بازدید 12006

ثبت نام اينترنتي دانش آموزان

کد خبر: ۱۶۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹ 30 May 2011
مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ثبت نام دانش آموزان همه دوره هاي تحصيلي به استثناي پايه‌هاي اول ابتدايي، اول راهنمايي و اول متوسطه به صورت اينترنتي و غير حضوري انجام مي شود.

 «قاسم مستقيم» روز دوشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: ثبت نام دانش آموزان براي سال تحصيلي 90 – 91 از ابتداي تيرماه در همه مدارس سراسر كشور آغاز و تا شهريور ماه ادامه خواهد يافت.

وي تاكيد كرد: اوليا و دانش آموزان پايه هاي اول ابتدايي، اول راهنمايي و اول متوسطه بايد به مدارس مربوطه مراجعه كنند ولي در ساير پايه‌ها، نيازي به مراجعه حضوري والدين و دانش آموزان به مدرسه نيست و مديران مدارس خود در خصوص ثبت نام دانش آموزان اقدام خواهند كرد.

«مستقيم» اظهارداشت: اگر دانش آموزي بخواهد مدرسه خود را تغيير دهد بايد براي ثبت نام به واحد آموزشي جديد مراجعه كرده و سپس به صورت اينترنتي نام نويسي كند.

وي با بيان اينكه هيچ واحد آموزشي دولتي حق دريافت وجه از والدين و دانش آموزان تحت عنوان هزينه ثبت نام ندارد، گفت: اخذ شهريه به هر عنواني در مدارس دولتي ممنوع است و مديران مدارس موظف هستند ضمن رعايت اين مورد، تنها هزينه بيمه و تهيه كتاب درسي را از دانش آموزان دريافت كنند.

مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش افزود: تدابيري اتخاذ شده تا از مهرماه امسال و پس از شروع سال تحصيلي از والديني كه تمايل به كمك دارند به صورت كاملا داوطلبانه اين كار انجام شود.

مستقيم يادآور شد: فقط مدارس شاهد، غير دولتي و نمونه مردمي بابت ثبت نام دانش آموزان حق دريافت شهريه دارند كه ميزان آن نيز مشخص شده و در قالب بخشنامه به اين مدارس ابلاغ شده است.

وي افزود: شماره تلفن هاي 82282238 و 82282208 ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش براي دريافت و بررسي شكايات مردمي درباره تخلفات مدارس در زمان ثبت نام دانش آموزان اختصاص يافته است.

مستيم گفت: ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در همه استان ها، شهرستان ها، مناطق و نواحي آموزش و پرورش در سراسر كشور تشكيل شده تا در صورت بروز مشكلات در زمان ثبت نام به دانش آموزان و اوليا آنان خدمات ارايه كند.

وي با بيان اينكه ثبت نام همه دانش آموزان مدارس دولتي و غير دولتي فقط از طريق سامانه اينترنتي انجام مي‌شود، اظهار داشت: به منظور اجراي ضوابط ثبت نام علاوه بر ناظران استاني و مناطق، بازرسان و ناظراني نيز از سوي اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارتخانه به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهاي آموزشي و ستادهاي ثبت نام سراسر كشور بازديد خواهند كرد و با هرگونه تخلف براساس قانون برخورد مي كنند.

«مستقيم» تاكيد كرد: در سال تحصيلي جديد نيز تدابيري اتخاذ شده تا فرزندان اوليايي كه هر دو نفر آنان كارمند هستند، در نزديكترين مدرسه به محل سكونت و يا محل كار والدين ثبت نام شوند.

وي خاطرنشان كرد: براي ثبت نام سال تحصيلي جديد در مدارس دولتي سراسر كشور و در همه دوره ها، اعلام هرگونه شرايط اعم از برگزاري آزمون، شرط معدل و نمره ممنوع بوده و مدارس موظف هستند براساس محدوده جغرافيايي محل سكونت دانش آموزان و طبق ضوابط عمل كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار