بازدید 5455

نكاتي در مورد فوايد گوشت مرغ

مرغ خام را به صورت فريزر شده مي‌توان تا دو سال در يخچال نگهداري كرد و از آنجايي كه گوشت مرغ 2 يا 3 حلقه چربي اشباع نشده دارد در مقايسه با گوشت قرمز بسيار مفيدتر است.
کد خبر: ۱۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶ 04 July 2011
براساس مطالعات انجام شده غذاهايي مثل گوشت مرغ كه سرشار از نياسين هستند مي‌توانند از بيماري‌هاي مغزي از قبيل آلزايمر جلوگيري كنند.

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، مصرف گوشت مرغ در حفاظت از سيستم عصبي بدن موثر است.

سطح بالايي از ويتامين B3 كه به آن نياسين نيز مي‌گويند در گوشت مرغ موجود است كه از بيماري‌هايي كه ناشي از بالا رفتن سن است، جلوگيري مي‌كند.

پيشگيري از سرطان:

گوشت مرغ علاوه بر اينكه حاوي مقدار زيادي نياسين بوده، سرشار از سلينوم نيز هست. سلينوم در بدن يك آنتي‌اكسيدان محسوب مي‌شود. سلنيوم موجود در مرغ مي‌تواند به تحريك DNA كمك كند كه تحريك آن، در احياي سلول‌هاي آسيب‌ ديده و همچنين زدودن و رفع سلول‌هاي غيرعادي در بدن نقش دارد. اين ماده، در پيشگيري از سرطان نيز موثر است و به سلول‌هاي غيرعادي اجازه رشد و تكثير نمي‌دهد.

منبعي سرشار از پروتئين:

گوشت مرغ و همچنين قسمت‌هاي داخلي آن سرشار از پروتئين است. در واقع هر 4 گرم گوشت مرغ به طور تمام و كمال، 86 درصد پروتئين توصيه شده در رژيم غذاي را تامين مي‌كند.
پروتئين علاوه بر اينكه از پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند در تقويت پوست و مو همچنين ترميم بافت‌هاي ماهيچه‌اي موثر است.

نكاتي جالب در مورد گوشت مرغ

مرغ خام را به صورت فريزر شده مي‌توان تا دو سال در يخچال نگهداري كرد و از آنجايي كه گوشت مرغ 2 يا 3 حلقه چربي اشباع نشده دارد در مقايسه با گوشت قرمز بسيار مفيدتر است.

گوشت مرغ يكي از كم خطرترين گوشت‌ها به شمار مي‌آيد زيرا، در بين افراد به ندرت ديده شده كه كسي به اين گوشت آلرژي داشته باشد. قسمت‌هاي داخلي مرغ از قبيل جگر و قلب آن نيز سرشار از مواد مغذي بوده كه به مصرف آنها توصيه زيادي شده است.

ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در گوشت مرغ:

گوشت مرغ علاوه بر اينكه حاوي انواع مختلفي از ويتامين‌هاست، سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني مختلف نيز هست:

اسيد آمينه تريپتوفن:

از آنجايي كه اين آمينو اسيد مهم و ضروري در افزايش سطح سروتنين در مغز موثر است به خواب راحت و مفيد كمك زيادي مي‌كند. از خواص ديگر اين ماده مي‌توان به خاصيت ضد افسردگي آن اشاره كرد كه به شادماني افراد كمك زيادي مي‌كند.

نياسين:

اين ماده حياتي در تقويت پوست، دستگاه گوارشي و سيستم عصبي موثر است و با اثري كه در تبديل غذا به انرژي دارد از بيماري‌ آلزايمر جلوگيري مي‌كند.

سلنيوم:

سلنيوم با خاصيت آنتي‌اكسيداني كه دارد با اثر بر ترميم بافت‌هاي بدن، از انواع سرطان‌ها جلوگيري مي‌كند. اين ماده همچنين به عملكرد تيروئيد نرمال و سيستم ايمني بدن كمك زيادي مي‌كند.

ويتامين B6:

اين ويتامين با اثري كه برعملكرد پروتئين‌ها و گلبول‌هاي قرمز دارد از بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي‌كند.

فسفر:

فسفر، علاوه بر اينكه به عملكرد پروتيئن‌ها براي ترميم سلول‌ها و بافت‌ها كمك زيادي مي‌كند، در ساختمان دندان‌ها و استخوان‌ها نيز نقش مفيدي را ايفا مي‌كند.

موارد پيشنهادي در رابطه با گوشت مرغ

در رستوران‌ها، گوشت مرغ يكي از غذاهايي است كه بدون استثنا يافت مي‌شود و فوايد زيادي دارد.

در زير مواردي به عنوان پيشنهاد آورده شده است كه بهتر است در صورت تمايل به آن عمل كنيد:
ازآنجايي كه گوشت مرغ نسبت به گوشت‌هاي ديگر در همه جا به فراواني يافت مي‌شود اگر موارد بهداشتي آن را رعايت نكنيد به بيماري‌هاي خطرناكي مبتلا مي‌شويد پس بعد از تماس با گوشت مرغ خام، دست‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد.

پوست مرغ، چربي‌هايي در خود ذخيره دارد كه براي بدن مضر است قبل از پختن آن مطمئن شويد كه پوست آن را كاملا جدا كرده‌ايد. در حال حاضر اكثر مرغ‌هايي كه به بازار عرضه مي‌شوند هورمون‌هاي خطرناكي را در خود دارند، سعي كنيد از مرغ‌هايي استفاده كنيد كه هورمون كمتري را با خود دارند مثل مرغ‌هاي خانگي.

قبل از مصرف براي ترد شدن و خوش طعم شدن آن را در ماست يا آبليمو بخوابانيد و در دمايي كه سردتر از دماي اتاق است نگهداري كنيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار