بازدید 6198

برداشت صفر ایران از «ميادين مشترك» در خزر

متأسفانه هنوز جمهوري اسلامي ايران از ميادين مشترك نفتي و گازي موجود در درياي خزر استخراجي ندارد چرا‌كه ما همچنان در مرحله حفاري و اكتشاف قرار دارد.
کد خبر: ۱۷۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲ 12 July 2011
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس به تشريح آخرين وضعيت ذخاير نفت و گاز كشورمان در درياي خزر پرداخت و گفت: متأسفانه هنوز ‌ايران از ميادين مشترك نفتي و گازي موجود در درياي خزر استخراجي نكرده است.

سيد‌عماد حسيني نماينده مردم قروه و سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به منابع غني نفتي و گازي درياي خزر، گفت: متأسفانه هنوز جمهوري اسلامي ايران از ميادين مشترك نفتي و گازي موجود در درياي خزر استخراجي ندارد چرا‌كه ما همچنان در مرحله حفاري و اكتشاف قرار دارد.

وي در اين باره افزود: ‌دستيابي به مخازن و منابع نفتي و گازي موجود در جنوب كشور، ما را از شمال كشور دور كرده بود به نحوي كه تازه در چند سال اخير مسئولان به فكر منابع شمال افتادند، حتي شركت حفاري شمال نيز فقط چند سال است شروع به كار كرده و مشغول بررسي منابع و ذخاير درياي خزر است.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس تصريح كرد: ميزان منابع و ذخاير متعلق به جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر هنوز نامشخص است چرا‌كه كشورمان همچنان در مرحله اكتشاف و حفاري قرار دارد.

حسيني‌ روند شكل‌گيري برداشت از ذخاير نفت و گاز موجود در درياي خزر توسط كشورمان را بسيار كند دانست و در بيان علل اين مسئله گفت: تكنولوژي لازم براي برداشت در مناطق ديگر كشورمان وجود دارد اما متأسفانه ما در مورد منابع درياي خزر به‌دنبال حل مشكل نبود امكانات نبوده و نيستيم.

وي خاطرنشان كرد: البته تلاش‌هاي فراواني براي برداشت از منابع نفت و گاز درياي خزر صورت گرفته و شركت‌ها زيادي هم در اين رابطه در وزارت نفت تشكيل شده‌اند، اما ما هنوز به راهبرد قابل قبولي كه براساس آن بتوانيم از ذخاير درياي خزر برداشت كنيم، نرسيده‌ايم.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در پايان تأكيد كرد: كشورمان در برداشت از ميادين نفتي و گازي موجود در درياي خزر در برخي موارد با كشورهاي ديگر حاشيه درياي خزر مشترك است، اما ايران ميادين اختصاصي هم در اين دريا دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل