بازدید 3874

توقف عرضه‌ زيره و زعفران در تالار بورس مشهد

نامه‌اي در اين خصوص به سازمان بورس ارسال شده كه هنوز پاسخي دريافت نشده و در انتظار نظر سازمان بورس هستيم كه پس از اعلام نظر آنها عرضه‌هاي زيره و زعفران از سر گرفته مي‌شود.
کد خبر: ۱۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲ 14 August 2011
مدير توسعه بازار بورس كالا از توقف عرضه هاي زيره و زعفران در تالار مشهد خبر داد و گفت: معاملات اين دو كالا به دليل درخواست فعالان مشهد مبني بر تخفيف كارمزد ها تا زماني كه سازمان نظر خود را در اين زمينه اعلام كند، انجام نمي‌شود.

عباس بنازاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در خصوص معاملات زيره و زعفران در تالار مشهد كه حدود دو هفته از آنلاين شدن تابلوي آن با تالار تهران مي‌گذرد، اظهار داشت: معاملات زيره و زعفران مدتي است كه به دليل درخواست فعالان مشهد در خصوص تخفيف كارمزد‌ها، انجام نمي‌شود.

وي افزود: نامه‌اي در اين خصوص به سازمان بورس ارسال شده كه هنوز پاسخي دريافت نشده و در انتظار نظر سازمان بورس هستيم كه پس از اعلام نظر آنها عرضه‌هاي زيره و زعفران از سر گرفته مي‌شود.

مدير توسعه بازار بورس كالا بيان كرد: پيش از اين در بازار سنتي زيره به صورت آتي فروخته مي‌شد و كارمزد آن نيز براي هر حواله هزار تومان بود، بنابراين تناژ و قيمت در كارمزد‌ها اثري نداشت ولي در بورس معيار دريافت كارمزد‌ها بر اساس تناژ و قيمت است، اين اختلاف و ناهماهنگي‌ها باعث شده عرضه‌هاي زيره و زعفران تا زماني كه سازمان بورس به درخواست آنها نسبت به كاهش كارمزد پاسخ ندهد انجام نمي‌شود.

به گفته بنازاده، نامه‌اي با اين مضمون با سازمان ارسال شده كه منتظر دستور سازمان هستيم زيرا بايد در هيئت مديره مطرح و سپس نظر خود را اعلام كنند.

به گزارش فارس، نخستين عرضه زيره و زعفران در 4 تير ماه با عرضه 50 تن زيره سبز با نرخ 35 هزار و 500 ريال در هر كيلو عرضه شد كه در نهايت 10 تن آن به نرخ 35 هزار ريال مورد معامله قرار گرفت، مقدار 50 كيلوگرم زعفران نيز با نرخ هر كيلو 19 ميليون و 250 هزار ريال عرضه شد كه در نهايت 5 كيلوگرم از آن با نرخ 19 ميليون ريال معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار