بازدید 8765

خیز رژیم صهیونیستی برای تصاحب حوزه های نفتی لبنان

رژیم صهیونیستی ادعا می کند، میدان گازی بزرگی در دریای مدیترانه در مرز لبنان متعلق به این رژیم است. کابینه رژیم صهیونیستی، این نقشه ها را تصویب کرده و قرار است این نقشه ها برای سازمان ملل فرستاده شود تا تأیید بین المللی را به دست آورد.
کد خبر: ۱۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹ 12 July 2011
سرویس بین الملل ـ رژیم صهیونیستی، نقشه هایی را برای تأیید به سازمان ملل فرستاده که در صورت تصویب آن، بخشی از سرزمین های لبنان در مرز با فلسطین اشغالی ـ که اتفاقا معادن غنی گاز در آن جای گرفته اند ـ در اختیار این رژیم قرار خواهند گرفت.

در همین زمینه، شماری از مسئولان اسرائیلی تصریح کردند، این ترسیم بر پایه معیارهای قانون بین الملل انجام و به سازمان ملل متحد عرضه خواهد شد.

آنها افزودند، مرزهایی که لبنان در منطقه اقتصادی انحصاری ترسیم و سال گذشته به سازمان ملل عرضه کرده است، به منطقه اسرائیل تعرض می کند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه حریت ترکیه، گزارسی را منتشر کرده است که بنا بر آن، رژیم صهیونیستی ادعا می کند، میدان گازی بزرگی در دریای مدیترانه در مرز لبنان متعلق به این رژیم است و به دنبال آن، کابینه اسرائیل نیز این نقشه ها را تصویب کرده و قرار است این نقشه ها برای سازمان ملل فرستاده شود تا تأیید بین المللی را به دست آورد.

این در حالی است که رئیس جمهور لبنان، روز دوشنبه، درباره هر گونه تصمیم یکجانبه رژیم صهیونیستی درباره مرزهای دریایی و دست اندازی و چپاول منابع نفت و گاز این کشور از سوی این رژیم هشدار داد.

میشل سلیمان تأکید کرد، لبنان با همه ابزارهای مشروع برای دفاع از حقوق و ثروت هایش آمادگی دارد.

دفتر رسانه ای رئیس جمهور لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، میشل سلیمان به اسرائیل درباره هر گونه تصمیم یکجانبه و بر خلاف قوانین بین المللی ـ که بر پایه عادتش در موضوعات زیادی یکجانبه رفتار می کند ـ هشدار داد.

بنا بر این گزارش، سلیمان بر پافشاری لبنان و آمادگی اش برای دفاع از سرزمین و مرزهای زمینی و دریایی اش و حمایت از حقوق و ثروت های این کشور با همه ابزارهای موجود و مشروع تأکید کرد.

وی اعلام نمود که درباره این موضوع در هیأت دولت ـ که نخستین نشست آن روز پنجشنبه این هفته برگزار می شود ـ بحث و بررسی خواهد شد تا در سطح قوه مجریه در این خصوص که حاکمیت زمین ها و منابع آن را حفظ کند، موضعگیری رسمی شود.

جبران باسیل، وزیر انرژی و آب لبنان نیز اعلام کرد، لبنان مرزهای دریایی اش را بر پایه موافقنامه قانون دریایی سازمان ملل متحد ـ که این کشور آن را امضا کرده ـ ترسیم کرده است و اسرائیل باید این موافقنامه را امضا کند و پیش از سخن از قوانین بین المللی به آن پایبند باشد.

در این باره باید گفت، تا کنون علاوه بر رئیس جمهور، نجیب میقاتی و وزیر خارجه لبنان نیز در این باره به مقامات صهیونیستی هشدار داده اند.

رژیم اسرائیل به طور رسمی تلاش برای دادن مجوزهای اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه را آغاز کرده و با یک شرکت نروژی در این باره مذاکره می کند.

همچنین نتانیاهو مدعی شد، نقشه های لبنان از مرز دریایی این کشور که به سازمان ملل ارایه شد، با توافقنامه بین لبنان و قبرس تناقض دارد.

گفتنی است، رژیم اسرائیل چند ماه پیش اکتشاف چندین میدان گازی در سواحل شمالی خود را اعلام کرد.

وی این اکتشاف را از بزرگترین منابع دریایی نفتی در جهان در ده سال گذشته می داند که ده ها میلیارد دلار برای آن ارزشگذاری شده است.

لبنان نیز در سال 2010 میلادی، قانون اکتشاف فرآورده های نفتی را تصویب کرد که همچنان در انتظار بخشنامه های اجرایی است.

اما در همین حال، لبنان نیز قصدش از برگزاری مناقصه اکتشاف های نفت و گاز در آغاز سال 2012 میلادی، به ویژه در جنوب منطقه اقتصادی انحصاری نزدیک به اسرائیل یا مشترک با آن را اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار