بازدید 4394
وزیری که ورزشکار محلی نیست چه رسد به قهرمان ملی

مافیای ورزش در راهروهای مجلس

کد خبر: ۱۸۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷ 03 August 2011
محمدقسیم عثمانی نه تنها سابقه غیرمرتبط که مدرک تحصیلی محمدعباسی را هم زیر سوال برد و گفت که او به مافیای ورزشی در انتصاب روسای فدراسیون​ها دامن می​زند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده بوکان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش، با تاکید بر اینکه موافق سه وزیر پیشنهادی دیگر است، گفت: برخی دوستان از من خواستند که با چراغ خاموش با آقای عباسی مخالفت کنم اما نتوانستم سوگند نمایندگی​ام را نادیده بگیرم.

او که وزارت ورزش را دستپخت مجلس می​خواند از مخالفت دولت با تاسیس این وزارتخانه یاد کرد و گفت: نخستین وزیری که معرفی شد ورزش را می​شناخت و مدیریت ورزش را تدریس می​کرد ولی به دلایل مختلف رای اعتماد نگرفت. به جای او وزیری معرفی شد که نه تحصیلات ورزشی دارد نه مدیریت ورزشی کرده و نه تنها قهرمان ملی که حتی ورزشکار محلی هم نیست. با چه توجیه کارشناسی​ای می​توان به این وزیر رای داد؟

به گفته وی، نمایندگان در مورد بررسی صلاحیت سجادی تنها به علت یک شائبه و آن انتصابش به جریان انحرافی به او رای اعتماد نداد اما این شائبه در مورد عباسی به مراتب بیشتر است. آقای عباسی همچون من هیچ شناختی از ورزش و حوزه جوانان ندارد و این وزارتخانه تازه تاسیس را دچار چالش​هایی خواهد کرد.

عثمانی از عباسی پرسید: تحصیلات شما چیست؟ لیسانس و فوق لیسانس و دکترایتان را از کجا گرفته​اید آن هم در یک رشته​ای که وجود خارجی ندارد! چطور در زمان وزارت دکتری گرفته​اید؟

وی با بیان اینکه عباسی کتابی نوشته و عنوان خودش را در آن «دکتر» معرفی کرده استف ادامه داد: این درست است که از جایگاه وزارت برای خودتان کتاب و مقاله چاپانده​اید! می​توانید یک پاراگراف آن را ترجمه کنید؟

نماینده بوکان که می​گفت موافقان عباسی می​گویند وزارت ورزش، مدیریت می​خواهد، پرسید: آیای وزارت ورزش شناخت نمی​خواهد؟ وقتی وزیر را اینگونه انتخاب کنیم لابد فردا دروازه​بان فوتبال را هم بدون شناخت می​توان انتخاب کرد! آنوقت چه کسی باید پاسخگوی گل​های خورده باشد؟ چگونه می توان کسی را وزیر ورزش کرد که نه ورزش را می​شناسد نه مافیای ورزش و نه جریانات داخلی ان را؟ خودتان چطور چنین مسئولیتی را پذیرفته​اید؟

او که معتقد بود عباسی در مدیریت وزارت تعاون نیز موفق نبوده و تنها به تثبیت وضع موجود پرداخته استف ادامه داد: نتیجه وزارت شما به حاشیه رانده شدن وزارت تعاون در سایه بود. با وزارت ورزش هم می خواهید چنین کنید؟ اگر در وزارت تعاون موفق بودید شما را وزیر وزارتخانه ادغام شده تعاون وکا و رفاه می​کردند.

به گفته وی، عباسی با وزارت ورزش بیگانه است چون نه تنها ورزشکار نیست بلکه حتی در دوره نمایندگی مجلس هم عضو کمیسیون برنامه و بودجه بوده نه کمیسیون فرهنگی! اینکه نایب رئیس فرمایشی ورزش دانید ورزش کبدی چیست؟ دلیل انتصاب فرمایشی شما رفاقتتان با آقای مسعودلو همشهری شما در استان گلستان بود که سبب نارضایتی ورزشکاران کبدی و خرسندی نمایندگان شمالی شده است که امروز برایتان سنگ تمام گذاشته​اند!

عثمانی افزود: اگر در فدراسیون افرادی تطمیع و تهدید می​شوند که چگونه رای بدهند ، بدانید که در مجلس اینگونه نیست و نمایندگان بر اساس مصالح نظام رای خواهند داد. فردا که مردم بپرسند عباسی بر اساس چه ویژگی​ای وزیر شد چه جوابی باید بدهیم؟ خوب و محترم بودن، شرط کافی برای وزیر شدن است؟ آیا به مردم حق می دهید که بگویند چون فلانی خوب و محترم است به او رای می​دهیم نه به دلیل تجربه؟

به گفته وی، ظهر امروز در راهروهای مجلس بحث انتصاب ریاست​های فدراسیونی بود که نشان می داده وزیر پیشنهادی هنوز وزیر نشده، مافیای ورزشی راه انداخته​اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی