بازدید 5498

آیةالله استادی: از نظر اخلاق پیشرفت نكرده ایم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح كرد: نباید به مخالفین اهانت كرد، برخی از روزنامه‌ها هر روز اشخاصی را مسخره می‌كنند در حالی كه توهین و مسخره كردن از اخلاق اسلامی و مورد تایید امام و رهبر معظم انقلاب نیست.
کد خبر: ۱۶۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶ 05 June 2011
امام جمعه سابق قم از رواج دروغ و غیبت و تهمت در جامعه انتقاد كرد و گفت: نظام ما از هر جهت كه پیشرفت كرده باشد، از نظر اخلاق پیشرفتی نكرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رضا استادی شامگاه شنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) كه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینكه امام از آغاز نهضت همواره اسلام را مطرح می‌كرد اظهار داشت: امروز هر كسی و در هر جایگاهی كه می‌خواهد باشد حتی اگر روحانی باشد و به جای اسلام چیز دیگری را مطرح كند، منحرف از خط امام است چرا كه امام همواره بر روی اسلام تاكید داشت.

وی افزود: امام از اختلاف بین مسئولین ناراحت می‌شدند و امروز نباید بین خودی‌ها اختلاف وجود داشته باشد و رهبرمعظم انقلاب نیز فرمودند اگر كسانی نظام را قبول دارند و پایبند به انقلاب هستند اما جور دیگری فكر می‌كنند باید امنیت آنها تأمین شود تا بتوانند به راحتی زندگی كنند.

دایره انقلاب را تنگ نكنیم

امام جمعه قم اضافه كرد: متاسفانه امروز عده‌ای دایره انقلاب را آنقدر تنگ می‌كنند كه گویی غیر از خود هیچكس دیگری را قبول ندارند.

وی بیان داشت: معتقدم اگر خطیب نماز جمعه به گونه‌ای رفتار كند كه مردم دو دسته شوند این اشتباه است چرا كه نماز جمعه و مراسم مختلف همچون ۲۲ بهمن، ۱۵ خرداد، سالگرد ارتحال امام برای همه مردم است، اما متأسفانه برخی‌ها جور دیگری رفتار می‌كنند.

نظام ما از نظر اخلاق پیشرفتی نكرده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح كرد: نباید به مخالفین اهانت كرد، برخی از روزنامه‌ها هر روز اشخاصی را مسخره می‌كنند در حالی كه توهین و مسخره كردن از اخلاق اسلامی و مورد تایید امام و رهبر معظم انقلاب نیست.

وی اظهار داشت: می‌خواهم مطلبی را بیان كنم كه شاید بعدا در این زمینه اظهار پشیمانی كنم و آن این است كه نظام ما از هر جهت كه پیشرفت كرده باشد از نظر اخلاق پیشرفتی نكرده است و اخلاق اسلامی در جامعه رعایت نمی‌شود.

دروغ و غیبت در جامعه رواج دارد

امام جمعه قم اضافه كرد: امام در خصوص روحانیت و اخلاق روحانیون، آنها را بار‌ها به تهذیب نفس توصیه كرده است و می‌خواست تا همه اقشار جامعه اخلاق اسلامی را رعایت كنند.

وی گفت: امروز دروغ و غیبت در جامعه رواج دارد و دشمنان نیز با استفاده از برخی امكانات به این موضوع دامن می‌زنند.

آیت الله استادی در ادامه با بیان اینكه امام برای تقریب شیعه و سنی تلاش‌های فراوانی كرد و منادی وحدت بود افزود: امروز اگر كسی پیدا شود كه به اهل بیت خدمت كند ولی كاری انجام دهد كه باعث ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی شود كار وی مورد رضایت امام نیست.

وی با تأكید بر اینكه نباید به شایعه‌ها دامن زد افزود: همه ما مسلمان هستیم و مسلمان نیز كسی است كه مسلمین از دست و زبان او در امان باشند و نباید اول چیزی را مطرح كرد كه صحت ندارد و بعد تكذیب شود.

امام جمعه قم عنوان كرد: امروز در سراسر كشور مراسمات گرامیداشت امام راحل برگزار می‌شود و باید متوجه بود كه امام دنبال محتوای اسلام بود و می‌خواست كه مردم به اخلاق اسلامی مزین باشند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها كه قبل از اطمینان كافی مبادرت به انتشار برخی از اخبار می‌كنند افزود: مراجع ما بار‌ها در این زمینه سفارش كردند كه اول در خصوص یك مطلبی تحقیق شود و بعد انتشار یابد و رسانه‌ها باید در این زمینه دقت كنند چرا كه می‌توانند بر افراد باسواد و جوانان تأثیر گذار باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان كرد: امام بدنبال محكم شدن اعتقادات مردم بود و یكی از نقشه‌های جدی دشمنان سست كردن اعتقادات مردم است كه رسانه‌ها باید دقت كنندكه در مسیر دشمنان حركت نكنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل