بازدید 7143
فرشباف:

تعیین تکلیف نرخ جدید دیه تا مهرماه

رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: اگر نرخ دیه شخص ثالث مانند سال گذشته باشد از هم اکنون می توان نرخ آن را اعلام و عملیاتی کرد و بر این اساس نیز هیچگونه تغییری در مفاد قانونی آن نباید ایجاد شود.
کد خبر: ۱۷۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵ 21 June 2011
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام اینکه نرخ دیه تا مهرماه تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: صنعت بیمه کشور معتقد است که دو برابر شدن مبلغ دیه باید در 4 سال اتفاق بیافتد، در غیر این صورت شوک افزایش نرخ به معضلات اجتماعی دامن می‌زند.

جواد فرشباف ماهریان در گفتگو با مهر با بیان اینکه تعیین نرخ دیه شخص ثالث تا مهر ماه تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد، افزود: در این زمینه راهکارهایی از سوی صنعت بیمه ارائه می شود و در این زمینه مجلسی ها نیز بر اساس قوانین راهکارهایی را مطرح می کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: اگر نرخ دیه شخص ثالث مانند سال گذشته باشد از هم اکنون می توان نرخ آن را اعلام و عملیاتی کرد و بر این اساس نیز هیچگونه تغییری در مفاد قانونی آن نباید ایجاد شود.

وی افزایش مبلغ دیه بیش از رقم سال گذشته را مستلزم اصلاح قانون دانست و عنوان کرد: به همین دلیل است که مجلس وارد موضوع شده است تا بتواند مسائل، موضوعات و جوانب کار را بررسی کند و در صورتی که دولت پیشنهاد خاصی را ارائه کرد، آن را کارشناسی کند.

فرشباف ماهریان تاکید کرد: صنعت بیمه کشور معتقد است که دو برابر شدن مبلغ دیه باید طی 4 سال اتفاق بیافتد، در غیر این صورت و افزایش دو برابری آن طی یکسال شوکی را به جامعه وارد می کند و معضلات اجتماعی را رقم می زند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی و دولت در سیاستهای عملکردی خود به دنبال حذف یارانه ها و رقابتی کردن امور و نرخها به بازار است، بنابراین اینکه باید یارانه ای را با توجه به افزایش نرخ دیه برای افرادی که خسارتی را به جامعه وارد می کنند، در نظر بگیرد را قبول ندارد.

رئیس شورای عالی صنعت بیمه کشور ارائه یارانه با افزایش نرخ دیه را مردود دانست و افزود: در هر حال دولت در این زمینه مختار به ارائه راهکارها است، زیرا تمام عوامل به نرخ دیه بستگی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر