بازدید 69513

دستمزد ماهیانه بازیگر نقش مختار

در مورد دستمزد بازيگران بحث‌هاي زيادي مطرح مي‌شود؛ به عنوان مثال در مورد دستمزدي كه من براي بازي در سريال «مختارنامه» در طول سال‌هاي گذشته دريافت كرده‌ام نيز حرف‌هاي زيادي زده شده است. كاملا شفاف اعلام مي‌كنم كه براي بازي در «مختارنامه» به طور متوسط ماهي 10 ميليون تومان و در طول اين سريال 600 ميليون تومان به عنوان دستمزد دريافت كرده‌ام.
کد خبر: ۱۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱ 21 May 2011
فريبرز عرب‌نيا دستمزدي كه براي بازي در «مختارنامه» دريافت كرده است را به طور شفاف اعلام كرد.

به گزارش ايسنا فريبرز عرب‌نيا در واكنش به صحبت‌هايي كه نسبت به رقم دستمزدش در سريال «مختارنامه» مطرح شده بود، گفت: به طور متوسط ماهي 10 ميليون تومان براي بازي در سريال «مختارنامه» دريافت كرده‌ام.

اين بازيگر كه در برنامه تلويزيوني «هفت» حاضر شده بود، ادامه داد: در مورد دستمزد بازيگران بحث‌هاي زيادي مطرح مي‌شود؛ به عنوان مثال در مورد دستمزدي كه من براي بازي در سريال «مختارنامه» در طول سال‌هاي گذشته دريافت كرده‌ام نيز حرف‌هاي زيادي زده شده است. كاملا شفاف اعلام مي‌كنم كه براي بازي در «مختارنامه» به طور متوسط ماهي 10 ميليون تومان و در طول اين سريال 600 ميليون تومان به عنوان دستمزد دريافت كرده‌ام.

وي افزود: البته چنين رقمي در حال حاضر دستمزد يك فصل يك مربي فوتبال است.

عرب نيا با بيان اينكه «در طول بازي در «مختارنامه» دو بار مرگ را جلوي چشمانم ديده‌ام»، تصريح كرد: به نظرم وقتي كه بخواهم فيلم‌هاي مبتذل بازي نكنم بايد از پروژه‌هايي تامين شوم و اين منطقي است.

به گزارش ايسنا، عرب‌نيا در گفت‌وگويي كه «پيش از پخش مختارنامه» با ايسنا داشته، نيز در پاسخ به اين كه نقش مختار برايش چقدر به لحاظ مالي و معنوي ارزش داشت كه قبول كرد چندين سال از عمرش را صرف آن كند؟ گفته است: در مورد مالي به جرأت مي‌گويم كه بازيگر توانا و صاحب سبك هميشه در ايران ضرر مي‌كند؛ در اين باره شك نكنيد.

وي افزوده است: بازيگر تواناي صاحب سبك و دانش آموخته همواره در سيستم سينما و تلويزيون ايران در حال ضرر مالي و جاني است.

عرب نيا درباره ارزش‌هاي معنوي بازي در سريال «مختارنامه» و همكاري با كارگرداني چون داوود ميرباقري و جمعي از عوامل حرفه‌يي اين سريال نيز خاطرنشان كرده است: از حيث ارزش هاي كار، براي من به عنوان يك بازيگر همواره مجموعه‌اي از فاكتور‌ها در انتخاب دخيل هستند كه پيش از هر مقوله‌اي، كارگردان و فيلمنامه قرار مي‌گيرد و بعد از آن جمع همكاران است كه باعث مي‌شود ببينم پيش‌بيني ما نسبت به آينده كار آيا مثبت است يا خير.

به گزارش ايسنا، فريبرز عرب‌ نيا طي شش سالي كه ساخت «مختارنامه» به طول انجاميد، به ندرت در فيلمي حاضر شد كه خودش از آن به عنوان «يك خودكشي حرفه‌يي» ياد كرده است.

او معتقد است: در چنين شرايطي يك بازيگر حرفه‌يي همواره‌ به لحاظ مالي ضرر مي‌كند.

با اين حال عرب نيا خوشحال است كه سيستم غيرقابل پيش بيني فيلمسازي در ايران سال هايي كه او صرف اين سريال كرده بود را به هدر نداد و در گفت‌وگوهايي كه در مقاطع مختلف ساخت سريال مختارنامه داشت بارها اعلام كرد كه احساس مي‌كند از اين انتخاب (بازي در سريال داوود ميرباقري) راضي است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۶
آفرين به آقاي عرب نيا، واقعاً در اين سريال نقش آفريني كردند. هميشه سلامت و موفق باشند. انشاء ا...
بابا حقوق يك كارگر با افزايش امسال شدخ 400هزار تومان اينهارا هم بگيد
چقدر بدبختن کارمندان دولت که بطور متوسط سالانه حداکثر دریافتی شان 10 میلیون تومان است یعنی معادل دستمزد یک ماه این افراد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جالب است که هنرپیشه ها خود را با فوتبالیستها مقایسه می کنند و فوتبالیستها خود را با فوتبالیستهای خارجی و ... در حالیکه هر دو قشر دستمزدهای بسیار بالایی دارند. در حالیکه مثلا یک نخبه مملکت با مدرک دکتری به زحمت ماهی یک میلیون تومان حقوق می گیرد. خودتان قضاوت کنید آن نخبه که برای توسعه اقتصادی و رفاه جامعه تلاش می کند محق تر است یا ...
با حقوق کارمندی یا یک معلم ماهیانه چهارصد هزار تومن چطوری
با سلام و با عرض خسته نباشيد
اين دستمزد نه تنها نسبت به مربيان فوتبال كه در مسابقات عموما بي نتيجه و دست خالي هستند حتي نسبت به بسياري از بازيگران كه در فيلم هاي بي محتوا بازي مي كنند زياد نيست . نوش جان اين هنرمند
دست مزد فوتبالی ها که واقعا زیاد و حق الناسه،اگر مقام جهانی یا صعود و... داشتن قابل قبول بود.اما فقط پولشون رو میگیرن و جنجال درست میکنن.
چرا ایشان در آمد سالی 120 میلیونی خود را با یک استاد کامل دانشگاه که پس از حدود 25 سال تحصیل و قریب به 20 سال سابقه به 40 میلیون تومان در سال نیز نمی رسد مقایسه ننمودند.
نوش جانت . گوارای وجودت . چون از طرفی حرفه ای زحمت کشیدی و وقت گذاشتی و از طرفی دیگر دل محبین اهل بیت رو شاد کردی
چي ميشدصدميليونشويكي ميدادبه ماخونه دارميشديم?!!!
ببخشید آقای ؟؟؟ یک راننده بیش از 30 سال در جاده ها با مرگ دست و پنجچه نرم می کند آنوقت اگر بتواند برای خودش یک آپارتمان 60 یا 70 متری بخرد ، آنوقت شما در 5 سال 600 میلیون دریافت کرده اید و ؟؟؟؟
آقای عرب نیا! میشه حقوقتون را با حقوق یه مهندس که از یکی از بهترین دانشگا ههای ایران مدرک فوق لیسانس گرفته و الان مجبور تو عسلویه دور از خانواده و با ماهی 800 تومن که حداقل 300تومن برای کرایه خونه میره هم مقایسه کنید؟؟؟
فوق لیسانس کامپیوتر پس از 19 سال درس خواندن و با پارتی وارد شرکتی شدن این مبلغ جناب بازیگر را بعد از 50 سال کار مداوم بدون خرج کردن بدست میاورد! نمیدونم شاید درستش همین است!
در مقابل رقم های سرسام آوری که برای برخی بازیکنان فوتبال و هنرپیشه ها اعلام شد؛ رقم منصفانه ای است به ویژه که این سریال در درجه کیفی الف قرار دارد و البته با توجه به نقش تاثیرگذار عرب نیا و اجرای حرفه ای اش
جناب آقای عرب نبا فرمایش شما صحیح.
ولی فراموش نکن دریافتی یک مهندس با 20 سال سابقه کار در شرکت دولتی در ماه به 1.5 میلیون هم نمیرسه
به نظر من که حقش هست. بیشتر از این ها هم بگیره حقش.
صداقتت رو شكر.
نوش جانت
اجرکم عندالل.... دعا گوی سلامتی ایشان علی الابد هستیم.در پناه ائمه معصومین ایام عزت و سلامتی ایشان مستدام. آمین یا رب العالمین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار