بازدید 2826

شكار طعمه در لباس كارمند بانك

دقايقي بعد که براي پيگيري موضوع به سمت پيشخوان رفتم اثري از اين مرد کارمند بانک نبود. به آن سمت پيشخوان رفتم. نشاني‌هاي کارمند بانک را که پول‌ها را از من گرفته بود به يكي از كارمندان دادم و موضوع را برايش گفتم. کارمند بانک گفت اين مرد کارمند نبوده و در آن لحظه پيش من آمد و سؤالاتي بانکي از من پرسيد.
کد خبر: ۱۸۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷ 27 August 2011
مرد كلاهبردار براي شكار طعمه‌هاي خود و سرقت از آنها خودش را كارمند بانك معرفي مي‌كرد.

به گزارش فارس،‌ در 21 تير امسال زن 35 ساله‌اي با مراجعه به کلانتري 109 بهارستان طي شکايتي اعلام کرد: براي کاري بانکي به يکي از شعبات بانک در خيابان مجاهدين اسلام رفتم، يک مرد بسيار شيک‌پوش در قالب کارمند اداري که اين طرف باجه‌هاي بانک بود با معرفي خود به عنوان کارمند همان بانک به من گفت "براي اين که معطل نشويد مبلغ را به من بدهيد تا کارتان را زودتر انجام بدهم".

وي ادامه داد: اين مرد مبلغ 720 هزار تومان را از من گرفت و به آن طرف باجه در قسمت کارمندان بانک رفت و با يکي از کارمندان بانک خيلي صميمي شروع به صحبت کرد. من که با ديدن اين وضعيت از کارمند بودنش مطمئن شدم به سمت صندلي‌هاي مخصوص انتظار مشتريان برگشتم و روي يکي از صندلي‌ها نشستم.

اين زن مدعي شد: دقايقي بعد که براي پيگيري موضوع به سمت پيشخوان رفتم اثري از اين مرد کارمند بانک نبود. به آن سمت پيشخوان رفتم. نشاني‌هاي کارمند بانک را که پول‌ها را از من گرفته بود به يكي از كارمندان دادم و موضوع را برايش گفتم. کارمند بانک گفت اين مرد کارمند نبوده و در آن لحظه پيش من آمد و سؤالاتي بانکي از من پرسيد.

شاكي گفت: در اين لحظه وقتي هيچ ردي از اين مرد در بانک نديدم، مطمئن شدم که وي يک شياد بوده و با استفاده از غفلتم از بانک متواري شده است.

با تشکيل پرونده در کلانتري 109 بهارستان و به دستور دشتي بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 12 تهران، پرونده براي شناسايي و دستگيري متهم به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

در روزهاي بعد، چند مالباخته ديگر نيز با اظهاراتي مشابه شاکي نخست و با شکايت‌هايي که از طريق مرجع قضايي به پايگاه هفتم ارجاع شده بود، به پايگاه هفتم مراجعه کردند. در تحقيقات کارآگاهان و با مشخصاتي که از اين متهم اعلام شد، مشخص شد متهم در اين پرونده‌ها يک نفر است.

با تهيه تصويري از دوربين مداربسته يکي از بانک‌ها از اين متهم، کارآگاهان در مراجعه چندين باره خود به بانک هاي مختلف به دنبال اين متهم بودند که با ظاهري شيک و اداري در بانک‌ها و معرفي خود به مشتريان ساده و زود باور به دنبال طعمه خود مي‌گشت.

افرادي که براي خريد سکه، پرداخت وجه و غيره به شعبات بانک‌ها مي‌رفتند و با توجه به شلوغي بانک و اظهارات خير خواهانه اين فرد، خيلي سريع به ادعاي وي اعتماد مي کردند و وجه خود را به وي مي سپردند و لحظاتي بعد متهم بهترين استفاده را از غفلت مشتري بانک مي‌کرد و با پولهاي مشتري از بانک خارج مي‌شد.

در تاريخ 25 مرداد يکي از مالباختگان که براي کار بانکي به بانک ملي شعبه خيابان سعدي رفته بود به صورت ناگهاني متوجه شد اين مرد وارد بانک شده و در گوشه اي از بانک نشسته و به دنبال طعمه خود مي‌گردد. مالباخته بلافاصله از بانک خارج شده و به سرعت خود را به کلانتري 109 بهارستان رساند.

با اظهارت مالباخته، مأموران کلانتري نيز به سرعت وارد عمل شده و به سمت شعبه بانک در خيابان سعدي رفتند. با توجه به اين که متهم در بانک حضور داشت و هنوز نتوانسته بود طعمه خود را شناسايي کند، توسط مأموران کلانتري دستگير و با دستور قاضي پرونده در اختيار کارآگاهان پايگاه هفتم قرار گرفت.

متهم به نام حميدرضا 35 ساله با توجه به مدارکي که از وي به دست آمده بود و اظهارات مالباخته، در روز نخست دستگيري خود فقط به همين يک فقره اعتراف کرد و ساير موارد را انکار مي کرد. اما با دعوت از سه نفر شاکي ديگر پرونده به پايگاه هفتم، همگي آنان متهم را از بين چند متهم و ارباب رجوع شناسايي کردند.

با توجه به مدارک ديگري که از سوي هر يک از مالباختگان ارائه شده بود، متهم اعتراف کرد که از آنان نيز کلاهبرداري کرده است.

در روزهاي بعد نيز تعداد ديگري از مالباختگان که داراي پرونده هاي شکايت در ساير مراجع قضايي و انتظامي بودن شناسايي شده و با دعوت از اين افراد به پايگاه هفتم مشخص شد متهم از سال گذشته به شيوه مشابه اقدام به کلاهبراري به روش فوق کرده است.

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تاکنون نزديک به 10 نفر از مالباختگان در اين پرونده شناسايي شده‌اند. از اين افراد با مبالغي حدود 2 ، 3 و 5 ميليوني، نزديک به 20 ميليون تومان کلاهبرداري شده است.

وي ادامه داد: از آنجائي که متهم از سال گذشته اقدام به کلاهبرداري از مشتريان بانکي مي‌کرده به نظر مي‌رسد تعداد مالباختگان بسيار بيشتر باشد لذا از شهرونداني که از سال گذشته و در شعبات بانک هاي مختلف به شيوه فوق از آنان کلاهبرداري شده دعوت مي‌شود جهت شناسايي متهم، پيگيري پرونده يا طرح شکايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ يا شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار