بازدید 27567
یک نماینده مجلس هشتم اظهار داشت؛

مشروعیت حاکمیت آذربایجان بر قره‌باغ

در جلسات ما و ديدار با رئيس‌جمهور و رئيس مجلس آذربايجان، همکاری دو طرف مورد تأكيد قرار گرفت؛ اما از مهمترين مسائل مطرح در اين ديدارها، مسأله قره‌باغ بود كه ما هم در اين باره، مشروعيت حاكميت آذربايجان بر اين منطقه را اعلام مي‌كنيم.
کد خبر: ۱۷۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱ 11 July 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ هفته گذشته، سفر هيأت پارلماني مجلس شوراي اسلامي به سرپرستي دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي و شماری از نمايندگان مجلس به كشور آذربايجان انجام شد.

سيد كاظم موسوي در ادامه با بیان این مطلب گفت: اجراي چنين سفرهايي و ديدار بين دو كشور دوست و برادر از عمق روابط ديرينه‌اي كه دو كشور دارند، سخن مي‌گويد و به‌ طور حتم موجب نزديكتر شدن مردمان اين كشورها به هم مي‌شود.

نماینده اردبيل، نير و نمين که از جمله نمایندگان حاضر در این سفر بود، اظهار داشت: در جلسات ما و ديدار با رئيس‌جمهور و رئيس مجلس آذربايجان، همکاری طرفین مورد تأكيد قرار گرفت؛ اما يكي از مهمترين مسائل مطرح در اين جلسات كه اميدواريم به‌ زودي نيز اجرايي شوند، انتقال روزانه دو هزار ميليارد متر مكعب گاز به ايران است كه البته احتمال افزايش مقدار آن نيز هست و دیگر آن که براي اين موضوع مذاكرات مقدماتي انجام شد و منتظر اقدامات بعدي دولت براي اين مسأله هستيم.

این نماینده مجلس هشتم در تشریح دستاوردهای این نشست افزود: قرار شد روساي مجلس سه كشور ايران، آذربايجان و تركيه در اسرع وقت ـ كه شايد كمتر از يك‌ ماه ديگر باشد ـ نشستی را در شهر نخجوان داشته باشند، ولی از مهمترین مسائل مطرح در اين ديدارها، مسأله قره‌باغ بود كه ما هم در اين مورد، مشروعيت حاكميت آذربايجان بر اين منطقه را اعلام مي‌كنيم.

سيد كاظم موسوي درباره سابقه ارتباط بين دو كشور، اظهار داشت: ايران نخستين كشوري بود كه پس از استقلال آذربايجان، اين مسأله را به مردم اين كشور تبريك گفت. ما شباهت‌هاي قومي و مذهبي بسياري با مردم كشور آذربايجان داريم و بر این باوريم که توسعه روابط اينچنيني، موجب بركات گوناگونی از جنبه‌هاي گوناگون براي منطقه خواهد شد.

وی همچنين درباره تأثيرات اين سفر براي استان اردبيل نیز خاطرنشان کرد: لغو رواديد براي آسانی در رفت‌وآمد مسافران ايراني و آذربايجاني و نيز توسعه توريسم درماني مواردي مطرح شد تا از امكانات مناسب پزشكي در ايران استفاده شود.


تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل