بازدید 12620

برخی اعمال لیلةالرغائب

رجب، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن آورده شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا و غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم روی او بسته می شود.
کد خبر: ۱۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰ 08 June 2011
نخستین شب جمعه ماه رجب، شب آرزوها نامیده شده، در شب آرزوها درهای رحمت الهی گشوده و برای بهره‌مندی هر چه بهتر و بیشتر از این شب اعمالی برای آن ذکر شده است.

روزه

روزه، نخستین پنجشنبه ماه رجب دارای ثواب و برکات بسیاری عنوان شده است.

رجب، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن آورده شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا  و غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

نماز

برای نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب، نمازی دوازده رکعتی از سوی رسول خدا ذکر شده که فضیلت بسیاری دارد که بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک بار سوره حمد، سه بار سوره قدر، دوازده بار سوره توحید خوانده شود.

وقتی دوازده رکعت به پایان رسید، هفتاد بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد بار، ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال خواست.

پیامبر اکرم در فضیلت این نماز فرموده است: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد.

پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. فوت شده می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام.

آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
التماس دعا از همه مومنین
پاسخ ها
یزدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
محتاجیم به دعا
امیدوارم در این شب بزرگ همه مسلمین به خواسته های مشروعشون دست پیدا کنند. التماس دعا
با ارزوي سلامتي براي آقا امام زمان (عج) وظهور ايشان از درگاه خداوند متعال
يك شب به طاعت تو من نياوردم به صبح
بيهوده رفت روز و شب و ماه و سال من
تابناک خیلی ممنون از یاداوری تان سال قبل هم به لطف شما لیله الرغایب را یاد گرفتیم رحمت خداوند بر والدین شما باد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل