بازدید 32902

افزایش ازدواج دختران با پسران كوچكتر از خود

همچنين آمار طلاق زوج‌هايي كه دو سال بيشتر از زوجه خود سن دارند، در سه ماهه اول سال 86 ، 63 / 7 درصد بوده كه اين رقم در سه ماهه اول سال 87 به 33 / 9 درصد افزايش يافته است.
کد خبر: ۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰ 06 September 2008
بر اساس آمار رسمي سازمان ثبت احوال كشور، در سه ماهه‌ اول سال 86، در 91 / 11 درصد از ازدواج‌هاي ثبت شده، اختلاف سني بين زوجه و زوج صفر بوده كه اين رقم در سه ماهه سال 87 به 29 / 12 درصد افزايش يافته است كه نرخ طلاق در اين گروه كه اختلاف سني زوج و زوجه صفر است، در سه ماهه اول سال 86، 11 / 10 درصد بود كه اين رقم در سه ماهه سال جاري به 29 / 12 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايسنا، براساس گزارش رسمي منتشر شده از سوي سازمان ثبت احوال كل كشور، همچنين تعداد ازدواج‌هاي ثبت شده در سه ماهه سال 86 كه زوجه يك سال از زوج بزرگ‌تر بوده، 57 / 3 درصد است كه اين رقم در سه ماهه سال جاري به 68 / 3 درصد رسيده، همچنين ميزان طلاق ثبت شده همين گروه در سه ماهه اول سال 86، 22 / 3 درصد بوده است كه در سه ماهه اول سال جاري به 68 / 3 درصد رسيده است.

همچنين در 08 / 2 درصد از ازدواج‌هاي ثبت شده در سه ماهه اول سال 86، سن زوجه دو سال بيشتر از زوج بوده كه اين رقم در سه ماهه سال جاري به 17 / 2 درصد رسيده است و اين در حاليست كه درصد طلاق همين گروه سني در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 17صدم درصد افزايش داشته است.

تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌هايي كه در آن‌ها سن زوجه سه، چهار و پنج سال و يا بيشتر از زوج بوده است و ‌در سه ماهه اول سال 87 به ثبت رسيده، نسبت به سه ماهه اول سال 86، اندكي كاهش داشته است.

نكته قابل ملاحظه ديگر در اين گزارش اين است كه ميزان ازدواج‌هايي كه در سه ماهه اول سال 86 ثبت شده‌اند و در آن، سن زوج يك سال بزرگ‌تر از زوجه بوده است، 25 / 8 درصد است كه اين ميزان در مدت مشابه سال87 به 40 / 8 درصد رسيده است. از سوي ديگر، ميزان طلاق همين گروه در سه ماهه اول سال86 ،02 / 7 درصد بوده كه در سه ماهه سال جاري به 40 / 8 درصد رسيده است.

همچنين آمار طلاق زوج‌هايي كه دو سال بيشتر از زوجه خود سن دارند، در سه ماهه اول سال 86 ، 63 / 7 درصد بوده كه اين رقم در سه ماهه اول سال 87 به 33 / 9 درصد افزايش يافته است.

در چند سال اخير، روند همسريابي و ازدواج جوانان تغييرات قابل توجهي داشته است كه بالاتر بودن سن زوجه نسبت به زوج در ازدواج يكي از اين موارد است، به طوري كه در حال حاضر تعداد ازدواج‌هايي كه سن زوجه، 10 سال تا 20 سال بيشتر از زوج است، در سه ماهه اول سال 86، 1059 فقره بوده كه اين رقم در مدت مشابه امسال به 1043 فقره رسيده است.

همچنين در سه ماهه اول سال گذشته132 مورد ازدواج در كشور ثبت شد كه سن زوجه بيش از 20 سال بيشتر از زوج بوده كه اين نوع ازدواج در مدت مشابه امسال به 208 فقره معادل 57 / 57 درصد افزايش يافته است كه البته افزايش تعداد ازدواج‌هايي كه سن زوج 20 سال بيشتر از زوجه هست نيز در حال افزايش است، به طوري كه در بهار سال گذشته 2943 فقره ازدواج از اين دست در كشور ثبت شده كه اين رقم در سه ‌ماهه اول امسال به 3019 فقره رسيده است.

البته بر اساس آمار منتشر شده از سوي سازمان ثبت احوال، آمار طلاق ازدواج‌هايي كه سن زوج يا زوجه بيش از 20 سال بيشتر از همسر خود است، نيز افزايش يافته است، ‌به طوري كه تعداد وقوع طلاق در ازدواج‌هايي كه سن مردان 20 سال بيشتر از همسرانشان بوده در سه ماهه اول سال 86 ، 553 مورد بوده كه اين رقم در سال جاري به 588 مورد رسيده است.

همچنين تعداد طلاق در زناني كه 20 سال از همسران خود بزرگترند، در سه ماهه اول امسال 47 فقره بوده، در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 35 مورد ثبت شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
من خودم هم بین دوستان و اقوام متوجه چنین موضوعی شده ام از رسانه ها من جمله صداوسیما درخواست میکنیم مباحث کارشناسی راجع به ازدواج خصوصا این موضوع را مطرح کنند.
بنظر بنده اين نشاندهنده اين مطلب است كه متاسفانه ازدواج اينگونه افراد از روي تفكر وتعقل نيست و بيشتر احساسات بر عقل ومنطق و شناخت برتري دارد و كاري كه ازروي احساس انجام شود نتيجه اي جز شكست ندارد.
در مورد ازدواج سن افراد واینکه زوجه بزرگتر باشد یا زوج سرنوشت ساز نیست بلکه شناخت صحیح از یکدیگر و داشتن تفاهم است که آینده فرد را رقم می زند.
حالا آقايان بگويند كه آمار طلاق هم مثل ساير مشكلات كم شده‌.
اطلاعات مربوط به درصد افزایش طلاق بین زوجهایی که بطور عرفی زوجه چندسالی از زوج کوچکتر است آورده نشده, لذا نمی توان مقایسه کرد و از این مقاله نتیجه دقیقی گرفت.
بزرگتر بودن دختر هيچ اشكالي ندارد و اتفاقا مي تواند نشان دهنده بينش و شناخت دقيق از روحيات همديگر است. بهتر است فكري به حال درصد بالاي دختران مجرد نسبت به پسران بشود كه آمار فوق يكي از نشانه هاي آن است.
تنها دليل اين امر عدم توان مالي پسران جهت انتخاب همسري با سن مناسب مي‌باشد.
جاي شگفتي است كه كاربر محترم به راحتي عدۀ زيادي را فاقد تفكر و تعقل دانسته‌اند و زندگي آنها را محكوم به شكست دانسته‌اند . بنده 12 سال است ازدواج كرده‌ام ، همسر من 2 سال از من بزرگتر است و زندگي بسيار خوبي داربم . اميدوارم كاربران محترم پيش از ارسال نظر با تفكر و تعقل بيشتر همه جوانب را در نظر بگيرند .
به نظرم ببشتر این ازدواج ها با انگیزه های دیگری بغیر از زندگی شکل می گیرد
معمولا هم در اين ازدواج ها آقايون بسيار جوان كه در اوج غليان احساسي هستند ، صورت مي گيره و يا وضع رفاهي خانوم مناسب هست و آقايون موقعيت رو مناسب مي بينند
چرا ازدواج اينگونه افراد از سر تفكر نيست ؟ چون عرف جامعه به گونه ديگري است بايد تهمت بي عقلي به عده اي زد . مگر حضرت رسول (ص) از حضرت خديجه كوچكتر نبودند؟
تمامي خبر فوق را مي توان در قالب يك جدول نشان داد . چرا اينگونه خبر را مي نويسيد؟
اين خبر نشان از غرض يا بي اطلاعي راوي آن دارد، طلاق علل بسيار زيادي دارد كه بيشتر آن مرتبط با خانواده‌اي كه پسر و دختر در آن رشد كرده‌اند، اعتقادات و معنويت خانواده، ميزان دخالت افراد و دخالت پذير بودن زن و شوهر و غيره مي باشد. اختلاف سني نيز مي تواند بعنوان يك عامل مطرح باشد ولي نه الزاما با بزرگتر بودن دختر، كم نيستند طلاقهايي كه بخاطر اختلاف سني 10 سال و يا بيشتر پسر از دختر ناشي شده، بعبارتي پسر با يك دختربچه زدواج كرده كه اصلا هم را درك نميتوانند بكنند، پدران و پدربزرگان ما اينگونه بودند كه زن را فقط براي كار خانه و ... ميخواستند و هرگز زن را شريك و مشاور خود نميدانستند و مرد سالاري حاكميت داشت. اما دنياي امروز شرايط متفاوتي پيدا كرده و متناسب با آن پيش مي رود.
فقط عرض كنم اينجانب زوجي را مي‌شناسم كه 18 سال پيش ازدواج كردند در حالي كه پسر از دختر 5 سال كوچكتر بود- از نظر مالي صفر و ضعيف بودند و بخاطر اين اختلاف سني حتي مورد بي‌مهري خانواده‌هايشان واقع شدند، اما چون با عشق و درك متقابل زندگي را شروع كرده بودند توانستند با دست خالي زندگي بسيار خوبي را بسازند، هر دو ديپلمه بودند ولي الان فوق ليسانس هستند و بسيار موفق و صاحب دو فرزند با زندگي خوب.
بهتر است كمي به موضوعات واقع‌بينانه نگاه كنيم. دنياي امروز دنيايي نيست كه تفكر ما با اجدادمان يكسان باشد.
افراد عاقلی که اختلاف سنی زوجه با زوج را نوعی هوس و امری غیر عقلائی می دانند ،با کدام سند عقلی این قضاوت را انجام داده اند؟ در بیان هر قضاوت منطقی ،صحیحتر آن است که دایره دید خود را قدری وسیعتر کنیم.انگیزه ها،شرایط تصمیم گیری،اعتقادات طرفین،و شاید صدها متغییر دیگر همگی در اتخاذ یک تصمیم موثرند که بهتر است به همه آنها توجه کنیم و همه را با یک چوب نزنیم.ضمنا اکثر فاکتورهای آماری ذکر شده در این گزارش در سال 87 رشد کرده اند که نتیجتا نمی توان گفت شاهد رشد طلاق در این دسته از مزدوجین هستیم.
اخیرا و پس از سالها معشرت با خانواده همکارم که زندگی بسیار خوبی دارند فهمیدم که سن زن و شوهر یکی است . اگر سازگاری ملاک باشد سن کنار می رود ولی اگر سازگاری نباشد تساوی سن زن با مرد یا بالاتر بودن سنش می تواند برای ادامه حیات خانواده مضر باشد. بستگی به سازگاری عاقلانه طرفین دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها