بازدید 56980

احمدي‌نژاد: كابينه خط قرمز است

رييس‌جمهور گفت: در واقع كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازي كنند، ديگر من بايد وظيفه‌ي قانوني خود را انجام دهم و اين حتما به كشور آسيب مي‌زند.
کد خبر: ۱۷۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴ 29 June 2011
رييس‌جمهور در آخرين واكنش به برخي حملات به اعضاي هيات دولت، گفت: كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازي كنند، ديگر من بايد وظيفه‌ي قانوني خود را انجام دهم و اين حتما به كشور آسيب مي‌زند.

به گزارش ايسنا محمود احمدي‌نژاد، صبح امروز (چهارشنبه)، در حاشيه‌ي جلسه‌ هيات دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه شما چندي پيش موضع سكوت را در برابر مطالبي كه عليه دولت مطرح مي‌شود، در پيش گرفته بوديد و آن را در مصاحبه‌ مطبوعاتي خود مطرح كرديد و آيا اين موضع هم‌چنان ادامه دارد؟ گفت: موضع ما هم‌چنان سكوت است. كشور نياز به وحدت و همدلي دارد، تا كارهاي كشور به جلو برود. شرايط منطقه و جهان حساس است و مقام معظم رهبري نيز دائم بر همكاري و همدلي تاكيد مي‌كنند.

وي ادامه داد: اتهامات فراواني از قول افراد دستگير شده زده شد و برخي از اشكالات در اين دستگيري‌ها وجود داشت كه من به رييس قوه‌ي قضاييه اعلام كردم.

رييس‌جمهور ادامه داد: طبيعي است كه اين اتفاقات و مسائل در كار كشور اثر مي‌گذارد. در كار دولت مردم از من مي‌پرسند، سوال مي‌كنند، مي‌خواهند و مي‌گويند چه مي‌شود و چه بايد كرد؟ حتي همكارانم در دولت.

وي ادامه داد: از نظر ما مجموعه اين حركت‌ها يك كار سياسي است. روشن است براي ما كه اين يك حركت سياسي است و براي فشار به دولت انجام مي‌شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: همان‌طور كه شما نيز گفتيد اخيرا بحث‌هاي جديدي مطرح كرده‌اند. ما موضع‌مان سكوت است، اما بالاخره اگر بخواهند ادامه بدهند و به بهانه‌هاي گوناگون همكاران ما را در كابينه متهم كنند. وظيفه‌ي اخلاقي، قانوني و ملي دارم كه بايستم و از همكاران خودم در كابينه دفاع كنم.

رييس‌جمهور گفت: در واقع كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازي كنند، ديگر من بايد وظيفه‌ي قانوني خود را انجام دهم و اين حتما به كشور آسيب مي‌زند.

وي افزود: اميدوارم كه آنها به خاطر مطامع سياسي اين كار را ادامه ندهند، فضاي كشور بايد فضاي بانشاطي باشد. فضاي همدلي و دلسوزي باشد.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: تا الان سكوت كرده‌ايم و از اين به بعد نيز موضع ما سكوت است، اما نقطه‌اي كه من ببينم ديگر بخواهد آسيب جدي به كشور وارد شود، موظف هستم كه كارها و مسائل را با مردم در جريان بگذارم و وظايف قانوني خود را انجام دهم،و اميدوارم بهآنجا نرساند.

رييس جمهور كشورمان همچنين در واكنش به مصوبه امروز مجلس مبني بر ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و بازرگاني و همچنين وزارتخانه‌هاي تعاون، كار و امور اجتماعي اين مصوبه مجلس را ادغام خيلي خوبي معرفي كرد و گفت: بايد حجم دولت كوچك شود و ما نيازمند سازمان‌دهي جديدي در سيستم اداره كشور هستيم. بخشي از اين نوسازي در قالب ادغام‌ها در حال انجام است كه مجلس با تصويب‌هاي امروز نشان داد كه تفاهم خوبي بين دولت و مجلس ايجاد شده است و گام‌هاي خوبي بايد با هم برداريم.

احمدي‌نژاد گفت: بحث‌هايي كه دولت مطرح مي‌كند، تخصصي است و مسائل ديگري را در مباحث خود دخالت نمي‌دهد، اميدوارم هميشه فضا اين چنين باشد تا عرصه خدمت رساني هرچه بيشتر در كشور گسترده شود.

رييس‌جمهور در ادامه‌ گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در ارتباط با سال جهاد اقتصادي و فعاليت‌هاي دولت در اين ارتباط گفت: دولت در اين ارتباط با تمام توان حركت مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بودجه‌ي امسال عملا از 18 خرداد در اختيار دولت قرار گرفته، گفت: دولت برنامه‌هاي گوناگوني را در بخش اقتصاد دارد. فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها ادامه دارد و انجام مي‌شود. 444 طرح صنعتي قرار است، افتتاح شود. در بخش كشاورزي و مسكن نيز فعاليت‌ها ادامه دارد. هم‌چنين در بخش هدفمند كردن يارانه‌ها و اين حلقه‌هاي تكميلي جلو مي‌رود.

وي با اشاره به تلاش‌هاي دولت در بحث اشتغال و ميزان اشتغالي كه در سال گذشته دولت به وجود آورده است، ادامه داد: ورودي به بازار كار زياد است، بنابراين ما بايد در ارتباط با اشتغال تلاش بيشتري انجام دهيم تا براي ورودي‌هاي جديد و قبلي شغل ايجاد كنيم. به همين جهت دولت تلاش مي‌كند كه 5/2 ميليون شغل را در امسال ايجاد كند و برنامه‌ريزي ها و تلاش‌هايش در اين جهت است. همه بايد كمك كنند.

رييس‌جمهور ادامه داد: ايجاد شغل فقط كار يك قوه و يك وزارت نيست. بايد همه تلاش كنند؛ حتي رسانه‌ها.

احمدي‌نژاد ادامه داد: فضاي كشور بايد فضاي پي‌گيري و كار باشد و اگر قرار باشد دولت 24 ساعته كار كند، اين كار را مي‌كند و انجام مي‌دهد، ولي كفايت نمي‌كند. همه بايد تلاش كنند. هركسي كه دلش براي ملت مي‌سوزد، بايد تلاش كند.

وي افزود: اگر دولت كار كند و يك عده‌اي بنشينند، هر روز براي دولت مساله ايجاد كنند و فضاي تخريبي عليه اعضاي دولت ايجاد كنند، اين كار اثر منفي مي‌گذارد و من اميدوارم همه به سمت همدلي بيايند.

رييس‌جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري ادامه داد: مقام معظم رهبري بارها بر اين مساله تاكيد كردند كه حقوق افراد در روندهاي قضايي رعايت شود. شخصيت و آبروي افراد حفظ شود، به‌خصوص اعضاي دولت كه 24 ساعته مشغول كار هستند و فرصت نمي‌كنند از خودشان دفاع كنند.

احمدي‌نژاد گفت: اميدوارم همه دست به دست هم بدهند كمك كنند، حريم افراد حفظ شود و آرامش در كشور باشد تا كارها به جلو برود و كشور پيشرفت كند.

رييس جمهور در ابتداي سخنان خود عيد مبعث را تبريك گفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار