بازدید 10507
محسن رضایی عنوان کرد:

تلاش‌هایی مرموز برای جدایی برخی اشخاص و گروه‌ها از ولايت فقيه

انديشمندان ما به خوبي نتوانستند شرايط پس از پيروزي انقلاب و دوره تثبيت را تحليل كنند؛ بنابراین، سقف پرواز آرمان‌هاي ملت ايران پايين كشيده شد/ در شرايط جديد، بدون بازگشت انقلاب به آرمان‌هاي اصيل با پشتوانه نيروهاي جديد و انقلابي، نمي‌توانيم به سقف پرواز مناسب براي ادامه راه دست يابيم/ ميثاق با ولايت كه محور نگهباني از دين، سياست، انقلاب و مبارزه با فتنه‌ها و انحرافات است از ضروريات جامعه امروز ماست، زيرا...
کد خبر: ۱۷۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷ 09 July 2011
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براي رسيدن به توسعه پايدار، بايد هواپيمايي با هفتاد ميليون موتور به كار بيفتد تا به سقف پرواز مطلوب كه در سند چشم انداز تعيين شده برسيم.

به گزارش «تابناک»، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش سراسري «بيداري اسلامي، جهاد اقتصادي ـ تجديد ميثاق با ولايت» گفت: احياي دوباره ارزش هاي انقلاب در صحنه هاي جديد، بايد از خانه و محلات و اقتصاد شروع شده و سياست و همه اركان جامعه را در بر گيرد.

رضايي افزود: روحيات و انگيزه‌ها بايد متناسب با سقف پرواز شكل بگيرد؛ مانند روزهای دفاع مقدس كه ايثارگري و روحيه شهادت طلبي حرف اول را مي‌زد و متأثر از سقف پرواز بلندي بود كه امام راحل براي ملت ايران تعيين كرده بود.

وي با بيان اينكه اما پس از پايان جنگ، انگيزه‌ها و روحيات در برخي مسئولان تغيير يافت، گفت: وضعيت به گونه اي پيش رفت كه به تدريج، سياست جاي انقلابیگری را گرفت و دنياگرايي به جاي شهادت طلبي نشست، در حالي كه انقلابی بودن، همواره بايد مقدم بر سياست باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه بازخواني انقلاب و تبيين ارزش هاي آن در اوضاع كنوني، بايد يكي از مهمترين دغدغه‌هاي امروز كشور باشد، يادآور شد: انديشمندان ما به خوبي نتوانستند اوضاع پس از پيروزي انقلاب و دوره تثبيت را تحليل كنند؛ بنابراین، سقف پرواز آرمان‌هاي ملت ايران پايين كشيده شد.

وي با بيان اينكه از پنج سال پيش، تجديدنظر در اين زمينه آغاز و راه جديدي در پيش گرفته شد افزود: سرآغاز اين انقلاب، ابلاغ سند چشم‌انداز ايران 1404 توسط مقام معظم رهبري بود؛ يعني تعريف جديدي از سقفي كه از نظر اقتصادي، علمي و فناوري بايد به آن برسيم تا در صدر منطقه‌اي قرار بگيريم كه نزدیک پانصد ميليون نفر جمعيت دارد.

رضايي ادامه داد: خوشبختانه فرصت هاي بسيار خوبي براي رسيدن به اين سقف پرواز از جمله بيداري اسلامي پيدا شد، ولي بهره برداري درستي صورت نگرفت.

رييس كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: براي رسيدن به سند چشم‌انداز، بايد ده‌ها كار در سطح نرم افزاري و سخت افزاري صورت گيرد كه در اين زمينه سياست‌هاي اصل 44 و سياست‌هاي فرهنگي به تصويب رسيده است.

دكتر رضايي با تأكيد بر اينكه اين انقلاب توسط رهبري بازتعريف شده و جان تازه‌اي به خود گرفته است، يادآور شد: بايد از اشتباهات بیست سال گذشته درس گرفت. اين احياي دوباره نياز به درك متناسب از شرايط دارد.

وي گفت: در شرايط جديد، بدون بازگشت انقلاب به آرمان‌هاي اصيل با پشتوانه نيروهاي جديد و انقلابي نمي‌توانيم به سقف پرواز مناسب براي ادامه راه دست يابيم.

رضايي با بيان اينكه ولايت فقيه در كشور ما محور امنيت و وحدت ملي است، اظهار داشت: ميثاق با ولايت كه محور نگهباني از دين، سياست، انقلاب و مبارزه با فتنه‌ها و انحرافات است از ضروريات جامعه امروز ماست، زيرا كانون حيات سياسي ما ولايت فقيه و مردم است.

وي با بيان اينكه دست‌هاي مرموزي در تلاشند كه اشخاص و گروه‌هايي را از ولايت فقيه جدا كنند و در گاهی هم موفق شده‌اند، افزود: من بر این باورم كساني كه با سابقه‌هاي درخشان سياسي از اين سرچشمه حيات سياسي جدا شده‌اند، خود دچار مشکل بوده‌اند ولي براي دستيابي به واقعيت، بايد ريشه‌ها و جريان مرموزي را كه قصد محدود كردن ولايت فقيه را دارند، شناخت و براي مردم روشنگری كرد.

رضايي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر بيداري اسلامي در منطقه افزود: محاصره سياسي ايران توسط غرب، در سی سال گذشته در اين روزها با موج بيداري اسلامي در حال شكسته شدن است و غرب احساس مي‌كند، همه هزينه‌هايي را كه در اين مدت براي اين امر اختصاص داده، نتيجه نداده است.

وي با بيان اينكه بايد با دقت به اين موج بيداري اسلامي در منطقه بپردازيم و ماهيت آن را درك كنيم گفت: فضاي پدید آمده در سطح منطقه، ميدان بزرگي از پيشرفت و گشايش را براي ما فراهم ساخته است، به گونه ای که در بعد اقتصادي، علمي و فرهنگي، گشايش فوق‌العاده اي براي ايران رخ داده كه بايد با بررسي و روشنگری درست از آن بیشترین بهره را ببریم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پایان گفت: بايد طرح‌هايي را مطالعه کرد كه حضور فعال در صحنه ديپلماسي را براي ما رقم زند؛ افزون بر اينكه براي پيشبرد اين اهداف، تشكيل NGOهاي بين‌المللي، مي تواند اين انديشه را در دنيا صادر كند.

رضايي تصريح كرد: اگر تا امروز ايستادگي كرده‌ايم، به دلیل ولايت و عشق به ايدئولوژي امام راحل بوده و نقطه مشترك در مسأله بيداري اسلامي و جهاد اقتصادي، رهبري است، به گونه اي كه در بیرون از مرزها، جهاد اسلامي و در درون كشور، جهاد اقتصادي بسترساز ميثاق جديد با ولايت است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ما با ولايت زنده ايم -- تازنده ايم رزمنده ايم
چقدر خوب بود این همه دغ دغه درست کردن برای مملکت و رهبر عزیز انقلاب عده ای زودتر بفکر میافتادند که همه اینها چوب های لای چرخ انقلاب شد حال آقایان بیدار شوند نتیجه مشکل آفرینهای خود با مشاهد کنند و بیشتر از این توجیح مسائل نکنند .
با اینکه سقف پروازی ارمانها پایین اومده موافقم .
احسنت دکتر رضایی، واقعا" این نکاتی که کمتر کسی امروز اینها را میگوید، جای امیدواری دارد که نیروهایی در نظام به فکر احیای ارزش ها و روحیه انقلابی گری است، بسیاری از سیاسیون در حال درجا زدن هستند و واقعا آقای رضایی اندیشه روشنی دارند به ایشان تبریک میگویم، ولایت فقیه هوشمن ما در جهان بی بدیل هستندو ان شا الله نیروهایی ماند رضایی جای سیاسیون بی خاصیت مارا بگیرند و منویات روشنگرانه ایشان را به جای ایجاد بلوا احرا کنند.
درود بر حاج محسن با تحلیل واقع بینانه ای که ارائه داده ، اما مگر میشود فتنه گران و منحرفان را از اریکه قدرت پایین کشید و امور را به دست اندیشمندان و نخبگان انقلابی و راستین سپرد؟ آیا کمی دیر نشده است؟
ما در تئوری و حرف خیلی خوب عمل میکنیم در عمل خیر --چقدر همایش گذاشتیم چقدر ناهار- دسر - هتل رزرو کردیم این همه هزینه اخر بودجه پارس جنوبی صرف پرداخت یارانه شد این همه بیکار رو دست ما مانده ما توازن در کاری نداریم تا 6 ماه اینده معلوم نیست اقتصاد مملکت چه میشود بعد بیست سال دیگه تورم دیگه مجالی برای کسی نمی گذارد با تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار