بازدید 67721

سیل ویرانگر در کلاردشت+تصاویر

کد خبر: ۱۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰ 24 June 2011

جاری شدن سیل در کلاردشت خسارت سنگینی برجای گذاشت .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، بخشدار کلاردشت گفت : بر اثر بارش شدید و مستمر باران ، طغیان آب رودخانه سردابرود و جاری شدن سیلاب از ساعت یک بامداد تاکنون چندین دهنه پل ارتباطی و خانه های حاشیه این رودخانه تخریب ، آب آشامیدنی روستاهای بالا و پائین دست قطع و به پایگاه کوهنوردی کلاردشت بیش از 60 میلیون تومان خسارت وارد شد که شماری از کوهنوردان هنوز در این پایگاه محصور هستند.


سنایی افزود: همچنین بر اثر جاری شدن سیل 500 هزار قطعه ماهی مولد مرکز تکثیر شهید باهنر کلاردشت تلف شدند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی درباره وقوع سیل در این منطقه گفت: ساکنان منطقه رودبارک به محض مشاهده شدت سیل، در محله ونداربن اسکان داده شدند و خوشبختانه سیل در این منطقه تلفات جانی در پی نداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۴
طبيعت كه بشه ويلا همين روز مياد به سرشان
پاسخ ها
اميرآقا گل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
انشالله امروز و فردا در گردنه حيران بين آستارا و اردبيل بخاطر وجود ويلاهاهاي زيبا و فراوان اتفاق خواهد افتاد به اميد آنروز
بهتر نیست هشدارهای هواشناسی رو جدی بگریم ؟؟؟ خدا وکیلی تو 2 -3 سال اخیر 95% پیش بینی هاشون درست بوده
هی کوه و جنگل رو بکنید به جاش ویلا بسازید..اینم میشه آخر و عاقبتتون.
آقا ببر
، درختو ببر
جنگلو نابود کن

بساز
ویلا بساز
بفروش

بساز
بساز
بفروش
نگو سیل ویران گر بگو انسان ویرانگر که اینچنین طبیعت خدارا بی محابا برای غرائض شخصی خود ازبین می برد وباران بجای نفوذ در زمین راهی جز ایجاد سیل ندارد.
اين هم از بهشت ايران
اکثر این تخریب از ساخت و ساز بیش از حد و از همه مهمتر معدن سنگی بود که همه جا را خراب کرد و بستر رودخانه را تغییر داد و این بلا را بر سر کلاردشت آورد.
هواشناسی چه می کند میلیارد ها تومان اعتبار صرف پیش بینی و هشدار سیل میشود و حتی از یک واقعه هم اطلاع درستی به مردم داده نمی شود.
مدیریت غیر متخصص وناتوان و نبود سیاست کلی محیط زیستی موجب تمام اینها است.
دوستان عزیز من تقریبا به این منطقه واقف هستم و یکی از اشناهای نزدیکم. در بالاترین نقطه(حسن کیف) ویلا کوچکی در یه مجتمع 6 واحدی دارند که تا اونجایی که یادمه درختی اونجا نیست طبیعت اون بالا کاملا سنگی هست. به همین دلیل شرکت مترو (قطار) معدنی چندین سال پیش اونجا ایجاد کرده و به برداشت سنگ مشغوله و بارها شاهد این بودیم که تکه سنگ های به جا مانده و درشت در کنار بستر رودخانه یا بعضا داخل ان ریخته شده که در نتیجه با بارش بارانی به این شکل این هم نتیجش میشه. ظاهرا هرچی هم ویلا بوده رفته این عکس ها که میبینید تازه مال اول جاده هست.یه پرورش ماهی بود که اونم به رحمت خدا رفت
چرا مردم کلاردشت رو مقصر می دونید برید سراغ این آقازاده ها و ثروتنمدان تهرانی که با وحشی گری به تخریب محیط زیست پرداختند تا بتوانند ویلاهای زیبایشان را بر بالای کوه ها و (با تخریب جنگل) بنا کنند
مهم‌ترين عامل تشديد سيلاب در ايران، دست‌كاري‌هاي نابخردانه بشر و زياده‌خواهي‌هاي آنان است. وگرنه طبيعت قدرت سازگاري بالايي را با چنين بارش‌هايي به خصوص در مناطق جنگلي دارد. قدر جنگل‌هاي باقي‌مانده را بدانيم.
ایکاش این طبیعت زیبا را برای ارضای امیال مادی خودشان خراب نمیکردند
آقاما یه باررفتیم کلاردشت بخدامن یکی که غمم گرفت روی کوهها ازنیمه به پایین سفیدسفید بدون حتی یک درخت.همونجا توبه کردم که دیگه پامو اونجانذارم
ازاين اتفاق ناراحتيم ولي دنبال علت اصلي غضب خداباشيم
اون مایه دارها که بالای کوه هستند که الحمد ا... آسیبی ندیدند چون رفتن اون بالا بالا ها . بمب اتم هم نمیتونه کاری باهاشون بکنه
اگه بگم تاثیر گناه که هزاران امتیاز منفی میگیرم!
وقتی متولیان شهر کلاردشت زباله های خود را به داخل جنگلهای عباس اباد تخلیه میکنند جنگل که دست و زبان ندارد تا به انها اعتراض نماید بنابراین خدا و طبیعت بدین شکل عمل خلاف و ناسپاسی انها را به محیط زیست پاسخ میدهند.
خودمان نابود کننده خودمان هستیم
بابا اينكه در مقابل تصاوير سيل هاي چين و آمريكا يا فيليپين سيل به حساب نمي آيد ، فقط همچين كمكي آب زياد شده .
چرا بايد جنگل ها كه به همه ملت ايران تعلق دارند توسط افراد سودجو به ويلاهاي خصوصي تبديل شوند؟چرا تا حالا حتي يك نفر از اين زمين خواران كه دزدان منابع طبيعي مملكت هستند اعدام نشده اند؟متاسفانه هم اكنون در بسياري از شهرهاي شمال اراضي شاليزاري و جنگل تبديل به شهرك هاي صنعتي شده اند؟!!!آيا در استان هاي ديگر كشور ما زمين باير براي احداث صنايع وجود ندارد كه به اسم شهرك صنعتي به جان جنگل ها و منابع طبيعي كشور افتاده ايم؟تو را به خدا اين نظر را در سايت بگذاريد.التماس مي كنم.
ورود در حریم رودخانه و زمین خواری همین عاقبتشه
بازم بريد تا نوك قله درخت هارو قطع كنيدو ويلا بسازيد
منابع طبيعي، پوشش گياهي و ريشه هاي درختان در خاك ؛ حجم زياد آب را نگاه مي دارند. حتما نبايد كه فوق ليسانس آبخيز داري داشت تا اينها را فهميد. اگر درختان را ببريد ، هم خاك را از دست مي دهيد، هم پوشش گياهي وهم مجبوريد كه سيل هاي بنيان كن را با تلفات جاني و خسارت هاي مالي تجربه بفرماييد.
در کلیه مراتع و جنگلها بخصوص در سراشیبی ها ویلا بسازید تا جلوی سیل ها گرفته شود .
باز هم سنگ كلاردشت رو ببرين و بفروشين
سلام؟
آقای مسوول لایروبی رودخانه سردآبرود کیه؟
خود کرده را تدبیر نیست
از ماست كه بر ماست !
خدا را سپاس که با این همه نا مهربانی مردم نسبت به طبیعت،تلفات انسانی در کلاردشت مخصوصا رودبارک نداشتیم.
دوباره بیایید و از بالای رودبارک عکس بگیرید و عمق فاجعه را نشان دهید.
آنچه بر قضا و قدر فائق آید صبر است.
كلار ما هميشه بهشته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر