بازدید 209378

تصاوير ديدني از ايران ما: جنگل ابر شاهرود

کد خبر: ۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲ 31 August 2008
جنگل ابر شاهرود، رؤيايي دست يافتني

از شاهرود، نگين چهارفصل استان سمنان؛ استاني كه خود بيشترين، پرجاذبه‌ترين و متنوّع‌ترين اندوخته‌گاه‌هاي زيست‌سپهر ايران را در خود جاي داده است، اگر فقط 50 كيلومتر ديگر به سمت شمال شرق حركت كني، پس از عبور از آرامگاه بايزيد بسطامي و شيخ خرقان، ناگهان احساس خواهي كرد كه سوار بر لوبياي سحرآميز آسمان را شكافته‌اي و بر روي فرش پنبه‌اي سفيد‌رنگي قرار داري كه تاكنون نه نظيرش را ديده‌اي و نه گمان مي‌كردي چنين چشم‌انداز بديعي را مي‌تواني در ايران، سرزميني كه با كويرهايش شهرت جهاني يافته، ببيني!

جنگل زيبا و خوش آب‌وهواي ابر در 50 کيلومتري شمال شرق شاهرود و در مسير جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستاي ابر قرار دارد و ادامه جنگل‌هاي سرسبز شمال کشور است.

راه رفتن روي ابرها رؤيايي است، دست يافتني. بدون جدا شدن روح از بدن مي‌شود ميان ابرها راه رفت، خوابيد و بر ابر سوار شد. لازم نيست حتما به آسمان بروي.

در جنگل ابر آسمان به زمين مي‌آيد. از قبل خبر نمي‌كنند. هر وقت دلشان بخواهد مي‌آيند هر وقت هم كه دلشان بخواهد مي‌روند. مجاورت دو ناحيه كم فشار و پرفشار (دشت گرگان و منطقه ابر) باعث شده هر وقت زمين انرژي مي‌گيرد ابرها جابه‌جا شوند.

ابرها چنان ديواري ساخته‌اند كه نور كه مي‌افتد سايه‌ات را مقابلت مي‌بيني. ابرها در حال جوششند. انگار كه زمين سماوري است بزرگ و جوش آمده، كه بخار آب با فشار از آن بيرون مي‌زند. سرد سرد است.

مناظر اطراف با پوشش سراسر سبز و گاه رنگي‌اش آدمي را وادار مي‌كند به بيشتر ديدن.

 
پيشتر كه مي‌روي درخت‌ها شروع مي‌كنند به سبز شدن. يكي، دو تا، هزار تا. آنچه زياد است چنار است و بلوط و آنچه چشم به دنبال آن مي‌گردد اورس است. درخت خاص منطقه ابر كه مثل ابر روي زمين مي‌خزد. نمي‌شود گفت مه غليظ، در اين جنگل، ابر گردا گردت را مي‌پوشاند. خنكي و طراوت و بوي خوشي همراه ابر روي صورتت مي‌نشيند.
 
 
 
منبع: شاهوار و ميراث ما
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۰
انتشار یافته: ۰
بسیار بسیار زیبا. باورم نمیشود در شاهرود و چنین صحنه های روحنوازی. ممنونم
کاش این عکس ها رو نشون نمی دادی، با این کارتون نظر زمین خوارها رو جلب کردید!!!
با سلام

واقعا به وجد امدم با ديدن اين تصاوير اصلا باور نمي شه كه در شاهرود اين چنين مناظري باشه . دستتون درد نكنه من كليه عكسهاي ايران ما رو كه رو سايت مي زاريد آرشيو مي كنم چون واقعا زيبا هستن
با سلام
از اين كار ارزشي شما كه عكس هاي بسيار زيبائي از نقاط مختلف ايران عزيزمان نشان مي دهيد ممنونم. شايد بدينوسيله امثال من ايراني بهتر بفهميم كه مملكتمان چه جاذبه هاي زيبائي دارد و فقط فكر نكنين خارج همه چيز است.
بسيار زيبا بود لطفا از اين نوع تصاوير باز هم در سايت قرار دهيد
واقعازيبا و باورنكردني است لطفا اين بخش يعني تصاوير ديدني ايران را وسعت بيشتري ببخشيد با تشكر
واقعا عالیست دستتان درد نکند.خداوندرا به خاطر آفریدن تمام نعماتش شاکریم.
شاهرود - نگین البرز - شهر 4فصل.
دیدن شاهرود را به همه توصیه میکنم.
ممنون از عکسهای بسیار زیبای شما
اين توضيح لازم به نظر مي رسد كه منطقه شاهوار بخشي از استان گلستان است كه از مسير جاده‌اي به نام توسكستان قابل دسترسي است.
البته در ادامه مسير به شاهرود كه جزو استان سمنان است مي رسيم.
عالی بود جدا بعضی از تصاویر رویایی بود
واقعا خداوند سرزمینی زیبا و پر طبیعت به ما داده .
ایران دوستت داریم و از خدواند می خواهیم که همیشه سربلند باشی
از سلیقه خوب شما تشکر میکنم.من یک ماه گذشته در شاهرود بودم ولی از وجود این جنگل اطلاعی نداشتم.حتما"در سفر بعدی به این منطقه زیبا میروم.باتشکر سلیمانی
واقعا عجب طبيعت شگفت انگيزي - فكر نمي كردم اينجا (شاهرود) ايران ما باشد.
واقعا بايد به شگفتي و بزرگي نعمتهاي خداوند متعال دراين ماه مبارك اذعان پيدا نمود.
واقعا از ديدن اين تصاوير لذت بردم.
از دست اندركاران سايت بسيار متشكرم
متاسفانه جنگلهاي يادشده ومشابه آن به شدت از طرف افرادي كه از آن بازديدويا استفاده ميكنند درحال تخريب وآلود شدن است .اي كاش هم ميهنان گرامي ملاحظه طبيعت وبكرماندن اين گونه مناظر راداشته باشند...
ممنون كه اين تصاوير را گذاشته ايد . آخه تا چند وقت ديگه قراره با پافشاري شديد عده اي، از وسط اين جنگل يه جاده رد بشه شايد ديگه اونجا ابري نمونه
انصافا قسمت تصاوير ديدني از ايران ما يكي از بخشهاي خوب سايت شماست منهتا اگر بتوانيد اطلاعات بهتري و كاملتري نسبت به مناطق ديدني ارائه كنيد عالي مي شود در هر صورت متشكرم
با سلام
فكر نمي كردم سايت وزين و معتبر تابناك ميانه ايي با طبيعت خداوند متعال هم داشته باشد
به شخصه هنگامي كه اين عكسها را ديدم به قدري شگفت زده شده كه هوس كردم سري به شاهرود بزنم
البته هر از گاهي هنگام رفتن به مشهد در اين شهر خوش آب و هوا يك شب را مي مانم. اما اين بار سعي مي كنم با خانواده حتما به اين جنگل زيبا سري بزنم.
سلام. با تشكر از عكس هاي زيبا. آيا در تمام طول سال اين حالت وجود دارد يا در ماه يا فصل خاصي مي توان اين مناظر را ديد؟
با تشكر
با سلام.بسیار زیباست ولی بهتراست مستقیم به اسم مکان اشاره نکنید واجازه بدهید کمی بینندگان فکر کنندوسپس مرحله به مرحله بادادن اطلاعات میتوانید به اسم مکان مورد نظر اشاره کنید با این کار به بیننده اجازه فکر کردن میذهید وجذابتر هم میباشد /
با سلام ازدیدن تصاویرزیبای شاهرود به وجد آمدم ایکاش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمی درایت میتوانست این منطقه را به یک قطب گردشگری در ایران و دنیا تبدیل کند تا هم مردم از این همه زیبایی و لطافت لذت ببرند و هم راهی برای جذب توریست باشد .
چگونه است كه با داشتن اينچنين طبيعت زيبا و بكر در ايران اسلامي ما بدنبال ....
شايسته است اين منطقة زيبا بيشتر مورد توجه سازمان ايرانگردي و جهانگردي قرار گيرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار