بازدید 46896

تصویر: اتوبوس سقوط کرده در کرج

کد خبر: ۱۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷ 12 September 2008
یکی از بینندگان تابناک با ارسال پیام و تصویر زیر نوشت:
 
صبح اول صبح اين اتوبوس از پل فرديس و از ارتفاعي حدود 15 متر سقوط كرده به رودخانه بدون آب كرج. من نمي‌دانم اين راننده‌ها مست هستند،خواب‌اند يا ديوانه‌آند كه اين طور آدم‌ها را راحت به بهشت زهرامي‌فرستند.
ضمنا براي گرفتن اين عكس 13 تومن جريمه شدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
كاش به جاي اين همه جريمه كردن فكري براي نظارت بيشتر بر وسايل نقليه عمومي مي كردند.
سلام . اين مطلب را من نوشتم و عكس را نيز من گرفتم و آن را روي وبلاگم گذاشتم اما شما آن را بدون ذكر منبع منتشر كرديد و نوشته ايد كه يك ياز بينندگان تابناك آن را براي شما فرستاده؟؟؟
واقعا دستتان درد نكند. لطفا اصلاح نماييد.

تابناک: دوست عزیز شما در پیام ارسالی نه نام و نه مشخصات خود و ویلاگ خود را برای ما اعلام ننموده بودید.
امسال سال شکوفايی رانندگان اتوبوسها میباشد
نه معتاد هستند...باید کاری کرد که اتوبوسها شبها مسافر جابجا نکنند!!
خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا
از دولت محترم خواهشمنديم بر شركت هاي مسافري نظارت كامل نمايد.
زماني كه حاضر نيستيم با اين معضلات برخورد كنيم اين است سرنوشت مامعلوم است نه از راننده موفق حمايت مي كنيم ونه راننده متخلف را تنبيه مي كنيم
اللهم اغفر للمومنِن و المومنات. خداوند درگذشتگان از اين حادثه را بيامرزد.
امثال این دیوانه ها را هر روز در اتوبان تهران کرج میبینم هیچ کسی هم جلودار اینها نیست جلوی چشم پلیس بزرگراه از سمت راست سبقت میگیرند بدون رعایت فاصله با اتومبیل جلویی (سپر به سپر ) با سرعت بالا و با چراغ زدن های پیاپی میخواهند سبقت بگیرند آخرش هم باید هم بروند توی دره
میگویید نه خودتان سری به اتوبان تهران کرج بزنید .
به نام خدا
اون 13 تومن براي اين بود كه خودت در كنار اين حادثه دلخراش باعث حادثه ديگري نشوي
"ضمنا براي گرفتن اين عكس 13 تومن جريمه شدم."

شايد راننده براى فرار از تصادف با راننده ديگرى مثل شما كه قانون را رعايت نمى كرده باعث اين حادثه شده است!
راننده ای که به هزار مشکل زندگی باید فکر کنه واقساط آنچنانی و خواب نداشته باشد و ... بهتر از این نمیشه
فکر کن اون سیزده هزار تومان صدقه بوده که یک همچین بلایی سرت نیاد. مثبت فکر کن!!!
با این 13تومن که ایشون جریمه شدن همه ی مشکلات حل شد دیگه هیچ اتفاقی نمی افته....
متاسفانه معتاد هستند و در حال چرت زدن.در کشور ما جون ادمی زاد ارزش نداره
تا کی باید شاهد اینچنین صحنه های دلخراش باشیم
ejraye enzebate darsad balatare ghavanin az havades mikahad .va bazdid faniye khodroha .
باز خدا پدرت و بيامرزه كه براي عبرت ديگران هزينه كردي!
اون كساني كه اين ماشينها رو با اين رانندها شب و روز تو جادها ميبينند و جلوي تردد اين رانندها رو نميگيرن و تاوان اين سهلانگاري شون رو خانوادهاي داغدار بايد بدن فرداي قيامت جواب خدا رو چي ميخوان بدن؟
باتشکر از هموطن باوجدان
تا كي بايد شاهد بي دقتي و بي مسئوليتي رانندگان وسايل سنگين براي مسافران باشيم آيا جان انسان ها در ايران اينقدر بي ارزش است كه مسئولين فكري بحال اين اتفاقات نمي كنند آيا هفته ايي را شاهد هستيم كه اتفاقي خونين در جاده هاي كشور روي ندهد ؟ با چه اطميناني عزيزانمان را به سفر بفرستيم ؟ چه مرجعي بايد تامين كننده جان مسافرين باشد؟ و چراهاي ديگر
چیزی که واقعا" این روزها بی ارزش شده ظاهرا" جون ما ایرانیهاست یک روز نیست که از این خبرها نشنویم یک روز هواپیما یک روز اتوبوس یک روز.... تا کی این وضیعت می خواهد ادامه پیدا کند.
دوست عزیز دیوانگی ومستی قرار نیست در آسایشگاه و یا میخانه باشد . وقتی زیر بار گرانی کمرت شکست وصاحبخانه هم نرخ کرایه خانه را هر سال خدات تومن بالا برد چه بخواهی چه نخواهی هم دیوانه و هم مست میشوی و پی سه شیفت کار میروی آنوقت بیخواب هم میشوی .
این جنایتها بر اثر بی مسئولیتی اداره پلیس راه میباشد .
توهین نیست .واقعیت است . اگر راننده یا رانندها میفهمیدند دیگر نیازی به پلیس نبود اگر قرار بود همه به وظایف خود عمل میکردند دیگر نیازی به پلیس و.......نبود
کاش جناب عکاس یاد می گرفتن که قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند چون خیلی وقت ها همین خلافهای کوچک که فکر می کنیم نهایت زیانش در یک بر گ جریمه خلاصه می شه باعث تصادفات بزرگی می شه که زندگی مردم را به خطر می ندازه
مشكل ما اهميت ندادن به توصيه هاست مرگ را براي همسايه ميدانيم ريسك ميكنيم ميگوييم خدا نگه دار است از ابوالفضل(ع) توقعات بيجا داريم رانندگي آموزش نمي دهيم و نمي آموزيم، رانندگي درست را سوسول بازي ميدانيم و ببخشيد خريت را دستفرمون، خدا به دادمان برسد.
سقف اطاقهای اتوبوس ها عموما ایمن نیستند
اگر داخل آنها با لوله هایی مثل ماشین های رالی تقویت بشود دیگر اینقدر ایرانی نمی میرد!!!!!!!!!!!!
در امریکا و کشورهایی که برای شهروندان خود ارزش قائلندراننده اتوبوس بیش از پنج ساعت حق را نندگی ندارد
آنچه در يك عكس مي بينيد و لحظه اي از روي آن رد مي شويد فاجعه اي وحشتناك هست كه براي يك عمر خانواده و خانوادههايي را دچار هزار بلا و مصيبت و بدبختي ميكنه .ما چندين خانواده هستيم كه چهار سال و نيم است در غم فراق عزيزمان در سانجه تصادف اتوبوس مي سوزيم ومي سازيم و با مصائب و مشكلات بعد از اين واقعه هولناك روزها رو سپري مي كنيم . دريغ از يك دلجويي و دلسوزي از طرف مسئولين !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خداوند رفتگان اين حادثه هولناك را بيامرزد و به خانواده هاي داغدار اين عزيزان صبر جزيل عطانمايد كه بد روزگاري براي آنها شروع شده.
علت اصلي نبودن هيچ گونه حفاظي در بالاي پل بوده است. جالب است كه آقايان بعد از اين حادثه دلخراش بلافاصله چند حفاظ سيماني قرار داده اند . خواهشا بنويسيد تا مشخص شود چرا پلي با ارتفاع 15 متر در اتوبان حفاظ ندارد؟!!
سلام من مهندس ترافیک هستم و محل یاد شده مسیر همیشگی منه. جدا از مساله خواب آلودگی راننده، اون محل یه پله ولی دارای نرده های مخصوص پل نیست و تنها گاردریل معمولی داره که به هیچ وجه برای چنین محلی مناسب نیست.
فقط و فقط باید روی فرهنگ رانندگی کار کرد و با جریمه هیچ چیزی درست نمی شود متاسفانه ما روز به روز در همه ابعاد فرهنگ غنی که ما ایرانی ها داشتیم در حا فراموشی می باشد از برخورد کوچکترها گرفته تا رانندگی همه ما
چرا شاسي سقف اتوبوس ها را تقويت نمي كنند؟ آخه نبايد سقف اينجوري مسافرين رو له كنه.
تجديد نظر در قوانين رانندگي از ضروريات مي باشد
فقط بايد فرهنگ سازي شود اينکار هم علم مي خواهد آدمهاي با دانش اينکار را بايد بکار گرفت با پاک کردن صورت مسئله بجايي نمي رسيم مثل جريمه زندان و ...................
باسلام
بنده بين سالهاي 71تا76به رانندگي اتوبوس مشغول بودم و اين را حاضرم با دليل منطقي ثابت كنم كه يكي از دلايل تصادف بين ساعات 12تا 5صبح بعلت خواب آلودگي ناشي از محدوديت سرعت اعمال شده توسط پليس راه ميباشد شما مجسم كنيد ساعت 3شب زماني كه تمام مسافران در خواب عميق هستند شما مجبور باشيد در اتوبان با سرعت 60كيلومتر رانندگي كنيد چرا پليس علت را در قوانين خودش جستجو نميكند به هر حال بنده بعنوان راننده اي با سابقه 24ساله حاضرم گفته هايم را ثابت كنم.
مسافران هم بي تقصير نسيتند در يكي از مسافرت ها به اصفهان راننده اتوبوس كه مهارت چنداني نداشت چرت مي زد و حركت اتوبوس حالت عادي نداشت مسافران جلويي فقط نگاه مي كردند و هيچكدام تذكر نمي دادند رفتم جلو صحبت كردم وقتي هم به پليس راه رسيدم آنها را در جريان گذاشتم چه خوب است شماره تلفني sms يا مكانيزمي باشد كه مسافران هم بتواند در اين مواقع پليس را مطلع كنند. GPS و گراف سرعت كه خواب آلودگي راننده را ثبت نمي كند و همين خواب آلودگي بيشترين علت تلفات است
هفته گذشته در مسیر شهر علویجه در 60 کیلومتری اصفهان تصادفی رخ داد که در آن یکی از نزدیکان من جان باخت ، دلیل وقوع این تصادف استاندارد نبودن جاده و استاندارد نبودن خودرو بود . جاده یک مسیر 40 کیلومتری است که از آزاد راه اصفهان- تهران جدا می شود و به سمت علویجه می رود و جاده ای دو طرفه و بسیار باریک است . مگر پهن کردن جاده یا بلوار کردن آن و یا حداقل گذاشتن بلوک میان دو طرف چقدر هزینه دارد که در حالی که در این جاده کوتاه حداقل هر دو هفته یک بار یک تصادف منجر به مرگ رخ می دهد ، حاضر نیستند نسبت به بهبود امنیت جاده اقدام کنند. خودروها هم که برای شماره گذاری داشتن ترمز abs و ایربگ برایشان الزامی نیست. خدا می داند در جاده های غیر استاندار ایران و با خودروها غیر استاندارد چند نفر دیگر باید کشته شوند تا به غیرت مسولان بر بخورد .
ماجرای رانندگان اتوبوس خیلی بیشتر از این حرفهاست. هفته پیش ساعت 12 شب در جاده قزوین- رشت یکی از همین راننده ها ی اتوبوس که در مسیر مقابل حرکت می کردناگهان در فاصله 100 متری به جهت سبقت گرفتن در جایی که سبقت ممنوع بود وجاده هم به شدت باریک انحراف به چب کرد در آن لحظه تنها کاری که میشد انجام داد رفتن به شانه خاکی بود که اگر جاده شانه خاکی نداشت من به اتفاق خانواده با اتوبوس شاخ به شاخ میشدیم راننده مزبور حتی توقف هم نکرد. معلوم نیست روزانه چند حادثه مشابه داریم که ختم به خیر میشود .رسانه ها فقط حوادث به وقوع پیوسته را منعکس می کنند.
ضعيف بودن شاسي سقف اتوبوس = اتوبوس ساخت داخل كشور
من از بيگانگان هرگز ننالم
كه با من هرچه كرد آن آشنا كرد
عكس گرفتن امثال اين آقا باعث شد باعث شد ما يك ساعت پشت ترافيك بمونيم. متاسفانه عكاسي با موبايل از حوادث هم تبديل به يك معضل فرهنگي شده
اين اتوبوس از پل فرديس سقوط نكرده بلكه از پل اتوبان كه روي رودخانه كرج است سقوط كرده است.
راستی اگر ما یه خلاف رانندگی هرچند کوچک انجام دهیم ، جریمه می شویم ، ماشین توقیف می شه ، گواهینامه باطل می شه و .... چرا در مورد استاندارد نبودن جاده ها ، ماشینها و ... کسی جریمه و توبیخ نمی شود . مثلا در مورد نبود گاردریل مناسب در اتفاق فوق دستگاههای ذیربط توبیخ نمی شوند . چندی پیش یکی از فامیلهامون یه ماشین خریده بود و نیت کرده بود که روز اول خودش با خانواده خانمش به یکی از امامزاده های اطراف بروند . به علت نشست شانه خاکی جاده و باریک شدن جاده اصلی به پایین سقوط کرده و پدر خانم فوت می کند . حالا مقصر اصلی این حادثه کیست و کجا باید شکایت شود .
حضرات بيشتر در مورد 13هزار تومان نظر دادن تا خود عكس.مال دنيا وفا نداره برين شكر كنين كه شما تو اتوبوس نبودين
متاسفانه عدم برخورد قاطعانه پلیس با رانندگان حمل و نقل عمومی این حوادث را رقم میزند. نهایت اعمال قانون پلیس برگ جریمه است که هیچ دردی را دوا نمی کند. ولی اعمال قانون شدید فقط می تواند چاره ساز باشد
من در محله (ساسانی-خ کشتارگاه) مجاور پل زندگی می کنم چند سال پیش نیز شاهد همچین حادثه ای بودم .
حال نیز بعد از چند سال تکرار شده است پس این گارد ریلها برای چه در حاشیه پلها نسب می گردد. هم اکنون این حادثه بعد از چند ماه به فراموشی سپرده می شود تا اتوبوسی دیگر در این نقطه دچار حادثه شود . با ارزوی آن روزی که مسئولین نقاط حادثه خیز را ترمیم نمایند.
كاش پليس ما كنترل كند .راهنما باشد هدايتگر باشد ارشاد كننده باشد.ناظر بر جاده باشد نه فقط جريمه كننده باشد و كمين كننده در جاده براي جريمه.
وسايل نقليه ، جاده ها و فرهنگ راننده و رانندگي استانداردي وجود ندارد بايد بطور جدي نظارت شود !!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل