بازدید 139889

تاریخ‏سازی جریان انحرافی از «تخت جمشید»!

گزارش مستند + تصاویر
کد خبر: ۱۶۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹ 23 May 2011
تأکید مقام رهبری بر بازنگری در حوزه علوم انسانی که در سال‌های گذشته همواره وجود داشته و البته نارضایتی ایشان نیز متأسفانه همچنان هست، چنان‌که ایشان درباره کرسی‌های آزاداندیشی فرمودند: «عملاً آن کاری که من گفته بودم، انجام نشده است، نه در حوزه و نه در دانشگاه»، نشان می‌دهد که در آغاز راه بزرگیم که دیرکرد در انجام آن، پذیرفتنی نیست؛ چیزی که با نام علوم انسانی از غرب به سوغات رسیده، سرشار از فریب‌کاری و دروغ است و به هیچ وجه زیبنده یک جامعه اسلامی ـ که می‌خواهد در پرتو آموزه‌های الله زندگی کند ـ نیست و به طور کل، دامنه آسیب‌های وارده در شاخه‌های علوم انسانی، گسترده و بی پایان است.
 
در مطلب پیش روی، تلاش می‌کنیم با ارایه یک مثال با استدلال‌های کافی، نشان دهیم که چگونه متخصصان تاریخی فرستاده شده از طرف دانشگاه‌های غرب (در اینجا دانشگاه شیکاگو) با جعل و دروغ درباره تاریخ پیش از اسلام ایران و دستکاری و فریب در ابنیه تخت جمشید و ساختن داستان‌های خیالی درباره آن، زمینه‌های فریب بخشی از جامعه را فراهم آورده‌اند تا با بهره از آن، زمینه‌های تفرقه افکنی بین مردم مسلمان ایران و دیگر مسلمین منطقه را فراهم کنند.

برای اثبات بهتر بحث، آرایه‌های دیداری که از طرف مهندسان معماری کشور ـ در پاسخ به درخواست دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تحت مدیریت آقای عباس سلیمی نمین ـ نیز در گزارشی رسمی پذیرفته شده، مبنا قرار گرفته و از ورود به حوزه‌هایی که در مورد آنها اتفاق نظر نیست، پرهیز شده است.

ذکر این مهم لازم است که نبود نیت حرفه‌ای و صادقانه نزد مورخان غربی پیش از این توسط مقام رهبری بیان شده است و ایشان تذکر لازم را در این باره داده‌اند. چنان‌که در سفری که معظم له در سال 1383 به همدان داشتند، پس از بیان نظریات استاندار همدان درباره تاریخ مادها و مرکزیت آنها در این شهر، به بیان ایرادهایی در تاریخ رسمی اشاره کرده و درباره پافشاری غربی‌ها در عظمت دادن به هخامنشیان فرمودند: «فرنگی‏ها اصرار داشتند هخامنشی‏ها را بالا بیاورند و مطرح کنند و کوروش و داریوش را اولِ تاریخ بدانند؛ حتّی مادها را هم از یاد برده‏اند. کار مستشرقان اروپایی در این زمینه خیلی صادقانه نبوده، لیکن حفاری‏ها و شناخت‌ها و نشانه‏های گوناگون تمدنی به ما نشان می‏دهد که در سرتاسر ایرانِ کنونی ما تمدن‌های بسیار قدیمی ـ که برخی شاید از تمدن مصر هم قدیمی‏تر باشد ـ وجود دارد؛ تمدن‌های شش هزار ساله، هفت هزار ساله...».
 
ما در اینجا نمی خواهیم به کل تاریخ هخامنشیان و بحث‌هایی که درباره آنها هست، بپردازیم، بلکه می‏خواهیم به یک نکته اساسی و مغفول مانده اشاره کنیم که می‌تواند مانند نقطه عطفی رفتار کند.

مورخان غربی فعال در حوزه تاریخ ایران ـ که همگی یهودی هستند ـ دلیل برتری هخامنشیان بر تمدن‌های قدیمی این سرزمین را بنای تخت جمشید معرفی می‌کنند. این بنا از دوران پهلوی به سمبل ناسیونالیسم در ایران تبدیل شده است که جشن‌های 2500 ساله اوج این نمایش بود. نکته مهم غافل مانده این که آیا این محوطه (تخت جمشید) یک بنای ایرانی است که بهانه ترویج ناسیونالیسم ایرانی قرار گرفته است؟ آیا در آنجا شاهان بزرگ هخامنشی جشن‌ها برگزار می‌کرده‌اند و بر جهان فرمان می‌رانده‌اند؟ آیا اساساً این بنا مورد بهره‌برداری بوده است؟

اطلاعات کنونی ما محدود به دیدگاه های اساتید یهودی دانشگاه‌های غرب به ویژه دانشگاه «شیکاگو» است که امروزه ارزش و اعتبار علمی آنها کاملاً زیر سؤال است و ثابت شده که به جای تحقیقات علمی آزاد، به جعل تاریخ و دروغ نویسی مشغولند و با سمبل سازی‌های بی بنیان تلاش می‌کنند زمینه‌های تفرقه بین مسلمین را فراهم آورند.
 
محوطه تخت جمشید دارای هفت بخش گوناگون است که نزدیک 2480 سال پیش، کار ساختمانی آن قسمت‌ها با هم آغاز شد و هیچ یک قسمتی، بیش از 30 درصد از آن ساخته نشد و چیزی که هم اکنون هست، همانی است که 2480 سال پیش بوده است.

جاعلان ارسالی از طرف دانشگاه‌های غرب با فریبکاری این‌گونه القا کرده‌اند که این محوطه هخامنشی، تکمیل شده و محل اقتدار سلسله هخامنشی بوده است. محوطه باستانی و نیمه کاره تخت جمشید ـ که در واقع یک محوطه بابلی است ـ به همت دانشگاه‌های غرب به صورت یک مرکز برای معرفی اقتدار سلسله موسوم به هخامنشیان درآمده است.

در عکس‌هایی که در زیر آمده، نیمه کاره بودن آن و بابلی بودن آن با بهره بردن از آرایه‌های دیداری اثبات می‌شود تا شاید سازمان میراث فرهنگی به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و با یک گفت‌وگوی ملی به کشف حقیقت کمک نماید تا راه تفرقه با استفاده از بحث‌های ناسیونالیستی، بسته شود.
 
تصاویری که در زیر ارایه می‌شود، به آسیب‌هایی که کارشناسان دانشگاه شیکاگو در حفاری‌های انجام شده در جهت تغییر هویت و کامل نشان دادن بنا انجام دادند، پرداخته و تلاش می‌کند پرده از یک جعل روشن که نشان دهنده ماهیت واقعی دانشگاه‌های پرادعای غرب است، بردارد.

امید که این سند محکم، باعث شود نظام دانشگاه ما، اعم از مسئولان و دانشجویان، با درک لزوم بومی کردن علوم انسانی را نه تنها در حوزه تاریخ، بلکه در همه حوزه‌ها احساس کرده و گام‌هایی بلند در این باره بردارند.
 
تصویر شماره 1:
 
 
 
چنان‌که به روشنی مشخص است، در حفاری‌های دانشگاه شیکاگو، یک بنای عظیم خشت و گلی نمایان شده و نشان می‌دهد این محوطه یک بنای عیلامی است که پیش از آغاز به کار ساخت بخش‌های سنگی، قرن‌ها فعال بوده و در زیگورات آن فعالیت‌های مذهبی انجام می‌شده است.
 
 تصویر شماره 2:
 
 
 
در این تصویر، شاهد یکی از بخش‌های عیلامی بیرون آمده از دل خاک هستیم که توسط دانشگاه غربی تخریب و از صحنه روزگار محو شده است. چنین صحنه‌ای هم اکنون در تخت جمشید، نیست.
 
مجموعه تصاویر شماره 3:
 
 

 
مجموعه تصاویر شماره 3، بخش های گوناگون خشت و گلی را نشان می‌دهد که چنان‌که در تصویر سمت چپ مشخص است، به اصطلاح دانشمندان یهودی از دانشگاه شیکاگو با بیل و کلنگ نه مشغول خاکبرداری از یک محوطه باستانی که منطقاً باید با فرچه و ظرافت انجام ‌شود که مشغول تخریب و نابودی آن هستند. این قسمت‌ها هم اکنون وجود خارجی نداشته و به کل نابود شده‌اند تا تخت جمشید را یک بنای سنگی معرفی کنند.
 
تصویر شماره 4:
 
 
تصویر شماره 4، گورستان‌های عیلامی نزدیک تخت جمشید را نشان می‌دهد که به همت جاعلین دانشگاه شیکاگو برای از بین بردن آثاری که به هخامنشی سازی آنها و مبنا قرار دادن کورش و داریوش برای تاریخ ایران لطمه می‌رساند، محو شده است.
 
تصویر شماره 5:
 
 
 
تصویر شماره 5 زیگورات عظیم چغازنبیل را نشان می‌دهد که نمونه یک زیگورات واقعی است و به مدت‌ها پیش از هخامنشیان تعلق دارد. این اثر و بسیاری از آثار دیگر که از دوران‌های کهن در منطقه یافت شده، به هیچ وجه مورد نظر دانشمندان دانشگاه‌های غربی قرار نگرفته است؛ زیگورات تخت جمشید نیز نمونه‌ای از چنین بنایی بوده است.
 
تصاویر بالا اثبات این نکته بود که این بنا، یک بنای چنان‌که می‌گویند، هخامنشی نیست. حجاری‌های آن نیز به تمدن عظیم بابل که در قرآن نیز به آن اشاره شده، تعلق دارد و اساساً سلسله موسوم به هخامنشی در تاریخ، یادگار مادی فیزیکی و باستان شناسانه ندارد و حضور آن در تاریخ محدود به نوشته‌های تورات است. بنای تخت جمشید، یک بنای بابلی است که آرایه‌های فراوان بابلی آن تردیدی در این باره باقی نگذاشته است. با وجود این، همین بنای بابلی نیز ناقص بوده و هرگز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و چنان‌که دانشمندان یهودی دانشگاه‌های غربی ادعا می‌کنند، هرگز در آن جشن‌های بزرگ و غیره برگزار نمی‌شده است.
 
تصاویر زیر ناقص بودن بنا را اثبات می‌کند که در آن به نظر کارشناسی نظام مهندسی ایران نیز در کنار تصاویر دیداری استناد شده است.
 
تصویر شماره 6:
 
 
یکی از دیواره‌های بیرونی سکوی تخت جمشید را می‌بینید که کارگران در حال تراش آن بوده‌اند. سنگ‌های تراش نخورده نشان می‌دهد که این کار در حال انجام بوده است.
 
تصویر شماره 7:
 
 
تصویر شماره 7، یکی دیگر از دیواره‌های بیرونی تخت جمشید را نشان می‌دهد که دارای قوزهای سنگی متعددی است و به روشنی مشخص است که کسی نمی‌تواند ادعا کند این قوزهای سنگی به دلیل تخریب ناشی از گذر زمان است، زیرا اثر تخریب و اثر کار ناقص از اساس با یکدیگر تفاوت دارند.
 
تصویر شماره 8:
 
 
در تصویر شماره 8، باز هم شاهد بخش‌های تراش نخورده در بنا هستیم که نشان می‌دهد، کارگران روی این بنا مشغول کار بوده‌اند.
 
تصویر شماره 9:
 

 
در تصویر شماره 9، نیز قوزهای سنگی است که نشان می‌دهد کارگران در حال تراش دادن سنگ‌ها بوده‌اند.
 
تصویر شماره 10:
 


این تصویر نشان می‌دهد، این دیواره حتی مراحل آغازین تراش را نیز پشت سر نگذاشته و تنها بلوک چینی آن انجام شده است. آیا در این بنا جشن‌های بزرگ برگزار می‌کرده‌اند؟
 
تصویر شماره 11:
 

 
این سرستون در حال تراش برای نصب در محل مشخص شده است که تنها بخش هایی از آن انجام تراش خورده است.
 
تصویر شماره 12:
 

 
نبود نشانه‌های دیوار در این دروازه و دیگر بخش‌های تخت جمشید با نشانه‌های آشکار بابلی اسفنکس‌ها، به خوبی مشخص کننده ناقص بودن و هویت بنا بوده و ناقص بودن و بابلی بودن هویت آن قطعی است. 

 تصویر شماره 13:

 
 
تصویر شماره 13، یک پایه ستون و شالستون تراش نخورده را نشان می‌دهد.

تصویر شماره 14:
 
 
شالستون سالم! و احتمالاً نوساز با ستون تراش نخورده و یک پایه ستون با آسیب‌های زمانه ترکیبی جعلی و خنده دار را نشان می‌دهند.
 
تصویر شماره 15:
 
 
این درگاه که در تصویر شماره 15، نشان داده شده است، به خوبی نیمه کاره بودن خود را به بیننده اعلام می‌کند و بی نیاز از هر گونه توضیحی است.
 
تصویر شماره 16:
 
 
در تصویر شماره 16، باز هم یک دیواره تراش نخورده را می بینیم.
 
تصویر شماره 17:
 
 
تصویر شماره 17، تراش ناقص نیزه سربازان در انتها را نشان می‌دهد. به انتهای نیزه سرباز توجه فرمایید.
 
مجموعه تصاویر شماره 18:
 
 


 
این دو خنجر، یکی کامل و دیگری در حال تراش بوده که دومی ناتمام به حال خود رها شده است.
 
مجموعه تصاویر شماره 19:
 




 
در تصاویر شماره 19، سرباز بالایی دارای سرکمانی تراش خورده است اما سرکمان سرباز پایینی به درستی تراش نخورده و کار بر آن در حال انجام بوده است.
 
تصویر شماره 20:
 
 
تصویر شماره 20، گل‌های تراش نخورده را در کنار گل‌های تراش خورده نشان می‌دهد.
 
تصویر شماره 21:
 
 

 در قسمت پایین تصویر شماره 21، باز هم شاهد گل‌های نیم تراش هستیم.
 
تصویر شماره 22:
 

 
مجموعه کاملی از سربازان تراش خورده و نیم تراش در تصویر شماره 22، به خوبی ناقص بودن بنا را برای هر بیننده بی طرفی اثبات می‌کند.
 
تصویر شماره 23:
 
 

تصویر شماره 23، دو سرباز را نشان می‌دهد که یکی کامل و دیگری ناقص است.
 
تصویر شماره 24:
 

 
تصویر شماره 24، پله‌های ورودی را نشان می‌دهد که فاقد هرگونه آرایه دیداری بوده و محال است که در یک بنای اشرافی درگاه ورودی آن هیچ گونه تصویر سنگی حک شده، نداشته باشد. این نشان می‌دهد که ایجاد آن باید در مراحل بعدی انجام می‌شده که به دلیل رها شدن بنا ناقص مانده است.
 
تصویر شماره 25:
 

 
این تصویر وجود قوزهای سنگی را در پله‌های ورودی تخت جمشید نشان می‌دهد. آیا در کاخی که دویست سال محل جشن‌های بزرگ بوده، مهمانان از روی این پله‌های ناقص رفت و آمد می‌کرده‌اند؟
 
تصویر شماره 26:
 
 
گوشه‌های این قطعه سنگی صاف نشده است. در آن دوران برای جلوگیری از لب پر شدن قطعه در هنگام جابه‌جایی، پس از نصب کامل، گوشه‌های آنها را صاف می‌کرده‌اند. این قطعه و ده‌ها مورد دیگر در تخت جمشید، نشان می‌دهد که این بنا در حال ساخت بوده است.
 
تصویر شماره 27:
 
 
در این تصویر که به نقش‌های بنا مربوط می‌شود، شاهد ناتمام ماندن نقش اندازی گل‌ها هستیم که در سرتاسر تخت جمشید، قابل رؤیت است.
 
تصویر شماره 28:
 
 
در این تصویر، سربازی را می بینیم که تراش موها و ریش آن تنها در قسمتی انجام شده است. آیا این بنا با نواقصی این چنینی به مدت دویست سال محل برگزاری جشن‌ها، بوده است؟
 
تصویر شماره 29:

 





 
برای جلوگیری از اطاله کلام به این تصویر که مجموعه‌ای از سربازان را که هر یک تا مرحله متفاوتی با دیگری نقش اندازی شده‌اند، بسنده می‌کنیم.
 
چنان‌که مشاهده کردید این تصاویر دیداری که ذره‌ای تردید در آنها وجود ندارد، نشان دهنده ناقص بودن بنای موسوم به تخت جمشید است. از طرف دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران از نظام مهندسی استان تهران درخواست می‌شود نظر کارشناسی خود را درباره ناقص بودن و یا کامل بودن بنا به طور رسمی اعلام کند که تصویر مکاتبات انجام شده که نتیجه آن دیدار مهندسان معماری کشور و گزارش رسمی آنها درباره تخت جمشید است در زیر نشان داده می‌شود.
 
تصویر شماره 30:
 


 
تصویر شماره 30، نمونه‌هایی از تمدن آشور (مورخان آن را با بابل دنباله یک‌دیگر می‌دانند) را نشان می‌دهد که قرینه‌هایی آشکار در تخت جمشید دارد. این مهم نشان می‌دهد که بنای تخت جمشید هویتی بابلی دارد و ارتباطی با داستان‌های یهود ساخته مربوط به هخامنشان ندارد.
 
در تخت جمشید، به جز دروغ نویسی و خلق داستان‌های بدون سند، جعل‌هایی آشکار نیز انجام شده است که تصاویر زیر یکی از آنها را نشان می‌دهد.
 
تصویر شماره 31:
 
 

 
این تصویر را دانشگاه شیکاگو از مدخل و ورودی سمت شمال محوطه صد ستون برداشته است. تصویری که به خوبی آغاز کار جمع آوری آوار داخلی صد ستون را نشان می‌دهد. در سمت چپ و در کادرقرمز رنگ، اسفنکس نیمه ساختی با سم‌های گاو در مدخل ورودی شمال صد ستون وجود دارد. اسفنکسی که بر عرف بین النهرین، مانند ورودی‌های اصلی، روبه‌رویی نیزداشته است. دانشگاهشیکاگو در تفسیرات صد ستون، اشاره‌ای به این اسفنکسنکرده و مجموعه مضحک و سرهم بندی شده زیر را در جای آن قرار داده‌اند.
 
تصویر شماره 32:
 
 
این کوبیسم! عجیب الخلقه به جای گاو مزبور کاشته شده است تا هویت بابلی آن مخفی شود و جاعلان بتوانند برای کوروش و داریوش که هرگز در تخت جمشید نبوده‌اند، قصه‌های هزار و یک شب بسازند. چگونه ممکن است در یک بنای نیمه کاره جشن‌ها برپا شده باشد و اسکندر یک بنای سنگی را آتش زده باشد؟
 
تصویر شماره 33:
 
 
به اصطلاح متخصصین یهودی دانشگاه شیکاگو، برای سنگی معرفی کردن بخش خزانه تخت جمشید، پایه ستون‌هایی از قسمت‌های گوناگون تخت جمشید و همچنین معبد یونانی جنوب آن را به این قسمت منتقل کردند. به دلیل ناکافی بودن این پایه ستون‌ها، اقدام به تراش پایه ستون‌هایی کرده و آنها را پایه ستون‌های 2500 ساله معرفی نمودند که تصاویر فوق تعدادی از این پایه ستون‌های صاف و بدون اثر صدمات زمان را نشان می‌دهد. قضاوت با شما.
 
آن معبد یونانی، واقع در جنوب تخت جمشید، هم اکنون نابود شده است، زیرا برای داستان‌های هخامنشی سازی مانعی جدی بود. یکی از همین مورخین یهودی درباره این معبد یونانی می‌نویسد: «در پای صفحه تخت جمشید، معبدی بنا شد. معبد یونانی نبود. در آن ایزدان کهن ایران پرستش می‌شد. با این همه، در کتیبه نذورات معبد که به زبان یونانی نوشته‌اند و نه فارسی باستان و یا فارسی میانه، به جای اهورامزدا نوشته‌اند، زئوس مجیتوس و به جای میترا نوشته‌اند، آپولون و هلیوس و به جای آناهیتا، آرتمیس و آتنه.» (هرتسفلد، ایران در شرق باستان، صفحه 281) لطفاً به پاورقی منتقل شود. همین یک جمله کافی است به ما نشان دهد با چه کسانی که در واژگون کردن حقیقت تردیدی به خود راه نمی‌دهند، روبه رو هستیم.
 
هر بیننده‌ای که وابستگی خاصی به تعصب نداشته باشد، این حقیقت مسلم را می‌پذیرد که یک جعل بزرگ در تخت جمشید انجام شده است. آیا جامعه دانشگاه و سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان متولیان امر، نباید با یک طرح گسترده ملی برای روشن شدن حقیقت دست به کار شوند تا جلوی سوءتعبیرها و سوءاستفاده‌های آینده بسته شود؟ آیا این بنای نیمه کاره جایی برای جشن نوروز است؟

این تنها نمونه‌ای از جعل‌های به اصطلاح دانشمندان غرب در حوزه تاریخ است. آیا این نباید هشداری برای نگاه دقیق به ادعاها و نظریات آنها در سایر حوزه‌های علوم انسانی باشد؟

منبع: برهان
گزارش از: فضل الله موحد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰۰
اقا ما يك ملت بي هويت هستيم اصلا. خوبه؟
همينو ميخاي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بی هویت نیستیم. اما هویت ما اونی نیست که با این تاریخ جعلی به خوردمون دادن. هویت واقعی ما چیز دیگه بوده که طبق دلایل بالا معلومه که تا حالا بهمون دروغ گفتن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
چرا چرت و پرت داری میگی؟ این همه سند داریم و شما بیراهه می روی... راست میگن دیگه .. تخت جمشید ناقص بوده
این مساله جدید نیست.
?!
شرم
نمیدونم چی بگم شما
اسوده باش كه تابناك فعال است
خیلی چرند بود
پاسخ ها
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
اتفاقا عین واقعیت بود خیلی ممنون تابناک که این اطلاعات رو در اختیار اونایی که نمیدونن قرار میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
برای چرند بودنش دلیل هم داری؟ می بینی که بالا کلی دلیل اومده برای دروغ بودن هخامنشیان. تو هم دلایلت رو بگو که چرا حرفای بالا چرنده
تابناک عزیز این نظراتی که نوشته ای جعل مسلم و واضحی است
براي تحقيق و اظهار نظر در چنين مواردي بايد همه جوانب را بررسي كرد
جان؟
از این همه بی وطنی دلم بدرد امد.
همه جهان سعی در حفظ و برجسته نمودن تاریخ کشورشان را دارند!
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
آشور، بابل، ماد، تمدن با شکوه سیستان، تمدنهای با شکوه پیش از آریایی ها و تمدنهای با شکوه پس از اسلام....و کل تاریخ کشور ما برای ما عزیز هست، نیازی به جعل برهه خاصی از تاریخ نیست، حقیقت از همه چیز بزرگتر است
درود ميهن
پس باید به عقل الکساندر شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
ارتباطی به نیمه کاره بودن تخته جمشید نداره، اون پارسه رو آتش زد
مطلب قابل توجهی است که خب باید دید صاحبنظران و تاریخدانان در مورد آن چه میگویند
به هر حال تمدن ما 7000 ساله است نه 2500 ساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
دقیقا!! و در این 2500 سال هم فقط هخامنشی نبوده!! هخامنشی رو حتی خود ساسانیان هم به خوبی نمی شناختن
جان؟
تاریخ ایران به ۶۲۰۰ پیش برمی گردد
دعواهاي سياسي فعلي تبديل به جنگ تاريخ وتاريخ نويسي شده
شما به روح اعتقاد دارين؟
عصر ایران عجب
خدا رو شکر پس
جالب بود
شاید توی این چند سال باقی مانده برم تاریخ بخونم
چنين ادعاي بزرگي به همين سادگي اثبات نميشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
نیمه کاره بودن تخت جمشید اثبات می شود، ولی ماهیت بنا بله، حق با شماست، نظرات زیادی در مورد اون هست که هیچ کدوم از ما اون رو نشنیدیم
شما خودت رو ناراحت نکن آقا جان
چو ایران نباشد تن من مباد
جریان انحرافی این وسط چکاره بید؟
متاسفام
این که تحت جمشید یک بنای نیمه کاره بوده یا در آن جشن نوروز برگزار نمی شده یا مورخان یونانی یا آمزیکایی هیچکدام مسلمان نبوده اند چه چیزی را اثبات می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اینکه این وسط خیلی ها دارن دروغ میدن به خوردمون! اونم به این واضحی! منفعت یه عده اینه که ایران رو خلاصه کنن در یه دوره به اسم هخامنشی و بقیه تاریخ رو نابود کنن
جریان انحرافی این وسط چکاره بید؟
لطفاً به پاورقی منتقل شود!!
کپی پیست می کنید بخونید حد اقل
مسخره تر از این نمی شد.
از نوشتن این خزعبلات خجالت نکشیدی؟
وای برملتی که تیشه به ریشه ی فرهنگ خود بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
فرهنگ مملکت ما 7000 ساله، نیازی به قبول جعلیات و انکار حقیقت نداریم
لعنت خدا برجاعلان تاریخ .....
اينهمه بلاهت و جعل و دروغ
جاي تقدير دارد
خیلی عالی بود
مرغ پخته تو زودپز خندش می گیره
مطالب خوبی نقل کردید
حالا گیرم که شما راستی می گید
اما چرا این بنای نیمه کاره را شماها دارید نابود می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
مثال؟ تفاوت شیوه نگهداری ایران در رابطه با این بنا و مثلا بنای آکروپلیس در یونان رو می شه بفرمایید
؟؟؟؟
واقعا خجالت و شرمندگي براي شما!
جانم فدای ایران
واقعا متاسفم واسه همتون
ناسيوناليستهاي افراطي آيا ضرر اين تفرقه را درك مي كنند ؟
متاسفانه قسمتهای بسیاری از تاریخ ایران یا جعلی است
عالی بود.
آن روز ها که داد میزدیم این جریان منحرف فراماسونی است
پارس و ایلام در هم گره خورده اند
این نوشته مغرضانه بود
حسابی خندیدم.
خیلییییییییی جالب بود.
بابا بی خیال
خيلي دانشمنديد!!!
بسیار عالی بود
1500 سال گذشته هزاران شاه و لشکر اومدن هر بلایی خواستن سر تخت جمشید اوردن یک سری رو تخریب کردن یک سری رو نیزه کشیدن و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
سپر و نیزه نتراشیده با نیزه تخریب شده کاملا متفاوته
اینکه در بنای تخت جمشید از هنرمندان و معماران کل مناطق تحت پوشش ایران آنروز بهره برده شده شکی نیست
خجالت بكشيد
هیچ کس نگفته کوروش در تخت جمشید بوده اصلا شروع ساخت تخت جمشید در دوران داریوش اول بعد از مرگ کوروش بوده.
واقعا دست مریزاد
نهایت رذالت را در کپی کردن بدون ذکر منبع نشان دادید
دوستان اگاه به به باستان شناسی جواب این وطن پرست و بدن
بی وطن
خجالت هم خوب چیزیه
تاریخ‏سازی جریان انحرافی از «تخت جمشید» سعی کردید
دشمنی با تاریخ یک ملت تا کجا؟
جناب فضل الله موحد بخدا قسم جریانی انحرافی تر از آنچه که امروز درباره تاریخ بزرگ یک ملت نشر دادید وجود ندارد.
یعنی با این نوشته کودکانه فقط ثابت کردی ....
ایران نیازی به دشمن ندارد.
آقای فضل الله موحد دست پانترکها و پانعربها (تجزبه طلبان) را از پشت بستی!!!!!!
پاسخ ها
آز ظفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
می دونی چرا نمیتونی قبول کنی ؟
برای من گاهی این سوال پیش میومد
اگر راست میگویی بیا و مرد مردانه نظرات داده شده توسط مردم را نشان بده .
تصویر شماره یک جعلی است
باشد، عيبي ندارد، به خدا سوگند كه ديگر به سايت شما سرنخواهم زد!!!
عالی بود ممنون
واقعا متاسفم
بعید می دانم این نوشته را یک باستانشناس آگاه نوشته باشد.
مزخرف ترين تحليل را ارا يه داديد
بازتاب توجه کند که از آن سایت انتظار نمی رود که بازتاب دهنده نظریات عجیب ضد ملی باشد
این را خیلی ها گفته اند
فاشیست ها
خیلی متاسفم
مضخرف
دست مریزاد!!
مثل اینکه اصلا سلسله هخامنشی وجود نداشت
شما واقعا حرصه اين مملكت رو ميخوريد؟
خدا نابود کنه هر کسی که اقتدار، تاریخ و تمدن ما را تحریف می کنه.
شماها از نام بزرگ مردی مثل کورش و داریوش میترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
دریغ از یه خط پاسخ منطقی از امثال شما، متاسفم
شرم آوره که به خودتون اجازه می دین در مورد یک دانش جدی مثل باستانشناسی نظر بدین. بهتره قبل از تکرار خزعبلات آقای بناکننده، یاد بگیرید که حتی زباله های یافت شده در کاوش باستانشناسی در اظهار نظر باستانشناس موثره. حالا با استناد به مزخرفاتی که راست و دروغ رو به هم آمیخته می خواهید چه را ثابت کنید؟
واقعا که !!!!!!!!!!!!
یا جرائت پخش کامنتها رو داشته باشید یا قسمت نظراتو حذف کنید.
من نفهمیدم شما میخواهید به خودمان ارزش بدهید یا ارزش بگیرید ؟؟؟؟
بسمه تعالی
الان در کارخانه هایی که با هوش مصنوعی کنترل می شوند خرابی محصول وجود دارد چه برسد به زمان باستان . اگر با آقای بقایی یا مشایی مشکل داری چه کاری به تاریخ یک کشور داری؟
وطن فروشان بيسواد
نزدیک به ۸ سال است که آقای پورپیرار این حقایق را فریاد می زند ولی کو گوش شنوا
ایرانی ها بدانید" بر روی سطونهای تخت جمشید هرگز سقفی نبوده است
من یه سوالی دارم از شما:
شما تو فرهنگتون یه شهر ساخته شده رو ترمیم نمیکنید؟بهش سازه جدید اضافه نمیکنید؟
عجب، بنا واقعا نیمه کاره است؟ پس تکلیف جشن و پایکوبی چه می شود؟ عجب
اول از نویسنده مقاله و سایت تابناک بایت این آگاه سازی تشکر می کنم.
دوم از تمام ایرانیان عزیز خواهش می کنم این مطالب را خوانده ودر آن تفکر و پژوهش نمایید.
به امید روزی که مکر غربیها بر مسلمانان یکی یکی آشکار گردد.
با سلام و تشکر از تحقیقات به عمل آمده
بنده در وحله اوا هیچگونه صحه ای به مطالب ذکر شده نگذاشته ولی مطمنا مطالب قابل تاملی میباشند که جهت روشن شدن واقعه این بنا پیشنهاد مناظره فی مابین متخصصین و برگزاری سمینار بین المللی تخصصی آزاد را میدهم .
معلوم است تاریخ عظمت ایران و نام کوروش در قران همچون خار یدر چشم و درختی در کونتان رفته است تا به هر دری میزنید تا ان را وارونه کنید
کسی که قدر فرهنگ و تاریخ خودش را ندونه و بجای افتخار کردن به میراث فرهنگی ، صرفا به خاطر اینکه محققین غربی روی این پروژه کار کرده اند، بخوان اونو تحقیر و تخریب کنن ، جاشون تو زباله دانی تاریخه.
متشکر از روشنگری تابناک
این حرف ها را کسانی می زنند که از تاریخ ایران بیزارند و میگویند ایرانی از خود هیچی ندارد
باسلام- ضمن تقدير از تابناك به خاطر چاپ حقايق در اين زمينه مطلب جالبي كه درخصوص هخامنشيان وجود دارد به شرح ذيل ميباشد: طبق اسناد و كتيبه هاي موجود كوروش زماني كه خود را معرفي ميكند پدران خود را تا چشپيش بر ميشمارد و نامي از هخامنش نبرده است . همانگونه كه همگان واقف هستند خاخام يا هاخام به معني پيشواي مذهب يهودي است و هخامنش (هاخام منش)به معني كساني كه به طريقت و منش يهودي بوده اند به عنوان كنيه در زمان داريوش به اين سلسه به علت وابستگي و خدمات آنها به يهود داده شده است وعلت جعل تاريخ توسط دانشگاه شيكاگو و ديگران و تاكيد بر آغاز تاريخ ايران از هخامنشيان در اين نكته كاملا آشكار است.
واقعا که در هر نوع تخریبی تبحر تام دارید
چند سال قبل سفري به يكي از كشورهاي رهاشده از بند كمونيسم داشتم جهت بازديد از اماكن تاريخي ما را به مكاني بردند كه دورتادور آن را با شيشه محصور كرده بودند چيزي كه من را سخت به تعجب واداشت توريست هاي زياد و تبليغاتي بود كه براي بازديداز اين مكان انجام مي شد فكر مي كنيد آن مكان چه بود؟ بقول راهنما جاپاي يكي از حواريون حضرت مسيح (سلام الله ) بود حال چگونه بعد از تقريبا دو هزار سال جا پايي كه با يك باد پاك مي شود برجا مي ماند بماند اما اين نتيجه را مي خواهم بگيرم كه نتيجه غفلت و بي توجهي ما به ميراث نياكان گرانقدرمان قبل از اسلام اين مي شود كه جوان امروز نه اطلاعات چنداني از تاريخ و فرهنگ پيشينه خود كه ريشه هر ملتي است دارد و نه در نتيجه عملكرد اشتباه اين سالها علاقه چنداني به فرهنگ اين سرزمين نمونه اش را بخوبي در جامعه مان مي بينيم
اولا تخت جمشید در زمان داریوش یکم ساخته شد.شاید برخی از قسمتهای تخت جمشید که در زمان پادشاهان بعدی بوده به دلایل ضعف اقتصادی ناتمام مانده باشد اما قسمت نخست آن که متعلق به داریوش اول وخشایار شاه می باشد کامل است ،برای ناتمام ماندن این بنا هیچ دلیلی وجود ندارد ، متاسفانه دیواری کوتاه تراز آثار باستانی نیافته اید ،لابد کتیبه بیستون راهم عمر خطاب بع فرمان یهودیان نگاشته شده وهمچنین آثار هخامنشی موجود در بختیاری وخارگ ولابد هنگام حمله سپاه مقدونی آریو برزن برای دفاع از معبد یونانیان جانفشانی کرد .این قدر آب به اسیاب دشمن نریزید ،کافیه یهودیا دست روی چیزی بگذارن، من مطمئنم که امثال شما 100 سال دیگه جنگ ایران وعراق رو هم وارونه میکنید این به جای پول درآوردن با آثار باستانیه دیگه راستی قلعه بابک روهم یهودیا ساختن.
آقايان تابناكي
گويا شما ماهها از كشفيات دن كيشوت وارانه پرفسور اعظم ن.پ (البته با مدرك ديپلم ردي) بي خبريد .
اینکه تاریخ ایران بایستیبازنگری شود شکی نیست و حتی جعلی بودن مراتبی از آن را می توان بدون مراجعه به این قبیل آثار و فقط با استناد به منطق علم تاریخ ثابت کرد. ما سالها پیش به این نتیجه رسیده بودیم.
بسیار بسیار ممنون ومتشکرم
با سلام- متاسفانه آنانی که بویی از وطن نبرده اند اکنون مدعی هستند
خجالت بکشید
آره کاملا درسته معلومه که از همون اول هم ما ایرانیها هیچی نبوده ایم
این ها رو خیلی سالها پیش آقای ناصر پورپیرار در یک مستند دو ساعته توضیح دادند. ولی هیچ کس جز توهین و افترا و تعصب چیزی از خودش بروز نداد.
حالا منظور شما از اين متن چيه؟ يعني مي خواهيد وجود داريوش و كوروش را انكار كنيد؟
واقعا فك ميكردم سايت شما علمي تر از اين حرفا باشه
تخت جمشید متعلق به ایران و ساخته شده در دوران تخت چمشید است
لطفا برای جنگ با مشایی با تاریخ یک ملت بازی نکنید
تخت جمشید دارای ستونهای چوبی و سقفی چوبی بوده و به راحتی توسط اسکندر به آتش کشیده شده
اي كاش ميتونستم
اي كاش جايي بود فرياد ميزدم
اي كاش ميفهميدم كه تو ي تابناك دنبال چي هستي
اينكه شكوه هخامنشيان رو زير سوال ببري
متاسفم با اينكه ميدونم ديده نميشم
واقعا ضعف دانش و وطن فروشی و توهمات نویسنده مطلب فوق جای تاسف دارد
چند نقد دارم اگر به مطالب خود اعتماد دارید لطفا این نقد را نیز منتشر کنید البته بعید می دانم
واقعاً خجالت داره
اقای موحد و کسانی که این مطالب را بدون سندیت و منطق بیان میکنند باید از پیشگاه ملت ایران طلب بخشش کنند
من نميفهمم. اينهمه حرف زدي كه چي را اثبات كني؟
تابناك
واقعا متاستم از خودم كه اين مطلب جفنگ را خواندم
کلا" بی ربط است
بسیار بسیار جالب بود و قابل تامل . مخصوصا بی توجهی مسئولان ذیربط به این قضیه تامل برانگیز تره.
زنده باد ایران ما زنده باد دریای پارس
غرض من از نوشتن این چند خط، رد یا تایید محتویات مقاله فوق نیست چرا که من به عنوان یک دانشجوی دکترای مهندسی نه تحصیلاتی در این زمینه کرده ام و نه مطالعات گسترده ای در این زمینه دارم و لذا این صلاحیت را در خودم نمی بینم. در اینجا روی سخن من با ناشرین این قسم مقالات است و سوالی که برای من مطرح است این است که چرا این مباحث که اساساً مباحثی علمی به شمار می آیند، به جای طی کردن روال معمول مقالات علمی و مطرح شدن در نشریات علمی و تخصصی سر از وب سایت های سیاسی و غیر تخصصی مانند برهان و تابناک در می آورند؟

از این گذشته، آیا ناشران این مقاله نمی دانند که با این کار آب به آسیاب تجزیه طلب ها و منکران هویت مشترک مردم ایران می ریزند و با تیشه به ریشه ی ثبات تاریخی و قومی ایران می زنند. به نظر من، حتی اگر دست اندر کاران نشر این قسم مقالات نیت شرّ نداشته باشند، عملکرد آنان همان نتیجه ی را می دهد که سازندگان هالیوودی فیلم 300 به دنبال آن بودند: انکار حضور شکوهمند و تاریخی مردم ایران در سرزمین ایران.

و در آخر اگر حتی نیت ناشرین این مقاله تنویر افکار عمومی و روشنگری باشد، که این بسیار پسندیده و مطلوب است، بهتر نیست که مقاله ای منتشر شود که آراء موافقان و مخالفان این نظریه را در کنار هم نشان دهد و اشاره شود چه کسانی از اساتید دانشگاه و محققین داخلی موافق و چه کسانی مخالف این نظریه هستند، تا مکان قضاوت عادلانه برای خواننده غیر متخصص هم فراهم شود؟

والسلام
این کارشناس محقق یکهو از کجا سر درآورد ؟
شرمتان باد
متاسفم براتون
فرض کنید این بنای عظیم دست ساخته بابلیان باشه، اسناد تاریخی نشون می ده اون موقع بابل یکی از 29 ملت تشکیل دهنده ایران بود.
تصویر 1- از کتاب پرسپولیس 1 صفحه 148(امروزه تمام اینها جهت حفاظت پوشانیده شده اند در تصاویر بعدی ببینید)
پیشنهاد میکنم قبل از انتشار این مطالب با یک کارشناس باستان شناسی مشورت کنید.
به نظر من وقتی سايت وزين تابناک دارد از نتايج تحقيقات یک محقق استفاده می کند شرط انصاف و اخلاق اين است که لااقل نام محقق را نیز بیاورد.
این مطالب عینا از "تختگاه هیچ کس" آقای پورپیرار برداشته شده است.
هنوز هم دیر نشده و تابناک می تواند با انتشار این کامنت تاحدودی این نقیصه را برطرف کند.
با سلام

وقتي كه نمي خواهيد نظري كه عنوان مي شود را در سايت قرار دهيد، چرا اصلا باكس نظر را قرار مي دهيد؟
یاد ناصر پورپیرار بخیر که چقدر اذیتش کردن به خاطر همین حقایقی که تابناک هم از همونا استفاده کرده.
جناب آقای کارشناس شما ترمیم ابنیه تاریخی می دونی چیه ؟؟؟
عجب کاشف قابل وعجب کشف بزرگی
قبل از کامنت اثری استاد بزرگ ناصر پورپیرار:
مستند با شکوه « تختگاه هیچ کس! » ثابت میکند که تخت جمشیدی وجود نداشته است .
مستند با شکوه « تختگاه هیچ کس! » که تخت جمشید ناقص است.
را ببیند و بعدا نظر دهید
همیشه وقتی به باستان شناسی دوران تاریخی می رسیدم یه حسی به من می گفت خیلی از این چیزایی که الان به ما می گویند دروغه ولی چه افسوس که اگه سر صحبت باز می شد همه جور حرف زده می شد. میشه اطلاعات تکمیلی تری برای من به ایمیلم بفرستین ممنون میشم ازتون
گیرم تخت جمشید را انکار می کنید ، پاسارگاد را هم انکار می کنید ، شهر بزرگ شوش را چطور ، کتیبه بیستون داریوش ، لوح های طلایی در تخت جمشید و آن کتیبه های میخی را چکار می کنید که تمامش خوانده شده راستی می خواهید نقش رستم را هم انکار کنید
تخت جمشید تا زمان حمله اسکندر در حال ساخت بوده!
سلام
تخت جمشید هنر ایرانی است
من در تعجبم که این بی معرفتی تا کجا باید ادامه داشته باشد.من ملتی مثل این ایرانی جماعت ندیدم که یکی از بزرگترین میراث خوذش را نفی کند!!!!
کدام مدیر شبکه ای اجازه داده تو اینجا دروغ بنویسی و به حقیقت، تاریخ، و ملت ایران توهین کنی؟
چه این مطالب درست باشد چه اشتباه دردی از ما دوا نمی کند.
اینکه نوشته ای هخامنشیان تنها در تورات یافته شده اند انکار همه تاریخ جهان است
من 35 سال است پژوهش تاریخی می کنم.تاکنون چنین اراجیف خنده داری که تنها یک بی سواد تاریخ نخوانده تخت جمشید ندیده ممکن است باور کند نشنیده بودم
من نمیدونم چرا اینها اینقدر به کوروش و داریوش حسودی میکنن
من براي شما متاسفم
شما خودتان یعنی کم جعل می کنید؟ کم دروغ می بافید؟
اگر کار یهودی ها باشه منظور اینه که مربوط به لژ فراماسونری هست. می دونید ماسون در لغت یعنی سنگ تراش؟
از اينکه افرادی با خويی ضد ايرانی بديهی ترين پيشينة تاريخی ما را مورد حجوم قرار می دهند بسيار متأسفم.
اين مزخزفات چيست
تابناک بخاطر مسائل جناحی ، تاریخ ایران را مخدوش نکن ...
ای مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست
عرض خود ميبری و زحمت ما ميداری
حتما هرودت و گزنفون هم یهودی بوده اند.(شوخی نکن؟)
تابناكي هاي عزيز
چرا نظرات اين بخش را منتشر نمي كنيد؟
عزیزم اگر اختلافی با بعضی ها داری تاریخ را به لجن نکش.
اظهارات مضحکانه تو آدم بی سواد مبنی بر جهود بودن همه ایران شناسان غربی، هم دروغ است هم خنده آور، هم تهوع آور.
با اين چيزها مي خواهيد چه بگوييد آيا منظورتان اين است كه ايرانيها هميشه در اين بزبزيت زندگي مي كردند
بیچاره پورپبرار گلوش پاره شد تا اینها رو به گوش مردم برسونه، اون موقع فریاد "وا ایرانا" سر دادند...حالا بکشید
اینا رو هم میخواین مثل خزر ببخشیم
دمت گرم بازتاب که پته این باستان گرایان را رو کردی .
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی جایی از این کاخ نیمه تمامه یعنی کل تاریخ اشتباهه؟!!!!!!!!
یعنی الان هزاران هزار پروژه نا تمام تو این مملکته ایرانی وجود نداره و همه ما نیستیم؟!!!!
الانم حمله به اعتبارمون
واقعا جالبه
جالب
جز تاسف چیز دیگه ای نمیشه گفت
حالا درسته که این بنا اونی که تا الان شنیدیم نیست ما اینکه داریوش و کورش نببودن و هخامنشی کلا نبوده رو خیلی زود رد کردید. ماها همیشه با عجله میخوایم به اون نتیجه ای که فکر میکنیم درسته برسیم بعد با نتیجه گیری عجولانه میزنیم منطق و اسناد خودمون رو که واسه ثابت کردن یه مرحله پایینتر کفایت کرده رو له میکنیم.
اگه مردین فقط یکی از نظراتو منتشر کنید.
واقعا شرم آور است .
سلام یکی از کارشنسان سازمان میراث هستم که لزومی نداره از خودم نامی ببرم خوب بود سایت شما میگفت که این مقاله کلا نظریات فردی به نام آقای پورپیرار هست
زمين رو به آ سمان بافته كه ثابت كني ايرانيان باستان جشني برپا نميكردند؟
این مزخرفات رو به کسانی بگوییدکه به شما اعتقاد دارند
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام
شماراست مي گيد هخامنشيا اصلا"نبودن قبل ازاونا چي؟بعدازاوناچي؟عيلاميا بابليا شهر سوخته جيرفت ساسانيا يا هر كوفت و زهر مار ديگه اي كه بوده مي شه شما برادران دلسوز سهم اونا رو تو كتاباي تاريخ به من بگيد
اينها كه پورپيرار هستش...شما هم دردام پانتركها و پان عربها افتادين؟
خب که چی؟ چی رو میخواین ثابت کنید؟
بالاخره يك نفر يك مقاله درست و حسابي تو اين سايت گذاشت!!!
شما مشتی دروغگویید
نتایج تحقیقات بالا کامل نیست.
لطفا نظارت مخالف خوتون رو هم بزارید .


با تشکر
یونانی ها که انقدر از ایرانی ها متنفرن گفتن تخت جمشید چنان باشکوه و ثروت مند بوده که قابل تصور نبوده . یا آیت الله بحجت هم گفته که ذورقرنین همون کوروش کبیر .
فقط می تونم بگم براتون متأسفم !
اینقدر تیشه به ریشه خود نزنید
باشه شوما اول بودين
شما ها که دقیقا حرف تاریخ نگاران امروزی غرب بویژه یونانیان و ... میزنین که برای اینکه بگویند شرق هیچ منتی بر گرده تاریخ بشر ندارد و غرب بویژه یونان و روم مهد تمدن درخشان بشری بوده و از این مهد تمدن هرگز خونریز و سفاکی ظهور نخواهد کرد که بخواهد ملتی را اسیر بگیرد ، تمدنی را نابود کند ، کتابخانه ها بسوزاند و دست به چپاول و غارت بزند ..و اصلا اسکندر به ایران حمله نکرده و الخ ... واقعا متاسفم ... ملی گرایی تحت هر عنوان محکوم است ولی اینکه بیاییم خودمان هم حرف های دیگران را به شکل دیگری بلغور کنیم نا روا و ما تا کی باید بلندگوی اندیشه های دیگران باشیم و ... خدا می داند .
در سبک مغزی ات شک ندارم
شماها همیشه کارتون همینه
حالا فهمیدم که واقعا نظرات رو چینش میکنید من همون کارشناس میراث هستم خیلی مغرضید
دروغ است
این مهملات رو پیش از شما آقای ناصر پورپیرار به کرات گفته اند
با سلام
خوار کردن و خود زنی گذشته ÷ر افتخار ایران در این مقاله باعث تاسف است
20
20
گزارش ظاهرا از نظرات کارشناسان باستانشناسی بی بهره است و فقط به حدس و گمان چند مهندس ساختمان تکیه کرده ضمن اینکه در مورد کتیبه داریوش هخامنشی در این گزارش صحبتی نشده
خدایا این سرزمین را از دشمن،دروغ و خشکسالی بدور دار(بخشی از سنگ نبشته داریوش بزرگ در همان تخت جمشید)
تمام دنیا از کاه کوه می سازند اون وقت شما از کوه کاه می سازید؟
آفرین تابناک
لطفا شما جناب فضل الله موحد از ملیت خودتان متنفر هستید پس هر چه سریعتر بروید و خود را یونانی و عری معرف کنید
لطفا به اين آقاي بي هويت بفرماييد در مورد خليج فارس هم از اين مقاله ها بنويسد تا ما هم بگوييم خليج عربي تا دلشان خوشحال شود.
گیریم حرف شما در مورد جریان انحرافی درست اما این جریان که همین چند سال اخیر بوجود آمده چه ربطی به صدها سال گذشته دارد تابناک هر وقت می خواهی چیزی در خصوص تاریخ بنویسی بد نیست یک سرچ اینترنتی بکنی زحمتی هم نداره
دعواهای سیاسی خود را که بیشتر به خاطر یه لقمه نونه وارد علم تاریخ نکنین لطفا
تخت جمشید یک بنای تاریخی ایرانیه
برین از غصه بمیرین
هزار سال قبل از دانشمندان غربی،در شاهنامه فردوسی آمده‌است:

« جمشید پادشاهی عادل و زیبارو بود که نوروز را بر پا داشت و هفتصد سال بر ایران پادشاهی کرد. اورنگ یا تخت شاهی او چنان بزرگ بود که دیوان به دوش می‌کشیدند.
کتیبه‌های پی‌بنای کاخ آپادانا تخت جمشید هشت کتیبه باستانی است که از دوران زمامداری داریوش بزرگ به جا مانده است. این کتیبه‌ها از زیر ستون‌های کاخ آپادانا تخت جمشید کشف شده‌است. چهار کتیبه از این کتیبه‌ها از جنس طلا و چهار کتیبه دیگر از جنس نقره می‌باشند. محل نگهداری: موزه ملی ایران
اینکه بنا نیمه کاره بوده یا نه؟ و اثبات نیمه کاره بودن نیز دلیلی موجه برای برگزار نشدن جشن های نوروزی نیست محقق عزیز!!!
که نه 2500 سال پیش بلکه همین امروز نیز از بنا های نیمه کاره برای مراسمها استفاده می شود
نمونه مصلای تهران!
موفق باشید
من مطالبتون رو خوندم
آفرين ! خيلي جالب بود ! هرچي گفتين راست بود ! اما كمي نويسنده كوتاهي كرده به نظر من اصلا دروغ خيلي بزرگتره ، تخت جمشيد و هخامنشيان كه هيچ اصلا ايران هم دروغه ، اينجا ايران نيست!
ای کاش میشد سازمان میراث فرهنگی از هییت های باستان شناسی جهت کاووش در رابطه با تمدن عیلام و ماننا دعوت به عمل میاورد
چرا پیامهای مردمی رو نشون نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناك اين چرت و پرتها چيست كه نوشته ايد . خيلي با تاريخ ايران بيگانه هستيد .
بس کن تابناک
بس کن تابناک، داری تاریخ یه سرزمین و عظمت کوروش کبیر که تا ابد بزرگمرد و پدر ایران هست رو زیر سوال می بری، انقدر نون به نرخ روز خور نباش، زنده باد نام کوروش کبیر برای همیشه ! ما گول این چرندیات رو نمیخوریم، ملت رو ابله فرض نکن ! متاسفم برات
با این چرندیات میخوای تاریخ ایران رو زیر سوال ببری و تاریخ اسلام رو پر فروغ کنی،زهی خیال باطل، خودتی !
فرهنگ ایران بالاتر از اینه که شما ترکا و تازیای بی بته دربارش ایده بدین
نوبت ما خیلی نزدیکه
عجب!!!
پس يهوديان و بهتر بگوييم صهيونيستها و فراماسونرها بيكار نبوده اند و به تخت جمشيد هم رحم نكرده اند.
جالبترين نكته كه به آن اشاره نكرديد مدت زمان ساخت تخت جمشيد بوده است.وقتي به تخت جمشيد حمله شد ديگر كار ساخت آن ادامه پيدا نكرد و ساخته هاي نيمه كاره كه ميبينيد مربوط به آن دوران بوده است و كارگران نتوانسته اند به اتمام برسانند چون اين بخش به آتش كشيده شده و از بين رفته و كسي براي ادامه كار و تكميل ساير بخشها كار نكرده است.بعد هم فقط در تورات اسم برده نشده در قرآن هم به هخامنشيان به گونه اي اشاره شده است.
سلام
عجب !!!! ما فقط فکر میکردیم شماها دروغگو تشریف دارین پس اونام مثل شمان . ایول ایول
جمع کنید بساط دروغو
Im Sorry
چرانظرات مراچاپ نمیکنید؟؟؟؟؟این اقای موحدازپانترکهای معروفست ودرتمام سخنانش دشمنی باایران مشهوداست
جريان انحرافی تويی.
اینهمه حقیقت را با چند تا عکس از کاخ نیمه تمام که در زمان داریوش سوم در حال ساخت بوده را میخوای خراب کنی یعنی یک امپراطوری دویست سال داشته خرابه درست میکرده و 10 تا پادشاه اواره بودند که این کاخ درست بشه و نشده و همه سر کاربودن؟ در نهایت هم همه به حال خود رها شده اند.
چرا نظرات را منتشر نمی کنید؟
ایا حاضرید نظرات مقابل این افاضات را هم
در سایتتان قرار دهید؟
مراجع رسمی ما که نه تنها هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان را بلکه سامانیان و صفویان را هم قبول ندارند
اين غربي ها چقدر احمقند. مي خوان به دروغ ما را صاحب گذشته كهن و تمدن باستاني كنند!!!!!!!!
برو کشکت رو بساب
اقاي پرفسورمحقق هيچ قومي اينقدر راحت پيشينه وتاريخ خودش را زير سوال نميبرد
باید به حال خودمان تاسف بخوریم که از تاریخ خودمان اطلاعی نداریم و دیگران برای ما مینوسند
رد پای پورپیرار در تابناک ! در مورد تمام اینها مدتها پیش بحث شده است و همه اینها جواب دارد
رد پای پورپیرار در تابناک ! در مورد تمام اینها مدتها پیش بحث شده است و همه اینها جواب دارد
عالی بود این بنا بنای تفرقه بین ملل اسلامی است! یهودیان این داستان سرایی ها را از این جهت کرده اند.
این ها مربوط به این دولت نیست!!
خجالت بكشيد از اين افكار ضد ايراني
برای شما متاسفم
ای کاش اقای نویسنده گزارشهای دانشگاههای غربی را چنانچه دیده اند مستند ذکر مینمودند
چرا نظرات رو سانسور ميكنيد ميترسيد
هر جه هستن از قامت ناساز بی اندام ماست ور نه ..............
به فرض محال درست، چرا تا بحال این موضوع مطرح نشده بود؟ و اگر این طور باشد، خیلی از بناهای اسمشو نبر هم می تواند جعلی باشند!
به فرض محال درست، چرا تا بحال این موضوع مطرح نشده بود؟ و اگر این طور باشد، خیلی از بناهای اسمشو نبر هم می تواند جعلی باشند!
اي كاش در ضمن اين مقاله اشاره اي به نوشته هاي آقاي پورپيرار هم مي كرديد و مستند روشنگر تختگاه هيچكس آقاي غفوري. اينها اولين كساني بودند كه وجود جعل وسيع در تاريخ ايران را مطرح و اثبات كرده اند.
آقای موحد درود بر شما. ضمن تشکر خواهشمندم تا از استاد ناصر پورپیرار نیز یادی و اشاره ای داشته باشید.
جریان انحرافی شما هستید..با این لجن پراکنی هاتون..به موقع به حسابتون رسیدگی خواهد شد.
نكند شاهنامه فردوسی و الآثارالباقيه بيرونی وتاريخ بيهقی و ...را هم يهوديان دانشگاه شيكاگو نوشته اند؟ مخوصا نسخه های دستنويس چند سدساله اين كتب را !!! برو كشكت رو بساب عمو !
20
20
مرسی

ممنونم

زنده باد تاریخ واقعی
چیزی که بتوانیم به آن افتخار کنیم وازخودمان باشد داری جای آن بگزاری ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بيبين جوجه الان با پيشرفت علم تو هم چين چيزي ميتوني بسازي؟
سلام
از بحث تعصب که بگذریم باید به شما افرین گفت که این همه با دقت تاریخ ایران رو با 30 تا عکس بردین زیر سوال حالا باید از هرودت یونانی تشکر کرد به خاط تمام تعریفهایی که از این بنا و از امپراطوری هخامنش کرده چون تا وقتی ما خودمون خودمونو بزنیم نیاز به دشمن نداریم
بسیار علی،
نظرات خوبی ایست ولی ای کاش به جای مسائل مهندسی از چند باستان شناس هم سئوال می کردید بعد این مطالب را می نوشتید
دروغگوها.شرم باد بر شما شرم شرم...
حضور محترم نویسنده این مقاله ....1500 سال پیش که عربها به ایران حمله کردند هم کار و نقشه یهودی ما بوده ؟؟؟
با سلام
اين متن كه بيش از بررسي مستند علمي، شبيه مانيفست هاي عصبي حزبي است، نه گزارشي از آقاي فضل الله موحد بلكه رونويسي از كتاب ها و مقالات جاعلي ضد ايراني و در خدمت صدام معدوم به نام ناصر بناكننده(ناصر پورپيرار) است.
بیشتر فرمایشات حضرتعالی در مورد این بنا ایراد اساسی دارد
عالی بود
باعث خجالت و شرمساری است . چه پوشالی است این تمدن دروغین
كاملا غير منطقي و غير علمي
شما قصد تحريف داريد
با سلام و خسته نباشید
مغزم سوت کشید...دستتون درد نکنه که حقایق را اشکار میکنید.
خدا قوت
اره با اين گزارش خوب اتويي دست تجزيه طلبها داديد
از روی کدوم سند و مدرکی میگید که تاریخدان ها و باستان شناس هایی که تاریخ ما رو به وجود آوردند یهودی بودند؟؟؟
حیف اونهمه عکس و یادگاری که از اونجا گرفتم.
من تاحالا نمیدونستم زمان هخامنشیان سنگ فرِز و وسایل سنگبری وجود داشته خدایی...خیلی عالیه...
:D :D
من تاحالا نمیدونستم زمان هخامنشیان سنگ فرِز و وسایل سنگبری وجود داشته خدایی...خیلی عالیه...
:D :D
خیلی عالی بود و چیزی که مهمه مستند بود..استفاده بردیم..ممنون..فرهنگ هیچ کشوری نباید بر اساس مهملات و دروغ استوار باشه و حقیقت باید گفته بشه.
احسنت!
این بحث را ناصر پورپیرار خیلی وقته مطرح کرده. شما در خواب خرگوشی بودید.
گزارشی که به هیچ وجه علمی نیست. نویسنده یا موسسه به دنبال القای تلقینات ذهنی خود میباشد.البته مورد تقدیر همه تجزیه طلبان میباشد.
خوبه تحقيقات بي بديل آقاي پور پيرار را به نام خودتون ثبت مي كنيد
از مطلب روشن گرانه اتان بسیار سپاسگزارم
بالاخره یک حرف حساب در مورد تخت جمشید شنیدیم.
واقعا که عالی بود
بالاخره اعتراف کردند
خیلی ممنون از این شفاف سازی شما
این مقاله آنقدر پر از ایراد و بدون در نظر گرفتن بسیاری از مستندات و با در نظر گرفتن گوشه های کوچک از یک پازل هست که اگر کمی اطلاعات باستان شناسی داشته باشید خنده تون می گیره من از سایت تعجب می کنم
پان فارسیسم چنان در وجود بسیاری از فارس زبانها ریشه دوانده که هرگز این مطالب را قبول نخواهند کرد.
کتابهای مدارس رو هم اصلاح کنین لطفا
به جعلی بودن پاسارگاد نیز اشاره کنین
باشد که رستگار شوید
واقعا جای تاسف داره این حرفا از یه ایرانی بر نمیاد
آقای محترمی که تاریخ ایرانو جعلی میدونی برای اثبات حرفات به قرآن و تورات و... استناد میکنی. مگه نمیدونی تو همون قرآن کورش بزرگ رو پیامبر دونسته؟
کاش شما سارق علمی عزیز هم یک ذره انصاف داشتید و می گفتید که این موارد را خودتان کشف نکرده اید بلکه آقای ناصر پور پیرار 10 سال پیش همه این موارد را برای اولین بار بررسی کرده و طی یک مستند در 3 سی دی منتشر کرده است که آن زمان همه شماها بهش فحش میدادید ولی الان دارید به نام خودتان جا میزنید و دریغ از اسم بردن از این محقق ارزنده تاریخ ایران
حالا چرا نامی از محقق بزرگ آقای پور پیرار نمی برید.
عالی بود
شماها کمر به ویرانی تاریخ و فرهنگ ایران و ایرانی بستین
مستند تختگاه هیچکس را ببینید
Remi Pictures چه دلیلی وجود داشته که وقتی بخوان با امکانات 2400 سال پیش یک کاخ رو بسازند همه قسمت هاش رو با هم شروع کنند؟
من چندسال پیش فیلم مستند این رو دیده بودم. شما حیلی از شبحات دیگه رو از قلم انداخته اید.این یک جعل بزرگ تاریخی و توهین به شعور مردم به حساب میاد. فقط واسم یه سوال پیش اومده که : این مسئله و جعلیات مربوط به دوره پهلوی منحوسه. چه ربطی به جریان انحرافی داره؟
مجبوری خضعبل منتشر کنی که نتونی نظر منتشر کنی؟ گزارشتون پلان نداره. یعنی پوچ. عکس رو با فتوشاپ ترکیب میکنید ... واقعا که ...
تمام چرندیات شما قبلا هم خوانده شده بود و پاسخش را هم داده بودیم..سخنان همچون ناصر پور پیرار ارزش علمی ندارد...
نویسنده محترم مطالب بالا. مطالبتان را خواندم و بسیار شگفت زده شدم از این نوع تفکر . تقریبا تمامی مطالبتان فاقد ارزش بود. علی رغم داشتن کارهای بسیار مهم تر, اما آمادگی پاسخ به تمامی نظر هایتان را دارم. شهرام رهبر
فقط قصه پردازی کافی نیست.
خوشحالیم که برای اولین بار در ایران هم یک سایت حکومتی جرقه ای زد بر بیان واقعیات ممکن در تاریخ
برای تمامی شما متاسفم، شما یه عده بی هویت هستید، البته معلومه که یه مشت مفت خورین
تابناک خیلی مقاله جالبی بود تشکر می کنم، ای کاش ریشه ناسیونالیسم در ایران خشکانده شود و مردم ایران مثل همه مردم دنیا با احترام به زبان و هویت یکدیگر در کنار هم زندگی کنند. یاشاسین
باید پرسید چرا نام پورپیرار که دوازده سال است این مطالب را عنوان می کند چنین مخفی می ماند آیا دستور همان جاعلین را عملی نمی کنید
دشمنی با ایران باستان بخاطر اسلام تا کی؟؟
راستي مورخين يونان باستان هم يهودي بوده اند كه از تخت جمشيد نوشته اند!
پس کورش و خشایار شاه دروغین بودهاند؟
حالا چه چی می خواهید تاریخ کشورتون رو نادیده بگیرید
آقای فضل الله موحد چه کسی هستند؟ باستانشناس هستند؟
اینا رو که استاد "پورپیرار"چن ساله داره میگه چرا کسی بهش گوش نمیداد؟
تابناک شما چه علاقه ای به تحریف تاریخ ایران و بازگو کردن جعلیات فرد ضد ایرانی پورپیرار داری؟
چرا علنی نمی کنن؟؟
کوروش. داریوش همه اینها آدمهای افسانه ای هستند. وتوی مدت کوتاه حکومت فقط آدم کشتند. و یهودیها با جعل قصد اختلاف بین مسلمین را دارند. یا رسول اله مدد
این کم لطفی که درباره بنای تاریخی ب این عظمت این طورحرف ها زده شه.
دمتون گرم
از انیران انتظار سخنی بیش ازین نیست
باسلام.این حقیقت را بارها در شبکه های اجتماعی مطرح کردیم.ولی به دلیل اینکه سالهاست این تاریخ جعلی سینه به سینه منتقل میشود وبه دلیل تعصبات شدیدوبیجا هربارفحش وناسزاشنیدیم.امیدواریم به دور ازتعصبات قومی تاریخ درست ابتدادرمدارس تدریس شود تافرزندانمان راآگاه کنیم
اینها (کوروش و داریوش و...) همه تخیلات کفاره
بسیار عالی بود ممنون از روشنگریتون
سلام.. خوب جعل کردند
افای موحد "
شما با این عکسهایی که از پشت خانه مادر بزرگ خود گرفته اید می خواهید تاریخ را تغییر دهید"
انگار ایرانی ها از ابتدا همیشه ناقص کار بوده اند. مثل ورزشگاه تخت جهان اصفهان که بعد از 25 سال کار آخر هم به صورت ناقص افتتاح می شود. به نظر شما ورزشگاه نقش جهان هم جعلی بوده است؟ آخه چند هزار صندلی داشت که تا بادی وزیدن گرفت همه را باد برد.
شمارا به خدا این سایت را حذف کنید " بخدا حیثیت همه ایرانیها را زیر سوال برده اید " خوب این حرفهارا هم که تکفیریهای عربستان میزنند " هر کسی سوزد در غم جانانه ای " سوختم زین اشنایان ای خوشا بیگانه ای"
با سلام این تفسیری که شما از تخت جمشید کردید که هر بیننده ای قانع میشه ولی تخت جمشید هیچ وقت تکمیل نشد چون تو دوره های متمادی وپادشاهان هخامنشی بخش های بهش اضافه میشد، بعد میگوید که اسکندر مقدونی اومده بنای سنگی به آتش کشیده یعنی چجوری بنای که سنگی بوده آتش زده خوب دوست عزیز این بنا که بدون سقف نبوده حتما از چوب و مصالح دیگه استفاده شده بوده
سپاس بسیار
بدبختای خودفروخته
ارجاع نمی دهید که این مطالب حاصل کار کدام محقق است؟
تخت جمشید یک بنای یکپارچه نبوده و از کاخ های زیادی تشکیل می شده و برخی از آنان به علت حمله اسکندر نلتمام مانده اند مثل تصویر شماره ۱۵
سلام
سابق بر این از منبع موثقی پیرامون جعل تاریخ توسط یهیودیان شنیده بودم.
اینکه جعل تاریخ به منظور ساخت دین و خدای دروغین میان غیر یهودیها انجام شد تا بتونن افکار مردمو محدود نگه دارن.
درباره تخت جمشید هم شنیده بودم
امروز چند مورد سرچ کردم و رسیدم به مطالب شما
عالی بود....با استدلال و عکسهای گذشته و اکنون.
من ایرانی هستم و معترفم عمری آب در هاون بیگانگان کوبیدیم
لطفاً براي مشخص شدن دروغ هاي بزرگي كه در اينجا بافته ايد به نقاشي هاي سده 17 ميلادي از تخت جمشيد مراجعه كنيد. همه دوستان هم توي اينترنت دنبال اين نقاشي ها باشند.
درود بر ایرانیان متمدن
فکر نمی کنم کسی بتونه انکار کنه که قسمت هایی از تخت جمشید در حال ساخت بوده که اسکندر حمله کرده و نیمه کاره میمونه. قسمت هایی از از کاخ ها موقع ریختن آوارهای سقف و دیوارها زیر خاک موندن و به همین خاطره که سالم و دست نخورده موندن.
تابناک تمدن ما تو هستی
سلام واقعیت چرا برای بعضی ها تلخ است
من موندم چرا تمدن هخامنشی رو پررنگ تر کردند
با تشکر از مدیر سایت بابت اثبات جعلی بودن تخت جمشید و پاسارگاد...
واقعا آدمو به فکر میبره خیلی جالب بود ممنون از آگاهی تون.
سلام عالی بود
درود
مطالب و نکات خوبی رو اشاره کردید
واقعا از این مطلب خوب و ارزشمند ممنون هستم
واقعا عیبه که یه ایرانی بیاد و هویت و گذشته و تمدن کشورشو هرچند هم همراه با شک و تردید باشه بیاد بکوبه و بخواد ببره زیره سوال هالیوود و همه جای دنیا میان به دروغ هم که شده واسه خودشون تمدن و هویت میسازن و بهش افتخار هم میکنن اما ما ...
تخت جمشید و کوروش و داریوش را شاهان بی کفایت پهلوی خلق کرده اند
باز هم یک تئوری توطعه دیگر
رضا پالانی قصدش فقط تخریب باقی قوم ها و بالا اوردن فارس بود اینو میشه از کشتار خوانین لر بختیاری و افتادنش با ارتش به جون لر ها فهمید
اها شما کاسه داغ تراز آشی وما خبرنداشتیم.
با سلام متاسفانه جریان انحرافی که اخیرا با هدف نابودی فرهنگ و عقیده ایرانیان باستان و در کل هویت ایرانی قبل از اسلام شکل گرفته حد و مرزی برای تخریب نمی شناسد
عجب
خوب این که بنا نیمه کارست بعضی قسمت هایش که قبل از این که شما هم بگی باستان شناسان و حتی بنده که مطالعه ای در تاریخ دارم مثل روز روشنه.
دور از ملی گرایی و احترام به تاریخ ایران باستان و اسلامی
شاید درست باشه چون اگر توجه کنید آشوری ها و عیلامی و ماد ها هم تمدن هایی داشتن چه بسا ما هم در تفسیر تاریخ اشتباه کرده باشیم
بنای تخت جمشید با توجه به استفاده نشدن از برده و هزینه بالا در طول حکومت هخامنشیان در حال ساخت بوده و فقط در مراسم خاص توسط شاهان استفاده می‌شده. سقف چوبی و کف مفروش به فرش های ایرانی قسمت های از آنرا قابل استفاده در این مراسم می‌کرده که در زمان حمله اسکندر این فرش ها و پرده ها سرقت و بقیه سوزانده و در طول زمان نابود شده. شما نمیتوانید تمام مورخانی که در آنجا کار کردند را دروغگو و کافر و خود را فرشته بخوانید. با بی اهمیت کردن تاریخ ایران فقط دشمنان ایران سود میبرند. امیدوارم شما از آن دست اعرابی که در زمان نمایش فیلم سیصد تصاویری از سمبل های ایرانی تخت جمشید را به کف راهروهای سینماهای خود چسبانده بودند نباشید.
برایم بسیار جالب است که هیچ اسمی از محققان دانشگاه شیکاگو برده نشده است اما مذهب همه آنها مشخص و یهود است!!؟؟
#تابناک_ترویج بی هویتی_شرم_ما ایرانی هستیم_درود بر تمدن7000ساله
واقعا مطالب خوبی بود ..
من هم وقتی روز اول چند سال پیش متوجه شدم ناراحت شدم ولی دوستان گلم اینها همش واقعی هست. تخت جمشید یک بنای 30 درصد ساخت بود که به اتیش کشیده شد. فقط یکی از تالارها تکمیل شده بود و بقیه کلا نصفه نیمه بود.
تصاویر این نوشته واقعی هستند. چه بخوایم و چه نخوایم. چه بپذیریمو چه تعصبی باشیمو نپذیریم.
من هم مثل شما دوست نداشتم اینها واقعی باشه....!
با سلام چنتا سوال داشتم که خوشحال میشم جواب بدین
عکسهایی موجود است که نشان میده تخت جمشید در اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی هم به همین شکل بوده آیا آن عکسها غیر واقعی هستند؟
اگر تخت جمشید جدید است و قبل از جشن های دوهزار و پانصد ساله ساخته شده، خوب حتما باید کارگران یا مهندسانی بوده باشند که در آن موقع آنجا حضور داشتند پس چرا هیچ وقت حرفی نزدند؟
کاملا درسته اینا نقشه های پهلوی برای ساخت تاریخ و ایجاد جشن های2500ساله بوده که از طرف رضا شاه و محققان یهودی جعل سازی شده و واقعیت جدا از اینها می باشد
متاسفانه دلایل کاملا منطقی بود و باید اعتراف کنم که من قانع شدم.
چرت وپرت محضه باور نکنید
در جای جای بنای پرسپولیس آثار رنگ بر روی سنگ ها و نگاره ها پیدا شده. هیات به اصطلاح کارشناسان معماری نمیدونن که رنگ کردن، آخرین مرحله از ساخت یک بنا و در خقیقت مرحله آخر نازک کاریه؟؟؟
ممد
به کوری چشم دشمنان این هویت پایدار همچنان در قلب تمامی ایرانیان راستین جای دارد.
بابل همواره بخشی از تمدن ایران زمین بوده
می دونید که هرودوت و باقی تاریخنگاران یونانی به تفصیل از تاریخ هخامنشی و کورش و داریوش سخن گفته اند
آیا ایشون و باقی یونانی ها هم دست نشونده ی یهود بودن؟
کسی منبعی داره که نام کورش در اون ذکر شده باشه؟
به جز تورات و پیامبران یهود؟
با آزمایش کربن میشه فهمید قدمت تخت جمشید رو
سلام به همه عزیزان گفتن تاریخ حقیقی برای زندگی و آینده درس است اما باید از توهین بپرهیزیم تا تحقیق صورت بگیرد و حقیقت آشکار شود زیرا دروغ و خیالات سر خود کلاه گذاشتن است
مثل اینکه بیان حقيقت به نژادپرستها بر خورده.....
دانشجوی معماری هستم و با این مقاله موافق و مخالفم !
بله تخت جمشد یک پر،ژه ناتمام و ناقص و رها شده می باشد و در باره ان داستان پر دازی شده و متاسفانه باور و حتی تدریس میشود.
مخالفم بر اینکه اشتباهی که در باور یک دروغ و نادانی و عمد اساتید ملی و ایرانی باستان شناسی و سبک شناسی معماری در دوره ای از تاریخ نادیده گرفته شده و با انگیزه اگاهانه و شاید ناخداگاهانه ان را بر گردن عوامل خارجی بیندازیم.
دوستان عزیز چرا الکی حرص میخورید تاریخ دیگر نوشته شده و البته به درستی نوشته شده اما اینها میخوام مارو به اعراب نسبت بدهند اما نه سند دارند نه مدرک و اینکه هزاران سند و مدرک دال بر بودن کوروش و هخامنشیان وجود داره که دیگه نمیتونن از بین ببرن و اینکه کوروش رو نمیتونند نابود کنن خیالتان راحت پس به حرفهای اینها توجه نکنید تمام
حقیقت رو باید قبول کرد ,
گر چه تلخ باشد !
حکومت آق قویونلووقاراقویونلوها که حکومتهای محلی بودنددارای سکه وپول مربوط به خودبودند امااین کوروش خان باآن عظمتش دارای پول وسکه مخصوص یه خودنبود ننگ براین جعل
بنازم به غیرت ایرانی بودنتون به به
دست مریزاد
اصلا فرض بر اینکه اینجور کودکانه و استناد به 4 تا عکس برای تغییر تاریخ که عملا هدف کاملا مشخص هست درست باشه. لطفا بر خلاف میلتون در مورد تاریخ اسلام هم به همین شکل مطلب بنویسید
ادعاهاتون رو قبول ندارم دلیلش رو پایین میگم
شما از بیداری این ملت می ترسید. ایران سرزمین جاوید خار چشم وطن فروشان.
دوستان
آقایون
خانم ها
حضرات
تخت جمشید نه هرگز یه کاخ بی استفاده یا به اصطلاح کاخ هیچکس بوده و نه هرگز محلی برای تجمعات منافقانه علیه دولت و ملته
این بازی های هوشمندانه دشمنه که میخواد به دست خودمون تیشه بزنه به ریشه خودمون
تورو خدا بصیرت داشته باشید یه کم
خدایا چه آدمهای عجیبی ، خورشید را می بینند و بعد می گویند خورشید کو؟ انسان می تواند کبوتر زاده شده و کرکس شود ! این است قدرت انکار انسان از حقیقت !
برین به اسکندر مغددونی گیر بدین
مزخرف گفتین .چرتو پرت و بی معنی بود حرفتون
یک گزارش کاملا بی ارزش، منبع ذی صلاح در مورد آثار تاریخی ، باستان شناسان و سازمان میراث فرهنگی است نه سازمان نظام مهندسی و یک مهندس معمار بی نام و نشانی به نام خانم غفرانی که گزارش جهت دار، مبتنی بر برداشت های غیر علمی و غیر دقیق و کاملا شخصی و کلا بدون رفرنس و بدون اطلاع از بنای تخت جمشید، پایتخت کوروش پاسارگاد بود نه تخت جمشید
نظر جالب و كاملا درستي بود اما كساني كه تاريخ جعلي ايران را خواندند به اين باور نميرسند و در مورد شما(تابناك)بد فكر ميكنند،خسته نباشيد.
عالی بود حرف حق را باید گفت اگر چه تلخ باشد.
واقعا چرا ریش سربازا رو آنکارد نکرده گذاشتن شرم بر سنگ تراش
هخامنشیان ساخته و پرداخته ذهن یهود است
احسنت عالی بود
احسنت عالی بود،به امید بیداری فریب خوردگان و رهایی از سیاستهای کثیف یهود و غرب
این مطلب بسیار گفته شده و شبهه ها میبایست توسط دانشمندان و عقلا رفع بشه...
لازم نبود پورپیرار را استخدام کنید واسه این داستا سرایی ها
هیچ شاعر و نویسنده ای از تخت جمشید و کوروش صحبتی نکرده،چطور می‌شود که در هیچ کجا صحبتی از هخامنشیان و حماسه و کوروش و غیره نشده است.پس همچین مکانی وجود نداشته است و همچین پادشاهانی هم نبوده است.
کتیبه های بیستون و هگمتانه تخت جمشید و تاریخ ایران باستان رو تایید میکنه لابد همشون جعلیه
من قبلا یک مستند 3 ساعته دیدم که آقای پور پیران در باره ناقص بودن تخت جمشید توضیح میداد هرچند مستند نژاد پرستانه ای بود ولی سند های قابل قبولی داشت و روشنگر بود من هم باور دارم که تخت جمشید ناقص است و تاریخ ما بیش از هخامنشی ها بوده است
شما چه کارشناس بی سوادی هستی که اصلا نمیدونی روح کوروش از تخت جمشید خبر نداره
ضمن تقدیر و تشکر از شما بابت این روشنگری مستند به کسانی که کورکورانه و از روی نژادپرستی بر مطالب به حق شما تاختند عرض میکنم تاریخ ساختگی به هیچ درد شما چه در دنیا و چه در آخرت نخواهد خورد
باشه بابا شما تاریخ خودتونو داشته باشید ماهم تاریخ ایرانی خودمون رو....
ای بنازم.این صهیونستیا و فراماسون چه تاریخی برای ایران نوشتن.
الان همه این تخت جمشیدیا و کوروشی ها احساس پوچی کردن
اگر اینطوره که میلیون ها نفر هم در جهان هستن میگن ما هم با هولوگرام ساختن و وجود ندارد یا زمین صافه به ما دروغ میگن، برو جمعش کن بابا بی وطن!!!
اگر بدون تعصب نگاه کنیم کاملا دلایل منطقی هست. بنده خودم بارها به تخت جمشید رفتم و همیشه برایم سوال بوده چرا ساختمان به این بزرگی سنگ فرش نشده است. آیا مهمانان شاهان هخامنشی دویست سال روی خاک می نشسته اند؟
چرا دویست سال نقش و نگاره ها ناقص بوده است؟
مهمانان را در ساختمان نیمه تمام و در حال ساخت پذیرا بوده اند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار