بازدید 16215

هفت شهردار در چهار سال؛ آقاي استاندار كافي نيست؟ + جوابیه

هرچند در تداوم پيگيري هاي سياسي استاندار خوزستان شوراي شهر اهواز طبق اعلام شفاهي شوراي حل اختلاف مركزي منحل شده و شهردار اخير يعني آقاي كتانباف با حكم مستقيم وزير كشور و انتخاب همين وزارتخانه منصوب شده است، گويا مشكلات استاندار با شهرداري اهواز، قصد پايان يافتن ندارد...
کد خبر: ۱۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳ 12 July 2011

سرویس اجتماعی- در بررسي علل ناكارآمدي چهار سال گذشته شهرداری اهواز همين بس كه در اين مدت، سکان مديريت آن بيش از هفت بار دست به دست شده است.

به گزارش «تابناك»، همچنين مسأله ابعاد وخيم تري نيز دارد و آن اينكه شهر اهواز در اين دوره چهار ساله، چهل روز نیز کاملا بلاتكليف و از شهردار و سرپرست بي بهره بوده است و جالبتر آنکه اینک اهواز شورای شهر ندارد!

در پاسخ بايد گفت، هنگامي كه شوراي شهر اهواز با تکیه بر اختیارات خود و به دلایلی ـ که در صورت لزوم طرح خواهد شد ـ تصميم به عزل شهردار گرفت، اين کار، يعني عزل سعيد ممبيني از شهرداري اهواز پس از دو ماه فعاليت، بهانه اي براي مخالفت هاي استاندار با شهرداري و كارشكني هاي بعدي شد، به گونه اي كه شهرداري اهواز، نزدیک چهل روز در بلاتكليفي كامل و حتی از سرپرست شهرداری هم محروم بود، در حالي كه بنا بر قانون شورا ها، تعيين سرپرست شهرداري، بلافاصله پس از عزل يك شهردار وظيفه شوراي شهر است؛ اما در اين دوره، هر يك از شش گزينه اي كه شوراي شهر اهواز براي سرپرستي شهرداري معرفي نمود، از سوی استاندار رد شد و استاندار اجازه صدور حكم سرپرست را به شورا نمي داد.

در حالي كه در زمان شوراي شهر اول اهواز هم حميد زنگنه به عنوان سرپرست شهرداري با حكم شوراي شهر مسئوليت گرفته بود و اين مسأله در عرف سياسي نيز مسبوق به سابقه بود.

در هر صورت، پس از شكايت شوراي شهر اهواز به ديوان عدالت اداري، حكم به سود شورا صادر شده و از اين پس، در اين مدت سرپرست هاي شهرداري اهواز همه با حكم رييس شورا منصوب  شده اند؛ اما همچنان رفتارهاي خاص استانداري با هدف سيطره بر مديريت هاي مياني شهرداري اهواز به بی ثباتی در رده های مدیریتی در این سازمان منجر مي شد. تا جايي كه اهواز (اين تنها كلان شهر ايران كه در رسته مناطق محروم طبقه بندي مي شود) در مدت كمتر از چهار سال، هفت تن را در جايگاه شهرداري خود دید.

كه نام ها و مدت مسئوليتشان به شرح زير است:


1

سعيد ممبيني

 دو ماه

شهردار

2

----------

40روز

بلاتکلیفی

3

عبد النبي شيربيگي

دو ماه

سرپرست

4

حيدرنجفي

هشت ماه

شهردار

5

محمد حسين يوسفي

سه ماه

سرپرست

6

محمد رضا شمسايي

16 ماه

شهردار

7

محمد صفري

12 ماه

سرپرست

8

منصور كتانباف

یک ماه (از خرداد سال جاری)

شهردار


آنچه مسلم است، از ميان دو شهردار بعدي يعني حيدر نجفي و محمد رضا شمسايي، هيچ يك گزينه مطلوب شورا نبود، ولی از آنجا که شوراي شهر براي جذب اعتبارات نيازمند همكاري استاندار بود، بناچار به انتخاب گزينه اي در «ميانه تشخيص شورا و خواست استاندار» به افراد فوق مي رسيد كه پس از گرفتن موافقت شهرداري از شورا، دوباره با گرايش به اولويت هاي استانداري و دخالت هاي استاندار در امور شهرداري، دچار مشكل مديريتي و هر دو توسط شورا عزل شدند.

در پايان بايد گفت، هرچند در تداوم پيگيري هاي سياسي استاندار خوزستان شوراي شهر اهواز بنا بر اعلام شفاهي شوراي حل اختلاف مركزي منحل شده و شهردار اخير يعني آقاي كتانباف با حكم مستقيم وزير كشور و انتخاب همين وزارتخانه منصوب شده است، گويا هدف اقدامات اخير آقاي حجازي نه حذف شورا، بلكه دستيابي به شهرداري است و برای همین، همچنان مشكلات عديده شهرداري اهواز با استداندار پا برجاست و اگر آقاي حجازي قصد تداوم روند گذشته را تا حذف شهردار منتخب وزارت كشور و انتصاب گزينه مد نظر خود ندارند، اكنون كه ديگر شورا منحل اعلام شده و دخالتي ندارد، دلايل این کارها چيست؟

كتانباف شهردار جديد اهواز حتي اختياراتي در حد سرپرست سابق نيز ندارد و در گرفتن بیشتر تصميم هاي كلان، مجبور به هماهنگي با كميته اي است كه  استاندار تعیین کرده است.

كميته تعيين شده از سوي استاندار، اختيار كامل را در عزل و نصب مديران شهرداري داراست و شهردار مستقلا امكان تعيين مديران زيرمجموعه خود را ندارد.

به رغم كميته منصوب استاندار، ايشان پا از این فراتر نهاده و با دخالت مستقيم و به صراحت در نامه رسمي به شهرداري، خواستار بازگشت دوباره كل نيروهاي مأمور (از شهرداري اهواز به ساير ارگان ها) به شهرداري اهواز شده و همچنين خواسته تا كليه افراد مأمور در شهرداري اهواز نيز به مبدأ خدمتي خود بازگردند. با اين اقدام عملا جا براي 36 تن از كارمندان استانداري كه در گذشته از شهرداري به آنجا مأمور بوده اند، باز مي شود تا برگردند و عملا تيم آقاي حجازي مديريت شهرداري اهواز را به دست گيرند.



جوابیه:

مدیریت محترم خبرگزاری تابناک

سلام علیکم

با احترام،در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان((هفت شهردار در چهارسال؛آقای استاندار کافی نیست؟)) مورخ 21 تیر90 از سوی آن خبرگزاری،مقتضی است تیتر و جوابیه استانداری خوزستان نیز به طور کامل و در همان ستون منتشر گردد.
 
روابط عمومی استانداری خوزستان

4 سال منافع مردم اهواز فدای جوسازی ها؛آیا کافی نیست؟

انحلال شورای شهر اهواز اگرچه واقعه ایی ناخوشایند برای کلان شهر اهواز محسوب شد اما گویای واقعیات تلخی بود که در صورت نادیده گرفتن آنها،منافع عمومی شهروندان اهوازی در مسلخ باندبازی ها،جوسازی ها،منافع شخصی،مفسدین اقتصادی و ناکارآمدی برخی افراد،قربانی می شد.

شورای شهرِ سومِ اهواز به علت عدم تفاهم و همکاری اعضای خود و اولویت دادن به خواست های فردی بجای خواست جمعی،در قریب به 4 سال با تغییر پی در پی 7 شهردار و سرپرست و روسای سازمان های تابعه ،اهواز را با بحران و عقب ماندگی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان روبرو کرده و فرصت های طلایی بسیاری که می توانست رشد و توسعه کلان شهر اهواز را به ارمغان بیاورد از دست داد.

در حقیقت تحولات تاسف برانگیز شورا و شهرداری اهواز موجب شد که سرمایه گذاری بخش خصوصی که می توانست با حضور فعال در عمران شهر اهواز تجربه موفق خود در سایر کلان شهر ها را تکرار کند،از فعالیت در این شهر چشم پوشی کند.

ناکارآمدی و سوءمدیریت ، ورود به مسائل حاشیه ایی و جوسازی ،فضای امنی برای سودجویان و فرصت طلبان فراهم کرد تا در پناه این اتفاقات به منافع مردم شریف اهواز و بیت المال دست اندازی کرده و مانع از آن شوند تا کلان شهر اهواز به شهری پُر امید تبدیل گردد.

البته به مدد اراده و قاطعیت قانون 5 نفر از اعضای شورا سلب عضویت شدند و انشاالله دست آنانی که طی این سالها با دریافت حقوق های آنچنانی در قالب عناوین صوری به چپاول اموال عمومی می پرداختند،از بیت المال کوتاه خواهد شد.

متاسفانه رویکرد آزمون و خطا برای مدیرت کلان شهر اهواز در شورای شهر سوم به رویه عادی تبدیل شده و آنچه که هرگز لحاظ نمی شد خواست مردم شریف اهواز بود،رویکردی که با افتخار اعلام می شد تا به زعم خود به قهرمانی در رسانه ها تبدیل شوند.

اثبات این ادعا ،جمله تاریخی رییس وقت شورای شهر در جلسه دی ماه 89  است وهرگز از اذهان عمومی شهروندان خوزستانی پاک نمی شود که گفته بود:اگر لازم شود 20 شهردار دیگر را هم عوض خواهیم کرد.

وی همچنین در گفتگو با خبرگزاری مهر خوزستان(12/4/89)تصریح کرده بود:بهترین عملکرد دوره های مختلف شهرداری زمانی بوده که این سازمان توسط سرپرست اداره می شده است.

حال چگونه است عده ایی معلوم الحال که در گذشته مقابل آنهایی که رای مردم را بازیچه خود قرار داده بودند سکوت کرده و اکنون که منافع و مناصب خود را از دست رفته دیده،استانداری خوزستان را متهم به دخالت در امور شهرداری اهواز میکنند تا بلکه شاید در پناه این هوچی گری ها،اراده ها را سست و مردم را از داشتن یک شهر مطلوب،آباد و زیبا مایوس کنند؟!

در حقیقت استانداری خوزستان بارها اعلام نمود که در انتخاب شهردار توسط شورا دخالت نمی کند وجناب آقای کتانباف-شهردار فعلی اهواز- یکی از گزینه هایی بود که در جلسه ایی که با حضور رییس محترم شورای عالی استان ها و معاون محترم وزیر کشور برگزار گردید،مطرح و مقرر شد که طی مهلت دو روز،اعضای شورای شهر برای انتخاب یکی از گزینه ها به جمع بندی نهایی برسند.

به گونه که مهندس چمران- رییس محترم شورای عالی استانها- از عملکرد شورای شهر اهواز انتقاد کرد و با گله مندی از اینکه چرا شورای یک کلان شهر به دلیل اقدامات برخی اعضا به سمت انحلال رفته است؛گفت:باعث شرمندگی است که شهر اهواز را در کشور اینگونه بشناسند.(ایسنا خوزستان27/1/90)
 
اما این بار نیز اعضای شورا نتوانستند در انتخاب شهردار اتفاق نظر داشته باشند و علارغم توصیه مقامات و از جمله استاندار برای انتخاب شهردار در شورای فعلی و جلوگیری از انحلال آن،متاسفانه عدم تفاهم اعضا،نتیجه ایی برای کلان شهر اهواز به همراه نداشت.
در این راستا نتایج نظر سنجی ها نیز گویای آن بود که قریب به 90 درصد شهروندان از عملکرد شورای شهر اهواز ناراضی و خواستار انحلال آن هستند.

پایگاه اینترنتی همشهری آنلاین در مطلبی با عنوان((شورای شهر اهواز در سراشیبی انحلال)) که در 5 اردیبهشت سال جاری منتشر کرد؛آورد:مهدی چمران-رییس شورای عالی استان ها-هم چند روز پیش اعلام کرد که شورای یکی از شهرهای بزرگ کشور به دلیل تفاهم نداشتن اعضایش در استانه انحلال قرار گرفته است.اکنون وضع به گونه ایست که بسیاری در خوزستان شورای شهر اهواز را نهادی منحل شده ،حتی قبل از اعلام رسمی آن می دانند.

حال که قصه بی سروسامانی این سال ها به پایان رسیده عده ایی که دیگر نقشی در بازی میان شهرداری و شورای شهر اهواز ندارند  با انتساب اتهامات بی پایه و اساس خود به استانداری خوزستان،آخرین تلاش های خود را می کنند تا بار دیگر با فرصت سوزی،روند توسعه و پیشرفت این کلان شهر را متوقف و شهردار جدید را به چالش بکشانند.
 
بی تردید مردم شریف اهواز که تلخی عزل و نصب 7 شهردار و سرپرست شهرداری را در کام خود فراموش نمی کنندخواهند پرسید که چگونه طرفداران چپاول اموال مردم که اینک خود را ورشکسته ایی دیده  که نمی توانند به بهانه مامور شدن در شهرداری و...،حقوق نیروهای تلاشگر این مجموعه را تضییع کنند،همچنان از سوی برخی رسانه ها مجالی یافته اند تا با جوسازی به انحراف افکار عمومی بپردازند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۹
با سلام به عنوان یک خوزستانی متاسفم-واقعا مرکز استان در حد روستایی است که فقط گسترش فیزیکی داشته واز لحاظ امکانات و زیر ساختهای شهری ضعیف است. جا دارد مسولین استان به کارهای اساسی و زیربنایی بپردازند. لازم به ذکر است وضع بقیه شهرهای خوزستان از نظر توسعه یافتگی ضعیفتر است.
اگر شهردار خواستند من هستم. تعارف نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
اگه همین جوری پیش بره نوبت شما هم می رسه. عجله نکن داداش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
جاسم جان اگرشردار میخای بشی بروجلو
تابناک جون دستت درد نکنه که مشکل مردم اهواز رو گفتی.
از مقاله بسیار زیبا و پر از حقیقت شما متشکرم. آقای حجازی شهر اهواز را به یک مخروبه تبدیل کرده است نماد این عمل ایشان هم تبدیل بزرگترین رودخانه کشور به بزرگترین فاضلاب کشور است ....
باتشکر یک شهروند دلسوخته اهوازی
سلام من کارمند شهرداری اهوازم خدا وکیلی به عنوان یک کارمند از این وضعیت متاسفم الان یک ساله هیچ عملیاتی در شهر انجام نشده حقوق کارگرا داده نمیشه..شهرداری مشکلات مالی بسیاری داره..شهر اهواز تبدیل به کلانشهری بزرگ شده ولی امکاناتش در حد یک روستا هم نیست...الان اقای کتانباف شهردار شده و باعث بهبود شرایط شده ولی متاسفانه مشاهده میشه عملا ایشون اختیاراتی از خودش نداره..ایشون حق داره معاونینش رو یا مدیران سازمانها و شهرداران مناطق رو خودش انتخاب کنه.....یکی اهواز رو دریابد....خسته ایم خسته از این کلاف سر در گمی به نام شهرداری اهواز 5 ساله اهواز تکون نخورده یه آجر رو آجر نذاشتند...متاسفم شرمنده مردم شریف اهواز....آقای حجازی استاندار محترم دست از سر کچل شهرداری بردار لطفا...
به نظر اینجانب قسمت زیادی از مشکلاتی که در تحلیل فوق به آن اشاره شده برمی گردد به خود ما مردم خوزستان یعنی اینکه در انتخابات های بعدی فارغ از مسایل قومی اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم تا فردی متخصص وارد شورا شود از ماست که برماست
واقعا واقعا واقعا متاسفم. اهواز مرکز استانی است که حدود 60 درصد منابع تولید برق، گاز، نفت، آب های جاری و... این مملکت را در خود جای داده است اما: بسیاری از مناطق آن از گاز لوله کشی محروم هستند (در داخل خود شهر نه حاشیه آن)، آب شرب ندارد (اگر آب نمک مخلوط به رس را آب شرب بنامیم، آب شرب دارد )، خطوط تلفن در خیلی جا ها ندارد و همیشه باکس ها پر است (بر خلاف ادعای مخابرات که می گوید واگذاری به روز است)، با وجود ده ها منبع تولید برق برای کل کشور خودش مکررا فطعی برق دارد، از سیستم فاضلاب خبری نیست و حتی جاده ی ساحلی آن در هنگام بارندگی پر از آب می شود (یک سوراخ کوچک که مستقیما آب را از جاده به رودخانه که چند متر آن طرف تر است، سرازیر کند برای حل این مشکل کافیست...)، دارای چندین دهانه پل بر روی رودخانه است که راه های دسترسی به آن ها به طرز عجیبی محدود هستند و برخی اوقات باید مسیر های طولانی را طی کرد تا بتوانید بر روی پل بروید، از نظر سیستم نظام مهندسی شهری در حد فاجعه است به طوری که با راه رفتن در خیابان های این شهر آدم بیشتر به یاد مناطق جنگی می افتد (به جز منطقه کوچک کیانپارس که مرکز پولدار ها و مسئولین است)، وقتی دمای هوا طبق اعلام هواشناسی خوزستان به 52 درجه می رسد، اخبار سراسری آن را 49 درجه اعلام می کند تا مبادا ادارات و مدارس تعطیل شوند،..... افسوس و افسوس ... ضمنا با نظر اول مخالفم. آین شهر در حد روستا هم نیست داداش!!
این نشان میده که کار تیمی جواب میده و نیازی به شهردار نیست
بهتر نبود به جای طرح اینگونه مسایل یک گزارش تحلیلی تهیه می کردید؟تمام این مواردی که اشاره شده اگر به فرض درست هم باشد ناشی از قانون پر از اشتباه و ناقص شوراها و عدم فرهنگ سازی مناسب برای انتخاب اعضای صالح و سالم شوراها در شهرهای جند قومیتی مثل اهواز است.اکثر شهرهای کوچک استان خوزستان و سایر استانها نیز با انحلال شورا مواجه هستند.ای کاش به جای مقصر نمودن استاندار(که البته بی تقصیر هم نیست) به تقصیر های اعضای شورای منحل شده می پرداختید.
دعوا سر لحاف ملاست!
اگه خوزستان این مدل مدیریتی توش نبود که الان ما باید خوزستان بهشت ایران می بود.
حرف ها در این زمینه خیلی بیشتر از این چیزای که شما نوشتید ولی بیشتر از این نمی خوام آیروی خوزستان را ببرم
نکته ای که اینجا گفته نشده اختلافات درونی در شورای شهر واختلافات مسبوق به سابقه با شهرداران است.
به عنوان یکی از پرسنل قدیمی شهرداری اهواز از آقای استاندار تشکر می کنم و انتظار دارم نظارت خود را بیشتر کند بیشتر مشکلات و نابسامانیهای حال حاضر اهواز را شوراها به این کلان روستای مظلوم تحمیل کردند بطوریکه کل پرسنل شهرداری قبل از تشکیل شوراها حدود چهار هزلر نفر بود و حالا به بیش از سیزده هزار نفر رسیده یعنی دو برابر اصفهان تبریز و شیراز و تقریبا تمام درآمد شهرداری صرف هزینه های جاری میشود این مثالی که ذکر کردم نشان می دهد تجربه شوراها حداقل در خوزستان موفق نبوده و زمانی که شهرداریها تحت نظر استانداری بودند وضعیت بسیار بهتر از الان بود
با سلام.باورم نمیشه که یکبار هم در مورد مشکلاته اهواز تیتر زدین.آقا جان کو گوش شنوا؟تو این شهر و استان هرکی به فکر خویشه وکوسه به فکر ریشه.من که دارم از این شهر میرم
مشکل اینجاست که خون مردم اهواز رنگین نیست...مرکز نشینان براشون مهم نیست که اهواز چه خبره...تابناک راست میگی چاپ کن...
این تبعیض در مملکت بیداد میکنه این اونی نبود که براش انقلاب کردیم
دیروز استانداری شیراز را زیر سوال بردید ؛ امروز خوزستان و فرداهم...! این رو میگن سنگ اندازی در کار دولت ! فهم و درک مردم از شما بیشتر است.
مشكل از خود ماست كه خيلي كم توقع هستيم.بهترين محله أهواز (كيان پارس ) است.كافيست فقط يك بار إز جاده ساحلي كيانپارس عبور نماييد. بوي تعفن فاضلاب شما را بي نصيب نخواهد گذاشت .  إز اعتراضات جزيي مسايل اجتماعي برداشت سياسي ميشود 
ها چیه تابناک ؟ بوی عوض شدن استاندار به دماغت خورده که اینطور می نویسی ؟ بعله تقریبا همه خوزستان می دونن که قراره حجازی بره و بافنده بیاد این که اظهر من الشمسه معمولا تو مملکت ما رسمه همین که کله پا شدن یه مسئول نهایی وحتمی شد رسانه ها هم حمله به اون رو شروع میکنن
احتمالا بوی الرحمن امیر الامرا بودن حجازی هم بلند شده که یه مرتبه از زمین و زمون دارین بهش حمله می کنین و برای خالی نبودن عریضه یه کی دو ضربه شمشیر هم به جنازه بی جان امارتش میزنید که بعدا ادعای غنیمت جنگی هم کنید اگه نه کی جرات داشت تا الان به یه استاندار بگه بالا چشمت ابرو؟

اینم از ملزومات انتخابات مجلس آینده ورییس جمهوری آینده تره عزیز
اگه جرات داری نظرمو چاپ کن
نه چاپ کن دیگه
جرات نداری
حالا ببین
به عنوان یک شهروند اهوازی برای استاندار ومسئولین استان خوزستان متاسف هستم آقای حق مردم اهواز که هشت سال زیر بمباران بعثیها بودند اینه کی باید مشکل اهواز عزیز ما حل شود که باید شاهد رفاه این شهر جنگ زده باشیم که مردم عزیز اهواز باید به حقشان برسند تاکی باید صبر کرد اقای حجازی استاندار محترم خوزستان -تابناک مرسی
اگر استاندار و مجموعه وزارت کشور اجازه دادند خود مدیران شهرداری اهواز شهر را اداره کنند خیلی بهتر بود. در این مدت یکسالی که سرپرست جوان شهرداری با مدیران توانا و بی حاشیه شهرداری فعالیت می کردند پروژه ها خیلی خوب پیش می رفت. پل هشتم تقریبا کامل شده. پروژه ای که چند سال رها شده بود.
هرکسی اهل فن باشد و اطلاعاتی در زمینه مدیریتی داشته باشد میداند تعویض شمسایی اشتباه بزرگی بود .تمام امیدمان به داشتن یک شهردار قوی و فنی بر باد رفت.ضمنا استاندار هم مشکلی ندارد بسیار انسان پیگیری است .
با تشکر از تابناک که نکته مهم تر ازقوت مردم اهواز را بیان کردید جای تشکر و قدر دانی میباشداز تهیه کننده این گزارش تا آباد شدن این شهر با حل مشکل ذکر شده
خدا قوت
من يك خوزستاني ساكن اصفهان هستم . اگر يكي دو ماه به سمت ديگر شهر اصفهان نرويم بعد مي بينيم يه پل زير گذر يا رو گذر آن سمت يا يك خيابان جديد احداث شده و آن سوي شهر تغيير زيادي كرده پارك فضاي سبز يا ساير پيشرفت هاي شهري در كمترين زمان حاصل مي شود . در عوض هر دفعه سالي ماهي به اهواز سفر مي كنم يك چيزي هم كه بوده خراب شده يا نه تنها پيش رفت نكرده پس رفت كرده . توي 10 سال پيش رشد توسعه شهري اهواز را با اصفهان مقايسه كنيد . و مقايسه كنيد كدام شهر درآمد و نقش بيشتري در اقتصاد مملكت داشته و دارد . آن چقدر درآمد زايي داشته و اين چقدر . بعد ببينيم مشكل كجاست . به نظر من مديريت شهري و پي گيري و خواست مردم شهر مهم است .
از کدوم مشکلاتمون توی اهواز بگیم
از گرد و خاک بنالیم
از گرما بنالیم
از آلودگی هوا بنالیم
از نا امنی بنالیم
ازبی مدیریتی بنالیم
از رانت خواری بنالیم
شما بگید ما چه کنیم
چه گناهی کردیم در این شهر زندگی می کنیم و این مسئولین محترم رو داریم
چرا کسی به فکر خوزستان و مردمش نیست
مگه شمسایی چش بود که عوض کردید
خداییش توی این مدتی که شهردار بود خیلی کارها کرد
سلام حالا یک بار استاندار را عوض کنید ببینید چطور میشه
با سلام
به نظر من هیچ فرقی نمی کند توی خوزستان با این همه امکاناتی که خداوند نصیب این استان کرده آب.خاک .نفت و گاز ولی از همه چیز بی نصیب است .کو گوش شنوا کو مسولی دلسوز

با تشکر از تابناک
سلام.
من یک خوزستانیم که سالها بیرون از استان بودم. بعد ازاتمام تحصیلم و با شور و شوق زیاد جوانی، به استان خودم بازگشتم .در یک سازمان مشغول به کار شدم.در کارهای اجرایی نمی شه کامل گفت کی برندست و کی بازنده هدف ساختنه.
بنده هیچ نسبتی با آقای استاندار ندارم که این مطلب رو عرض می کنم.
خدا روشاهد وناظربه اعمالمون بگیریم.
عزیزان به جای اینکه پای کسی رو بگیریم دست اون رو بگیریم.
الان فضای استان ما نیاز به
آرامش داره.توجه داشته باشیم که قراره شرکت ملی نفت 50% جذب نیروی خود رو در 2 استان خوزستان و بوشهر جذب کند.
اجازه بدید که آقای استانداروتیم همراهش تمام همو غم خود رو معطوف به مسایل کلان کنن.البته قبول دارم که باید دریک فضای بیطرف مسیولین جوابگوی مردم باشند.همون چیزی که امام راحل فرمایش می کردن.
آیا در استان بوشهرم اوضاع به همین منواله؟؟؟
اگه خواستید فارغ ازاین دنیا بشیدیه سری به وصیتنامه شهدابزنین.
التماس دعا.
نمیدانم این مطالب به گوش کسی میرسه یا نه تمام حرفا درسته ما اهوازیها رزی گنجیم اما ان را نمیخوریم مجلس 2 در صد رز امر نفت را به مناطق محروم نفتخیز داد وضع بدتر شد مانند بقیه حرفایی که میزنن و عمل نمیکنن متاسفم و شرم میکنم از این همه بی کفایتی و بی مسیولیتی اقایان
منم بچه اهوازم ولي حالا تهران زندگي ميكنم ميرم اهواز اعصابم داغون ميشه اون وضعيت كارون آشغالا تو خيابان همين جوري ريخته فضاي سبز نداره مراكز فرهنگي حداقل ...ميشه شهردار خوب باشه آرزو دارم يه روز شهردار اهواز بشم با كمك خود اهوازيا بسازيمش مثل قديما
شبهاي اهواز....
به طور کلی سال هاست مسئولین کشور، استان خوزستان را به حال خود رها کردند و هیچ امیدی به بهبود وضعیت آن نیست ، فقط نفت آن را می خواهند
واقعا جای نماینده ا ی که چهره ملی دارد در استان خوزستان وخصوصا اهواز خالی است کجا رفت آن نماینده شجاع و نترس که میر دامادی را در اوج قدرت چب عوض کرد و....
خلايق هر چي لايق
با سلام
لطفا با پيگيري از مردم شوشتر به سرنوشتي كه در انتظار مردم اين شهر است و با انحلال شورا و عزل فرماندار از سوي استاندار در شرف يك فاجعه است پايان دهيد و خبر رساني كنيد
كاش مردم اهواز هم مقداري به فكر شهرومتحدبودندوخواسته هاي به حقشان راپيگيري مي كردند درواقع براي شهرشان ارزش قائل مي شدند.
ممنون از تابناک که خبر رسانی کردی. ما خوشحال می شیم که دیده بشیم. ولی سر صحبتم با همشهری ها و هم استانی های عزیز هست: دوستان تا کی باید بنالیم؟ چرا باید آروم بشینیم؟ چرا هیچ حرکت اعتراضی نمیکیم؟ چرا همش میگیم این استان اینطور اون استان اون طور؟ استان های دیگه هم اگه مردمشون بی خیال باشن مثل ما میشن. باید بلند شد باید ایده داد فکر کرد باید خواست. یک بچه تا گریه نکرده کسی نمیفهمه که گرسنش شده یا داره درد می کشه. باید با هم متحد باشیم. گیر قومیت و مسایل بی ارزش نباشیم. یادمون باشه که خیلی بشتر از اینها حق داریم. با سپاس
سئوال من اينست كه اولا چه دليلي داشت تعويض شمسا يي ايشان قويترين شهردار تاريخ قبل ئبعد از انقلاب خوزستان بود وداشت شهر اهواز را به جايگاه بين الملي ميرسا ند بعد تعويض افراد چه سودي دارد حبيب
جناب آقای حجازی عملکردش صرفا سیاسی است واز مسائل عرب وفارس نهایت استفاده را برد سه روز تعطیل برای عید فطر و... با انگیزه سیاسی همراه با عزلونصبهای سیاسی آیا در طی مدیریت ایشان چقدر اشتغال ایجاد شده چقدر کارخانه ورشکست شده کدام پروژه بزرگ انجام شده ازنظر شاخصها چه رشدی ذاشته و....
اهواز .............
فكر مي كنم كاملا غير منصفانه و صرفا با هدف تطهير اشتباهات اظهر من الشمس شوراي شهر منحل شده اهواز نوشته شده. حجازي هر مشكلي هم كه داشته باشه در كارشناس بودن و آگاهي و اشرافش به مسايل استان شكي نيست و مطمئننا نسبت به اعضاي سابق شوراي شهر بسيار فهيم تر و دلسوز تره. اگه گزينه اي مثل شمسايي هم پيشنهاد ايشون بوده كه ديگه آفتاب آمد دليل آفتاب
راستی اقای کتانباف قبلا چه کاره بوده ؟
تابناک عزیز ازموقعه انتشاراین خبر تاکنون دل ما اهوازیها را شاد کردی فهمیدیم لااقل شمابفکرماهستی ای کاش نمایندهایما ای کاش استاندارما ای کاش بقیه مسئولین ما مثل مسئولین اصفهان بودند ای کاش که ای کاش
خوزستان دین خویش را به اسلام ادا کرد . اما مسئولین...................... !!!
اینجا همه افسرده هستند وقتی تابستان میشه همه باید بخوابند زیر کولر و دیگه جرات بیرون امدن ندارند.
رفتن توی مشهد پارک ابی زدن ولی توی اهواز که همچین چیزی واجبه خبری نیست!!
الان شما فرض کن یه جوان هستی توی اهواز.
برای تفریح کجا میخوای بری؟هیچ امکان تفریحی و شادی برای این مردم توی اهواز نیست
اين مسله قابل حله : يك غير بومي بيايد .!!!
اهواز باید پایتخت بشه...
تهران چی داره که پایتخت شده؟
همش داره با نفت خوزستان پیشرفت می کنه.
وجدانا یه دقیقه فکر کنید اگه خوزستان جزو ایران نبود ایران چی میشد؟
ایرانم باید میرفت مثل افغانستان خشخاش بکاره بفروشه!
بابا تمام سرمایه ی ایران خوزستانه منبع درآمد ایران خوزستانه
اگه خوزستان و نفتش نبود تو سازمان ملل کسی ایرانو تحویل نمیگرفت به خدا.
تمام کشورهای غربی که با ایران مشکل دارن فقط به خاطر نفتشه اگه خوزستان نبود ایران یه متروکه بود.
شما باید بیاین خوزستانو بسازید و نگه دارید نه تهرانو
خوزستانه و یه شهر درست و حسابی اونم دزفوله ولا غیر. اهوازشم که یه روستاس فقط مساحتش زیاده.
بابام تعریف میکنه قدیما که عربای کویتی و اماراتی واسه کار میومدن اهواز و ابادان وقتی میدیدن آب از تو لوله در میاد تعجب میکردن ندیده بودن حالا ما که واسه کار میریم اونور کنار ماشیناشون عکس میندازیم اخه ندیدیم ....نمیدونم چی شده
بايد يه فراخوان بذارن براي مردم اهواز كه هر كسي بياد از داشته هاي اين شهر حرف بزنه ، نداشته ها غير قابل شمارشه...
آب شرب مناسب.....
برق مداوم تو گرماي 50 به بالا.....
امنيت.....
تفريحگاه.....(فقط چند متر بلوار ساحلي كيانپارس)
امكانات حمل و نقل مناسب.....
و....
گشتم نبود نگرد نيست
با این کارهای استاندار محترم اقای حجازی مطمئن باشید در اینده نزدیک اگه ایشان رئیس جمهور نشه 100% معاون اول رئیس جمهور میشه
با سلام به همه دوستان و دعای خیر
دوستان چرا ما عادت به این کردیم کسی که هنوز مشغول بکار نشده نقد بی اساس میکنیم البته باید بگم ما همه حق داریم در این خوزستان زندگی کردن و مقایسه کردن با استانهای همجوار سخته ولی دوستان اجازه بدیم که این تیم هم کارشون را انجام دهیم بعد بیاییم نقدشون کنیم والا دیکته نانوشته غلط نداره برخی از مدیران مجموعه شهرداری افرادی کار بلدی هستند مثلآ معاون مالی و اداری شهرداری که من از قبل ایشان رو میشناسم در مدیریت قبلی خودش نیز موفق بوده پس خواهش میکنم بگذارید شروع بکار نمایند بعد نقد کنیم در ضمن بیاییم دست به دست هم داده تا این تیم در کارهاشون موفق شوند که ما هم بعنوان شهروند اهوازی منفعت موفقیت آنها رو ببریم و این کلان شهر از این وضعیت سردر گمی خارج شود .
باشد که همگی در این کار یاری نماییم . علیرضا سواری
با سلام
عزيزان مشكلات اهواز يكي دوتا نيست كافيه سري به رودخانه كارون بزنيد اوج مديريت را اونجا ميبينيد كه بجاي لايروبي مشغول خاكريزي هستند احتمالا يه مدت ديكه به خشك كردن رودخانه به هر نفر 1000 متر ويلا ميدن!!!!؟؟؟؟ سد معبر و معضل دستفروشي - نا امني - عدم وجود آسفالت و جاده مناسب - نا امني - نا مناسب بودن خدمات اتوبوسراني و هزار و يك مشكل ديگه در معدن طلا و پول ايران - باب اينا خودشون ميدونن كيا رو بذارن پولا رو حواله كنه شهراي بالا كجاي كارين اين وسط ناآگاهي مردم هم مزيد علت.
با تشکر از شما تابناکی های عزیز
در این مدت 4 سال سران مملکت چکار میکردند مگر نباید در پایان هر سال عملکرد کلیه نهادهای یک استان مورد بررسی قرار گیرد .یعنی به این نتیجه میرسیم اگر در امور مربوط به نفت(استخراج،صادرات،فروش و... )مشکلی وجود نداشته باشد بقیه مواردمربوط به مردم استان(امکانات رفاهی،انتخاب شهردار،مشکل آب شرب،گرد وخاک و...) برای سران کشور هیچ اهمیتی ندارد.
سلام
در این چندروز یک نزاع طایفه ای در بلندیهای کوه سفید اتفاق افتاده که متاسفانه ماموران امنیتی و فرمانداری شهرستان ایذه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی دهند وهرآن احتمال وقوع فجایع جبران ناپذیر انسانی وجود دارد از استاندار محترم خوزستان وومعاونت امنیتی وانتظامی ایشان خواهشمندیم که هرچه سریع تر فکری به حال این مساله کنند تا به مشکلی عمیق منتهی نشود.
با سلام و تشکر از تابناک به خاطر این مطلب.
من در اصل اهوازی نیستم ولی به دلیل ازدواج به این شهر اومدم و الان 6 ساله که ساکن این شهر هستم. در این شهر همه چیز به دلیل هیچی گرونه. دلم میخواد بگین که کدوم شهر ایران آبی به این خوبی داره که حتی نمیشهباهاش حمام کرد دیگه چه برسه به خوردن، فاضلاب بو میده ، تاکسی غیر از دربستی به سختی گیر میاری، تازه از اتوبوس خط واحد خبری نیست و اگه هم سر ایستگاه یک اتوبوس دیدی و با سرعت به طرفش رفتی تا سوار بشی آقای محترم راننده در کمال خونسردی درب را بسته وبه راه میافتد در صورتی که در همه شهرهای دیگه اگه راننده سر راهش کسی ببینه سوار میکنه، خیابونا که اینقدر صاف که تا برسی خونه یک مشت و مال حسابی میبینی،برای خرید هم که به بازار میری پشیمون میشی چون علاوه بر گرمای هوا هیچ امکاناتی برای رفاه مردم وجود نداره آخه مگه کشورهای عربی از اهواز گرمتر نیستند ولی به خاطر پاساژهایی که بهم متصلند مردم اصلا احساس گرما نمی کنند، اصلا چرا بازارهای تبریزو نمیگید؛!!!
سلام بر تابناک جسور و چابک و قدرتمند و درود بر خوانندگان فهیم این سایت پر طرفدار.متاسفانه عقب افتادگی و افسار گسیختگی خوزستان در این 4 سال مشهود و مبرهن هستش و دلیلش هم واضح که متاسفانه ریشه در مسائل و مواردی داره که دوستانی که کمی اوضاع استان رو رصد میکنند اطلاع خواهند داشت انشاله که زود تر تکلیف این استان روشن شه. خواهش میکنم پیام رو بگذارید.
عزیز من چه کلانشهری کافی شهر اهوازو از بالا ببینی بیشتر شبیه دهاته تاشهر
باسلام و عرض خسته نباشید
تمامی امور استان به دست استاندار است و ایشان حتی نتوانسته امنیت جانی برای مردم برقرار کند یا مشکل آب شرب و اختلالات شبکه توزیع برق را پیگیری و رفع نماید از وضعیت جاده های برون شهری و خدمات مربوط به عمران استان خوزستان که هیچ آثاری دیده نمیشود.
تا زمانی که مسئولین استان درگیر مسائل مدیریتی و چسبیدن به میز خود هستند و میترسند واقعیت را به مردم اطلاع دهند مبادا صندلی از دستشان خارج شود همین اوضاع روز به روز بدتر وبدتر خواهد شد.جای تاسف دارد که بگوییم تهران و اصفهان و تبریز و کرج در نقشه ایران مهم هستند و استان ما فقط منبع درآمد است وبس و چیزی به عنوان جان انسان و حقوق انسانی برای آقایان مهم نیست.
به امید روزی که ماهم انسان حساب شویم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار