بازدید 5413

دعوت دانشگاه اندونزی از سفرای ایران و آمریکا

طی این برنامه تعدادی از دانشجویان و هم چنین یک دانشجو از دانشگاه شیعه «کولای آچه» طی سخنانی به اعتراض به عملکرد آمریکا در عراق و افغانستان و فلسطین پرداخته و سخنان سفیر آمریکا را مغایر با رفتار و سیاست های آمریکا در برابر جهان اسلام خواندند.
کد خبر: ۱۷۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵ 11 July 2011
مرکز مطالعات اسلام و خاورمیانه دانشگاه اندونزی با دعوت از سفرای جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، نشستی را با موضوع مناسبات اسلام و غرب ترتیب داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «تازه»، در اولین نشست، سفیر آمریکا به تشریح مواضع کشورش در قبال جهان اسلام پرداخت و گفت: هرچند در اندونزی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی از عملکرد آمریکا به دلیل آنچه که رفتار دو گانه خوانده می شود انتقاد می گردد ولی مناسبات و رفتار آمریکا با مردم اندونزی نمونه بارزی از تلاش آمریکا جهت ایجاد اعتماد و بنای مناسبات مبتنی بر درک متقابل با بزرگترین کشور اسلامی می باشد.

 وی وجود پلورالیسم و دموکراسی در اندونزی را پل های اتصال میان اندونزی و آمریکا دانست و یاد آور شد: تأکید ما بر بنای درک متقابل بین دو ملت بوده و این امر موجب گشته تا در سال های اخیر جمع کثیری از جوانان اندونزی خواهان اعزام به آمریکا جهت ادامه تحصیل در مراکز دانشگاهی آن شوند.

 وی هم چنین به تشریح سیاست های آمریکا در قبال جهان اسلام و اندونزی پرداخت و اظهار داشت: هر چند مسلمانان اندونزی از برخی عملکردهای فرهنگی آمریکا به ویژه سینمای هالیوود ناراضی هستند ولی بایستی یاد آور شد برخی رفتارها همانند آتش زدن قرآن در فلوریدا و به آتش کشیدن کلیسا در اندونزی رفتار دولت و عام مردم آمریکا نبوده و در آمریکا بیش از 1200 مسجد و قریب به پنج میلیون مسلمان وجود دارد که با استفاده از آزادی های مذهبی در کنار مسیحیان زندگی می کنند. همانگونه که برخی از دانشجویان مسلمان اندونزی در خانواده های مسیحی و یهودی آمریکایی زندگی کرده و به سنت های مذهبی خود عمل می نماید.

 وی هم چنین در بخش دیگر از سخنانش به وعده های اوباما در سفرش به اندونزی مبنی بر گسترش ارتباطات دانشگاهی و افزایش سهمیه جذب دانشجو از اندونزی اشاره کرد و از روند رو به رشد افزایش اعتماد و درک مردم اندونزی نسبت به آمریکا سخن گفت.

 طی این برنامه تعدادی از دانشجویان و هم چنین یک دانشجو از دانشگاه شیعه «کولای آچه» طی سخنانی به اعتراض به عملکرد آمریکا در عراق و افغانستان و فلسطین پرداخته و سخنان سفیر آمریکا را مغایر با رفتار و سیاست های آمریکا در برابر جهان اسلام خواندند.

 این برنامه در روزنامه های اندونزی نیز انعکاس گسترده ای داشت.

 سفیر کشورمان نیز در همین دانشگاه با موضوع اسلام و غرب سخنرانی کرده و پاسخ سفیر آمریکا را خواهد داد.

اشاره سفیر آمریکا به تلاش این کشور در اصلاح ذهنیت منفی مردم اندونزی نسبت به آمریکا و جذب اعتماد مردم این کشور و هم چنین جذب جوانان اندونزی جهت ادامه تحصیل در آمریکا و افزایش همکاری های دانشگاهی و فرهنگی با اندونزی، طی دو سال گذشته بسیار مشهود بوده و به وضوح می توان تفاوت رفتارها و موضع گیری های مردم و سازمان های اسلامی اندونزی نسبت به آمریکا را طی دو سال گذشته مشاهده کرد.

گفتنی است یکی از محمل هایی که باعث تعاطی اندیشه میان دو طرف درگیر در روابط بین اللملل می گردد، تضارب آرا مقامات مسوول دو کشور در حوزه های دانشگاهی است. روشن است که دشمنی میان آمریکا و ایران گرچه در سیاست نمود یافته است اما بواقع ریشه در اندیشه و تفاوت های بنیادین اندیشه اسلام و غرب دارد. این فرصت مناسبی است تا دیپلمات های ورزیده و مسلمان تفکر غرب را با تفکر ناب اسلامی به چالش بکشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها