بازدید 52643

افشاگری مشاور سابق احمدی نژاد

متاسفانه برخي بدون اين‌كه بدانند اين حرف ها ملزوماتش چيست، آن را تكرار كردند و گفتند: بله امام زمان (عج) مستقيم کشور را اداره مي كند، بعدها معلوم مي شود كه اين گروه انحرافي دارد مي گويد؛ ظهور نزديك است و ديگر به ولايت فقيه نيازي نداريم، چون امام زمان (عج) دارد مي آيد، باید هوشیار باشیم.
کد خبر: ۱۶۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲ 22 May 2011
مشاور سابق رییس جمهور در امور روحانیت معتقد است: جريان انحرافي 6 سال اول برنامه خود را مدارا با نظام و دو سال آخر را ساختار شكني قرار داده است، اگر اين درست باشد و بنا باشد ساختارشكني کنند و با خلاف قانون نظام را دچار چالش نمایند و نظام را بشكنند، باید خیلی مراقب باشیم. 

به گزارش مرکز خبر حوزه آنچه در پی می آید، مشروح سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه و رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه است که شب گذشته در نشست بررسی مناسبات حوزه و نظام اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور طلاب و فضلای جوان این مدرسه برگزار شده است.

*امروز عده‌ای می خواهند روحانیت نباشد

حوزه بايد به عنوان سازمان روحانيت به دنبال دعوت مردم به خير و امر به معروف و نهي از منكر باشد، ‌ما خودمان نظام را توليد كرديم و بر آمده از حوزه علميه است، امام راحل گل سر سبد حوزه علميه بود كه توانست اين حركت را ايجاد كند؛ بنابراین باید مراقب نظام باشیم.

البته از همان اول عده اي مخالف بودند و امروز نيز گروه هاي منحرفي پيدا شدند كه از ريشه روحانيت را نمي خواهند، مانند ملي گرايان و آزادي خواهان اينها در اولين قدم ها با اصل ولايت فقيه مخالفت كردند.

هوشمندي و هوشياري جوانان حزب‌الهی حاضر در صحنه نگذاشت اينها راه به جايي ببرند و نه تنها ولايت فقيه تضعيف نشد، بلكه امروز ولايت فقيه هوشیارانه فتنه ها را مهار مي كند؛ البته همين گروه انحرافي از حرفهايشان برمي آيد كه در نهايت كار مي خواهند اساس روحانيت را كنار بگذارند.

*برخی می گویند ولایت فقیه فقط نصیحت کند!

برخی می گویند ولايت فقيه فقط نصيحت كند و كار به كار مسئولين نداشته باشد، ولايت بدون مردم مانند شمشيري بدون تيغه است؛ يعني ولايت كاره اي نيست و مردم همه كاره هستند و سيستم بايد بيايد و كارش را بكند و نیازی به رهبری نیست، اینها این حرف ها را با عناوين مختلف بيان مي كنند.

متاسفانه برخي بدون اين‌كه بدانند اين حرف ها ملزوماتش چيست، آن را تكرار كردند و گفتند: بله امام زمان (عج) مستقيم کشور را اداره مي كند، بعدها معلوم مي شود كه اين گروه انحرافي دارد مي گويد؛ ظهور نزديك است و ديگر به ولايت فقيه نيازي نداريم، چون امام زمان (عج) دارد مي آيد، باید هوشیار باشیم.

اين‌كه آيت الله مصباح داد مي زنند كه باید «مراقب بود فضای کشور از سوي كسي كه خدمتگزار است غبار آلود نشود و غبار فتنه از سوی او بلند نشود و مبادا دير شود»، باید دقت کرد.

*شخصی که روابط خاصی دارد ...؟!

ريشه انحراف روشن شده است؛ شخصي كه با كارهايش و روابط خاص و نیز عقاید ویژه‌ای كه دارد، ریشه انحراف است. بايد حواسمان باشد، عوضي جا نزنند، بزرگان مي فرمودند مسئله از مسائل سياسي بالاتر است و اعتقادي است؛همچنین كساني كه حمايت كردند و جلو رفتند؛ بايد برگردند و اصلاح و جبران كنند، نه اين‌كه بتازند و جلو بروند و به راه خود ادامه دهند!

*برنامه جریان انحرافی برای رودررویی با رهبری و نظام!!!

این جريان انحرافي 6 سال اول برنامه خود را مدارا با نظام و دو سال آخر را ساختار شكني قرار داده است، اگر اين درست باشد و بنا باشد ساختارشكني کنند و با خلاف قانون نظام را دچار چالش نمایند و نظام را بشكنند، باید خیلی مراقب باشیم، آنها آرام آرام منويات خود را نشان می‌دهند و رو در روي آقا می ایستند! بعيد نيست این کارها صورت بگیرد، بايد مراقب باشيم؛ حوزه بايد چشم بيدار و ذهن هوشيار نظام باشد.

ساده از كنار برخي تحولات نگذریم و كساني كه خودشان مردود شدند و كشور را به لبه پرتگاه رساندند، فكر مي كنند با این اتفاقات جايگاهی پيدا كردند، اينها مي خواستند اسلام را پاي مدرنيته ذبح كنند، ولی حافظه ملت اين خيانت ها را از ياد نبرده است، چگونه مي خواهند وارد عرصه شوند با مظلوم نمايي نمي شود، ملت و نظام آنان را نمي بخشد.

بايد هسته مركزي تحت ارگان و سازمان خاصي وجود داشته باشد كه جامعه را به خير دعوت کند و بر معروف امر و از منكر نهي كند، این سازمان همان روحانيت است.

با درس گرفتن از آيات قرآن كريم و آیه « نفر» در مي يابيم از ميان ما بايد امتي وجود داشته باشند كه هدف واحدي را تعقيب كنند، جمعيت ويژه و سازماني که از انسان هاي گره خورده با هدف واحد و ساختار ويژه تشکیل شده براي اين‌كه بتوانند امر به معروف و نهي از منكر و «يدعون الي الخير» را انجام دهند.

*الگوی اسلامی؛ الگویی برای جهانیان

ايران اسلامي با رفتار و حمايت هاي مداوم و مستمر خود از مظلومين جهان و ايستادگي در برابر ستمگران به يك الگو براي دنيا تبديل شده است كه امروز مي تواند از آن استفاده كند.

حوزه به عنوان بازوی محکم نظام اسلام چه كاري در اين راستا انجام داده و بايد انجام دهد، با اين نظامی كه تاريخ پر افتخار 30 ساله او از اصالت و صلابتش خبر مي دهد، حوزه های علمیه چه نقشي در اين نظام بايد بازي كنند؟

*به سوی منویات امام و رهبری حرکت کنیم

باید دست در دست هم با تجميع امكانات به سوي آرمان هاي بلندي كه امام راحل و مقام معظم رهبري براي حوزه هاي علميه ترسيم كردند، حرکت کنیم؛ هر كسي به استدلال هاي قوي و فكر ناب این دو بزرگوار توجه کند،حقانیت آن را تصديق مي كند.

بايد نسبت به تبيين و ترويج و اجرايي كردن اين منويات، بحث و بررسي در حوزه ها علميه شروع شود و خداوند نيز به اين بحث ها بركت مي دهد.

امر به معروف و نهي از منكر كه در معناي گسترده آن، همه تعاليم اسلام را فرامي گيرد و همه بشريت را زير بال و پر مي گيرد ذيل آيه « نفر» جهاني بودن اين دعوت را مي رساند؛ يعني امر به معروف و نهي از منكري كه از سوي امت اسلامی عمل مي شود، همه انسان ها را با همه دين ها و نحله ها فرامي گيرد.

اگر امت اسلامی بخواهد امر به معروف و نهي از منكری كه جز ويژگي هاي او شمرده شده و باعث امتياز آنان مي‌شود را جهانی کند، بايد از راه يك تشكل وارد شود و يك امت باشد؛ امت نياز به حكومت دارد، چون امتي كه رسالت جهاني در دعوت به اسلام دارد بايد حكومت داشته باشد.

*خاطره آیت الله مصباح یزدی از شهید بهشتی

خدمت آیت‌الله مصباح در جلسه خصوصی بوديم، خاطره اي از زبان شهيد بهشتي نقل كردند و گفتند: چندین سال قبل از انقلاب، در جلسه اي كه عده اي از فضلاي جوان در تهران گرد هم آمده بودند، درباره فساد هايي كه در جامعه ايران آن روز وجود داشت مثل سينما و تئاتر سكولار بحث می کردند و هرکسی برای مقابله با اینها راه و روشی را پیشنهاد می داد، منبرهاي روشن گر، تالیف كتاب و ... اما نوبت به آيت الله بهشتي رسيد، ایشان گفتند بايد حكومت تشكيل دهيم، اگر بخواهيم اين مفاسد برود و با آنها مقابله كنيم و ريشه اي وارد شويم، اينها را تغيير دهيم بايد حكومت تشكيل دهيم و من خيلي فكركردم درباره اين كه بايد چه كنيم و به نظرم رسيده كه 140 نفر را از خانواده هاي مذهبي و جواناني كه با استعداد هستند گلچین کنیم و برای آینده پرورش دهيم.

آیت الله مصباح می گفتند؛ من بسیار تعجب کردم که ایشان چقدر دقیق حساب کرده و همه جوانب تشکیل یک حکومت را بررسی کردند، تا حالا كسي اينجور با فكر سيستماتيك براي براندازي فساد برنامه نريخته بود.

قبلا روحانيت كارهايي كه انجام مي داد و مبارزاتي كه انجام مي داد در چه حدي بود و در چه حدي به آن توجه مي شد و آن را با امروز مقايسه كنید، اين بسط يدي كه امروز بوجود آمده كه نه تنها علما و مراجع بزرگ اسلام و متفكرين و متخصصين ما كه در حوزه هاي علميه كم شمار نيستند و در متن جامعه حضور دارند و اظهارنظر می کنند و به نظراتشان عمل می شود.

*طلاب راجع به مسائل کشور اظهارنظر کنند

طلاب نیز امروز مي توانند راجع به مسائل كشور در همه ابعاد اظهارنظر كنند و توقع دارند كه به اين اظهار نظرها عمل شود، اين فضا چگونه درست شد؟ قبلا اين فضاها وجود نداشت، امروز نه تنها در داخل ايران و نظام اين امر به معروف و نهي از منكر فضا دارد و بالاتر از همه رهبر معظم انقلاب در صدر همه خودشان به مسئله امر به معروف و نهي از منكر مي پردازند و مطالبه مي كنند، بلكه تمام متفكرين ما اين فضا را دارند براي اين‌كه نقد كنند و بلكه در خارج از كشور نيز جمهوري اسلامي ايران كه در اسلام ناب محمدي (ص) ريشه دارد، به امر معروف و نهي از منكر مي پردازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر