بازدید 15775

دولت با حذف 4 صفر پول ملي موافقت كرد

هيئت دولت عصر روز گذشته موافقت خود را با كليات پيشنهاد بانك مركزي براي حذف 4 صفر از پول ملي اعلام كرد.
کد خبر: ۱۷۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳ 11 July 2011
رئيس كل بانك مركزي گفت: روز گذشته طرح پيشنهادي بانك مركزي را براي حذف 4 صفر از پول ملي در هيئت دولت مطرح كرديم كه اعضاي هيئت دولت با كليات آن موافقت كردند.

محمود بهمني در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: هيئت دولت عصر روز گذشته موافقت خود را با كليات پيشنهاد بانك مركزي براي حذف 4 صفر از پول ملي اعلام كرد.

وي افزود: براين اساس قرار شد آن بخش از جزئيات طرح كه شامل نام واحد پول ملي جديد و جزء اعشار آن است به زودي از طريق سايت بانك مركزي به نظرخواهي عمومي گذاشته شود.

رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد: بنابر پيش‌بيني‌هاي ما حداقل سه سال لازم است تا تمهيدات لازم براي جايگزيني پول ملي جديد تكميل و به انجام برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
چه خوب پس حالا بنزين مجاني ميشه چون كمتر از يك تومان بها خواهد داشت
تا سه سال ديگه بايد چندتا صفر ديگه هم حذف كنين
مستحضريد كه 125 تومان برابر است با 1250 ريال كه وقتي 4 صفرش حذف شود مي شود 0.125 ( با واحد پول جديد ) ، خب مگر واحد پول ملي ، نبايد بصورتي باشد كه قيمت اجناس و كالاها را بر اساس مضربي ( مضرب عدد صحيح ) از واحد پول ملي باشد ؟
نكنه از چاله بيفتيم در چاه ...
مزخرفه. باید یک صفر رو حذف می کردن، واحد هم می شد "تومان" مشکل خاصی هم پیش نمی اومد، سه سال علافی هم لازم نداره.
چرا 4 صفر باید سه تا باشد یعنی چی؟
یخورده دیر بجنبین باید 5 تا صفر رو کم کنین
قابل توجه دولت :
ماده 11 قانون بانکی و پولی کشور : واحد پول كشور ايران ريال است كه به يكصد دينار تقسيم مي شود.
ماده 12 - قيمت يك گرم طلاي خالص 2396156/85 ريال (هشتاد و پنج ريال و
دو ميليون و سيصد و نود و شش هزار و يكصد و پنجاه و شش ده ميليونيم ريال )
است و يك ريال محتوي 117316% گرم يكصد و هفده هزار و سيصد و شانزده ده
ميليونيم گرم طلاي خالص مي باشد.
آخ جون از فردا پول ما از یورو گرون تر میشه !!!
چه خوب خدا به داد برسه!
چنين موضوعي بايد به رفراندوم گذاشته بشه
اون هم با اطلاع رساني دقيق قبلي در باره اثرات و نحوه اجرا
به دنبال تورم طرح هدفمند كردن يارانه ها كه تازه شروع شده و به احتمال زياد به همان 50درصد پيش بيني شده توسط كارشناسان مي رسد مردم بايد منتظر تورم چند صد درصدي ناشي از حذف صفرها از پول ملي باشند. جامعه ما به هيچ عنوان يك جامعه مسلط به اقتصاد نيست و اين كار تورم رواني و انتظاري سر سام اوري به دنبال خواهد داشت. اقايان شما را به خدا به مردم فقير كشور رحم كنيد وبا اين طرحهاي غير كارشناسي بيش از اين نان انها را اجر نكنيد. اين كار تورم چند صد در صدي ناشي از افزايش قيمت زمين و مسكن و كالاهاي سرمايه اي بدنبال خواهد داشت.
با سلام
حذف صفرها از پول ملی کاری شایسته است که باید انجام بشه ولی یه مسئله اینجاست که چرا عمر اسکناس در ایران اینقدر نسبت به سایر کشورها پیشرفته کمتر است که این بدلیل کوتاهی مردم در نگهداری اسکناس در گردش کشور.بهتره تا اجرایی شدن این موضوع به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم حداقل از مخدوش کردن اسکناسهای جدی خودداری کنن.بهتر است بانک مرکزی قبل از انتشار پول جدید و تا هنوز فرصت کافی در اختیار دارد نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کند.مثل برخی از کشورها که نوشتن روی اسکناس و مخدوش کردن اسکناس جرم محسوب میشود.حالا جرم بودن این بجای خودش ولی اگر به نحوی اطلاع رسانی شود که مردم حس کنند در صورتی که روی پول چیزی بنویسند ممکن است کسی آن را از دستشان نگیرد و در خرج کردن آن با مشکل مواجه شوند مطمئنا این کار ناپسند صورت نمیگیردبهتر است کارشناسان اقتصادی محترم تابناک نیز این موضوع را به نحو مطلوب اشاعه دهند.حداقل شما نیز به عنوان یک رسانه پر مخاطب بهتر است این موضوع را رسانه ای نمایید
عالیه حرف نداره .
طرح خوب است ولی اگر عاقلانه عمل نشه یک شکست دیگر است.
4تا صفر کم کنید به نظرتون ارزش پولتون میره بالا؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر