بازدید 3928
۸

تولید10 میلیارد تن CO2 در تهران

رسول علی اشرفی پور گفت: در حال حاضر هر خودروی قابل تردد در سطح استان تهران سالانه به طور میانگین ۵/۳ تن دی اکسید کربن تولید می کند و با توجه به اینکه تعداد خودرو های قابل تردد در سطح استان هم اکنون سه میلیون دستگاه است این بخش به تنهایی مسئول انتشار سالانه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه ای دی اکسید کربن در هوا است.
کد خبر: ۱۷۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸ 15 June 2011
مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بخش خودرو به تنهایی مسئول انتشار سالانه ۱۰ میلیارد ‌و ‌۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن است گفت: در حالیکه معاینه منظم فنی خودروها تا ۲۳ درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد پنج ساله شدن آن هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش مهر، رسول علی اشرفی پور گفت: در حال حاضر هر خودروی قابل تردد در سطح استان تهران سالانه به طور میانگین ۵/۳ تن دی اکسید کربن تولید می کند و با توجه به اینکه تعداد خودرو های قابل تردد در سطح استان هم اکنون سه میلیون دستگاه است این بخش به تنهایی مسئول انتشار سالانه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه ای دی اکسید کربن در هوا است.

اشرفی پور اظهار داشت: بنابراین معاینه فنی خودروها به ویژه در استان تهران که سهم قابل توجهی از آلایندگی ها مربوط به منابع متحرک یعنی خودروها و موتور سیکلتهاست بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه خودروهای داخلی هنوز از استانداردهای روز دنیا برخوردار نیستند افزود: با توجه به هوای نیمه خشک تهران، جمعیت زیاد و حجم بالای فعالیتهای روزانه تردد خودروها در این سطح قابل توجیه نیست.

اشرفی پور با اشاره به نقش معاینه فنی خودروها در کاهش انتشار آلاینده ها گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی خودرو در سطح استان تهران بایستی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان بخشی از آلاینده ای هوا را که مربوط به ریزگردها نیست و قابل کنترل است کاهش داد.

وی با انتقاد از طرح ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها گفت: در حالی که معاینه منظم فنی خودروها می تواند تا ۲۳ درصد کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد وضع چنین قانونی و وجود چنین ناهماهنگی بین دستگاهها قابل قبول نیست.

به گفته اشرفی پور، اینکه بسیاری از صاحبان خودرو هنوز قطعات کنیستر و کاتالیست را نمی شناسند با توجه به تأکیدات کار گروه کاهش آلودگی هوا ی تهران برای مکلف کردن صاحبان خودرو برای نصب این قطعات بر روی خودرو بسیار قابل تأمل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
با سلام
10.5ميليون تن صحيح است .چون 3 ميليون خودرو داريم كه اگر در سال هر دستگاه 3.5 تن منوكسيد كربن توليد كند مي شود 10.5 ميليون تن .به همين سادگي .
به فرض اينكه هر خوردو به طور متوسط 10 ليتر بنزين مصرف كند، ميزان توليد ساليانه دى اكسيد كربن در تهران نزديك به سى هزار تن خواهد بود.
عجب تولید بالایی
کاش صادر می کردیم
این عدد کاملا غلط است. کل انتشار سالانه گاز گلخانه ای دنیا 32 میلیارد میلیون تن است. چطوری فقط تهران یک سوم است؟

یک متخصص climate change
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل