بازدید 10810

اظهارات مبارك ، زنگ موبايل مصري‌ها شد!

بسياري از تاجران تلفن همراه در مصر از دادگاه حسني مبارك، رئيس‌ جمهور سابق مصر الهام گرفته‌ و سخنان وي را در اين دادگاه به عنوان آهنگ و صداي زنگ تلفن‌هاي همراه انتخاب كرده‌اند.
کد خبر: ۱۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶ 06 August 2011
به دنبال آغاز روند محاكمه حسني مبارك، مردم مصر به هر وسيله‌اي سعي مي‌كنند سخنان اين ديكتاتور را از ياد نبرند، يكي از اين راه‌ها استفاده از اظهارات مبارك در دادگاه به عنوان زنگ تلفن‌هاي همراه‌شان است.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، بسياري از تاجران تلفن همراه در مصر از دادگاه حسني مبارك، رئيس‌ جمهور سابق مصر الهام گرفته‌ و سخنان وي را در اين دادگاه به عنوان آهنگ و صداي زنگ تلفن‌هاي همراه انتخاب كرده‌اند.

"متهم محمد حسني سيد مبارك"، يكي از معروف‌ترين اين آهنگ‌ها به شمار مي‌آيد، به دنبال آن عبارت "من تمام اين اتهامات را رد مي‌كنم" يكي ديگر از آهنگ‌هاي معروف تلفن همراه در مصر است.

تاجران و فروشندگان تلفن همراه معتقدند كه محاكمه مبارك لحظه‌اي تاريخي به شمار مي‌آيد و نبايد آن را فراموش كرد. اين آهنگ‌ها تداعي مي‌كند كه هر ظالمي پاياني دارد.

پيشتر عبارتي معروف "خانه خانه، كوچه كوچه، فرد فرد" معمر قذافي، رهبر ليبي به عنوان زنگ گوشي‌هاي مصري‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود.

از سوي ديگر فعالان مصري در فيس‌ بوك اعلام كردند كه در روز 9 سپتامبر (18 شهريور)تمام مردم مصر با رفتن به خيابان‌ها شعار "هويت مصري ما، خط قرمز ما است" را سر مي‌دهند.

اين فعالان همچنين تاكيد كردند كه انقلاب آنها با هدف تقويت آزادي‌ها و نه تقويت استبداد صورت گرفته است و كشور مصر بايد بر اساس عدالت و قانون بنا شود.

فعالان مصر در ادامه از شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر خواستند تا با تدوين قوانين حامي آزادي‌هاي فردي و ايجاد كشوري متمدن و مدني روند دموكراسي را در كشور تضمين كنند.

اين در حالي است كه محمد عبدالوهاب، يكي از وكلاي حسني مبارك اعلام كرد كه مبارك بخشي از مسئوليت‌ قطع اينترنت در كشور را طي انقلاب مصر متوجه محمد حسين طنطاوي وزير دفاع اين كشور دانسته است.

دادگاه مصر در تاريخ 28 ماه مه طي حكمي مبارك و وزراي سابق اين كشور را به پرداخت 90 ميليون دلار به عنوان خسارت قطع اينترنت و تلفن در كشور محكوم كرد.

سخنگوي ارتش مصر نيز اعلام كرد كه حسني مبارك معتقد است ارتش به وي خيانت كرده و الان مي‌خواهد با ارتش تسويه حساب كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار