بازدید 3963

واکنش تند سجادي به فدراسيون تيراندازي

ادعاي مسؤولان تيراندازي عامل ضربه به نظام است
کد خبر: ۱۶۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۵ 14 May 2011
معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني ادعاهاي اخير مسؤولان فدراسيون تيراندازي در خصوص لغو سفر تيم ملي تيراندازي به کشور آمريکا را نشر اکاذيب، وارونه جلوه دادن حقايق به ملت بزرگ ايران و نوعي بي تقوايي اداري و ضربه به ارکان نظام عنوان کرد. 

سيد حميد سجادي در گفتگو با پايگاه خبري ورزش ايران، در رابطه با ادعاي مسؤولان فدراسيون تيراندازي که دليل سفر نکردن تيم ملي تيراندازي به کشور آمريکا را مخالفت سازمان تربيت بدني خوانده بودند، گفت: طبق قوانين جاري کشور سفر هر يک از تيم هاي ملي به کشوري همچون آمريکا علاوه بر اينکه مجوز شوراي برون مرزي سازمان را مي خواهد، مي بايست تأييد وزارت امور خارجه را داشته و نهايتا موافقت شخص رئيس سازمان تربيت بدني را هم بگيرند که متأسفانه سفر مذکور هيچ يک از اين فاکتورها را نداشت. 

وي با اشاره به اينکه تيم ملي تيراندازي و مسؤولان اين فدراسيون قصد داشتند بدون اطلاع سازمان تربيت بدني و حراست سازمان به اين سفر بروند، گفت: تيم ملي تيراندازي و همراهانش قصد داشتند بامداد چهارشنبه بيست و يکم ارديبهشت ماه بدون اطلاع سازمان تربيت بدني به عنوان متولي اصلي ورزش کشور و بدون همراهي حتي يک نماينده از سازمان(حراست)، کشور را به مقصد آمريکا ترک کنند. 

وي همچنين در رابطه با مصاحبه مسؤولان فدراسيون تيراندازي که همواره از بي پولي اين فدراسيون خبر مي دهند، اظهار کرد: در ماه هاي اخير ما مرتبا متهم به اين هستيم که از اين فدراسيون پشتيباني مالي نمي کنيم. با اين وجود اگر فدراسيون تيراندازي با مشکل مالي و بضاعت اعتباري مواجه است، اين همه سفر پي در پي براي چيست؟ چرا تيم ملي تيراندازي بعد از مسابقات سيدني استراليا در اين کشور ماند و از آنجا مستقيما به کره جنوبي رفت؟ بعد هم چرا از بين اين همه کشور، کشور آمريکا طرفدار پيدا کرده و امروز مسؤولان فدراسيون تيراندازي خواهان سفر به اين کشور هستند و اقدام به اخذ رواديد آمريکا مي کنند؟ اينها همه نشان مي دهد که مشکل بي پولي نيست.

هر چند که ما از فعاليتهاي اقتصادي فدراسيون تيراندازي مطلع هستيم. 
معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني همچنين خطاب به همه مسؤولان فدراسيون ها گفت: به کليه اعضاي هيأت رئيسه اجرايي فدراسيون ها اعلام مي دارم که مراقب عملکرد خود بوده و از ابزارهاي اطلاع رساني در جهت تحقق اهداف ورزش کشور استفاده کنند، نه اينکه از آنها استفاده ابزاري نمايند. 
* هاشمي در واکنش به سخنان سجادي: سازمان در حال حاضر اختياري ندارد 
رئيس فدراسيون تيراندازي پس از اظهارات تند حميد سجادي که عملکرد فدراسيون تيراندازي را عاملي براي ضربه به نظام عنوان کرده بود، گفت: برخي با نيت فرافکني اين اتهام ها را مطرح مي کنند و حاضرم در پيشگاه مراجع رسمي پاسخ اين حرف ها را بدهم. 

سيد مهدي هاشمي در گفتگو با ايسنا، ادامه داد: اين اولين و آخرين باري نيست که از اين حرف ها مي شنويم. اين صحبت ها داراي منطق نيست و اگر چنين بود چرا آقايان با ابزارهايي که در دست داشتند از ما پاسخ نخواستند، اگر ابهامي داشتند بايد از قبل موضوع را مکاتبه مي کردند. مگر سازمان ابزارهايي براي برخورد با موارد اين چنيني در اختيار ندارد؟ آن ها نمي توانند يک مجمع فوق العاده تشکيل دهند و به قول خودشان تخلفات انجام شده را بررسي کنند و پيشنهاد راهکارهاي تازه دهند؟ اگر ورزش ما دولتي و ارباب و رعيتي است، مجاز به ادامه اين روش ها هستيم، ولي اگر ورزش مملکت مردمي است، بايد قانونمند عمل کنيم و تصميمات خود را بر پايه قانون بگيريم. 

وي افزود: هيأت رئيسه ما وزين ترين هيأت رئيسه در سطح فدراسيون ها است. اگر تخلف مي کرديم آن ها از ما توضيح مي خواستند نه اين که بدون مطرح کردن موضوع ، ما را اين چنين متهم کنند. فدراسيون تيراندازي هيچ گاه خلاف تدبير سازمان تربيت بدني عمل نکرده است. اين همه درون ورزش ضربه به نظام زده شد و بين دولت و مجلس چالش ايجاد کردند، حالا ما را متهم مي کنند که به نظام ضربه مي زنيم. اگر اين حرف ها منطق داشت، چرا 24 ساعت قبل با ما مخالفت کردند. من حاضرم در پيشگاه مراجع رسمي پاسخ اين حرف ها را بدهم. 
رئيس فدراسيون تيراندازي ادامه داد: ما مي دانيم که اين حرف هاي شخص سجادي نيست. يک زماني شما نمي خواهيد يک حرف را از قولتان مطرح کنيد، از همکارتان مي خواهيد تا چنين گفته هايي را عنوان کند. 

هاشمي با اشاره به صحبت هاي سجادي درباره چگونگي مشکلات مالي فدراسيون تيراندازي همزمان با اعزام تيم هاي مختلف به سفرهاي متعدد، خاطر نشان کرد: آن ها از همين موضوع ناراحت هستند. اگر ما در يک بازي شرکت مي کنيم و بدون حمايت سازمان موفقيت به ارمغان مي آوريم، آقايان بايد خوشحال باشند و به نوعي خودشان را سهيم کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان