بازدید 12577

میزان فطریه اعلام شد

بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم هزینه سه کیلو گندم دو هزار تومان و سه کیلو برنج معمولی 6 هزار تومان می‌شود، بنابراین اگر به نیت گندم می‌خواهید پرداخت کنید سه هزار تومان و به نیت برنج 6 هزار تومان پرداخت کنید.
کد خبر: ۱۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲ 27 August 2011
مرجع تقلید شیعیان میزان فطریه هر انسان بر اساس قوت غالب گندم دو هزار تومان و برنج 6 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت فطریه را از واجبات الهی دانست و اظهار داشت: در روایات اسلامی فراوان به فطریه اشاره شده و در قرآن هم اشاره‌ای به آن شده است.

وی ادامه داد: زکات فطره بر همه مسلمان عاقل و بالغ که توانایی دارند واجب است، یعنی بر روزه‌داران و معذورین و کسانی که عمداً روزه را خوردند واجب است.

این مرجع تقلید به دو فاید مهم پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات فطره از شرایط قبولی روزه ماه مبارک رمضان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دومین فایده پرداخت زکات فطره بیمه‌کردن انسان در برابر حوادث مختلف در طول سال است و انسان مبلغ کمی می‌پردازد و خودش را بیمه می‌کند.

وی به میزان پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: زکات فطریه بر اساس قوت غالب باید پرداخت شود و قوت غالب هم چیزی است که مردم شهر قالباً از آن تغذیه می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه مهمترین قوت غالب را گندم و برنج اعلام کرد و گفت: هر نفر باید به اندازه 3 کیلو گندم یا برنج به عنوان زکات فطره پرداخت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم هزینه سه کیلو گندم دو هزار تومان و سه کیلو برنج معمولی 6 هزار تومان می‌شود، بنابراین اگر به نیت گندم می‌خواهید پرداخت کنید سه هزار تومان و به نیت برنج 6 هزار تومان پرداخت کنید.

وی پرداخت فطریه را ضامن سلامتی انسان دانست و افزود: هر چه انسان در راه زکات فطره سرمایه‌گذاری کند به‌جاست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تمامی کسانی که زندگی‌اشان تامین است باید زکات فطره پرداخت کنند گفت: کسانی که کمبود دارند و فقیر هم نیستند، به عنوان مثال درآمد فردی 19 و خرج او 20 باشد زکات فطره بر آنها واجب نیست و می‌توانند زکات بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل