بازدید 30586

ابتکار جالب ترکیه برای آرامش در سوریه و بحرین

وزیر خارجه ترکیه که همگان وی را تئورسین حزب عدالت و توسعه و حتی معمار ترکیه نوین می دانند، پیشنهاد جالبی را برای پایان درگیری ها در سوریه و بحرین داده است /بازیگری فعال در عرصه روابط بین الملل می طلبد که کنشگران سیاست خارجی، همواره برای پیش بردن مواضع خود، پیشنهادهایی ولو جزیی در چنته داشته باشند و این کاری است که ترک ها در حال انجام آن هستند.
کد خبر: ۱۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰ 12 July 2011
سرویس بین الملل ـ وزیر خارجه ترکیه که همگان وی را تئورسین حزب عدالت و توسعه و حتی معمار ترکیه نوین می دانند، پیشنهاد جالبی را برای پایان درگیری ها در سوریه و بحرین داده است.

به گزارش «تابناک»، «تودی زمان» گزارش داده است که در کشور بحرین و سوریه، مخالفان و دولت، تدابیری بیندیشند که در ماه رمضان، حتی موقت، ناآرامی ها در این دو کشور فروکشکند؛ پیشنهادی که گویا با استقبال همه طرف های درگیر در این مناقشات روبه رو شود.

بر پایه این گزارش، در صدر اسلام و در میان اعراب هم روال بر این بود که در ماه های حرام، درگیری ها متوقف می شد و چه بسا در این مدت، مذاکراتی شکل می گرفت که به صورت کلی جنگ متوقف شود و گروه های داخلی به توافق می رسیدند.

البته باید گفت، هرچند این شیوه در گذشته، در ماه های حرام انجام می شده، اینک در ماه مبارک رمضان با ابتکار داود اغلو پیشنهاد شده است؛ شیوه ای که در مناسبات جاری کنونی آن را آتش بس یا توقف موقت جنگ می نامند.

روز گذشته، داود اغلو در چهارچوب سفر منطقه ای خود به تهران هم آمد و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت که دو کشور بر انجام اصلاحات در سوریه تأکید دارند و نقطه نظرات مشترکی در این زمینه دارند.

گفتنی است، یکی از مولفه های مهم دیپلماسی فعال، ابتکار عمل و ایجاد یک نقطه عطف در تحولات بین المللی است. در واقع بازیگری فعال در عرصه روابط بین الملل طلب می کند که کنشگران سیاست خارجی، همواره برای پیش بردن مواضع خود پیشنهادهایی ولو جزیی در چنته داشته باشند، گاهی توقف یک روزه در یک جنگ، به یک صلح پایدار تبدیل می شود، کاری که ممکن است با ده ها رفت و آمد سیاسی برابری کند و این کاری است که وزیر خارجه ترک ها در حال انجام آن است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
همچین گفتی پیشنهاد جالب، گفتیم چی گفته!
اصلا هم جالب نیست !
آره واقعابرای شما ظالمها جالبه چون وضع موجود رو که به نفع صاحبان حکومتها در منطقه س حفظ میکنه.
درست مثل ما؟؟؟؟
صالحی عزیزم یکم از رفیقت یاد بگیر.
az nazar shoma jalebe vali in tarh amrikaiha ast.
اگر این پیشنهاد را احمدی نژاد داده بود الان شما آنقدر مسخره اش کرده بودید که حد نداشت شما مثال بارز "مرغ همسایه غاز" هستید
چنان تیتر زدی گفتم حالا چه پیشنهادی داده!
این چه ابتکار عمل جالبیه به نظر شما که برای دیکتاتور بحرین فرصت تجدید قوا ایجاد میکنه و انقلابیون رو سرد. ضمن اینکه این تداعی رو هم میکنه که جریان سوریه با بحرین از یک جنسه. مثل اینکه فراموش کردید جریان سوریه هدایت شده امریکا و اسرائیله تا هم پیمان استراتژیک ایران رو ضعیف کنند
حداقل اگه چاپ نمیکنید خودتون بخونید.
مثلا در این یک ماه چه اتفاقی قرار است بیافتد شاید حکام بحرین امتیاز های ویژه ای که طی ده ها سال برخوردار بوده اند با یک گفته گوی ساده آن را با دیگران تقسیم کنند .
قطعا در این تحولات ترکیه به دنبال منافع و مطامع خود می باشد والا آقای وزیر نمی داند که در زیر گوشش در کشور خودش چه اجحافی در حق اقلیت ها می شود .
تابناک محترم : همه قبول داریم که نقص های کوچک و بزرگ زیادی در دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد ولی قرار نیست به علت رقابت های سیاسی داخلی ، و برای کوبیدن حریفتان هر تحرکی در منطقه که توسط یک فرد سیاستمدار خارجی انجام می شود یک حرکت واقعا سیاسی و مبتکرانه نمایش دهید .
و در آخر کاملا واضح است در یک بازی از قبل طراحی شده قرار بر این است که ترکیه بسیاری از نقش ها که دیگر آمریکا و غرب نمی توانند مستقیم انجام دهند را بر عهده بگیرد .
یاد بگیریم کشوری که تا 30 پیش هیچ چیز نداشت ولی الان حرفی برای زدن دارد
یک ماه وقت به سود کی ؟
یه ترک شمارو مچل کرده
شايد هم بدنبال اين باشند که مردم مظلوم وبه پا خواسته بحرين کمي از جنب و جوش و تکاپو افتاده ودر انقلاب خود سرد شوند !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار