بازدید 4622

چند راه حل ساده براي خوشبو نگه داشتن خانه

كمي دارچين، ميخك، زنجبيل تازه و سبزي‌هاي معطر را داخل كمي آب ريخته و حرارت دهيد. براي آن كه رايحه خنك و تابستاني داشته باشد چند برگ نعنا نيز به آن اضافه كنيد. بعد از آن كه مخلوط كمي جوشيد، حرارت را كم كنيد. بخار حاصل از اين تركيبات فضاي خانه را خوش بو مي‌كند.
کد خبر: ۱۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱ 31 July 2011
با توجه به نقش حس بويايي، تاثيري كه خانه تميز و معطر در سلامت فكري و جسمي ما دارد بر كسي پوشيده نيست. هر انساني به صورت غريزي طبيعت را دوست دارد و استشمام بوي خوب طبيعت به او ارامش مي‌دهد.

به نوشته جمهوری اسلامی، با چند ترفند ساده زير مي‌توانيد فضاي خانه را معطر و خوش بو كرد.

1- با تركيب مساوي آب ليمو و آب و ريختن آنها در يك اسپري تميز و خالي، مي‌توانيد يك يا دو بار در هفته براي ايجاد رايحه خوش در منزل آن را در فضاي خانه پراكنده كنيد و يا در هنگام پخت و پز براي رهايي بوي زننده بعضي غذاها از آن استفاده كنيد.

2- كمي دارچين، ميخك، زنجبيل تازه و سبزي‌هاي معطر را داخل كمي آب ريخته و حرارت دهيد. براي آن كه رايحه خنك و تابستاني داشته باشد چند برگ نعنا نيز به آن اضافه كنيد. بعد از آن كه مخلوط كمي جوشيد، حرارت را كم كنيد. بخار حاصل از اين تركيبات فضاي خانه را خوش بو مي‌كند.

3- براي معطر كردن فوري اتاق ها، گلوله‌هاي پنبه را داخل وانيل يا اسانس دلخواه فرو ببريد. آنها را داخل ظرفي زيبا قرار داده و در هر كجاي خانه كه مايل بوديد قرار دهيد. اين رايحه احساس آرامش بخشي به افراد منزل منتقل مي‌كند.

4- هر درخت اكسيژن لازم براي دو نفر را تامين مي‌كند. طبق تحقيقات به عمل آمده گياهان آپارتماني به دفع سموم خطرناك داخل خانه كمك مي‌كنند. به طور كلي كيفيت هواي خانه به دليل وجود دودهاي دسته دوم نظير دود شومينه يا بخاري و يا مواد شيميايي توليد شده از برخي لوازم خانگي، تا حدي خطرناك بوده و براي در امان ماندن از اين خطرات، ضرورت نگهداري متوسط 15 گياه در منزل توسط كارشناسان زيست محيطي پيشنهاد مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل