به‌روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۴۲۳۹۲
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
توليد كنندگان همچنان در انتظار يارانه توليد؛
این موضوع در حالی رخ می دهد که دولت خود با سیاست های انبساطي اعم از كاهش نرخ بهره و... خواسته يا ناخواسته بانک ها را از نقدينگي تهي ساخته و مردم را به سمت خارج کردن پول خود را از بانک ها و به سمت بازارهایی با سود بالاتر سوق داده است.
کد خبر: ۱۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
سرویس اقتصادي «تابناک» ـ رئيس جمهور دوشنبه در نشست شوراي معاونان وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن در آستانه روز صنعت و معدن، بالا بودن سود تسهيلات برخي بانک ها را مورد اشاره قرارداد و به بهمني، رئيس کل بانک مرکزي دستورداد تا با بانک هايي که در اين زمينه تخلف مي کنند، برخورد کند.

به گزارش «تابناک»، محمود احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت موضوع هدفمند کردن يارانه ها و لزوم تأمين منابع مالي پروژه هاي بخش صنعت و معدن، بر ادامه پرداخت تسهيلات بسته هاي حمايتي به بخش صنعت، به ويژه بنگاه هاي صنعتي با سود کم تأکيد کرد.

رئيس جمهور در اين نشست با تأکيد بر ارایه بسته هاي حمايتي در قالب تسهيلات ارزان قيمت به اصناف از رئيس کل بانک مرکزي خواست با همکاري بانک هاي عامل اين تسهيلات هر چه سريع تر در اختيار اصناف قرار گيرد.

احمدي نژاد بالا بودن سود تسهيلات برخي بانک ها را مورد اشاره قرار داد و از محمود بهمني، رئيس بانک مرکزي خواست با بانک هايي که در اين زمينه تخلف مي کنند، برخورد کند.

این موضوع در حالی رخ می دهد که دولت خود با سیاست های انبساطي اعم از كاهش نرخ بهره و... خواسته يا ناخواسته بانک ها را از نقدينگي تهي ساخته و مردم را به سمت خارج کردن پول خود را از بانک ها و به سمت بازارهایی با سود بالاتر سوق داده است.

کاهش سود سپرده و عدم افزایش آن پس از وعده هایی که مسئولین بانک مرکزی دادند، باعث شد تا بانک ها با کمبود نقدینگی روبه رو شده و نتوانند وام با كم بهره به متقاضیان صنفي پرداخت کنند.

همین موضوع باعث شد تا مردم به سمت بازارهایی مانند بازار ارز و سکه بروند و پول خود را در بخش غیر حقیقی اقتصاد سرمایه گذاری کنند؛ اما سیاست های گاه و بیگاه اشتباه بانک مرکزی نه تنها نتوانست تا این موضوع را حل کند، بلکه باعث بدتر شدن این کمبود نقدینگی در سطح بانک ها شد.

در چند ماه گذشته، بانک مرکزی همواره در تلاش برای کاهش تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه ها و جمع کردن نقدینگی در سطح جامعه بود که با سیاست ها و بخشنامه هایی که تنها یک طرف بازار را می دید، ثبات بازارها را به آشفتگي و سردرگمي مي كشيد.

نکته دیگر درباره این دستور رئیس جمهور آن است که با هدفمند کردن یارانه ها، قرار بود 30 درصد از درآمد به تولید اختصاص یابد، ولی در عمل این چنین نشد و تولید کنندگان داخلی با مشکل اساسی بابت دريافت نکردن يارانه توليد مواجه شدند و در حقيقت، اين دستور رييس جمهور به نوعي پاسخ به مطالبه قشر توليد كننده و البته انداختن تقصيرها به گردن بانك هاي متخلف خوانده، است.

البته امروز نيز سرپرست وزارت صنایع در این باره گفت: بنا بر دستور رئیس جمهوری درباره حساب ذخیره ارزی و عملیاتی نشدن صندوق توسعه ملی تا كنون مقرر شد از هفته آینده صندوق عملیاتی شود و یک سوم منابع صندوق به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد. علاوه بر یک سوم اعتبار صندوق توسعه ملی، از سوی بانک ها نیز بیست میلیارد دلار تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد و به این منابع افزوده شد.

اين اظهارات غضنفري بلافاصله پس از تذكر رييس جمهور درباره بانك هاي متخلفي كه حق توليد كننده را ادا نكرده اند، نشاني از رو به شدت بودن اوضاع سخت توليد كنندگان و افزايش اعتراضات به حق آنان است.

تولیدکنندگان داخلی که به دلایلی چون قانون کار و پایین بودن قیمت حامل های انرژی بیشتر به سمت تولید با ماشین آلات رفته بودند و از تکنولوژی قدیمی و انرژی بر استفاده می کردند، حال با بالا رفتن قیمت حامل های انرژی دیگر توان تولید نداشته و با مشکل در تأمین نقدینگی روبه رو هستند.

در پایان باید گفت، رئیس جمهور برای پر کردن این جای خالی و تأمین نقدینگی بنگاه های تولیدی به رئیس کل بانک مرکزی دستور داده تا با بانک های متخلف در زمینه ارز و تأمین وام مورد نیاز تولید برخورد کرده و فکری به حال تأمین نقدینگی در صنعت کنند.

برچسب ها: احمدي نژاد ، وام
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
انتشار یافته: ۱۱۰
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
26
152
پول فقط به پروژه هاي تعلق ميگيرد كه در اصفهان و اراك و يزد و تهران و مشهد و قم باشد و نه در خوزستان و ايلام و كرمانشاه و كردستان. پتروشيمي ايلام به دليل نبود بودجه دارد مي خوابد ولي اگر قرار بود كاري در......انجام شود 10 برابر پول مورد نياز روانه مي شد.
پاسخ ها
فرشید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
با سلام ... با این نظری که دادین کاملا موافقم ولی باید این رو در نظر داشته باشین که اعتبارات بر اساس قدرت چانه زنی مسئولین و لابی نمایندگان به پروژه ها داده میشه که متاسفانه مسئولین و نمایندگان مناطق محروم اصلا به فکر این مسائل نیستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
دوست عزیز با این نظر شما مخالفم. من الان از طرح بهبود فرایند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان پاسخ شما را میدهم. حدود یکسال است که شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران یک ریال پول برای ادامه این پروژه نداده است و کار کاملا متوقف است. همه همکاران ما از این پروژه رفته اند. همه پیمانکاران کارگران خود را اخراج کرده اند. همه مخازن ساخته شده توسط شرکت مپنا بدون رنگ و سندبلاست رها شده و هزینه 600 میلیاردی در حال پوسیدن است. دوست عزیز این وضعیت براقتصاد تمامی مملکت حاکم است و اختصاص به تهران اصفهان ایلام و خوزستان ندارد.
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
سلام.نه برادر من در مشهد هستم و 3ساله منتظر وام براي ساخت مجتمع نان صنعتي و سيلو هستم.وام فقط به كسي تعلق ميگيره كه پارتي و پول داشته باشه.
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
عزیز من چرا چیزی که نمی دونی میگی ؟؟؟ والا تو یزد که کاری نمی کنن غیر از اینکه طرح هایی هم که داشته دیگه انجام نمی دن در مورد قم و تهران و اصفهان بحث دیگه ایه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
منم با شما موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
اقای ظاهرا بافهم مثلا دراستان خوزستان تمام پالایشگاه هاوپترشیمی وجود دارد. صرفا جهت اطلاع
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
مشهد رو خط بزن برادر من. با بقیه اش موافقم
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
3
118
بعضی صندوقها و بانکها تا 35 درصد سود میگیرند . هر چند به طور اسمی مقدار سود را 17 یا 24 عنوان مینمایند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
موافقم این کار یعنی ربا
محمداناری
| NETHERLANDS |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
من میخوام پسرم را داماد کنم کجا وام میدن برم بگیرم مرا راهنمائی کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
14
177
من در یک شرکت تولیدی کار میکنم.دولت با طرحهای نسنجیدش داره باعث میشه همه تولیدکنندگان در کارخونشون و تخته کنن و افرادی مثل ما هم بیکار بشن.افتضاح تر از عملکرد این دولت کجا سراغ دارید؟
پاسخ ها
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
سراغ دارم. دولت یونان هست. می خوای برو اونجا کار کن. شرکت تولیدی که وابسته به دولت باشه و با هر رقصی که دولت کرد یه جاش بلنگه, درش تخته بشه بهتره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
فدراسيون فوتبال
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
خداییش اونایی که به این خبر رای منفی دادین، نظرتون چیه؟!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
خداییش فدراسیون فوتبال آبروی تمام دولتها رو تا روز قیامت خرید !!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
4
60
این کجاش پشت پرده است؟؟؟
اصلاً پرده نبود که بخواد پشت داشته باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
پشت پرده هاش به من و شما نمیرسه! سر مگو هست دوست من!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
4
92
بر احوال آن خلق باید گریست که دخلش بود 19 خرج!!!!!!!!!!!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
اصلا مشکل ما اضافه دخل یا همون پول مفت نفت که تمام اقتصاد رو بیمار کرده ، رانت ایجاد می کنه و سیستم های بدون توجیه رو رشد میده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
ببخشیدا ! میگه دخل نیست ! تو میگی خرج آهسته تر کن ؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
5
162
خدایا ماملت که از دستمان برنمی آید از این مسئولین با کفایت تشکر کنیم خودت نتیجه نیکی هایشان را به خودشان برگردان.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
دمت گرم ...
یکی از قشنگترین نظراتی بود که تا حالا خوندم ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
زیبا بود
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
خیلی حال کردم با این نظر ، الهیییییییییی آمین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
اره خدا وکیلی یکی از بهترین نظرها بابا خانه از پایبست ویران است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
اگه از افعال معکوس استفاده کنیم که شاهکار گفتی پسر خاله!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
5
133
حقا باید یکی از این موشکهای جدید شهاب را باید انداخت در ساختمان بانک مرکزی تا اقتصاد کشور سرسامانی بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
فکر نمیکنی مشکل خود همین موشک ها باشند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
چند تاش هم فرستاد امريكا.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
فدراسیون فوتبال واجب تره !
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
2
95
بیچاره طبقه محروم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
3
77
دولت بجای پرداخت وام به تولیدکنندگان مطالبات پیمانکاران وتولیدکنندگان صنعت برق راپرداخت بکند که قریب به 80درصدآنها درشرف ورشکستگی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
اقتصاد کشور به جای این که خصوصی باشد و در دست مدیران با عرضه قرار گیرد به صورت خصولتی اداره می شود وضع بهتر از این نخواهد شد. تازه روزهای خوش ماست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
کارگران وپیمانکاران برقی دارند می میرند به دادشون برسید
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
2
48
چو دشمن گرامی شده دوست خوار
به ناچار پیش آید این روزگار
همی دان که گر ما خرد داشتیم
چنین روزگاری نمیداشتیم
پاسخ ها
كريم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
دشمن واقعي ما عدم كفايت مديران است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
2
27
دولت و بانک مرکزی قیمت ارزها و طلا را بالا برد و جالب اینجا ست گفتند چون وام برای مسکن مهر داده شده بود با افزایش ارزها و طلا می خواستیم آنها را جمع کنیم اما اینجا سوال پیش می آید مگر وام گیرندگان خانه داشته اند که این وام را برای سرمایه گذاری در طلا و ارز می خواستند !؟

آیا گران فروشی ارز و طلا حکم تعزیراتی ندارد! آیا ایجاد هرج و مرج اقتصادی به این صورت و به این گستردگی که آشوب واقعی اقتصادی در کشور ایجاد کرده و خیلی از اقلام 12 درصد بخاطر همین عمل بانک مرکزی گران شده اگر مسبب غير دولتي داشت حکم اعدام نداشت؟!

حکم تعزیراتی فقط برای یک مغازه کوچک است که مثلا ماست را 100 تومان گرانتر داده!
چرا بانک مرکزی باید شعبه دولت باشد !؟
چرا مجلس با قدرت وارد نمی شود چرا قوه قضایه به خاطر ایجاد بحران اقتصادی ساکت است!
چرا كسي به فرمايشات رهبر توجه نمي كند؟
امسال سال چیست؟ جهاد اقتصادی یا ....؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
صبح بخیر عزیزم پاشو پاشو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
0
35
خدایا خودت این مسولان دلسوز را در سایه خودت حفظ کن واقعا کشور مارا گلستان کردند و الحق که دولت عدالت محور یعنی همین !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
معکوس میخوانیم
بهمن
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
1
30
برادر عزیز، اینها «مردم« نیستند. مردم آنقدر پولی در بانکها ندارند که بخواهند به جایی «سوق» بدهند. مردم گرفتار یک لقمه نان و اجاره خانه هستند. کسی که آنقدر سرمایه دارد که نیم درصد بالا پایین شدن بهره بانکی برایش مهم است و هر لحظه فکر می کند الان بهتر است پولش را کجا سرمایه گذاری کند، او «مردم» نیست.
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
4
15
بدترین روش وام دادن بی حساب وکتاب است دولت در اوایل کار خود هر چه پول کشور بود به عنوان وام مشاغل زود بازده داد که یک سری فرصت طلب این وام ها را گرفتند و وارد اقتصاد خانواده خودشان کردند و سودهای باد اورده بدست اوردند و بقیه مردم که اکثرا از قشر سالم بودند از این قافله باز ماندند و تورم روی دوش انها افتاد در کشور ما که ثروت های ملی دارد نیازی به این کارها نمیباشد هدفمندی یالانه مخصوص کشورهای مانند ترکیه و کشورهای که ثروت ملی ندارند می باشد در کشور ما بهترین روش استخدام جوانان مخصوصا جنس مذکر که مسیولیت خانواده را دارد در وزارت خانه ها می باشد و یارانه هم به وزارت خانه ها برای پیشبرد و اشتغال تعلق بگیرد خصوصی سازی در کشور ما که متاسفانه فرصت طلب زیاد دارد فقط باعث گردن کلفت شدن یک عده میشود و لا غر شدن قشر سالم و نتیجه اختلاف طبقاتی در با لاترین سطح میشود کافی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
7
33
همه پولها داره سرازیر می شه به اصفهان
ذوب آهن و فولاد مبارکه کم بم بود غنی سازی هسته ای و خودرو سازی و هواپیما سازی رو هم بردن اصفهان
حالا هم دارن پروژه 400 میلیاردی ساخت سالن اجلاس رو می برن اونجا
کلا هر چی پول تو کشوره فقط باید بره اصفهان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
این اصفهانی های زبون بسته فقط اسمشون بد در رفته ، علکی همه فکر می کنن تو این شهر چه خبره!!
بیاید زاینده رود رو ببینید بعد خودتون همه اوضاع و احوال این شهر دستتون میاد. آب رو هم از این شهر و کشاورزهاش دریغ کردند چه برسه به پول و بودجه
ناشناس
| CANADA |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
حالا این اصفهانی های زبان بسته!!! با هکتارها فضای سبزی که حالا برای آبیاری اش به مشکل برخورده اند با صنعتی که باید!! در همین شهر بماند می خواهد آب از تشنگان خوزستان ببرد و به اصفهان بیاورد تا زاینده رود خشک نماند....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
ایول
يه اصفهاني محترم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
تا کور شود هر که نتوان ديد...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
فولاد هرمزگان هم فروخته شد به ذوب آهن اصفهان؛ تمام کارشناس و کارگر و حتی دربان فولاد هرمزگان را از اصفهان آوردند. یکبار اول انقلاب فولاد هرمزگان را دزدیدند بردند مبازکه الان هم فولاد را زیر گوش بندرعباس اشغال کردند؛ هرمزگانی یا باید شرمنده زن و بچه باشد یا جان کف دست گرفته به دریا بزند برای لقمه نانی؛ بار مرکز نشینان را از شیخ نشینها بیاورد؛ این را هم به گلوله جواب می دهند؛ شما بگویید هرمزگانی باید بمیرد؟ شاید تا ساکنین فلات مرکزی بدون دغدغه از منابع و موقعیت هرمزگان منتفع شوند
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
1
22
در تصديق نظر آقاي فرشيد بنده از اهالي يكي از شهرستان هاي استان لرستان هستم، نمايندگاني كه در طول اين چند سال وكالت مردم را بعهده گرفته اند به جاي انجام وظيفه صرفا به منافع شخصي و گروهي خود پرداخته و هيچ گونه كاري به منظور رفع محروميت منطقه انجلم نداده اند. با وجود پيشينه خوب شهرستان، به دليل نبود دفاعيات مناسب از اين منطقه، اكنون بيكاري بيداد ميكند و وجود جوانان بيكاري كه زمان خود را صرف پرسه زدن در خيابان ها ميكنند جلوه بسيار زشتي به شهري داده كه زماني به عنوان قم لرستان خطاب ميشد.
اي كاش اين مسئولين خداوند را در تمام امور ناظر بر اعمال خويش بدانند...
پاسخ ها
حبیب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
سلام من بچه ایذه هستم ایذه الان با ایذه 15 سال قبل هیچ فرقی نکرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
17
3
حتما حکمتی هست
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
1
16
یک نگاه به مدیریت در دیگر کشورها بیندازید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
18
4
بابا جان مشکل از ... بانک مرکزی و شخص رئیسشه . رئیس جمهور میگه نرخ سود تسهیلاتو کم کنین ولی کاری که بانک مرکزی می کنه و کرده فقط کم کردن نرخ سود سپرده است که به مردم باید پرداخت شه. چیزی هم که بانکها رو خالی کرده همین کاهش شدید نرخ سود پرداختی بانکها به مشتریه . بانک مرکزی علاوه بر اون با نابود کردن چند تا تعاونی اعتباری خوشنام مث بهمن ایثار و وحدت فکر می کرد که مردم هجوم میبرن به سمت بانکها غافل از اینکه با از بین بردن اعتماد مردم به بانکها هم ضربه زد و شاخه ایو برید که خودش روش نشسته. خلاصه چند وقتیه بدجور سیاستهای شناور و پا در هوای بانک مرکزی مایه خنده ناظرین و گریه سپرده گذاران و فعالین اقتصادی شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
6
3
چطوره جدیدا توضیح واضحات میدید این رویه تازگی نداره ونتایج ضد اقتصادیش هم کاملا قابل پیشبینی بود (حتی برای بقال سر کوچه مون ) عجیب اینکه شما تازه بهش رسیدید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
5
25
مشایی مشایی حمایتت می کنیم!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
ترشي نخوري يه چيزي ميشي .اين مطلب چه ربطي به مشايي داره ؟
حسن اسدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
32
1
با سلام :لطف کنید در خصوص کارهای تخصصی که افرادی مثل بهمنی و شمس الدین حسینی پشت آن هستند کمتر اظهار نظر کنید چون افرادی بسیار باهوش و زیرکی هستند که اگر رانت خواری بعضی از عزیزان در ... نبود تا کنون وضعیت اقتصادی سامان خوبی یافته بود اما چه باید کرد که رانت خواران سیری ناپذیرند البته تاکنون نظرات فراوانی برایتان ارسال کردم که شما هم جرات درج آنها را نداشتید فکر کنم شما هم در بعضی از جو سازی ها بی نفع نباشید حال دوست داشتید این نظر راهم مثل قبلی ها برای خودتان حفظ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
كار تخصصي ؟ شوخي نكن عزيز دل .
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
ایول دمت گرم اسدی جان چند تا عبارتت خیلی بیست بود
1- کارهای تخصصی
2- لطف کنید اظهار نظر نکنید. ( منظور اینه که دهان مبارک بسته نگاه دارید.)
3- بسیار باهوش و زیرک!!!
4- رانت خواری عزیزان!
5- تاکنون اقتصاد سامان خوبی یافته بود!!!

و از همه مهمتر و قابل تحسین تر اینجاست
6- اما چه باید کرد که رانت خواران سیری ناپذیرند!
بابا ایولا ، زدی توی خال. تو کجا بودی تا حالا دکتر اسدی؟
فقط یک سوال. این افراد بسیار زیرک و باهوش چرا در استفاده از شما متخصص پیدا کردن رانت خوار، استفاده نکردند؟ که اگر چنین می شد اکنون اقتصاد ایران بر بام اقتصاد دنیا ایستاده بود.
کارشناس ارشد بانکی
|
UNITED STATES
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
5
5
گذشته از سیاست های غلط و دستوری دولت و بانک مرکزی، به اطلاع می رساند که اصولن پول از بانک خارج نمی شود! به عنوان مثال اگر شما طلا از طلافروش خریداری نمایید؛ در پایان روز طلافروش پول دریافتی از شما را در بانک می گذارد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
10
2
شما چطور اعلام می کنید که به صنعت پول نداده اند. در حالیکه ستاد مدیریت هدفمند اعلام کرده که فلان مبلغ به صنایع داده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
7
4
آقای احمدی نژاد بهره بانکی باید زیر 5 درصد باشد تا مردم مجبور نشوند پول خودشان را در بانکها سرمایه گذاری کنند و با بهره بانک هم زندگی خودشان را بچرخانند و هم بانکداران بجای سرمایه گذاری در واحدهای تولید بفکر ساخت و ساز مسکن و فروش ان با چند برابر قیمت باشد.
پاسخ ها
کدخدایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
تنها نظری بود که نشانه اقتصادی داشت
هیچکس از نرخ بهره توی این سایت سر در نمیاره فقط یه مشت آدم سیاست زده دارند دری وری مینویسند
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
1
22
در تمام کشور هاي دنيا ، بانک مرکزی مستقل از دولت است و کسی حق امر و نهی به او را ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
2
54
اقعا باید به آقای بهمنی جایزه نوبل شیمی داد ، چرا که در یک فرایند، پول ایران رو به چیز بی ارزشی مثل پشم تبدیل کردند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
باری کلا هم وطن. کلی خندیدیم.
حبیب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
با سلام آقای بهمنی از محدود افراد با سواد این دولته ک ههیچ نیازی به این پست ها نداره و با درخواست ولایی داره انجام وظیفه میکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
حبیب جان معدود نه محدود !!!!!!!!!

در ضمن از عملکردش مشخص است چقدر با سواد است ................
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
آی خوب گفتی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
21
هر کاری نیاز به تخصص دارد مسئولین ما تا بخواهی تخصص دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
یه ماشاالله واسپند هم نیاز دارند!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
8
آقای کارشناس ارشد بانکی وقتی می گویند پول از بانکها خارج می شود یعنی اینکه از سپرده ها خارج می شود و بانک قادر به برنامه ریزی برای دادن وام نیست یا که نه بانک مرکزی به دستور دولت استاد چاپ پول بدون پشتوانه هست این یک اصطلاح بانکی هست و جالب اینجا هست که کارشناسان اقتصادی ما هنوز کوچکترین مسائل اقتصادی را نمی دانند!
lمردم دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
19
آقا جالبه تو شهرک صنعتی ایلام به کارخونه ای 120 میلیون تومان یارانه انرژی دادن که سازمان بازرسی ایلام پیگیری کرده که این شرکت 7 سال هستش که تعطیله.اونوقت به شرکتی که فعال بوده گفتن یارانه انرژی به شما تعلق نمیگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
تابناک این رو پیگیریش کن خیلی جالبه!
چايده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
1
13
بياييد عسلويه قلب انرژي ايران را ببيند سال 84حدود 64هزار نفر شاغل سال 90حدود 12700نفر شاغل
پاسخ ها
كريم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
عسلويه از سرمايه گذاران خارجي خالي شده است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
اشتغال فقط اون چيزي نيست كه تو ادعا ميكني بايد اشتغال سطح جامعه را در نظر بگيري نوك بيني را نبين يه كم اونورتر ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
چرت وپرت نگو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
5
عزيزان اقتصاد و مقولات اقتصادي به مثابه ترازوست اگر يك كفه ترازو كم يا زياد شود قطعاً كفه ديگر از آن متاثر ميشود. لذا مسئولين اقتصادي كشور بايد در تصميمات خود دقت نظر بيشتري به خرج دهند و اقتصاد دستوري را كناربگذارند، وقتي يك شبه چند درصد سود سپرده هاي بانكي را بدون مطالعه ساير مقولات وبخشهاي اقتصاد كاهش دادند بايستي امروز اوضاع اقتصاد اينگونه باشد.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
4
جالب بود
khakh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
15
كار كار امر يكاست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
كار كار اين روساست
يا كار انگليساست
توي آستينشون دست ناپلئون بناپارت پيداست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
2
2
سوالی دارم از شما بطور ساده پول مردم غیر از بانکها کجا گردش مالی دارد که میفرمایید خارج شده به نظر من بانکها باید شیوه خودشان را تغییر دهند و مردم هم با سپرده گذاری در صندوقهای سرمایه گذاری به سودشان برسند
علي.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
1
1
به نظر شخصي من مشكل اصلي جامعه نبود ناظراني متعهد و بدون ضعف اخلاقي در تمامي سطوح بر عملكرد نهاد هاي دولتي و زير مجموعه هاي انها مي باشد تا باعث كم شدن نظرات شخصي و منفعتي و اجراي كارها بدون دور زدن قوانين شود.
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
7
من هم که نظر ندارم والا چون من مردم هستم
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
1
12
متاسفانه انقدر تبعیض در بحث عمرانی بین چند استان خاص و مسو ل پرور هویداست که باعث ان شده از برخی از لحجه ها بدمان بیاید هم وطنان عزیز مازندران . گیلان. گلستان. و تقریبا هم استانهای مرز ی در بدترین وضع اداره میشوند تا هزینه برخی از استانهای خاص تامین شود .نظر سنجی کنید
رحمان
|
UNITED STATES
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
8
خودتونوخسته نکنيدکوگوش شنوا
javan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
4
الاعمال به النیات؟؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
3
به فكر كردم فقير نيستند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
هااااااااااااااااان ، ای چی وگفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
4
" در تمام کشور هاي دنيا ، بانک مرکزی مستقل از دولت است و کسی حق امر و نهی به او را ندارد."
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
1
3
"بياييد عسلويه قلب انرژي ايران را ببيند سال 84حدود 64هزار نفر شاغل سال 90حدود 12700نفر شاغل "
بهتر است مثبت انديشي كنيم . انشاءالله همه دستگاه ها اتوماتيك شدن و احتياج به نيروي انساني ندارن
حسن از بوشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
6
با سلام تا وقتی احساسات ما بر تعقلات مان می چربد وموقع انتخابات مجلس به کسی رای می دهیم که می دانیم نه سابقه اجرائی دارد نه توانائی فقط صرفا به خاطر لجاجت یا اینکه طرف پاکه بعدا مشخص میشه اونم نبوده رای می دیم حقمون همون بی کاری بی بودجه موندن استانهامون هست من هم جنوبیم 12 سال دریغ از یک پروژه از طرف نماینده قدرت چونه زنی توی مجلس شرط بودجه گرفتن بین اون همه تهرونی زرنگ پس سفره به نماینده های ما نمی رسه ولی هر چه درامد منطقه پول نفت دود بیماری باشه و گرد خاک هخش می شه سهم خودمون
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
37
4
همتون دروغ میگید با این جفنگیات نخواهید توانست به دولت خدوم لطمه بزنید
پاسخ ها
یاسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
میخواستم یه جوابی بت بدم

اما از اونجایی که تا حالا تابناک نظرات منو منتشر نکرده! و احتمالا هم منتشر نمیکرد نگفتم

بسوزه پدر سانسور خبری!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
انگیزت چی بود از اینکه مثبت ندادی؟!!!!!!!
ناشناس
| GERMANY |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
الان اومدم مثبت دادم خدا دکتر را از شر مفسدان قدرت طلب و سایتهای دروغ پرداز نجات بده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
0
با سلام.به داد ماتولید کننده ها برسید هر چی وثیقه داشتیم و داریم دارن به اجرا میذارن.دارن مزایده میذارن زندگیمونو.غلطی کردیم اومدیم تو تولید.لطفا چاره اندیشی کنید
smm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
0
اکثر نظرات به مسخره کردن و... مبدل شده نشانه وقت زیاد ،پول زیاد ،نگرانی از تیغ عدالت و... اگر ما هم بیکار بودیم جوابهای خوبی براتون داشتیم خدا را شکر کنید که مشغله ما زیاد است در ثانی یادتان باشد امامان ما تماما بوسیله مسلمانها کشته شدند توقع دارید آقای احمدی نژاد از ترکش این مسلمانان در امان باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
سریال ساختمان پزشکان را کی دیده .مدیریت یعنی تو چند سال بار خودتو ببندی !!!!!!!!
امير كامبيز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
مشایی مشایی دستگيرت می کنیم!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
دولت با تصویب کاهش بهره دلش به حال مردم نسوخته این کاهش سود برای کسانی میباشد که وام 1000میلیاردی در یافت میکنند طفلکی ها گناه دارند همان کسی که ماشین رییس جمهور را دو و نیم میلیارد خريد حالا شما تمام مدارک را جمع کن فقط 3میلیون وام بخواه از زندگی سیر میشوی راستی ایشان برای 1000 میلیارد وام چه وصیقه ای داشتند که بالای 1000 میلیارد ارزس داشته؟
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
هي هات من الخدمت!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
3
با عرض سلام
این دولت با کارهای غیر کارشناسی هزینه تولید کشاورزی،باغداری وصنعت را افزایش داد وباواردت بی رویه توسر تولید کننده زد در کجای سراغ دست رنج کشاورزی وباغدار به این صورت ازبین برود
مسعود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
همش حرف می زنند وام کجا بود تسهیلات به بخش تولید معنی ندارد تولید مرد >< اکثر کارفرماها خونه نشین شدن یا از دست بدهی جایی پنهان شدن امسال و سال جهاد اقتصادی نامیدن سال اشتغال ولی تمام شرکتها تعدیل نیرو دارند اقایون متوجه نمی شوند یا نمی بینند ... شمارو بخدا کمکی به بخش تولید کنید بخدا فلج شدیم ... چرا همش حرف می زنید چرا مردم از شما چی می خوان چراو بازهم چرا....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
1
این اقدامات دولت برای تولید مثل آمپول زدن به مرده است !
نام:
ایمیل:
* نظر: