بازدید 10070

مردان کم سواد؛ حاصل ترکیب جنسیتی موجود

جاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با مشکلاتی که افزایش حضور زنان در دانشگاهها به وجود می آورد تاکید کرد: بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهها هر روز رو به افزایش است و حضور خانمها در دانشگاهها به این امر دامن می زند و انگیزه پسران را برای ورود به دانشگاه کم کرده است.
کد خبر: ۱۷۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱ 20 June 2011
یک نماینده مجلس معتقد است حاصل به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها، کم سوادی یا بی سوادی مردان در جامعه است که این امر سبب می شود دختران کمتر بتوانند پسرانی همسطح یا بالاتر از خود از نظر تحصیلات بیابند که این موضوع به معنی افزایش تجرد یا کاهش ازدواج است.

جاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با مشکلاتی که افزایش حضور زنان در دانشگاهها به وجود می آورد تاکید کرد: بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهها هر روز رو به افزایش است و حضور خانمها در دانشگاهها به این امر دامن می زند و انگیزه پسران را برای ورود به دانشگاه کم کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر دانشگاه رفتن برای خانمها تبدیل به یک جذابیت شده که حتی سبب می شود آنها ازدواج کردن و شاغل شدن را در دانشگاه رفتن ببینند و این امر اتفاق خوبی نیست. جامعه ایران یک جامعه سنتی و مذهبی است و بر اساس احادیث، جهاد یک زن شوهرداری است و نماز خواندن یک زن در خانه ارجح تر از نماز خواندن او در مسجد است.

نماینده مردم خوزستان و شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور بیشتر خانمها در دانشگاه و تحصیل آنان موجب بالا رفتن سن ازدواج شده و به این امر در آینده بیشتر دامن جامعه را خواهد گرفت اظهار داشت: مردی که دیپلم است و قصد ازدواج دارد در بیشتر مواقع از سوی زنی که مدرک تحصیلی بالاتری دارد، پذیرفته نمی شود.

به گفته ساعدی، به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها موجب می شود در آینده کم سوادی و بی سوادی مردان در جامعه افزایش یابد.

ساعدی در خصوص ارتباط محیط کار و رشته های آموزش عالی خاطرنشان کرد: به عقیده من هم اکنون نظام آموزش عالی ما با محیط کار هیچ گونه هماهنگی و ارتباطی ندارد و باز کار در مسیر دیگری است و آموزش عالی در راه دیگری حرکت می کند.

وی در ارتباط با راههای افزایش جذب مردان در دانشگاهها و تغییر ترکیب جنسیتی در پذیرش دانشجویان به مهر گفت: بهتر است مردان در رشته هایی هدایت تحصیلی شوند که بعد از اتمام دوران تحصیل بتوانند بلافاصله وارد بازار کار شوند و در کارخانجات و رشته های کاربردی برای زندگی و جامعه شاغل شوند.

این نماینده مجلس در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: برای مثال رشته محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ بازار کاری در کشور ندارد و در هیچ کدام از بخشهای خصوصی و دولتی نمی توان بازار کاری برای این رشته یافت. این امر البته در سایر دانشگاههای دولتی و در برخی رشته ها هم صدق می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
دانشگاه نرفتن پسرها بدلیل عدم توانایی در رقابت با دختران نیست. اگر کاملا همه موانع برداشته شود باز هم دلیلی ندارد بیخودی چهار سال عمرش را تلف کند. در ضمن صورت تمایل به ازدواج دختر دیپلمه به وفور در دسترس هست.
آقاجان سواد تاثیری در زندگی ندارد اما شعور و تربیت چرا. لطفا پسرها را تربیت کنید تا بتوانند شوهر زنی باشند که چند تا مساله پیچیده علمی را بهتر درک میکنه .تربیت باید باشه تا یک انسان درک خوب و کاملی از زندگی مشترک داشته باشه ازدواج که آزمون استخدامی نیست. 
نه که همينطور کار براي فارق التحصيلان دارن درست مي کنن دخترها با تحصيلاتشون اين موفعيت هاي شغلي رو اشغال مي کنن!!!
بنده خودم فوق ليسانس يكي از دانشگاههاي معتبر كشور هستم كه حقوق بنده 700 هزار تومان است. و الان به خودم لعنت ميفرستم كه چرا عمر خودم را تباه كردم و اي كاش حداكثر بعد از ديپلم وارد بازار كار شده بودم تا الان سرافكنده زن و بچه ام نباشم.
حرف خوبی است.
ای بابا! فرهنگ ما اینقدر منحط و منحرف شده که دختران فقط به فکر پول لعنتی هستند! آدم احساس حماقت می‌کنه بس‌که همه دخترها از پول حرف می‌زنند. سواد کیلو چنده؟ ماشینت مدل بالا باشه، خالی بندی بلد باش، لاف زدن بلد باش، اینقدر هم بیکار و علاف باش که روزی یک ساعت صرف تیپ و هیکلت بکنی اون وقت دخترهای بالای فوق لیسانس هم برات سر و دست می‌شکنند، حتی اگر دیپلمه باشی.
اگه این طوری بود که الان همه اروپایی ها باید بی سواد بودند
برو بابا مشكل سربازيه ، مشكل نبود كاره ، مردها به خاطر اين چيزا از درس فاصله ميگيرن ، اگر به درس بچسبه از بازار كار عقب ميمونه اگر به كار بچسبه از درس و مشق ميفته ، ماشلا مشكل اقتصادي هم كه از درو ديوار ميباره براشون ، حالا اين دانشگاه كه مارفتيم چه چيز مهمي در راستاي نياز بازار به ما ياد داد ؟ فقط وقت عزيز و جوونيمون هدر رفت. بازاركار چيز ديگه اي ميخواد .
خوب یکی نیست به این دخترا بگه میری دانشگاه فرمول یاد میگیری موقع بچه داری استفاده کنی یا شوهر داری؟هنوز نمیدونی چی لازمه یاد بگیری؟
به گفته پيغمبر مرد دوران خود باش چرا علت هر مشكلي را در خانومها مي بينيد گراني خانه و بالا بودن اجاره خانه ها و نداشتن كار چه ارتباطي با نرفتن اقايان به دانشگاه دارد يك مرد بيكار و بي خانه اما داراي تحصيلات ايا به درد ازدواج مي خورد؟ مشكل جوانان ما مشكل مادي است وقتي يك مرد نتواند درامدي داشته باشد درس را ول كرده و به دنبال كار مي رود.
حمایت کامل از مردان!!! با تشکر!!!
ما خانم ها هم بریم بمیریم!!
وقتي چشم و همچشمي بيداد ميکند.
پيدا کنيد پرتقال فروش را!
دختران ما بدون آنكه توسط بزرگترها راهنمايي شوند كه ياد گيري مهارتهاي زندگي براي آيندهشان مهمتر از تحصيلات دانشگاهي است ودر تداوم زندگي مشترك بسيار موثر است،همه وقت خود را روي درس گذاشته و عمدتا وظيفه تامين معاش را هم ندارند.پس در دانشگاه موفق تر مشوند.اما ادامه اين روند در زندگي آنها هم باعث موفقيت خواهد شد؟آمار طلاق و تعداد مجردين اين را نشان نميدهد.آيا آمار كاهش ازدواج و افزايش طلاق با عدم ايفاي نقش فطري در زندگي خانم ها همبستگي معني داري ندارد؟ آيا هر شغلي و هر رشته تحصيلي در دانشگاه مناسب خانم ها است؟لطفا مسئولين به فكر ده سال آينده هم باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی