بازدید 9116
۱
با افتتاح تله کابین کلیبر؛

سالانه 200 هزار گردشگر از «قلعه بابک» دیدن می کنند

شهرستان کلیبر، یکی از قطب های صنعت گردشگری و توریستی است و جنگل های سرسبز و آب و هوای مناسب و آثار باستانی و معادن غنی دارد و به تازگی، تله کابینی به طول 7 کیلومتر راه اندازی شده که کلیبر را به دژ جمهور (قلعه بابک) وصل می کند و تا شهریور ماه افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳ 18 May 2011
سرویس مجلس «تابناک»ـ شهرستان کلیبر، یکی از قطب های صنعت گردشگری و توریستی است که جنگل های سرسبز و آب و هوای مناسب و آثار باستانی و معادن غنی دارد و برای همین، منطقه توریستی این شهرستان در نظر گرفته و اعتبارات خاصی لحاظ و به تازگی، تله کابینی به طول 7 کیلومتر در آنجا راه اندازی شده است که کلیبر را به دژ جمهور (قلعه بابک) وصل می کند و تا شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

ارسلان فتحی پور در گفت وگو با «تابناک» گفت: در بررسی های انجام شده، نزدیک 25 هزار خودرو وارد کلیبر می شود و با افتتاح تله کابین این شهر، بیش از دویست هزار توریست و گردشگر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: زیرساخت های این شهر فراهم و هتل هایی در آنجا بنا شده است و  همچنین مجتمع آب درمانی در دست احداث است که تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

این گزارش آورده است، مطالعات اتوبان اهر به کلیبر نیز پایان یافته و مشکلات جاده ای برطرف خواهد شد.

وی با بیان این که واگذاری معادن منطقه به بخش خصوصی، می تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد، خاطرنشان کرد: چند واحد تولید قطعات خوردو سازی ایجاد شده که تا شهریور ماه دو هزار نفر در این تولیدی ها مشغول به کار خواهند شد.

کلیبر از نرخ رشد و توسعه بالایی برخوردار است و آمار بیکاری در منطقه، نزدیک 5 درصد است؛ اما در آینده، نزدیک به 1 در صد کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ایجاد چهار سد در منطقه در دست بررسی است. یکی از این سدها سد «خداآفرین» است که به این وسیله بیش از هفتاد هزار هکتار از زمین های زراعی، زیر کشت خواهد رفت و همچنین سد «ارسباران»، «پیغام چای» و «قز قلعه سی»، از دیگر سدهای در حال ساخت است..

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الان مهر سال 98 بعد از 8 سال هنوز شهریور ماه نرسیده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان