بازدید 24956

روش هاي ابراز محبت به همسر

در برابر ديگران او را مورد انتقاد قرار ندهيد. اگر حس مي كنيد همسرتان نياز به كمي انتقاد سازنده دارد، به هيچ وجه آن را مطرح نكنيد مگر خصوصي و با لحني دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پايين آمدن عزت نفس و جريحه دار شدن احساسات مي گردد.
کد خبر: ۱۷۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵ 13 June 2011
يكي از اشتباهات جبران ناپذير زوج ها بعد از آغاز زندگي مشترك، فراموش كردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت براي يكديگر است. گويا همه چيز فداي روزمرگي ها مي شود. غافل از اينكه اين مساله باعث دور شدن و دلخوري زن و شوهر از يكديگر و ايجاد فاصله بين آن دو مي گردد.
 
در حالي كه با يك شاخه گل، يك كلمه محبت آميز و چند دقيقه صحبت صميمانه مي توان مشكلات و دلخوري ها را از سر راه برداشت و زندگي شيريني را در كنار همسر خود در پيش گرفت. شايد باور نكنيد ولي راه هاي ساده اي براي ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد:
 
1- براي او پيام هاي محبت آميز بفرستيد. به تلفن همراه او پيامي صميمانه بفرستيد. مطمئن باشيد كه اين كار هم شيرين و هم جالب است.
 
2- يكي از كارهاي مشكل او را انجام دهيد. يكي از كارهاي روزمره كه او رغبتي به انجام آن ندارد، مانند چيدن علف هاي هرز، را انتخاب و براي او انجام دهيد و هنگامي كه او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتي مي كند، نظاره گر باشيد.
 
3- با هم يك كار سرگرم كننده انجام دهيد. يك سرگرمي مانند حل جدول، تكميل پروژه اي براي بهتر كردن محيط خانه، يا فروش اجناس غيرقابل مصرف منزل كه مي تواند شما را به هم نزديك كند را انتخاب و در انجام آن با يكديگر مشاركت كنيد.
 
4- با هم بازي كنيد. با انجام بازي هايي نظير شطرنج، لحظات خوبي را ايجاد كنيد. فقط به ياد داشته باشيد كه اگر شما را شكست داد، با او درگير نشده و تنها لبخند بزنيد.
 
5- حس قدرداني خود را ابراز كنيد. وقتي همسرتان سخت كار مي كند يا برايتان كاري انجام مي دهد، بگذاريد بداند كه شما قدردان زحمات او هستيد.
 
6- خانه را تبديل به پناهگاهي براي او كنيد. خانه را محل امني براي همسرتان كنيد تا بتواند از استرس هاي زندگي رهايي يابد. تمام تلاش خود را براي ساختن محيطي مطلوب در خانه، بنماييد.
 
7- به كارهاي عجيب و غريب او بخنديد. اجازه ندهيد كارهاي كوچكي كه همسرتان انجام مي دهد، اعصاب شما را درهم بريزد. اگر درباره آن بينديشيد، ممكن است برخي از آنها شما را بيشتر به همسرتان جذب كند. اگر او اين كارها را انجام نداده، فقط مي خواسته كه تكراري عمل نكند.
 
8- براي او دعا كنيد. از خداوند بخواهيد كه در درست انجام دادن همه كارها، او را ياري كند. همچنين گاهي اجازه دهيد همسرتان اين دعا را بشنود. اين كار سبب مي شود تا او دريابد كه وقتي او قادر به انجام كاري نيست، شما از شخصي توانا برايش درخواست كمك مي كنيد.
 
9- قبل از دور انداختن چيزي هماهنگ كنيد. اگر همسرتان وسايلي دارد كه به نظر شما غيرقابل استفاده است، پيش از آن كه مطمئن نشده ايد كه به آن احتياجي ندارد، آن را دور نيندازيد.
 
10- قبل از نظافت هماهنگ كنيد. پيش از جابه جايي يا مرتب كردن وسايل روي ميز كار همسرتان، از او اجازه بگيريد. شايد او وسايلي را طوري قرار داده كه دسترسي به آنها برايش راحت تر است و ممكن است در صورت جابه جا كردن آنها، براي او بي نظمي به وجود آيد.
 
11- با هم به پياده روي يا گردش برويد. بگذاريد طبيعت خلق و خوي شما را براي دوست داشتن تنظيم كند. صحبت كنيد، گوش دهيد.
 
12- انتظار نداشته باشيد آنچه را در ذهنتان مي گذرد را بخواند. اگر موضوعي هست كه مي خواهيد همسرتان بداند، به او بگوييد، از او انتظار نداشته باشيد كه از افكار و احتياجاتتان باخبر باشد.
 
13- با هم بخنديد. دوران بزرگسالي خود را براي لحظاتي فراموش كنيد و با هم كارهاي بچه گانه و شادي آور انجام دهيد. همچنين، اگر كار اشتباهي انجام شد، سعي كنيد با شوخي و خنده از آن بگذريد. اين كار سبب كاهش استرس در آن شرايط خواهد شد.
 
14- از جاسوسي كردن بپرهيزيد. از مخفيانه زير نظر گرفتن و بررسي همسرتان دوري كنيد. اگر مي خواهيد چيزي را بدانيد، بدون رودربايستي از او سؤال كنيد.
 
15- كارت پستال هاي عاشقانه به او بدهيد. منتظر يك مناسبت خاص نباشيد تا به او هديه اي بدهيد. عاشقانه ترين كارتي كه مي توانيد را پيدا كنيد و در ماشين او بگذاريد. فراموش نكنيد كه پيام عاشقانه خود را هم در آن بنويسيد.
 
16- خوراكي هاي مورد علاقه او را تهيه كنيد. شكلات يا هر خوراكي ديگري كه او دوست دارد را بخريد و در كنار ظرف غذاي او با يك جمله زيبا بسته بندي كنيد.
 
17- درباره آينده گفت وگو كنيد. آينده خيلي هم از آنچه كه به نظر مي رسد دور نيست. درباره جاهايي كه دوست داريد وقتي 50 سال از ازدواجتان گذشت برويد، با هم حرف بزنيد و سعي كنيد تا آن روياها به واقعيت تبديل شوند.
 
18- شك و ترديدها را روشن كنيد. اگر همسرتان گفتار يا رفتاري مشكوك داشت، زود نتيجه گيري نكنيد. به او فرصت دهيد تا پيش از آن كه شما قضاوت كنيد، آن را توضيح دهد.
 
19- بگذاريد او مرد خانه باشد. اگر چه اين مسئله هر روز كمتر در نظر گرفته مي شود، اما هنوز هم مفيد است. اما اين بدان معنا نيست كه چون فقط همسرتان خانه را اداره مي كند و چرخ زندگي را مي چرخاند، شما نبايد حق انتخاب داشته باشيد. اين يعني او رئيس تيم است.
 
20- بگوييد "معذرت مي خواهم ". اگر چه شرايطي وجود دارد كه ممكن است شما نخواهيد بپذيريد كه اشتباه مي كنيد. شايد حرف آزاردهنده اي گفته باشيد يا كار بي اهميتي انجام داده باشيد. هيچ گاه براي اظهار تأسف و عذرخواهي از همسرتان غرور نداشته باشيد.
 
21- به قول هاي خود عمل كنيد. اگر به همسرتان قول انجام كاري را داده ايد، بايد تا پايان آن را دنبال كنيد.
 
22- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار يا گفتارش باعث آزردگي شما شده است، او را ببخشيد. هرگاه اختلافي به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نكشيد، به خصوص اگر اظهار پشيماني كرده بود.
 
23- صادق باشيد. چيزي را از همسرتان مخفي نكنيد. روراست و شفاف باشيد. اين مورد به درستكاري بيشتر شما كمك خواهد كرد.
 
24- در برابر دوستانش به او افتخار كنيد. مردها به طور ذاتي روي بالا بردن خود حساب مي كنند. گاهي اوقات به منظور دلگرمي دادن به او بگذاريد تعريف هاي شما را در مورد رفتارها و كردارهاي خوبش بشنود.
 
25- ماشينش را بشوييد. او را با شستن و تميز كردن ماشينش غافلگير كنيد. اگر نمي توانيد خودتان كار را برعهده بگيريد، آن را به يك متخصص بسپاريد.
 
26- عكس او را در صفحه كامپيوتر قرار دهيد. با قرار دادن عكس او بر پس زمينه كامپيوتر خود، اجازه دهيد او بداند كه هنوز هم مردي خوش تيپ است.
 
27- با هم عبادت كنيد. زوجي كه با هم نماز مي خوانند، با يكديگر مي مانند. اينها لحظاتي لطيف و خاص هستند كه بين هر دو شما به يك ميزان تقسيم شده و به يك اندازه اهميت دارد.
 
28- غذايتان را زير نور شمع بخوريد. غذاي مورد علاقه او را بپزيد و شمعها را روشن كنيد. زماني را به تمركز و توجه به يكديگر و نگاه كردن در چشمان هم اختصاص دهيد.
 
29- در مقابل ديگران با او مخالفت نكنيد. اين كار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث مي شود تا احترام ديگران نسبت به او از بين برود. درنظر داشتن اين نكته به خصوص اگر داراي فرزند هستيد، بسيار اهميت دارد.
 
30- در برابر ديگران او را مورد انتقاد قرار ندهيد. اگر حس مي كنيد همسرتان نياز به كمي انتقاد سازنده دارد، به هيچ وجه آن را مطرح نكنيد مگر خصوصي و با لحني دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پايين آمدن عزت نفس و جريحه دار شدن احساسات مي گردد.
 
31- از او حمايت كنيد. به ديگران اجازه ندهيد به همسرتان بي احترامي كنند. حتي نظريه اي كنايه آميز مي تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع كنيد. نگذاريد شخصي، مهم ترين و با ارزش ترين فرد زندگيتان را به زمين بزند.
 
32- خودتان را دوست بداريد. خيلي وقتها ما به عنوان يك زن، به خاطر سستي خودمان، جلوي شوهرانمان را مي گيريم. ياد بگيريد كه آنها را آزاد بگذاريد. موضوعاتي كه شما را نگران مي كنند، اغلب حتي آنها را آزار هم نمي دهند. آنچه آنها را اذيت مي كند، زماني است كه ما مانع آنها مي شويم. به ياد داشته باشيد، گرچه ممكن است عجيب به نظر برسد، اما وقتي خودتان را دوست نداشته باشيد نمي توانيد واقعا شخص ديگري را دوست بداريد.
 
33- هنگام بيماري مراقبش باشيد. مردها نازپروردگي را دوست دارند، بخصوص هنگامي كه بيمارند. همه چيز را براي او فراهم كنيد و سوپ مخصوصي هم برايش بپزيد.
 
34- در چشمان او بنگريد. زماني كه همسرتان با شما صحبت مي كند، مستقيم به چشمان او نگاه كنيد. نه تنها اين كار نشانگر اين است كه شما به آنچه او مي گويد علاقه منديد، بلكه چيزي در نگاه كردن در چشمان او وجود دارد كه به شما والايي خواهد داد.
 
35- عكسهاي عروسي تان را قاب كنيد. پس از اين كه مدتي از ازدواجتان گذشت، عكسهاي عروسي تان را مخفي نكنيد. بلكه آنها را در قاب عكس بگذاريد. اين كار يادآوري خواهد كرد كه چگونه در ابتدا عاشق هم شديد و چقدر اين عشق افزايش يافته است.
 
36- سند ازدواجتان را به نمايش بگذاريد. سند مقدس ازدواجتان را قاب بگيريد. اين كار يك يادآوري شگفت انگيز و پايدار مبني بر اين خواهد بود كه عشق شما مهر و موم شده است و شما به طور قطع به يكديگر تعلق داريد.
 
37- به او اعتماد كنيد. بيشتر اوقات زنها نشسته اند و منتظرند تا همسرشان كار خطايي انجام دهد. تا مچشان را بگيرند. جرات داشته باشيد و او را باور كنيد.
 
منبع: روزنامه كيهان
ترجمه از: نسيبه رجبي
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار