بازدید 31742

جواب دندان شکن خبرنگار انگلیسی به «بی.بی.سی» + فیلم

این مصاحبه که بیش از سه میلیون بار در سایت یوتیوب دیده شده، به یکی از تأثیرگذارترین رخدادها برای جلب توجه رسانه‌‎های غیرانگلیسی به یاغی نبودن معترضان تبدیل شده است و پس از انتشار این مصاحبه و مطالب دیگری از این دست، شبکه‌هایی چون «سی.ان.ان» و «یورونیوز»، کمتر از واژه دزد و یاغی برای معترضان استفاده کردند و...
کد خبر: ۱۸۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷ 13 August 2011
در جریان سرکوب‌های روزهای اخیر در لندن، بنگاه «بی.بی.سی»، روزهای سختی را گذرانده است.

به گزارش «تابناک»، این رسانه متعلق به حاکمیت سلطنتی انگلستان، تلاش بسیاری کرد تا از یک سو معترضان را دزد و یاغی و از سوی دیگر، پلیس انگلیس را بسیار خویشتندار نشان دهد؛ اما به باور صاحبنظران رسانه، «بی.بی.سی» تا اندازه بسیاری دچار دستپاچگی‌هایی شد که این موضوع، رخدادهای چشمگیری را رقم زد.

یکی از این رخدادها، مصاحبه «بی.بی.سی» با «دارکوس هو»، خبرنگار و گزارشگر انگلیسی است که به دلیل موضوعات مطرح در آن، این شبکه حاضر نشد بار دیگر این مصاحبه را بر خلاف مصاحبه‌های دیگر در این زمینه، پخش کند.

در جریان تلاش «بی.بی.سی» برای وحشی نشان دادن معترضان، مجری این شبکه تلویزیونی با «دارکوس هو»، خبرنگار مطرح انگلیسی تماس گرفت و از وی پرسید: آیا شما از شورش‌های اخیر شوکه نشدید؟!



در حالی که «بی.بی.سی» انتظار داشت پاسخ این خبرنگار، تأیید اظهارات مجری و محکوم کردن شورش‌‎ها باشد، «دارکوس هو» این گونه پاسخ داد: نه هرگز. من پنجاه سال است در لندن زندگی می‌کنم و اقوام و گروه‌های مذهبی زیادی در اینجا می‌بینم؛ اما درباره این حادثه، آنچه مطمئن هستم آن که حاکمان سیاسی و حتی پلیس هم هیچ درکی از آن ندارند، ولی اگر از جوانان سیاه پوست درباره مردم انگلیس بپرسید، به شما خواهند گفت که در انگلیس چه می‌گذرد.

«هو» یادآور می‌شود: در این جا نام مردی را می‌شنوید که خانواده، برادر، خواهر و دوستانی دارد. نام این مرد «مارک دوگان» است. پلیس سر او را نشانه گرفته و او را کشت... .

مجری «بی.بی.سی» برای جلوگیری از ادامه این اظهارات، به میان سخنان خبرنگار می‌پرد و می‌گوید: آقای «هو» ما هنوز نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است. باید منتظر گزارش پلیس بمانیم.

اما «هو» اینگونه افشاگری خود را از تریبون «بی.بی.سی» ادامه می‌دهد: پلیس‌ها جوانان سیاه پوست را متوقف و آنان را بدون هیچ دلیلی تفتیش می‌کنند. من یک نوه دارم که بسیار دوست داشتنی است. او یک فرشته است. او به زمانی می اندیشد که قرار است به سن جوانی برسد و روزی پلیس او را به دیوار چسبانده و سیلی محکمی به او بزند و او را تفتیش کند! من از او می‌پرسم، فکر می‌کنی چند بار پلیس این کار را در قبال تو تکرار کند؟ او پاسخ می‌دهد که پدربزرگ من نمی‌توانم بشمارم. مسلماً دفعات بسیار زیادی است.

مجری دوباره وسط حرف خبرنگار می‌پرد و می‌گوید: اما این مسأله، نمی‌تواند بهانه‌ای برای به راه انداختن شورش و تخریب‌هایی که در این چند روز شاهد آنها بوده‌ایم باشد.

«هو» پاسخ می‌دهد: شما در رخدادهای سال 1981 بریکستون کجا بودید؟ من این حوادث را شورش یا یاغی گری نمی‌نامم؛ من این حوادث را «قیام مردم» می‌نامم؛ این همان چیزی بود که در لیورپول و شهرهای دیگر رخ داد.

مجری که به شدت دستپاچه شده، این بار با فرافکنی تلاش می‌کند با متهم کردن خبرنگار به دست داشتن وی در آشوب‌ها، مانع از ادامه افشاگری‌های وی شود و می‌پرسد: آقای «هو» بگذارید پرسشی از شما بپرسم. این طور که من فهمیدم، شما گفتید که با این شورش‌ها ناآشنا نیستید. آیا شما در این اغتشاشات شرکت داشته‌اید و می پذیرید بخشی از آن را بر عهده‌تان بوده است؟!

خبرنگار سیاه‌پوست که با این ترفندهای «بی‌بی‌سی» آشناست، پاسخ می‌دهد: من هرگز اغتشاشی را بر عهده نداشته‌ام. اتفاقاً در تظاهراتی که برای پایان دادن به این بحران‌ها برگزار شده است، شرکت داشتم؛ بنابراین، بد نیست مقداری به سیاه‌پوستان پیر در کشورهای غربی احترام بگذارید و از متهم کردن من به عنوان یک شورشی بپرهیزید.

گفتنی است، این مصاحبه که بیش از 3 میلیون بار در سایت یوتیوب دیده شده، به یکی از تاثیرگذارترین رخدادها برای جلب توجه رسانه‌‎های غیرانگلیسی به یاغی نبودن معترضان تبدیل شده است و پس از انتشار این مصاحبه و مطالب دیگری از این دست، شبکه‌هایی چون «سی.ان.ان» و «یورونیوز»، کمتر از واژه دزد و یاغی برای معترضان استفاده کردند و در جریان این موضوع قرار گرفتند که معترضان انگلیسی، گروهی از مردم هستند که ده‌ها سال است توسط دولت انگلیس تحقیر شده و همواره از امکانات و تسهیلات اجتماعی محروم بوده‌اند.

قابل توجه اینکه بر پایه گزارش رسانه‎ها، پس از پخش این برنامه، شمار بسیاری از بینندگان «بی‌.بی‌.سی» با این شبکه تماس گرفته‌ و اعتراض خود را به توهین مجری «بی‌.بی‌.سی» به خبرنگار سیاه‌پوست که وی را به شرکت در اغتشاشات متهم کرده بود، ابراز کرده‌اند. حجم این اعتراضات به اندازه ای بوده که «بی‌بی‌سی»، مجبور به عذرخواهی از این خبرنگار شده است.

برای دیدن فیلم پاسخ خبرنگار سیاه پوست انگلیسی به مجری «بی.بی.سی» اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۳
تابناك و پرس تي وي چه راست بگن چه دروغ ولي دارن همون كاري رو ميكنن كه اونا با ما كردند.........روباه پير با كمك بي بي سي زنده است
مرگ بر حکومت فاسد و وحشی انگلیس.
اگر این نظرسنجی ها راست باشد حاکی از خوی جنگ طلبی و وحشی گری انگلیسی ها است که حتی به هموطنان خود نیز رحم نمی کنند و اگر این آمار دروغ باشد، پس چرا پلیس انگلیس آمار غلط داده و به مردمش دروغ بسته است!
خدا عمرش بده. البته تابناک نامرد خوب تلاش کردی اعتراضات را یک نارضایتی گروهی نشان دهی و طوری وانمود کنی که این اعتراضات مربوط به سفید پوست ها نیست. این ها اعتراضات عمومی مردم انگلیس و البته مردم دنیاست. ان شاء الله یه روزی معترضان سفید و سیاه دست به دست هم دست صهیونیسم را از دنیا کوتاه کنند. این تازه اول راهه
اتفاقا تو برنامه 45 دقیقه ای , George Galloway, تو پرس تی وی به صورت تلفنی با دارکوس صحبت کرد.فکر کنم دو روز پیش بود تو برنامه کامنت .

ایران خیلی خوب عمل کرد تو این جریانات اخیر انگلیس
ابروی شان که نداشتند رفته
این آقا نوکر جمهوری اسلامیه و از ایران پول گرفته و این حرفا رو زده.
اینم بگم که دلم خنک شه! خاک تو سرت!
تابناک جون حرص می خوری که انگلیس آروم شده؟ تصویرت هم فتوشاپه.
بازدیدش شده 3 میلیون و پونصد هزار!
#ساعت 6 و 10 دقیقه بعدازظهر روز 13 آگوست!‏
خیلی برام جالبه که این تابناک بی شرف و بی همه چیز چه سمپاتی با این اراذل و دزدای انگلیسی داره که اینقدر ازشون دفاع می کنه.
تسلیت اینجانب را به آقای زیبا کلام ابلاغ بفرمائید که شورشی ها را جوانان و نوجوانان بی تربیت - کم سواد - و گدا گشنه جنوب شهر خوانده بود. احتمالا باید از هفت تیر و محسنی و امیراباد می آمدند.
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین
و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
سلام ، ببخشید من تو فیلم مصاحبه که نگاه میکردم متوجه شدم یک قسمت این مصاحبه به اشتباه ترجمه شده است :

خبرنگار سیاه پوست در پاسخ به بی بی سی میگوید :" من هرگز اغتشاشی را بر عهده نداشته‌ام. من تنها در تظاهراتی شرکت کردم که به یک بحران ختم شد ..." که در متن خبر به اشتباه ترجمه شده "هرگز اغتشاشی را بر عهده نداشته‌ام. اتفاقاً در تظاهراتی که برای پایان دادن به این بحران‌ها برگزار شده است، شرکت داشتم..."
تصحیح بفرمایید ممنون میشم
تابی گلابی!!
لینک به سایت youtube !!!
تو خودت از جمله سایت‌های مصادیق محتوای مجرمانه‌ای
خاک بر سر نون به نرخ روز خورت تابناک، حوادث بعد انتخابات خودمون یادت رفته؟!!!!!!
اخه خاک بر سر خرت این سیاهپوست با چنین ژست صحبت کردن کجاش به خبرنگارا می خوره
سال88خودمان را به یاد آورید که همین رادیو بی بی سی چه شایعه پراکنی که نکرد چه جوانانی را به کشته نداد این هم آه مادران کشته شده که گریبان خودشان راگرفته
دروغگوها... جيره خورها.....!!! چقدر به مردم دروغ ميگيد.
انگليس خيلي هم خوبه !!!! چشم نداريد ببينيد.
جنايتكار خودتونيد
تابناک بدبخت ساندیس خور اینم که یه سیاه بی بند و باره نه یه جنتلمن انگلیسی. همتون عین همید آشغال بی سر و پا
خیلی خوب بود لینک تمام مطالتون رو گزاشتید
لطفا هر وقت از جایی چیزی نقل می کنید مثل اندفعه با لینک باشد
سایت یوتیوپ بسته هست .ما نمیتونیم ببینیم
انگشت مكن رنجه به دركوفتن كس * تاكس نكند رنجه به دركوفتنت مشت
آخر چه فایده دارد که لینک مصاحبه را در خود سایت یوتیوب اینجا گذاشته اید در حالی که فیلتر است. آیا نویسندگان مقاله از ما بهتران هستند و به اینترنت بدون فیلتر دسترسی دارند یا اینکه فکر می کنند که فیلتر شکن خوب است اما برای همسایه؟ فایل را بر روی سرور سایت خودتان قرار دهید.
اجازه بدين ما هم اين رو در يوتيوپ ببينيم. مطمئنم اقلا انگليسي ها اين حق رو دارن كه آزادانه فيلم رو در يوتيوپ ببينن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار