بازدید 6447

افزایش فعالیت وهابیت و بهائیت در هرمزگان

سالانه بیش از پنج هزار مبلغ به استان اعزام می شوند لذا به منظور افزایش بصیرت دینی و با هدایت و تغذیه فکری و اولویت بندی آسیبهای اجتماعی هر منطقه، می توان گام های مؤثری در مرتفع کردن مشکلات استان برداشت
کد خبر: ۱۷۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷ 19 June 2011
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان از افزایش فعالیت فرقه های نوظهوری همچون وهابیت و بهائیت در هرمزگان ابرار نگرانی کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد بعدازظهر شنبه در نشست با مدیران و سرپرستان دفاتر شهرستانی شناسایی و مقابله عالمانه و آگاهانه با عرفانهای کاذب و نوظهور و یا فرهنگهای انحرافی که در استان در حال گسترش است را از ضروریات عنوان کرد.

وی گفت: این عرفانها از بدو ظهور باید متلاشی شوند و با کارهای فرهنگی سازمان یافته با این عرفانهای نوظهور مقابله کرد، وهابیت و بهائیت دو فرقه ای هستند که دامنگیر برخی از شهرستانهای استان هرمزگان شده است از این رو با فعالیتهای فرهنگی مناسب و شایسته و به کارگیری داشته ها و توانمندی های موجود باید به جنگ با این دو فرقه رفت و آنها را نابود کرد.

حجت الاسلام انصاری راد در تشریح شاخصهای برنامه های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال 90 بیان کرد: برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی نحله های انحرافی، برگزاری یک دوره نشست تخصصی عرفانهای نوظهور در شهرستانها، آموزش 150 نفر از ائمه جماعات و مبلغین، آموزش 100 نفر از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت، آموزش مسئولین مکتب خانه ها و خانه های قرآن، حمایت نرم افزاری از 30 طلاب حوزه علمیه، برگزاری 120 گفتمان دینی، برگزاری دوره آموزش مبلغات و ... از اهم شاخص های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال جاری است.

وی ابهام اولویت برنامه ها در سال جاری از عوامل مهم به تعویق افتادن این نشست در سال 90 یاد کرد و اظهار داشت: با نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی، رسالتهای مهمی بر دوش مسئولان فرهنگی نهاده شده است که باید سعی و تلاش شود تا به نحو احسن به اجرا درآید.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: از آنجایی که اقتصاد و فرهنگ با هم در ارتباط اند لذا باید بر ای تحقق جهاد اقتصادی، زیربنای آن را مد نظر قرار داد از آنجایی که برخی معتقدند فرهنگ هیچ ربطی به اقتصاد ندارد و این اعتقادی غلط است چرا که فرهنگ منهای اقتصاد امکان پذیر نیست به خصوص در کشور ما که یک کشور در حال توسعه است؛ پس برای اعتلای فرهنگ و به منظور دست یافتن به اهداف اقتصادی باید برنامه ریزی لازم و مناسب انجام شود.

انصاری راد تصریح کرد: از دیگر مواردی که در سال جاری باید مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد پیوست فرهنگی است که از مطالبات جدی مقام معظم رهبر ی است لذا امید است در سال 90 بیش از پیش به این مقوله مهم پرداخته شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از دانش آموزان، دانشجویان، مبلغان، ائمه جمعه و جماعات، و... به عنوان ظرفیت های موجود در استان یاد کرد و ادامه داد: سالانه بیش از پنج هزار مبلغ به استان اعزام می شوند لذا به منظور افزایش بصیرت دینی و با هدایت و تغذیه فکری و اولویت بندی آسیبهای اجتماعی هر منطقه، می توان گام های مؤثری در مرتفع کردن مشکلات استان برداشت و اگر این امکانات و ظرفیت ها که در فوق از آنها یاد شد در کنار هم قرار گیرند برنامه های فرهنگی خروجی بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رعایت آمایش سرزمینی از دیگر اولویت برنامه های اداره کل تبلیغالت اسلامی هرمزگان در سال 90 است گفت: نگاه ما در سال جاری یک نگاه استانی است لذ ا باید بر روی آمایش سرزمینی متمرکز شد و توزیع اعتبارات و حجم برنامه ها به صورت شهرستانی اعلام خواهد شد به همین منظور بخشی از اعتبارات به طور مستقیم از مرکز به شهرستانها اعطا می شود لذا در سال جاری باید تمرکز زایی را کنار گذاشت و به تمرکز زدایی روی آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی