بازدید 6753

ادعاي تکراری وزير دفاع آمريكا عليه ايران

لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا روز دوشنبه در اولين سفرش به عراق در جمع گروه كوچكي از سربازان با ايراد اتهاماتي عليه ايران و ادعاي تامين تسليحات گروه‌هاي افراطي در عراق توسط ايران، گفت: ما در خصوص تسليحاتي كه آنها براي افراطيون در عراق فراهم مي‌كنند، بسيار نگرانيم.
کد خبر: ۱۷۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵ 11 July 2011
وزير دفاع جديد آمريكا در راستاي پروژه ايران‌هراسي اتهامات كشورش عليه ايران در خصوص عراق را بار ديگر تكرار كرد.

به گزارش ايسنا لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا روز دوشنبه در اولين سفرش به عراق در جمع گروه كوچكي از سربازان با ايراد اتهاماتي عليه ايران و ادعاي تامين تسليحات گروه‌هاي افراطي در عراق توسط ايران، گفت: ما در خصوص تسليحاتي كه آنها براي افراطيون در عراق فراهم مي‌كنند، بسيار نگرانيم.

بر اساس گزارش خبرگزاري آسوشيتد پرس، وي افزود: ما نمي‌توانيم عقب بنشينيم و اجازه دهيم اين امر ادامه يابد.

پانتا پيش از ديدار با مقامات عراقي با نمايندگان نيروي نظامي آمريكا و نمايندگان ديپلماتيك اين كشور در عراق ديدار خواهد كرد.

وي با مقامات عراقي درباره‌ احتمال باقي ماندن تعدادي از سربازان آمريكايي در عراق پس از 2011 صحبت خواهد كرد.

در حال حاضر 46 هزار سرباز آمريكايي در عراق به سر مي‌برند.

به گزارش ايسنا، حسن دانايي‌فر، سفير ايران در عراق پيش از اين درباره اتهامات مطرح شده از سوي مقامات آمريكا عليه كشورمان، اظهار كرده بود: آمريكايي‌ها به دنبال بهانه‌تراشي‌ و طرح ايران‌هراسي و ايجاد شبهه و اضطراب بين دولتمردان و جامعه عراق هستند. آمريكايي‌ها به دنبال القاي اين مساله هستند كه اگر عراق را ترك كنند، عراق از سوي ايران تهديد مي‌شود.

او تاكيد كرد: اين اظهارات فرافكني و كذب است؛ آمريكا نياز دارد طرفداراني را در پارلمان و دولت عراق در رابطه با تمديد حضورش در اين كشور به دست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل