بازدید 4867

حمله سوریها به سفارت آمریكا در دمشق

مقامات سفارت امریكا گفتند: در این حادثه به هیچ یك از كاركنان سفارت آسیب وارد نشد اما به اموال و دارایی‌های سفارت خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۱۷۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱ 12 July 2011
پرس تی وی نوشت : معترضان سوری مقابل سفارت‌های امریكا و فرانسه در شهر دمشق پایتخت سوریه اجتماع كرده و به این ساختمان‌ها خسارت وارد كرده‌اند.

شاهدان گفتند:معترضان شركت‌كننده در تظاهرات ضدامریكایی روز دوشنبه در اعتراض به دخالت واشنگتن در امور داخلی سوریه، وارد مجتمع دیپلماتیك امریكا شده و شیشه‌ها را شكستند.

مقامات سفارت امریكا گفتند: در این حادثه به هیچ یك از كاركنان سفارت آسیب وارد نشد اما به اموال و دارایی‌های سفارت خسارت وارد شده است.

معترضان سوری همچنین مقابل سفارت فرانسه در شهر دمشق اجتماع كردند. نیروهای امنیتی برای متفرق كردن معترضان، تیراندازی هوایی كردند.

هیام الحسن یكی از شاهدان گفت: "مردم سوریه تظاهراتی مسالمت آمیز را مقابل سفارت فرانسه برگزار كردند اما با گلوله‌های نیروهای امنیتی روبرو شدند."

این اعتراض‌ها پس از آن برگزار شد كه سفیران امریكا و فرانسه از شهر الحما، جایی كه روز جمعه (17 تیر) صحنه تظاهرات ضددولتی بود، دیدار كردند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت امور خارجه این كشور گزارش داد، دیدار رابرت فورد و اریك شوالیر سفیران امریكا و فرانسه از شهر الحما، "مدرك روشنی از دخالت واشنگتن و پاریس در امور داخلی سوریه است."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل