بازدید 58532
راه اندازی پلی به طول 42 کیلومتر

تصاویر: طولانی ترین پل دنیا

این پل با طول 42.5 کیلومتر و پیشی گرفتن از رکورد قبلی که متعلق به پل «دریاچه Ponchartrain Causeway» در لوئیزیانا به طول 38.35 کیلومتر بود توانست به طولانی ترین پل دریایی دنیا تبدیل شود.
کد خبر: ۱۷۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳ 02 July 2011
طولانی ترین پل دریایی دنیا به طول 42.5 کیلومتر در چین با بودجه 2.3 میلیارد دلار راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پل که در مجموع از 8 مسیر حرکت تشکیل شده است در «کینگدائو» واقع در استان «شاندونگ» در شرق چین قرار دارد.

این پل با طول 42.5 کیلومتر و پیشی گرفتن از رکورد قبلی که متعلق به پل «دریاچه Ponchartrain Causeway» در لوئیزیانا به طول 38.35 کیلومتر بود توانست به طولانی ترین پل دریایی دنیا تبدیل شود.

این پل از طریق خلیج «ژیائوژو» شهر بندری «کینگدائو» را به جزیره «هوانگدائو» متصل می کند.

فاصله میان این دو منطقه بیش از 30 کیلومتر از وسط دریا است و این پل مسیر 40 دقیقه ای بین این دو شهر را به حدود 20 دقیقه می رساند.

براساس گزارش لارپوبلیکا، این پل در مسیر خود وارد یک تونل 10 کیلومتری نیز می شود. ساخت طولاترین پل دنیا که از می 2007 آغاز شد 14.8 میلیارد یوآن (2.3 میلیارد دلار) هزینه داشت.





















تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۸۳
مثل جاده تهران شمال ما
ضمن تشکر و قدرانی از شما عزیزان بسی مایه تاسف است که در مملکت ما اجرای برخی از پروژه های عمرانی چندین برابر بودجه و زمان پیش یبنی شاید به سرانجام برسند
این تصاویر مرا بیاد راه اهن شیراز میاندازد شما را چی؟
احتمالا از روي پل جواديه كپي كردن !
این کوچه ما آسفالتش دو ساله خرابه اگه زحمتی نیست به شهرداری بگید بیاد آسفالتشو درست کنه
چه جالب چه قدر شبيه پل ما روي درياچه اروميه هست. حدود 40 كيلومترش خاك ريزي كردند 2.5 كيلومتر هم پل هست
اٍ اٍ چقدر شبیه پل دریاچه ارومیه است!
این که چیزی نیست.پل ورودی شهر رشت خودمون خیلی بهتره.
قابل توجه كارفرما و مهندسان تونل هاي كندوان و آزاد راه تبريز به تهران(تونل شيبلي)
می گویند چین تکنولوژی خوب ندارد.با دیدن این عکسها پی میبریم که اتفاقا خیلی هم پیشرفته هستندامابه ما فقط همان جنسهای بنجلشان را قالب میکنند.
اینو که میبینم یاد آزاد راه تهران شمال میفتم...اگه سرعت پیشرفت ازاد راه تهران شمالو ملاک قرار بدیم فک کنم این پل 700 سال طول کشیده تا ساخته شده!!!!هوم؟
این پل تونل هم داره بنا براین اگه طول تونل رو کم کنی طولانی ترین پل نخواهد بود.
در ضمن در یکی از عکسها دو تا ماشین دیده میشه که یکی از اونها رو من تو خیابونهای خودمون به کرات دیدم. این ماشینها رو با کیفیت چین به ما و امثال ما میفروشند و پل می زنند و ما هم تو خبرهامون میزنیم که بله فلان است و فلان و آهی جانکاه از اعماق دلمون میکشیم و به عنوان مثال به یاد می آریم که هنوز جاده های ترانزیت ما که شریان اقتصادی مملکت هستند یک تعدادیشون هنوز بزرگراه نشده اند.
قابل توجه وزارت راه که پل 1800متری خلیج فارس بین قشم و بندرپل را میخواهد بسازه و فقط 10ساله که در تئوری گیر کرده
واقعا دمشون گرم.........
پل دریاچه ارومیه کی شروع شد و به کجا رسید؟!!!
میگم چه کاریه اینقدر هزینه کردند؟ روش دریاچه ارومیه ما که راحت تر بود. خاکریزی میکردن
خودشون هم می دونند که این همه رمپ الکیه. فقط برای تو چشم اومدن ساختند و کاربری خاصی نداره. به بولتن مهندسی پل چاپ ماه اخیر مراجعه شود که دلایل از دید یک کارشناس ممتاز جهانی ذکر شده
عجب مهندس هاي ناشي هستند اينا!!! مي بايست به جاي اينكه اينهمه هزينه كنند يه بار بيان از درياچه اروميه بازديد كنند و ببينند كه با ريختن خاك هم ميشه پل زد!!!
در شهر کرج همین بیخ گوش تهران یک آبشار ساخته اند اسمش هم گذاشته اند بزرگترین آبشار مصنوعی کشور ، 200 میلیون تومان هم خرج کرده اند دو سال هم کارشان طول کشیده . وقتی خبرش را می خوانی که بزرگترین آبشار مصنوعی ایران در کرج افتتاح شد ، کیف می کنی وقتی به آنجامی روی و می بینی خنده ات می گیرد و نمی دانی به بدبختی ملت گریه کنی و یا بخندی که برای گذاشته چند سنگ روی هم و وصل کردن چند شیلنگ آب 200 میلیون تومان هزینه می کنند و منت هم سر ملت بیجاره می گذارند. و یا در همین شهر کرج برای ساخت یک تقاطع غیر هم سطح که یک صدم پل چینی ها هم طول و عرض ندارد از حدود یک سال پیش کار را شروع کرده ا ند و تازه بعد از گذشت یک سال روز شمار زده اند که 482 روز مانده به پایان احداث تقاطع غیر هم سطح . باز هم نمی دانیم بخندیم یا گریه کنیم. و...
چرا آنها از روش کارشناسان و نخبگان ما در تخریب دریاچه ارومیه استفاده نکردند ؟ برای پل سازی
آنوقت این پل را با پل 300 متری عمار یاسر قم مقایسه کنید که چندین سال است درگیراند و هنوز یکی از راههایش مسدود و به افتضاح ترین شکل ممکن میباشد که هنوز هم نمیدانند چطور درستش کنند تابناک جان من بیا یک گزارش ازش بگیر تا شاید بهش نگاهی بشه ما که خسته شدیم
2.3 میلیارد دلار بودجه برای 42.5 کیلومتر پل روی دریا با 8 باند عبوری و 10 کیلومتر تونل. میشه لطف کنی بودجه ساخت 2.5 کیلومتر تونل توحید رو بگی یا مثلا 100 کیلومتر بزرگراه زال خرم آباد که اینقدر مهم بود؟ تونل توحید 400میلیون دلار یعنی یک ششم هزینه این پل عظیم و بزرگراه زال بیش از یک میلیارد دلار یعنی 40% هزینه این پروژه عظیم.
ما هم اگر مثل آدم رانندگی کنیم از این پل ها برایمان می سازند؟!
دقت کنید و مقایسه کنید با مصلی تهران،ازاد زاه تهرات شمال و... شروع پروژه 2007!!!!!!!!
اگه تو ایران بود تا قیام قیامت هم تموم نمیشد
واااااااااااااااااااییییییییییییییی خدایش دمشون گرم
فقط برای 20 دقیقه زود تر رسیدن چقدر به وقت اهمیت میدن
مثل پل قشم به خشکی یا پل بفایی
ضمن تشکر خواهش میکنم دراین مورد اطلاعات بیشتری بدهید
درست مثل ایران است بعد از شش یا هفت سال است که جاده شاندیز بطول کمتر از بیست کیلومتر به بهره برداری نرسیده است خوب شاید هم بخاطر این است که هنوز کشته هایش به صدتا نرسیده
دستشون درد نکنه پس چرا بزگراه تهران _شمالو تموم نمی کنن
ماهم مي خواهيم جزيره قشم را از طريق بندر لافت به بندر پل وصل كنيم با طول 3 كيلومتر ببينيم چند سال طول مي كشد . البته
ازاد راه همدان ساوهn سال است که هنوز تکمیل نشده است.نه این که جاده از مسیرکوهستان ودریا می گذرد!ساخت آن طول کشیده و جزءاثارباستانی کشور به حساب می آید
بابا این که چیزی نیست ایرانی ها هم می توانند بسازند فقط اگه باور کنیم که
« می شود و می توانیم »
چین ابرقدرت جدید جهان...
لذت بخش بود ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل