بازدید 19741
دایره منشور اخلاقی هر روز گسترده تر می شود

خالکوبی بدتر است یا تهدید فوتبالیست ها؟

این روزها، منشوری به کسانی گفته می شود که خالکوبی دارند یا موهایشان بلند است یا بعضاً به موهایشان تل می زنند که البته این اواخر کمتر به این مورد خاص حساسیت وجود داشته است، اما تا مدتها این مسائل جزو دلایل منشوری شدن بوده است (!) در این فضا و این نوع تفکر، باید بپرسیم که آیا خالکوبی (که البته آن را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم) دلیل محکمتری برای منشوری شدن و ممنوع الفعالیت شدن است یا تهدید بازیکنان در فصل نقل و انتقالات با جملاتی چون «پرونده می سازیم و پرونده ات را رو می کنیم»؟!
کد خبر: ۱۷۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۰ 03 July 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ این روزها بساط اخلاق گرایی آن هم با وسیله ای چون منشور اخلاقی کاملاً گسترده است. در میان این بلبشوی اخلاق گرایی اما کار به جایی رسیده است که متولیان امر، سخن از رابطه نامشروع مربی با بازیکن به میان آورده اند (!) نمی دانیم که آیا گفتن این سخن، حتی در صورت درست بودن، خود نوعی بی اخلاقی در عدم حفظ آبروی مومن و حرمت ورزش به شمار نمی رود؟

پاسخ به این پرسش باشد برای کسانی که به اخلاق محاط هستند، چرا که کار ما کارشناسی ورزش است و نمی توانیم تا این اندازه وارد مقولات شرعی و عرفی و اجتماعی شویم که از آقای علیپور بپرسیم که چرا حرمت را نگه نداشته است.،

با این حال، اما بحث به موازات این مسأله چه بخواهیم و چه نخواهیم جلو می رود و در مرتبه ای پایین تر و ساده تر از نظر اخلاقی پیش می رود. تا کنون چند بازیکن در امسال و سال گذشته با منشور اخلاقی تهدید به عدم امضا با باشگاه هایشان شده اند؟ در این مورد خاص می دانیم سه نفر تهدید شده اند که آخرین آنها، جاسم کرار بوده است؛ بازیکنی که از تراکتورسازی به استقلال آمده و در همه هفته گذشته، روی جلد روزنامه ها بوده است، آن هم به دلیل تهدید به منشوری شدن!

دوباره نگاه می کنیم:

این روزها منشوری به کسانی گفته می شود که خالکوبی دارند یا موهایشان بلند بوده است و یا بعضاً به موهایشان تل می زدند که البته این اواخر کمتر به این مورد خاص حساسیت وجود داشته است؛ اما تا مدتها این مسائل جزو دلایل منشوری شدن بوده است. در این فضا، و این نوع تفکر، باید بپرسیم که آیا خالکوبی (که البته آن را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم) دلیل محکمتری برای منشوری شدن و ممنوع الفعالیت شدن است یا تهدید بازیکنان در فصل نقل و انتقالات با جملاتی چون «پرونده می سازیم و پرونده ات را رو می کنیم»؟!

پرونده ساختن اصلاً یعنی چه؟

تقریباً یک سوم بازیکنان مطرح لیگ برتر خالکوبی دارند و از ترس منشوری شدن چسب های پزشکی را روی دست و پای خود می چسبانند و به میدان می روند؛ اما همان جوانها که به دلیل جوانی و ناآگاهی چنین می کنند، این روزها توسط برخی دست اندرکاران که سن بالایی هم دارند، تهدید به منشوری شدن در صورت امضا با فلان تیم و بهمان تیم می شوند (!) این در حالی است که از ترس این مباحث را رسانه ای نمی کنند و دلیل ترس هم مشخص است:«آجر شدن نان».

بلند و رسا می پرسیم:

کدام یک از این دو اشتباه بزرگ، بزرگتر است و دلیل مهمتری برای منشوری شدن؟
خالکوبی و با چسب آن را قایم کردن و مواردی شبیه به این یا تهدید به جهت تحدید بازیکن برای بستن قرارداد با فلان تیم و بهمان تیم؟

گویا منشور اخلاقی هر سال دایره وسیعتری را به خود می بیند و با مسائل مهمتری روبه رو می شود!

این مسأله یعنی به روشنی سقوط اخلاق و هر سال شرایط بدتر از سال پیش می شود و باز این یعنی ناکام ماندن منشور اخلاقی در رسیدن به هدف خودش.

به راستی آیا بستن قرارداد با فلان تیم و بهمان باشگاه، می تواند دلیلی باشد برای ترساندن جوان های فوتبالیست و منع آنها برای ثبت با هر تیمی غیر از تیم مورد نظر فلان آقا؟!

کلام بسیار است؛ اما نوشتن آنها از سخت هم سخت تر است!

بقیه ماجرا را می توان حدس زد...

آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان را در «تابناک» ورزشی بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
میدونی بزرگترین اشتباه چیه؟ ریختن اینهمه پول بی زبون مملکت توی جیب یه مشت به ظاهر فوتبالیست که غیر از رسوائی ارمغان دیگه ای برای کشور ندارند! هر چی هم ملت داد میزنن انگار به گوش کسی نمیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
اینا فقط تو کشور برای سهمیه گرفتن سر و دست میشگونن حالا میرسن آسیا هیچ کاری نمیکنن!!!!

تیم ملی هم که اصلا صحبتشو نکن
حالا کسی نیست بگه اینا این همه پولو واسه چی میگیرن در صورتی که هیچ کار مثبتی برای کشورشون انجام نمیدن
تهدید نه تحدید بی سواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
باسواد متن رادوباره بخوان تهدید اول تهدیده تحدید دوم تحدید!
کلا تا وقتی .... این آقا سر کار باشه هرجای دنیا حتی افغانستان هم از ایران .... تره
تو رو خدا شما ديگه از حفظ آبرو و اين حرفها صحبت نكنيد. هر اتفاقي براي هر كسي مي افته با مخفف اسم طرف نقل مي كنيد، بعدا يك نفر توضيح و اصلاحيه براش ميزنه آخرش هم معلوم ميشه قضيه چيز ديگه بوده. پس يه روز آخر اخلاق نشويد و يك روز آخر مثلا اطلاع رساني شفاف.
هيچكدام ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
ooooooooooooooooooooooooooo
همه تون .......
مدیر پایگاه مثل خودت
مقاله خوبی بود . لطفاً یک گزارشی از حقوق و درآمد های این بازیکنان فوتبال هم منتشر کنید
سوال: خالکوبی و با چسب آن را قایم کردن و مواردی شبیه به این یا تهدید به جهت تحدید بازیکن برای عقد قرار داد با فلان تیم و بهمان تیم؟ به نظر می رسد منشور اخلاقی هر سال دایره وسیعتری را به خود می بیند و با مسائل مهمتری مواجه می شود!
پاسخ: هردو
همه اين ها به هم ميان پس بهتر دست بهش نزنيد به جاي اين ها براي مشكلات بزرگتر راه حل ارائه بدين
وقتی بزرگان اخلاق ما پای بند به اخلاق نیستند از پا به توپها چه انتظاری است
جالب بود تابی جون
... ما تحمل یک خالکوبی شده در هیچ تیمی را ندارند چه چسب بزند یا نزد این ها همان لات ها هستند که معتدل شده اند و زندگی (کیستی) دارند و در شرایطی لات بودن خود را نشان خواهند داد باید تمام انها را از ورزش قهرمانی کشور حذف کرد حتی اگر خالکوبی انها (یا الله ) یا ( یا علی ) باشد
خالکوبی بدتره.حرامه.تهدید هم بد است و اگر عملی بشه بسته به نوع و درجه آن اگر غیر شرعی باشد حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
خالکوبی حرام است؟ !!شما فتوا دادید؟
خدایا به تو پناه میبریم از شر ....
اين را هم بلند و رسا بگيد(تهديد كرار و كمالوند براي عدم بازي و مربيگري در محدوده آذربايجان توسط كميته انظباطي و سازمان ليگ)
یک مربی با یک بازیکن رابطه نامشروع داره، بعد شما میگی حفظ آبروی مومن؟!؟!؟! یعنی از نظر شما همچین کسی مومنه؟؟؟؟؟
اخه این چه قرطی گری است که این فوتبالیست ها و سایر ورزشکاران در میاورند.می خواهند چه را ثابت کنند. جز ... خودشان را!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل