بازدید 55031

مردي كه اگر تميز شود ، مريض مي شود+تصاویر

اين سالخورده كه گفته مي شود به دليل مشكل عاطفي كه در ايام جواني براي او رخ داده از مردم و اجتماع گريزان و گوشه عزلت و انزوا برگزيده ساليان سال است كه در زير مكاني مسقف ماوا ندارد و در گرما و سرما درهواي آزاد به سر مي برد.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴ 28 August 2011
مردي كه در دهستان دژگاه دربخش دهرم شهرستان فراشبند روزگار مي گذراند و به حاج عمو معروف است ، از حمام گريزان است و مي گويد كه اگرتميز شود، مريض مي شود.

به گزارش ايرنا، عمو حاجي كه چهره اي همانند انسان هاي غارنشين دارد و كهنسال به نظر مي رسد كه حتي مردم عادي سن او را نزديك به يك قرن مي دانند، رنگ خاكستر گرفته و قشري ضخيم از چرك بر اندام او سنگيني مي كند.

http://img.irna.ir/1390/13900605/30538431/30538431-1574771.jpg

چند سال پيش جوانان محل تصميم گرفتنند عمو حاجي را به رودخانه ببرند تا آبي به بدن اين مرد برسد ، به همين منظور هنگامي كه عموحاجي در خواب بود او را در عقب يك وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام كنند اما وقتي به رودخانه رسيدند ، ديدند عمو حاجي در عقب وانت نيست زيرا او پيش از رسيدن ، خود را به بيرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتي كند وعمو حاجي همان جا گفته بود اگر تميز شوم ، مريض مي شوم.

عموحاجي از خوردن هر نوع خوراكي تازه و نوشيدن آب بهداشتي پرهيز مي كند به گونه اي كه اگر به زورهم به او آب گوارا بنوشانند ، عكس العمل منفي نشان مي دهد و به شدت ابراز ناراحتي مي كند.

لذيذترين غذاها به قول خودش ، حيوانات مرده و گنديده است و فرقي ندارد كه اين حيوان حلال و يا حرام گوشت باشد.

اين سالخورده كه گفته مي شود به دليل مشكل عاطفي كه در ايام جواني براي او رخ داده از مردم و اجتماع گريزان و گوشه عزلت و انزوا برگزيده ساليان سال است كه در زير مكاني مسقف ماوا ندارد و در گرما و سرما درهواي آزاد به سر مي برد.

برخي از جوانان و نوجوانان دژگاه براي عمو حاجي مرغ ، گربه، روباه ، خارپشت و حتي مار مرده مي برند او اين حيوانات را در گودالي در اطراف خود دفن مي كند و پس از چند روز با آتشي كه در اين گودال مي افروزد ، آن را نيم پز مي كند و با ولع خاصي مي خورد.

عمو حاجي پس از آن با خوردن آب گنديده كه در يك حلب زنگ زده و حشرات مختلف در داخل آن شناور هستند، وعده غذايي را به پايان مي برد.

ليوان او يك حلب 5 /4 كيلويي روغن است و او با استفاده از اين حلب روزانه نزديك به پنج ليتر آب مي نوشد.

لباس پوشيدن اين مرد در هستان دژگاه كه داراي گرماي نزديك به 50 درجه سانتي گراد است شگفتي آور است زيرا او تمام لباس هايي را كه مردم اين منطقه برايش مي آورند ، پس از بريدن آستين ها ي پيراهن و پاچه هاي شلوار با دندان ، آنها را برتن مي كند.

لوازم زندگي او شامل يك چماق است كه پيشتر پلوس وانت بوده است و وزن آن 17 كيلوگرم است ، استكان چايخوري اين مرد عجيب يك كلاه ايمني اسقاطي است و چند حلب كهنه روغن نباتي است كه بچه هاي اين دهستان با آفتابه در اين حلب ها براي او آب مي ريزند.

عمو حاجي يك پيپ استثنايي هم دارد كه از يك زانوي سه اينچي آب تشكيل شده كه او سرگين ( فضولات)حيوانات را در آن مي ريزد و آتش مي زند و به آن پك مي زند و با هر مرتبه پك ، دود پر حجمي از دهانش خارج مي شود.

http://img.irna.ir/1390/13900606/30539253/30539253-1576688.jpg

افزون بر اين كه شست و شوي بدن، ظرف آب و بهداشت براي او معنا ندارد ، خود را با سوزاندن موهاي زايد بدن اصلاح مي كند.

محل زندگي اين مرد رويگردان از بهداشت و مردم ، محل تجمع سگ ، گاو و چهارپايان محل است .
به نظر مي رسد تا كنون كارشناسان بهداشت با عموحاجي مواجه نشده اند .

شهرستان فراشبند در فاصله 164 كيلومتري جنوب غربي شيراز، واقع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۰۷
من با يک مورد مثل اين اقا در شهرمان برخورد داشتم سال( 83 )بعد از شناسايي توسط بهزيستي و شهرداري او را به حمام برده و در يکي از مراکز بهزيستي بستري کرديم از آنجا فرار کرد و دوباره کارتن خواب شد و در مدت کوتاهي مرد. آن زمان به شوخي مي گفتند حمام رفته مرده ! در هر حال تغيير سبک زندگي در اين حد بايد حتما زير نظر پزشک و روانشناس انجام شود تا آسيب حداقل گردد.
واقعاً شوکه شدم!!
شبیه انسان های نخستین میمونه
حالمون رو بهم زدیدن ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
اين واقعيته مثل خار گل سرخ ، ازش فرار نكن
عجیبه...تو این زمونه با این سبک و سیاق؟واقعا جای بررسی بیشتر داره اگر واقعا صحت داشته باشه موضوع.فکر میکنم میشه مطالعات پزشکی و اجتماعی زیادی در مورد این فرد انجام داد.تاثر برانگیزه...
اه اين چه خبر چندش آوري بود؟
اه !!! حالم به هم خورد حتي حيوانات هم اين جوري زندگي نمي كنند اگر مشكلاتي داشته كه نتونسته باهاش كنار بياد بهتر بود خودكشي مي كرد چون اين زندگي از روزي هزار بار مردن بدتره
پاسخ ها
ف ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
خواهرم :اين جمله « بهتر بود خودكشي مي كرد » بدترين جمله است ! آدماي ضعيف اين طرز فكر رو دارند . بايد نسبت به قتل و خودكشي اصلاح ديد پيدا كنيم . اه ! اه ! اه !
دين و آئينش چيست، در روز آخرت در مورد دينش چه مي پرسند؟؟؟
حالا اگر این توی یک کشور دیگه بود تمام عالم هستی از موضوع خبر دار می شدن
امان از درد عاشقی
به این میگویند یک هپلی واقعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
نه عاشق واقعي
کاش فیلم هم میزاشتین
عجایب هشت گانه...چطور تا حالا زنده مونده...هر روز یک کامیون باکتری و ویروس داخل بدنش میره......!!!!!!!!!!!!!!

همینه دیگه کالبد بدن با هر شرایطی دوام می آورد ولی روح نه....مشغولیت ذهنی که نداره هر ثانیه 3 سال پیرترشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
سخت نگیر، ایشون با همه جور باکتری همزیستی مسالمت امیز دارند.
هووووووووووووووووووع!!
پاسخ ها
استاراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
در يكي از روستا هاي كاشان هم يكي است اصلا دست و صورتش را نمي شويد وسالي يك بار بيشتر حمام نمي رود و اين يكبار بدنش را با پودر لباس شويي مي شويد و تازگيها معتاد هم شده است
جالبه ميشه به عنوان يك جاذبه گردشگري روش كار كرد .
ببخشین,دندوناش رو مسواک میزنه؟
اینو فردا میبرن دوبی سالانه 5 میلیون گردشگر باهاش جذب میکنن....ببینید کِی گفتم
این که منبع میکروبه!! مردم رو مریض میکنه!!
اسم اين آقا مي‌تونه تو كتاب ركوردهاي گينس ثبت بشه.
درد آوره که هیچ اجباری در کار نیست تا این آدم را بشویند!
پیشهاد میکنم از او در برنامه ماه عسل دعوت به عمل آورید.
ریش هاش که کوتاهه .به 100 سال نزدن نمی خوره!
متاسفم برای کسانی که از تمام زندگی این مرد وسرگذشت شاید غم انگیز او بی خبرند واین چنین بی رحمانه در موردش اظهار نظر می کنند و فقط به مطالبی که تابناک نوشته اکتفا می کنند هرچه هست بنده ومخلوق خداوند است خیلی به خودتان غره نباشید شاید شما هم روزی مثل او شوید... اگر صلاح دانستید !!!! این کامنت را هم درج فرمائید البته اگر صلاح دانستید!
با سلام
بنده خودم اين نفر را از نزديك ديدم واقعا از چند متريش نميشه رد شد از بوي تعفن و .......... اتفاقا چندمدت پيش توسط يه مار گزيده شده بود ولي مار نگون بخت مرده بود
باتشكر
سجاد
با نمكه
منم يه خواهر بيمار دارم كه چهار سال حمام نرفته بيچاره مامانم با بوي بدي كه ميده ولي هر شب كنارش ميخوابه تا آروم باشه
خدا همه مريضارو شفا بده انشااله
به نظر من انسانها را همانطور که هستند باید پذیرفت
شما هم كه چه خبرهايي درج مي كنيد آدم حالش به هم مي خورد واقعا با اين وضع بهداشت چگونه توانسته تا اين قدر عمر كند
اولئک کالانعام بل هم اضل !!!
مورد جالبی است میتوان از این فرد در ازمایشهای پزشکی استفاده کرد و راههایی را در مورد مبارزه با انواع بیماری ها کشف کرد
میشه ازش یک فیلم سینمایی توپ ساخت.
حرفم میزنه؟
راز زنده بودن و مريض نشدنش ، نداشتن زن است
می فرمایند:
مرا به خیر تو حاجت نیست، شر مرسان.
چه حرفها که به این بیچاره نزدیم: کثیف، حال به هم زن، منبع میکروب و ...
اما فکر این رو بکنید که ما چه موجوداتی هستیم. از اینکه انسانیت رو زیر پا میذاریم، دست تو جیب هم می کنیم، گرسنه های سومالی و ایران و ... رو می بینیم و به روی خودمون نمی‌آریم. اینها کثیفی نیست؟ حال به هم زن نیستیم؟
اینکه خودمون دروغ می گیم و به بچه هامون هم یاد می دیم بگن: منبع میکروب نیستیم؟ جامعه رو خراب نمی کنیم؟
این بیچاره که به کسی کاری نداره. خیر به کسی نمی رسونه ولی شر هم نداره.
من و بعضیای مثل من چه؟ خیری نداریم ولی شر تا دلت بخواد.
این بیچاره شعر مولوی رو خونده و اینطوری شده:
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
چشم ما مسلمونا روشن!
حسنی نگو بلا بگو ...
براي كسايي كه حالشون بهم مي خوره و حالت تهوع مي گيرند متاسفم، بايد به حال اين مرد گريست
خیلی داره بهش خوش می گذره، بهش حسودیم شد!!!!
فقط نيمه خالي ليوانو نبينيد. بنده خدا به خاطر يک مسئله عشقي ترک خانه و کاشانه کرده. بهتر از کسايي که در موارد مشابه دست به خود کشي يا قتل مي زنند. من که به وجودش افتخار مي کنم.
حالا آقايون اطبا بيايند جواب بدهند. !!!!
بي شك نه سنگ كليه دارد ، نه عفونت روده ، و نه هزاران امراض ديگه
همش به خودتون فکر کنید. چه کشوری شده . یکی به فکر درآمدزایی توریستی هست یکی به فکر دین این بنده خدا. یکی دیگه هم برای مطالعات پزشکی پیشنهاد میکنه که ازش استفاده شه و دیگری هم که از دیدن 2 تا عکس تمارض میکنه که حالش بد شده. واقعا تاثر برانگیزه. واقعا یکی نیست به این پیرمرد و سبک و سیاق زندگیش احترام قایل باشه! همش میخواهید یه چیزی رو تغییر بدید که مثلا یه کاری کرده باشید! واقعا میخواهید یه کاری کنید؟ بدون اینکه بخواهید چیزی رو عوض کنید یا این پیرمرد رو ناراحت کنید بررسی کنید که چه چیزی باعث شده این انسان به این روز بیفته! ایشون در نوع خودش بی آزارترین نوع رفتار رو واسه زندگی در اثر شکست عاطفی انتخاب کرد نه مثل الان که اگه کسی به مشکل برمیخوره به نوعی تو زندگی جمعی و اجتماعی باعث ناراحتی دیگران میشه. یکبارهم که شده کسی پیدا شه حرفای شیک نزنه و برای خود اون انسان ناراحت شه و حتی شاید واسه زندگی از دست رفتش چند ثانیه سکوت و اندیشه کنه.
و نهایتا این نکته رو هم اضافه کنم که هر چقدر ظاهر و روش زندگی این پیرمرد حال بهم زن باشه مطمین باشید حال بهمزن تر از آدم کشی هایی که هر روز تو دنیا اتفاق میفته نیست. کثیفتر از حرفا و پشنهادهایی که تو چت روم های ایرانی با فرهنگ! رد و بدل میشه نیست. یکی بره به وضع اونجور جاها برسه
اینکه خود شرک هست (غول سیز)
حتما باید فیلم تهیه کنند و تبلیغ کنند
به نظر من از لحاظ اخلاقی کار تابناک یکی از کارهای زشت و ناپسندیده در تدارک این گزارش می باشد، چون به هیج عنوان مواضع اخلاقی را رعایت نکرده است. تابناک جان از کجا می دانی این مرد راضی به پخش این گزارش است؟
ولی با وجود این همه کثیفی فکر کنم اگه بیاد تهران با هوای آلوده تهران فوت کنه!!!!
سلام. من خودم اهل دهرم هستم تا بحال چندبار توفیق زیارت ایشان را داشته ام. حاجو(عمو حاجی) واقعا آدم عجیبیه. ما معمولا در ایام نوروز به اونطرف ها که سرسبزه میریم و یه سر هم به حاجو میزنیم همیشه دور و برش شلوغه و اونم واسه دیگران تعریف میکنه. جالبه که گاهی اوقات از سیاست هم حرف میزنه!!! امیدواریم که از طرف هیچ نهادی به سمتش نروند و با ندانمکاری به کشتنش ندن. اون به حموم و بهداشت نیاز نداره.پیشنهاد میکنم بیاید ببینیدش
از این افراد میشود به عنوان منبع تامین پادزهر بیماریها و تولید واکسن استفاده کرد زیرا با تمام ویروسها و باکتری و میکروبها به توافق رسیده و ویروسهای عادی که مثل سرماخوردگی و ابله .... افراد را بعضی مواقع میکشد بر این فرد کارساز نیست. برای مثال واکسن ضد سرطان یا ضد سرماخوردگی یا ضد ایدز و ضد طاعون و ضد سیاه زخم و ... .
شاید خصوصیت متفاوت ژنتیکی دارد و احتمال دزدیده شدن توسط مراکز تحقیقاتی مرک المان و رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و ....که فکرشان تقریبا از ما جلوتر و پیشگام تر اند است. پیشگام شوید ایده من را اجرا کنید تا کشف کنید و به اسم خود ثبت کنید و اقتصاد را با تولید علم و صادرات ان ارتقا دهید به عوض افزایش و کاهش صفر و از من تشکر رسمی کنید که این ایده را دادم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار