بازدید 21238
نماینده قم:

تغییر گفتمان رئیس جمهور کاملا محسوس است

برخی دوست دارند، مجلس در راس امور نباشد تا بتوانند آنگونه که دوست دارند، رفتار کنند. ظرفیت مجلس برای مقابله با جریان انحرافی بسیار بالاست و اگر به کار افتد، اثرات آن را خواهیم دید، ولی مجلس با تدبیر عمل می کند و منفعلانه برخورد نکرده است. دلیل نگرانی و ناراحتی برخی آقایان عملگرا بودن مجلس هشتم است. اگر مجلس منفعلانه عمل می کرد، اینها از جنازه مجلس عبور کرده بودند و مجلس رو به قبله بود. مجلس مانند سدی ایستاده و مقاوم است و با جریان مخالف قانون مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۱۷۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹ 26 June 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: صرفنظر از مواضع شخصی افراد، مجلس نهم، مجلسی با شاکله اصولگرایی خواهد بود؛ اصولگرایانی که با آرمان های امام و رهبری، توانایی علمی لازم و تجارب و شایستگی وارد مجلس می شوند و به دور از جریان انحرافی؛ کسانی که برای کارایی نظام تلاش می کنند؛ اینها ویژگی های کسانی است که مجلس نهم را تشکیل خواهند داد و غلبه نیز با این جریان است.

حجت الاسلام علی بنایی در گفت وگو با «تابناک» گفت: مردم و نخبگان کشور به عملکردهای دولت در سالیان اخیر انتقاد جدی دارند و با این اوصاف، مشخص خواهد بود که این جریان در انتخابات، چه رأیی خواهد داشت. مشکل بیکاری و معیشت مردم و نیز اجرای ناقص برنامه ها و قوانین، مواردی است که مردم روی آنها حساس هستند و اگر در سال اول عملکرد دولت مشخص نبود، در آستانه انتخابات و پس از گذشت هفت سال، عملکرد دولت کاملا مشخص است. به این ترتیب که هر کس می تواند کارنامه خود را ارایه دهد و مردم نیز می توانند با آگاهی و بصیرت، انتخاب خود را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه انتقال آب سرشاخه های دز به قم، پروژه ای ده ساله است. ده سال پیش، فقهای شورای نگهبان ساکن در قم، از رهبری خواستند که فکری به حال آب قم کنند.
هم اکنون فاز اول این پروژه اجرا شده و یک سوم آب مورد نظر به قم رسیده است، ولی گرمای هوا در این فصل از سال، باعث شده است که مصرف آب بالا برود و در این شرایط، این میزان آب نیاز قم را برطرف نمی کند و باید از چاه‌های آب نیز برداشت شود. این در حالی است که مردم قم این پروژه را هدیه ای از طرف رهبری می دانند و همه وزرای گذشته نیرو نیز اذعان دارند که رهبری به شخصه پیگیر این موضوع بوده اند.

وی درباره نامه رئیس جمهور به مجلس و معرفی وزیر ورزش گفت: باید بین توهم و واقعیت فرق گذاشت. آن چیزی که فرد در واقعیت می بیند، چیزی سوای آن است که در خواب می بیند. مجلس در رأس امور است؛ چه برخی بخواهند و چه نخواهند.

بر پایه اصو ل قانون اساسی و فرمایش های امام و رهبری، مجلس در همه احوال در رأس امور است؛ حال آن که شاید برخی آرزوی این را داشته باشند که مجلس زیردست قرار گیرد، اما این توهمات واقعیت را تغییر نخواهد داد. برخی دوست دارند که مجلس در رأس امور نباشد تا بتوانند آن گونه که دوست دارند، رفتار کنند.

باید گفت، ظرفیت مجلس برای مقابله با جریان انحرافی بسیار بالاست و اگر به کار افتد، اثرات آن را خواهیم دید، ولی مجلس با تدبیر عمل می کند و منفعلانه برخورد نکرده است. دلیل نگرانی و ناراحتی برخی آقایان، عملگرا بودن مجلس هشتم است. اگر مجلس منفعلانه عمل می کرد، اینها از جنازه مجلس عبور کرده بودند و مجلس رو به قبله بود. مجلس مانند سدی ایستاده و مقاوم است و با جریان مخالف قانون مقابله خواهد کرد.

بنایی تأکید کرد: در مورد نامه ای که آقای احمدی نژاد به مجلس فرستاد، باید گفت که اگر فردی درس خوانده و تا اندازه ای با قانون اساسی آشنایی داشته باشد، می تواند قضاوت کند. این زیبنده رئیس جمهور نیست که بخواهد قوه دیگری را مورد خطاب قرار دهد. مجلس نیز نامه را خواند تا مردم هشیار باشند و بدانند که ادبیات رئیس جمهور چه تغییری کرده است؛ تغییر گفتمان رئیس جمهور کاملا محسوس است و واکنش مجلس بجا بود.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تصریح کرد: بحث عملکرد دولت با بحث آقای مشایی جداست و باید بین عملکرد دولت خدمتگزار و جریان انحرافی تفاوت قایل باشیم؛ اما به دلیل چک‌های سفیدی که آقای احمدی نژاد برای آقای مشایی خرج کرده است، این دو یک روح در دو بدن هستند و نمی توان تفاوتی بین اینها دید. در عین حال، بدنه کارشناسی دولت با این جریان همسو نیست.

بنایی افزود: مجلس تلاش دارد که قانون گرایی را در کشور حاکم کند، برای همین، قانون گریزی را ناپسند معرفی کرده و در موارد لازم به قوه قضائیه ارجاع می دهد. مجلس با جریاناتی که بخواهند با رفتار نادرست خود، قانون را دور بزنند، مقابله خواهد کرد؛ مجلس نسبت به حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: تبیین اهداف جریان انحرافی از وظایف اصلی نمایندگان است. دیگر آن که اینها از چه جایگاه برخاسته اند و این جریان چه هدفی را دنبال می کند؟ ابزارهای اجرایی آنها چیست؟

در این باره باید گفت، آنها در هر منطقه ای بنا به اقتضای شرایط رفتار می کنند؛ بنابراین، وظیفه نیروهای حزب اللهی و اصولگرایان واقعی این است که نیروهای وابسته به جریان انحرافی را معرفی کنند، چرا که این کار، بزرگترین خدمت به آحاد ملت است.

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار