بازدید 59261

ساعات كار ادارات در ماه مبارك رمضان

در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد. در مردادماه امسال (سال ۹۰) مصادف با ماه رمضان در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (۹) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (۱۴:۳۰) تعیین می‌شود.
کد خبر: ۱۸۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴ 31 July 2011

با تصمیم هیات دولت ساعت کاری ادارات وبانکها در ماه مبارک رمضان تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،این تصمیم در راستای بند (3) اصل (43)قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، تعیین شده است

بر این اساس در کلیه استانها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می یابد.در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (14:30) تعیین ‌شد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام می شود. همچنین ساعات کار ادارات و بانکها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

بر اساس این تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل و از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام می شود. همچنین بر اساس تصمیم هیات وزیران برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان باید به طوری تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.کسری کار ناشی از اجرای این تصویب نامه در ماه مبارک رمضان با رعایت سقف مقرر در قانون (44 ساعت در هفته) از طریق انجام دورکاری جبران خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۶
در روستاهای کشور ما، مردم از صبح تا شب عرق می ریزند و با وجود این روزه می گیرند؛اما آقایان ارباب منش ادارات به جای خدمت به مردم در کنار روزه داری، باید دیرتر از خانه خارج شوند و زودتر هم به خانه برگردند. این چه کاری است؟؟
اقایی فکر مردم باشید این چه وضعی کارمند 8/5 بیا سر کار یک ساعت وسط ش است استراحتین میکنن1/5 ساعت زودتر برن اصلا" این یک ماه تعطیل خدایا یییییییییییییییییییییا
خوش به حالتان که مومن واقعی شما هستید. خدا دردی هم از ما کافرها که از 7 تا 16 باید کار کنیم دوا کنه !!!
الانه که سیل نظراتی مثل جملات پایین سرازیر بشه
پس بخش خصوصی چی؟
خوش به حالشون !!!
اینا که اصن کار نمیکنن!!!
و غیره!
:))
اين تهران هم كه هميشه تافته جدابافته س
مرسي دستتون درد نكنه:)))
باسمه تعالي
خيلي جالبه همكاران خيلي محترم تهراني در قبل اين بدليل آلودگي هوا هر روز يك ساعت و نيم زودتر تعطيل بشن، 5شنبه ها هم نرن سركار بعدشم حقوق و مزايا و تسهيلات تقريبا يك ونيم برابر كارمندان ديگر شهرستان ها، حالا هم بايد تو ماه رمضان بيشتر تحويلشون گرفت!
آيا عدالت اجتماعي يعني اين ؟
در سيستم کارگری کشور يک فرد کارگر با زبان روزه در شيفت 12 ساعته بايد از 7 صبح تا 7 شب نزديک کوره باشد . تا از ماليات حقوق اين قشر زحمت کش بي ادعا حقوق افراد کارمند در ماه مبارک رمضان تامين شو د !!!!!
واقعا کارمندان خسته نباشن .
روزه می گیرین خسته نشین؟!
آیا استفاده مطلوب فقط مختص کارمندان ادارات دولتی است؟آیا کارمندان خصوصی همه انسانهای بی دین و ایمان هستند و نباید استفاده مطلوب ببرند؟با همان 44 ساعت کار در هفته تمام کارها امروز و فردا میشود.دور کاری برای ادارات دولتی هم ایده بسیار خنده داری است که به معنی این است که ارباب رجوعها باید برای راه افتادن کارشان به درب منزل کارمندان مراجعه کنند.
نگران كسري كاركارمندان نباشيد چرا كه كارمندان بانك در ماه رمضان از 8.5 تا 16.30 و پنجشنبه ها نيز تقريبا به طور كامل در سر كار حضور دارند و در جمع جبري جبران 44 ساعت كار كل كشور ميشود (البته اين زمان قانوني است و ساعاتي كه حساب انها نميخواند و يا كسري پول درارند كه بايد از جيب مباركشان بگذارند را به اين مدت اضاف مي شود )
امیدواریم که این طرح هم مثل طرح کاهش ساعات اداری در تهران نباشه که یک سری از ادارات برای خودشون قانون نوشتندو به کارمندهاشون ابلاغ کردند که باید تا تا 4 و نیم سر کار بیاند بدون هیچ اضافه کاری
چرا همیشه تهران را از شهرستانها جدا می کنید با وجود اینکه مسیرها در شهرستانها کوتاه تر است و ترافیک هم کمتر است در نتیجه زودتر به خانه می رسند تا ما تهرانی ها که هم مسیرهای طولانی برای رسیدن به خانه داریم و هم ترافیک شدید. ما فقط صبح ساعت 9 و بعد از ظهر هم که همان ساعت قبلی که تعطیل می شدیم در ماه مبارک تعطیل شویم
با سلام
کارمندان بانکها برای اینکه نیم ساعت زودتر از دیگر ادارات شروع بکار نمایند لازم است که یک ساعت زودتر بیایند و کارت بزنند و در پایان کار هم برای جمع کردن حسابها لازم است که حداقل نیم ساعت بیشتر کار کنند ، یعنی یک ساعت و نیم اضافه تر از همه کار کنند و البته وجه اضافی از این بابت هم نخواهند گرفت ،حال بماند که با زبان روزه در بانک کار کردن چه سختی هایی دارد.لطفا عدالت و انصاف را برای من کارمند بانک دولتی نیز در نظر بگیرید.
چرا همیشه بجز تهران؟!
خب ما هم می خوایم ساعت 9 مثل بچه تهرون بریم سر کار ساعت 2 هم برگردیم
یه موقع خسته نشن
کاش ما هم کارمند دولت بودیم اخه توی شرکت هتی خصوصی اصلا از این خبرا نیست
من که برای اینکه طول روز بلند بر من مستولی نشود و کمتر احساس گرسنگی بکنم بیشتر کار می کنم نمیدانم این کارها بر چه اساسی صورت می گیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها