بازدید 10144

سومين قرباني كودك آزاري در يك‌ماه اخير

پدر «باربد» به علت اعتياد به شيشه مدت‌ها بود كه نسبت به «مينا» همسرش ظنين بوده و اختلافات اين دو موجب مي‌شود كه مينا تصميم به جدايي بگيرد. بنابراين خانه اجاره‌اي مشترك‌شان را در حالي كه شوهرش «باربد» را از او جدا مي‌كند، ترك كرده و به منزل پدري‌اش مي‌رود.
کد خبر: ۱۶۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲ 17 May 2011
با گذشت يك هفته از انتشار خبر دومين كودك آزاري شديد، اين بار، مادري ديگر در حالي بر بالين پيكر سوخته پسرك 3 ساله‌اش شيون مي‌كند كه به اذعان پرستاران، احتمال زنده ماندن اين كودك با 70 درصد سوختگي، بسيار اندك است.

باربد را پدرش آتش زده است. خودش مي‌گويد به خاطر تهديد و وادار كردن همسرش به ادامه زندگي مشترك؛ اما قطعا نقش محرك اعتياد آور «شيشه» در اين ماجرا بسيار پررنگ‌تر است. به هر حال، براي والدين خاطي، هميشه بهانه‌اي وجود دارد.

شيرين صدر نوري ـ مددكار صداي يارا ـ كه روز گذشته به عيادت «باربد» رفته بود، در گفت‌وگويي با ايسنا، درباره چگونگي وقوع اين حادثه گفت: پدر «باربد» به علت اعتياد به شيشه مدت‌ها بود كه نسبت به «مينا» همسرش ظنين بوده و اختلافات اين دو موجب مي‌شود كه مينا تصميم به جدايي بگيرد. بنابراين خانه اجاره‌اي مشترك‌شان را در حالي كه شوهرش «باربد» را از او جدا مي‌كند، ترك كرده و به منزل پدري‌اش مي‌رود.

وي با بيان اينكه پدر باربد، طي مدت درگيري با همسرش، چندين بار با وي تماس گرفته و با تهديد آسيب زدن به باربد، از مادر درخواست بازگشت كرده بود، افزود: محمد، پدر باربد، قبل از وقوع اين حادثه به منظور تهيه مواد مخدر به يكي از همسايه‌ها اعلام كرده بود كه در قبال دريافت 5 هزار تومان پول حاضر است، باربد را براي بازگرداندن به مادرش به همسايه تحويل دهد كه مادر باربد نيز از طريق اين همسايه با محمد وارد معامله شده و باربد را نزد خود آورده بود.

صدرنوري با بيان اينكه محمد به دليل مصرف مواد مخدر شرايط رواني نرمالي نداشت، گفت: بنابراين در زماني كه مادر باربد در منزل پدري‌اش حضور نداشته و پدربزرگش نيز از منزل خارج شده بود، با تهديد مادربزرگ به منزل آنها وارد مي‌شود و باربد را با خود به درون اتاقي برده و بنزيني كه داخل يك شيشه نوشابه با خود آورده بود را بر پيكر باربد ريخته و وي را به آتش مي‌كشد، مادربزرگ نيز زماني در ماجرا مداخله مي‌كند كه شيون باربد سه ساله را شنيده و با صحنه دلخراش سوختن او در شعله‌هاي آتش مواجه مي‌شود.

مددكار صداي يارا با بيان اينكه پدر باربد نيز با 50 درصد سوختگي هم‌اكنون و ضمن مراقبت يك مامور انتظامي در بيمارستان شهيد مدني بستري است، خاطرنشان كرد: بنابر اظهارات مادربزرگ باربد، محمد وقتي با جيغ و شيون كودك مواجه مي‌شود، به قصد آرام كردن كودك او را در آغوش مي‌گيرد و همين موضوع موجب آتش گرفتن بخش‌هايي از بدن خودش هم مي‌شود.

به اعتقاد صدر نوري، پدر به هيچ وجه قصد آسيب زدن به خودش را نداشته و جنس سوختگي نيز حاكي از اين است كه در آغوش گرفتن باربد، موجب سوختن او شده است.

وي يادآور شد: با بروز اين شرايط، همسايه‌ها پليس را خبر مي‌كنند و با تلاش مادربزرگ، باربد به بيمارستان شهيد مدني كرج، انتقال مي‌يابد.

وي با اشاره به عوارض مصرف مخدر شيشه، عنوان كرد: خاله و مادر باربد، اعتياد محمد به شيشه و چند مخدر ديگر را تاييد كرده‌اند و قطعا مصرف شيشه در وقوع اين فاجعه نقش دارد.

صدرنوري يادآور شد: مادر باربد قصد دارد كه انجمن حمايت از كودكان را به عنوان وكيل حقوقي اين پرونده برگزيند.

به گفته صدر نوري، در حال حاضر وضعيت جسمي باربد بسيار بد است، به گونه‌اي كه بدليل سوختگي تمام بخش‌هاي پوست كودك، امكان اتصال سرم به بدنش وجود ندارد و با توجه به سوختگي لب‌هاي كودك، مايعات و دارو از طريق مجاري بيني به بدن او تزريق مي‌شود.

به گزارش ايسنا، «باربد» در حالي سومين قرباني كودك‌آزاري‌هاي اخير به شمار مي‌رود كه از نظر كارشناسان «اعتياد» و «نااگاهي» والدين نسبت به نحوه برخورد با كودك، از جمله دلايل اصلي كودك‌آزاري به شمار مي‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل