ايرانيان امثال شماهاست.
اگر یادتان باشد اوایل انقلاب هیچ تبلیغی از تلویزیون پخش نمشد و حتی گاهی برنامه ها پشت سرهم و بون جری پخش میشد و به نوعی میگفتند پخش آگهی حرام است حال چه شده که تمام وقت تلویزیون به پخش بیرویه آگهی اختصاص یافته؟ جز مبالغ دریافتی کلان است؟
آیا مسئولین بالاتر تلویزیون در این مملکت نگاه نمیکنند که فقط مردم عادی باید دائم در حال اعتراض به اینگونه موارد باشند؟
مشکل این است که در کشور ما همه چیز به حال خود رها شده است. در آمریکا هم برای شرکت در قرعه کشی جوایز شرکتها طبق قانون خرید از آن شرکت لازم نیست. یعنی فرد با استفاده از خدمات شرکت به صورت خودکار شانس خود را بالا می برد ولی اگر خرید هم نکرد می تواند با فرستادن یک کارت پستال حاوی مشخصات خود یا ثبت نام در سایت شرکت در قرعه کشی شرکت کند.
قیمت این بلیت ها چنده ؟
بعدا می توانید از بلیط ورزشی استفاده کنید ولی در لاتاری پول شما سوخت می شود.
مقایسه اشتباه است.
چه اشكالي دارد مبالغ جمع آوري شده بين تعدادي افراد تقسيم مي شود و نيازهايشان برطرف دولت كه براي مردم قدمي برنمي دارد و آنها را ثروتمند نمي كند لااقل بگذاريد ديگران انجام دهند
به شما چه!نمیتونید ببینید یه عده کار میکنن پول در میارن!؟
بلیت های بخت آژمایی دیگه فروخته نمیشه!!!؟؟؟

بیا تو شهر ما ببین چندین و چند نوع بلیت با اسم های مختلف خیلی راحت فروخته میشه ( با جوایز مختلف ماشین و ..)
فقط یه راه حل ساده برای دور زدن قانون پیدا می کنن و یا یه اسم خیرخواهی و نیکوکاری براش میزارن بعد میفروشن
هیچ نظارتی هم نمیشه که واقعا این پول میره برا مدد جویا یا نه البته این موضوع خیلی وقته اجرا میشه دیگه کسی حساسیت به خرج نمیده

یکی از شهرهای مرکزی مازندران
به تو چه؟!
آفرين تابناك ،به نكته ي خوبي اشاره كردي.
از پاراگراف شش هم خوشم اومد.
بلیت های بخت آزمایی جدیداً فقط به نفع طرف اول بوده و هست.اینهم یکجور کلاهبرداری از مردمه که متاسفانه هیچ کسی بهش توجهی نمی کنه.. فکر کنید اگر جوایز بانکها و موسسات که معمولا تعداد زیادی اتومبیله بدست مردم می رسید الان همه وضع مالیشون خوب بود.
همین کار الان توسط ایرانسل هم دارد انجام می شود . با ارسال پیامک و دعوت در قرعه کشی از مشترکین خود در مسابقات که با کم کردن وجه از افراد شرکت کننده صورت می گیرد و همچنین در مورد جام خلیج فارس نیز توسط ایرانسل به همین شکل قرعه کشی می گردد.
خیلی آشغال و حسودی تابناک مسخره
با تشکر از ریزبینی مجموعه تابناک و حساسیت روی موضوعات دینی. من فقط دو نکته به عنوان شخصی که کارت ورود به مجموعه (و طبعا شرکت در قرعه کشی) در اینجا می خواهم در این باره عنوان کنم.
1- خرید بلیطهای پارک آبی برای ورود به مجموعه لازم است.
2- بعضی اشخاص از جمله بنده هم برای ورود به پارک آبی و هم شرکت در قرعه کشی انگیزه های دینی و انسانی داریم. بنابراین، لطفا بین لاتاری در جوامع غربی و مراسم اینچنین در حکومت اسلامی تفاوت قایل شوید.

در پایان البته باید اذعان کرد که تمام ایرانیان مسلمان باید تسلیم حرفهای مراجع عظیم و صد البته در چنین موارد حکومتی تسلیم حرف رهبر بود.

به هر حال از نهی از منکر شما ممنون. فقط خواهشمندم که پس از پرس و جو از منابع اسلامی اقدام به ایجاد شک و شبهه نمایید تا وظیفه اطلاع رسانی را بهتر انجام داده باشید. من امیدوارم که این استعلام از مراجع را در سایتتان در اولین فرصت انجام دهید و امثال بنده را آگاه بفمایید ولی مستند به نظر فقها و مراجع بزرگوار.

با تشکر
به نام شرکت فوق اگر توجه کنید ماهیت ان معلوم میشود (ابن بطوطه) معنی سرمایه گذاری خارجی راهم فهمیدیم
من و خانواده هم انگشت به دهان موندیم! این حرکت هیچ فرقی با لاتاری ندارد. اسم مجموعه در حال ساخت هم بسیار جالب است : ابن بتوته پارس!! که بنظر نمی رسد ایرانی باشد
در لاتاری بودن و سر مردم کلاه گراشتن این اگهی هیج شکی نیست بلیط.ورودی این مجموعه برای هر نفر بیست تا بیست و پنج ه.ارتومان است متاسفانه ار عدم اگاعهی مسولان ما سود جودیی می کنند مسولان بسرعت با ید با این عوامل برخورد کنند
من وقتی این تبلیغ را از تلویزیون دیدم شاخ در آوردم،این کار عین قمار و کلاهبرداریه...چطور صدا سیما به خودش اجازه پخش چنین آگهیی را داده؟کسی اونجا نیست که نظارت کنه...خواهش میکنم پیگیر این مسئله باشید و بار خورد قاگع از همون اوله که میشه از سودجویی ای کلاهبردار ها و ورود چنین مسائل قبیحی که عین گناهه به جامعه جلوگیری کرد.
آیا میخواهیم کاری کنیم که بقیه سرمایه داران ( خصوصی ) کشور هم فرار کنند ؟

کسی که سرمایه گذاری میکند و بخشی تفریحی را ایجاد می کند چرا نباید سود کند ؟ باید پول خود را وارد بازار طلا و دلار کند تا بازار از این هم آشفته تر شود ؟؟؟؟

یا مردم مجبور باشند برای رفتن به یک پارک آبی به دبی سفر کنند ؟؟؟

یعی واقعا از نظر نویسنده این مقاله همه مشکلات مملکت ما حل شده و مردم فقط مشکل این لاتاری را دارند ؟؟

یا بنظر شما فهم مردم کشور ما اینقدر پایین است که خودشان نمی فهمند چه بخرند و چه نخرند ؟؟ بهتر بود نوسنده بررسی کند که چرا وضعیت مردم ما طوری شده که نیاز به جایزه لاتاری دارند !!!!

آیا جوایز حسابهای قرض الحسنه بانکهای کشور لاتاری نیست ؟؟؟؟؟ پس من و امثال من که تا به حال چیزی نبرده ایم بازنده این لاتاری هستیم دیگر ؟؟

خواهشا مغرضانه مطلب ننویسید
ما ایرانی ها به اینچنین کلاهبرداری هایی عادت داریم. ببینید صاحبان این مجموعه چه کسانی هستند؟؟؟؟ مطمئنا فرد یا افراد عادی جامعه نیستند و دستی تو امور مملکت دارند.
احتمالا یکی از آقایون یا آقازاده ها پشت این مجموعه رو داره! واسه همین دیگی ترسی از چیزی ندارن...
دیده نشد؟

5 6 سال پیش همه مردم از اینها میخریدند
همان قدرکه حرام خداراحلال کردن گناه دارد حلال خداراهم حرام کردن مورد خشم وغضب خداوند قرارمیگیرد
دراین تبلیغ آمده است که باخریدکارت ورودی پارک آبی شمامیتوانیددرقرعه کشی شرکت کنید این یعنی خریدن این کارتها بمعنی امکان استفاده ازمجموعه خواهد بود پس پول کسی سوخت نمیشود بلکه این تنها ترغیب و گرامیداشت مشتری برای استفاده ازپارک آبیست پس تابناک تویی که حلال خداراحرام کردی و تهمت زدی و آبرو بردی و به بیکاری دامن زدی و به فرارسرمایه ها کمک کردی وحسادت ورزیدی و افکارعمومی را بهم ریختی
کسی که باید مورد تعقیب قرارگیرد تو وامثال تویی که مملکت را به این روز انداختی و باکوته نظری وباجگیری زمینه هرگونه فسادراگسترش دادی
متاسفم به حال نویسنده که حتی فرقی بین لاتاری وجایزه قایل نیست این باخت ندارد خریداراین کارت هرموقع بخواهد میتواند یک روز کامل ازپارک آبی استفاده کند
توروخدا دست بردارید یکی هم که پیداشده یک کارباکلاس انجام داده برای ما جوونا میخواهید ازبینش ببرید آخه ای انصافه از تونویسنده میپرسم اصلا به این پارک آبی رفتی کارتشوخریدی دیدی پولت سوخت نمیشه تازه یک جایزه عالی هم ممکنه بگیری .....
تابناک نامسلمون خوارج هم با اسلام همین کارراکردند چون ظاهراجای مهر برپیشانیشان بود و جانماز آب میکشیدند ولی واقعا مستحق شمشیرحضرت علی علیه السلام بودندکه بالاخره هم باشمشیرایشان بدرک واصل شدند شماهم مستحق اجرای عدالت حضرت مهدی هستید که انشاالله بزودی شاهد آن خواهیم بودتابه اسم اسلام ضربه به اقتصاد کشورشیعه نزنید. تابناک نامسلمون بلیط برای دوبی و آنتالیا گیرنمیاد بخاطراینکه حتی امکانات تفریح سالم هم در کشور ما به اندازه کافی نیست و توهیچ وفت این موضوع رو مقاله نمیکنی پس معلومه دستت با اوناتویه کاسه است که اگه کسی خواست یک ذره ازولع خارج رفتن مردم بکاهد و همین جا امکانات سالم روبراشون مهیاکند بااون مقابله کنی بروبه جهنم
این باخت نیست شماورودی یک مکان باارزش رابدست می آورید
مردم باید باهزینه 10برابر پول خودرابرای تفریح به دشمن بدهند ولی شرکت خوش فکر و پاک سرشت ایرانی نباید این یک برابر را بگیرد
شماهستیدکه مردم راباانقلاب بدکردید زیراحتی یک غیرمسلمان میدانداین باخت ندارد و پولی که سوخت نشود قرعه کشی درآن حرام نیست
شمانویسنده از فقه اسلامی په اطلاعی دارید که مزخرف مینویسیدوحلال خداراحرام میکنید
من ساکن کانادا هستم بعداز15سال یکماه پیش آمدم ایران وبهمراه دوستان به این پارک آبی رفتیم و خوشحال که درایران چنین مجموعه ای ساخته شده چه خوب است صاحب مجموعه بتواند جواب این یاوه گویان تابناک رابدهد
یا سلام خدمت دوستان عزیز لازم به ذکر میدونم که این نکته رو اعلام کنم که به لحاظ حقوقی عمل صورت گرفته صحیح است چراکه این مسئله در قالب عقد اجاره قرار میگیرد.از جمله آثاریکه عقد اجاره دارد انتقال مالکیت می باشد.در این جا مالکیت منفعت که همان استفاده از مجموعه می باشد انتقال یافته و عقد در لحظه خرید صورت می پذیرد.حال این مالکیت منفعت حق است و حق نیز قابل اسقاط می باشد.مانند کسیکه منزلی را اجاره می کند ولی به هیچ وجه از آن استفاده نمی کند! در اینجا نیز پس از تحقق عقد این فرد است که مختار می باشد که از مجموعه آبی استفاده نماید یا خیر.ضمن اینکه عقد اجاره جزء عقود اسلامی میباشد، فلذا از جهت شرعی نیز این عقد صحیح است. با تشکر
تا كور شود هرآنكه نتواند ديد.برو بي عقل
فکر می کنید مسابقه برنامه 90 کلاهبرداری نیست. یک سوال بیخود مطرح می کنند و مردم به صورت میلیونی اس ام اس می زنند. برنده اصلی شرکت مخابرات !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی