بازدید 22772
ابداع جدید در سیستم بانکداری کشور؛

تأسیس بانک خصوصی با پول بانک دولتی!

یکی از عجایب و اقدامات بی‌سابقه در نظام بانکی کشور، راه‌اندازی این بانک خصوصی با دارایی یک بانک دولتی است، چنانکه برای احداث این بانک، تسهیلاتی از سوی بانک صادرات به شرکت.../ ناگفته نماند، تسهیلاتی به این ارزش و مبلغ، قطعا بدون آگاهی مدیران ارشد بانک صادرات میسر نبوده، بنابراین...
کد خبر: ۱۸۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴ 16 August 2011
هرچند رئیس بانک مرکزی از توقف فعالیت‌های راه‌اندازی بانک آریا خبر داد، بررسی‌ها و اطلاعات رسیده به خبرنگار «تابناک»، حاکی است که روند تأسیس این بانک خصوصی با اتفاقات جالبی همراه است.

به گزارش «تابناک»، این بانک خصوصی به دست فردی به نام «آ» در حال تأسیس بوده که با هشیاری و بررسی‌های بانک مرکزی و اقدام به هنگام دستگاه قضائی، پرده از برخی اقدامات عجیب و غریب روند تأسیس این بانک برداشته شد.

بنابر این گزارش، یکی از عجایب و اقدامات بی‌سابقه در نظام بانکی کشور، راه‌اندازی این بانک خصوصی با دارایی یک بانک دولتی خصوصی شده است، چنانکه برای احداث این بانک، تسهیلاتی از سوی بانک صادرات به شرکت سرمایه‌گذاری «امیرمنصور» و شرکت «مه‌آفرید» ـ که متعلق به فردی به نام «ا . خ» است ـ واگذار می‌شود؛ تسهیلاتی که در تاریخ بانکداری کشور، بی‌سابقه بوده است!

این گزارش می افزاید: دادن دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار LC ریالی برای خرید آهن و شمش فولادی به این افراد و همچنین تسهیلات بی‌سابقه با توجه به مشکل دار بودن LC ها، بر این اقدامات عجیب و پرسش‌برانگیز افزوده است.

از سویی، این اقدام بانک صادرات خوزستان، در حالی است که برخی مدیران قدیمی و ارزشی بانک، نسبت به پیامدهای چنین تسهیلاتی، هشدار داده بودند.

ناگفته نماند، تسهیلاتی به این ارزش و مبلغ، قطعا بدون آگاهی مدیران ارشد بانک صادرات میسر نبوده است؛ بنابراین، مسئولان ارشد بانک صادرات، باید درباره این تسهیلات و مشکلات پدید آمده ـ و برخی موارد دیگر که منجر به دستگیری آقایان «آ و خ» شده و هم‌اکنون در زندان خوزستان به سر می برند ـ پاسخگو باشند.

نکته مهم این‌که چگونگی تأمين‌ دارایی این بانک خصوصی با پول بانک دولتی (خصوصی شده) بوده که گویا با هشیاری مسئولان قضایی و مسئولان بانک مرکزی، ناتمام مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
هر وقت مسئولان علاوه بر دستگیری متهم ها، سرمابه دزدی شده از بیت المال رو هم برگردوندن، اونوقت از هوشیاری مسئولان تعریف کنید.
اقا جان من هم ميخواستم وام بكيرم دو تا كارمند خواست همين بانك .حالا شما داشته باش واسه اين وام چند نفر ضامن شدن؟
مگر بانک صادرات خصوصی نشده است؟ پس پول بانک دولتی یعنی چه؟
واقعا جالبه !!
وضیعت بانک داری ( اسلامی ! ) ما روز به روز داره بهتر میشه !
واقغا نمی دونم کسی نیست یه نظارتی روی این بانک داری انجام بده ؟
شنیده ها حاکی است برخی افراد صندوق های را افتتاح می کنند و سودبالای 20% پرداخت می کنندومنابع حاصل را بعنوان سرمایه یک بانک خصوصی قرار می دهند و سپس پذیری نویسی را برای تهیه سرمایه اصلی استفاده می کنند ؟؟؟
حالا كه يك فرد عادي يك ميليون تومان وام بخواد هزارتا مانع جلوي پاش ميتراشن
واقعا شما تعجب ميكنيد؟
این شخصی که می گین بیست هزار نفر پرسنل دازه.
دمت گرم تابناک. خداوکیلی باید شهرام جزایری را جلو بگذاریم و پشتش نماز بخوانیم. این اتفاق در طول تاریخ بانکی بی سابقه است .
خدا به داد این مملکت برسد. این نوع دیسکانت درباره ال سی های جعلی داخلی افزایش یافته است و بانک صادرات هم با مدیریت ضعیف و جارچی های تلویزیونی اش نشان از بدبختی می دهد تا منفی شدن حسابهایش نزد بانک مرکزی را جبران سازد
اگر تخلف از قانون جرم است چرا به خود قانون تاسیس بانک توجه نمیشود مثلا در هیچ بانکی هیچ فرد حقیقی و یا حقوقی و وابستگان انها نباید از ده درصد سرمایه بانک را تصاحب نماید در حالیکه در برخرخی ازاین دست بانکها فردی 48% سهام را داشته و از اعتبارات ترجیحی استفاده نموده و سرمایه بانک را با ادغام شرکتها در بانک افزایش میدهد ( در40 روز گذشته این وقایع رخ داده) چرا این یکی متولد نشده از فعالیتش جلو گیری میشود و چرا به اعتبارات ترجیحی بهره برداری شده توسط سهامدار عمده رسیدگی نمیشود موضوع چیست
لابد با اسمش مشکل دارند.
بانک صادرات باید ضمناً جوابگو باشد که پول این همه تبلیغات تلویزیونی را از کجا آورده؟
تابناک عزیز تا اطلاع موثقی از موضوع بدست شما نرسد لطفا بانک صادرات را مقصر اعلام نکن
در ضمن هوشیاری کارکنان زحمتکش بانک صادرات در شناسائی این مشکل نقش اول را داشته است.
اگر دستگاه قضایی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی بود و اگر مطبوعات آزادنه اسامی متهمان به سوءاستفاده از بیت المال را منتشر میکردند واگر......دیگر هیچ صاحب منصبی جر ات تجاوز به بیت المال را پیدا نمی کرد(این اولش نیست واخرش نخواهد بود)
قاعدتا دستگیری این افراد کافی نیست
باید مدیرانی از بانک صادرات که با این تسهیلات موافقت کرده اند هم تحت تعقیب قرار بگیرند.
سوال من اینه که اگه یک پدر صورتحساب بیمارستان بچه اش رو بیاره و درخواست یک وام حداقلی قرض الحسنه کنه چقدر شانس دریافت داره؟؟؟؟
اصلا کار درستی نیست که حاشیه درست می کنید برای کسی که در 5 سال گذشته بیشترین سابقه اشتغال زایی را داراست این ادم یکی از افرادی است که واقعا لایق ستایش است
پس تسهیلات به اخ دادند
وای چقدر شما منابع تان موثق ،اخبارتان درست و شجاعتتان زیاد است
تكليف مردم كه در پذيره نويسي شركت كردند چيست؟
جالبه شما از یک طرف مدام نوشته ایدبانک دولتی (خصوصی شده)بعد برچسب پایین گذاشتید بانک صادرات
حبذا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها